Ervaringen met Zolmitriptan

zolmitriptan

Clusterhoofdpijn (2 meningen)

Migraine en de impact van DNA

W Wessels - mijnmedicijn.nl (03-09-2019)

27-06-2022 | Vrouw | 55
zolmitriptan (2,5mg)
Ik gebruik al jaren, naar tevredenheid, de gewone tabletten Zolmitriptan. Geen smelttabletten, deze werken onvoldoende en ik ervaar veel bijwerkingen. Tot mijn grote schrik kreeg ik vandaag bij de apotheek smelttabletten. Dit omdat de verzekeraar, Z&Z, de gewone tabletten niet meer vergoed. Als ik de gewonnen tabletten wil moet ik ze vanaf nu zelf betalen. Schandalig.....

24-01-2015 | Vrouw | 55
zolmitriptan
Ik gebruik zolmitriptan nu een paar jaar en het is een geweldig middel. Het werk binnen 45 minuten tot een uur. Omdat ik dat weet wacht ik niet tot de pijn op z'n ergst is maar neem ik het bij de eerste verschijnselen in. De pijn begint bij mij altijd achter in de nek en gaat dat altijd naar de linkeroog, dus ik weet precies waar ik op moet letten. In het begin wachtte ik [lees meer...]nog wel eens of de pijn die in mijn nek ook echt migraine zou worden, maar inmiddels weet ik dat het in 100% van de gevallen ook daadwerkelijk migraine wordt dus ik ben er nu altijd snel bij. De bijwerkingen zijn merkbaar en daar houd ik dan ook rekening mee: je wordt sneller moe bij fysieke inspanning en je bent wat trager in je reacties. Dat vind ik allemaal minder erger als die vreselijke migraine en misselijkheid tot kotsen toe. Ik heb wel een klacht over de verpakking, die is moeilijk te openen, vooral als je haast hebt vanwege de pijn die je ervaart. De pillen gaan wel overal mee naar toe; in handtassen, sportkleding, portemonnee , du aan de andere kant is het misschien maar goed dat het een stevige verpakking is.

04-07-2017 | Vrouw | 56
zolmitriptan (2,5mg)
Ondanks de behoorlijk heftige bijwerkingen is dit voor mij het medicijn bij migraine. De hoofdpijn verdwijnt vrij snel, daarna voel ik me lichamelijk wel belabberd, maar alles beter dan die vreselijke migraine pijn.

27-09-2016 | Man | 57
Clusterhoofdpijn
Sinds 2007 chronische clusterhoofdpijn.Verapamil werkte bij mij een hele tijd.Ik moest wel meer en meer nemen (420 mg; per dag)Dan moet je 6 maanden stoppen om nadien terug een goede werking te hebben.Topiramaat werkte ook een tijdje , maar kreeg ernstige huiduitslag,gestopt en nadien onvoldoende werking(terug gewenning) Nu geen profylactische medicijnen meer om 6 maand t[lees meer...]e overbruggen. Voor mij werkt zolmitriptnan als aanvalsmedicijn nog het beste.Momenteel 3 per dag.In Belgie geen tussenkomst van ziekenfonds;waardoor dit zwaar weegt op een invaliditeitsuitkering. Ik probeer positief te blijven en hoop dat clusterhoofdpijn in de toekomst beter kan behandeld worden.Sterkte aan alle lotgenoten