categorie

Mondspoeling / reiniging

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Mondspoeling / reiniging

31-07-2020 | Vrouw | 27
Tandvleesontsteking
Maandag bij de mondhygiënist kreeg ik te horen dat mijn tandvlees was ontstoken en ik 14 dagen, één keer per dag moest spoelen met perio aid. Dit heb ik dus netjes gedaan tot ik donderdag tot ontdekking kwam dat ik gewoon forse gaten in mijn gebit heb die er echt niet zaten! Mijn smaak is sterk verminderd en mijn mond is zeer droog.

25-07-2020 | Vrouw | 58
Keelpijn
Ouderwets maar zeer effectief gorgelmiddel bij beginnende keelpijn en andere ontstekingsproblemen in de mondholte. Werkt snel. Enige nadeel is dat het buitengewoon vies smaakt (zwavel). Uit de handel gehaald door big pharma (net als dermatol) maar gelukkig nu weer verkrijgbaar, zij het tegen een veel hogere prijs. Desondanks nog steeds een aanrader.

Bocasan

31-05-2020 | Vrouw | 47
natriumperboraat
Trekken van tand of kies
Bocasan was een goed en gebruiksvriendelijk product. Jammer dat het niet meer wordt gemaakt. Er is wel een drogist of apotheek die een vergelijkbaar product maakt en verkoopt, bikasan.

Sensodyne Mondreiniging

24-05-2020 | Vrouw | 23
mondverzorging
Super ontevreden dit zou de gevoelige tandpasta zijn in de wereld en die koop ik dan ook omdat ik al ernstig veel gezondheidsklachten heb. Bloed zweren zwelling etc etc kan niet meer eten het doet veel pijn ... Neeem a u b geen sensodyne!!

26-03-2020 | Man | 36
Keelontsteking
Superol begon ooit als pilletjes om te gorgelen. Maar die kun je tientallen jaren bewaren, dus de fabrikant stapte over naar (slecht werkende) zuigtabletten. Superol (pillen/poeder) is multifunctioneel. Werkt voor keelpijn, maar kan ook wonden ontsmetten.. Bij beginnende keelontsteking dien je dit te gebruiken Dit heb ik gemiddeld 2/3 keer per jaar, en als ik niets[lees meer...] doe, heb ik een antibiotica nodig. Ik merk dat als ik gorgel met superolpoeder (vroeger waren dit pilletjes), dat ik er met 3 dagen compleet vanaf ben. Dit is vaak net het verschil tussen wel/geen antibiotica nodig hebben. Ze zouden dit goedkoop moeten maken, en in de basisverzekering stoppen. Scheelt bergen met antibiotica gebruik.

08-03-2020 | Vrouw | 61
Tandvleesontsteking
Helaas ook zeer negatieve ervaring met Perio Aid intensive care 1,12% chloorhexidine + 0,05% CPC. Al na 2 dagen droge mond zere tong en binnenkant wangen, en na gestopt te zijn namen de klachten zelfs toe en nu na 2 dagen dikke zwellingen onder de oren (speelselklieren) en zeer pijnlijke mond.

Bocasan

28-02-2020 | Man | 82
natriumperboraat
Kiespijn
Ik ben 82 en gebruik Bocasan al vele jaren en mijn inmiddels overleden ouders ook. Tegen kiespijn en kleine wondjes in de mond. Ook tegen tandvleesontstekingen. Ik gebruik het zelden omdat ik het niet vaker nodig heb. Helaas ben ik nu aan de laatste zakjes toe. Deze vorm in zakjes is heel handig en goed te bewaren. Soms heb je niet veel nodig. Erg jammer dat het niet meer [lees meer...]verkrijgbaar is. Ik weet geen goed alternatief.

18-01-2020 | Vrouw | 69
Keelpijn
Bij ons thuis, vroeger (1960), werd dit al gebruikt bij beginnende keelpijn; tabletjes die in water werden opgelost. Heb ze altijd in huis gehad totdat het middel uit de verkoop werd gehaald. Tot mn grote opluchting is het in poedervorm gewoon online in NL verkrijgbaar. Het is zeer effectief bij keelpijn, meer dan welk zuigtablet ook. Niet gebruiken tijdens zwangerschap [lees meer...]en borstvoeding.

08-01-2020 | Man | 66
Keelpijn
Bij de eerste verschijnselen van een beginnende keelpijn gelijk een mespunt Superol Poeder oplossen in een glas warm water en een slok nemen en achter in de keel gorgelen. Een paar keer per dag en binnen 2 dagen is je keelpijn verdwenen. Het heeft, zoals velen al schrijven, een vieze smaak. Het effect is echt super. Zeer aan te bevelen.

Hextril

22-12-2019 | Vrouw | 19
hexetidine
Aften
Helpt goed om een paar uur de pijn te verlichten...ik voel wel in heel mijn mond tintelingen maar dat neem ik er graag bij. Zo vreselijk die aften.

08-12-2019 | Vrouw | 23
Tandvleesontsteking
Op aanraden van de mondhygiëniste een papiertje met perio aid recept mondspoelwater en tandpasta gekregen. De volgende dag bij de Etos gekocht en ‘s avonds gebruikt. Volgende ochtend weer gebruikt. Mn smaak veranderde helemaal. Na 2 dagen droge mond en smaak was bijna weg. Kreeg ook een raar gevoel in mn mond en tong. Heb toen recensies over deze middelen opgezocht en kwam[lees meer...] toen hier terecht. Ga er nu gelijk mee stoppen voordat ook mijn tanden bruin/ zwart worden! Wil liever met natuurlijke middelen aan de slag gaan ipv deze chemische troep. Heb net Oxyfresh lemon mint mondwater en tandpasta gekocht. Schijnt ook heel goed te werken tegen ontstoken tandvlees en heeft 0 bijwerkingen en natuurlijke ingrediënten. En verder calcium-zink-magnesium tabletten en goed met ragertjes tussen mn tanden. Heb daar meer vertrouwen in!

Pyralvex

08-12-2019 | Man | 69
rheum/salicylzuur
Aften
Weken achtereen gebruikt. Soms waren de aften even weg, maar na 2 dagen weer terug. Echt, voor mij, waardeloos spul. Bij de apotheek raden ze me Gengigel aan en voortaan poetsen met Zendium, vanwege de enzymen. Fantastisch.Ik ben er eindelijk van af.

14-11-2019 | Vrouw | 61
mondverzorging
bij mondhygiëniste geweest kreeg perio.aid intensive care 0,12% Chlorihexidine +0,05% CPC voorgeschreven om twee weken te spoelen na een dag gevoelige wang en dag twee hele verdikking onder rechter oor, en tijdens het eten werd dat erger, naar tandarts geweest en kon op zich niets vinden, een Opt gemaakt en daar ook niets op te zien, kreeg verwijzing naar de kaakchirurg, n[lees meer...]og niet geweest omdat zwelling minder werd,heb nu diverse recensies gelezen over dit middel van diverse mensen, nu de vraag hoelang heeft de verdikking er nog gezeten na stoppen van die spul,en moet ik nu nog naar de kaakchirurg.

13-11-2019 | Man | 61
Tandverzorging
I.v.m. intensieve gebitsreiniging door mondhygiëniste een week voorafgaand aan de behandeling dit middel 2x per dag gebruikt. Na 3 dagen mondspoeling ontstond plotseling hevige zwelling onder linker oor. Erg pijnlijk bij het eten. Na stoppen spoeling (2 dagen geleden) geen verergering meer maar de zwelling/pijn komt af en toe nog terug.

13-10-2019 | Vrouw | 35
Tandvleesontsteking
Na een periode van verminderde weerstand door stress kreeg ik last van een tandvleesontsteking die ik niet onder controle kreeg. Na aanraden van mijn mondhygiënist ging ik perioaid tandpasta en spoeling gebruiken. Het leek eerst te helpen maar daarna ging het mis. Eerst werden mijn tanden bruin en mijn tong zwart. Daarop volgde een flinke mondslijmvlies ontsteking. Ik moes[lees meer...]t meteen stoppen met het gebruik van perio aid. Mijn tandvlees ontsteking sluimerde maar was niet weg en kwam terug ... Perioaid dood niet alleen de slechte bacteriën maar ook de goede waardoor je juist weer ontstekingen krijgt. Ook verdween mijn smaak tijdens het gebruik. Ik gebruik nu mondverzorgingmiddelen die werken op basis van zuurstof. Vriendelijk voor je mond en het helpt. Ik moest een behandeling bij de mondhygiënist ondergaan van 3 kwartier om mijn tanden weer wit te krijgen. Nooit weer perioaid voor mij.

10-10-2019 | Man | 37
Tandvleesontsteking
Op advies van de tandarts mee begonnen tegen een beginnende tandvleesonsteking. Nu 2 weken later zijn bijna al mijn spleten tussen mijn tanden verkleurd/bruin. Wat een rotzooi zeg, niet kopen!!

Chloorhexidine Mondspoeling 0,2%

09-10-2019 | Vrouw | 25
chloorhexidine
Tandvleesontsteking
Product is makkelijk in gebruik, 1x sochtens,1x savonds een shotje van 10ml, lekker spoelen voor 1 minuut en daarna gelijk uitspugen.. enige nadeel is de best wel onaangename na smaak en dat je een hele droge mond krijgt. Van de alcohol gehalte merk je niks van, aangezien je dit meteen uitspuugt

07-10-2019 | Vrouw | 39
Keelontsteking
Werkt prima bij eerste tekenen van keelpijn meteen een mespuntje oplossen in water en ‘gorgelen’. De tabletjes zijn niet meer te koop ik bestel het inmiddels al jaren bij de enige drogist die het volgens mij nog zelf maakt. In Leiden.

30-09-2019 | Vrouw | 59
Keelpijn
Kunt u mij ook meedelen waar ik het kan kopen? Ik kan het nergens meer vinden. Ook ik zweer bij Superol tabletten. Ben naarstig op zoek

19-09-2019 | Vrouw | 40
Trekken van tand of kies
Na verwijderen van twee kiezen dit middel voorgeschreven gekregen. Smaak verdween of was raar, wonden ernstig ontstoken, gehemelte branderig, Verkleuring gebit en tong zwart, groeven in tanden. Door zeer ernstige ontstekingen van de wonden een antibiotica kuur gekregen. Werd maar niet beter alleen erger. Dit rot middel gestaakt en wonderlijk werden de wonden rustiger. God[lees meer...]zijdank want arts herkende deze vorm van ontstekingen ook niet. Let goed op bij mij is het van kwaad tot erger geworden.

18-09-2019 | Man | 69
Keelpijn
Vanmorgen wakker geworden met keelpijn, vooral bij het slikken. Dat is voor mij altijd het begin van ernstige verkoudheid en/of griep. Gelukkig herinnerde ik me het buisje Superol tabletjes dat ik nog had. TIEN jaar voorbij de gebruiksdatum maar ik heb 't toch maar gebruikt. Oplossen in warm water (zéér slecht oplosbaar), en langdurig gorgelen. Binnen enkele uren was d[lees meer...]e keelpijn weg. Ooit heb ik geprobeerd een nieuw buisje te kopen maar de drogist vertelde mij dat het medicijn allang verboden was ! Vandaar dat ik heel erg zuinig ben op de weinige overgebleven tabletjes. P.S. Zojuist ontdekte ik dat Superol wel degelijk nog steeds verkrijgbaar is !

Vitis Mondreiniging

02-09-2019 | Man | 17
ADHD
Ik spoel 6 keer op een dag Ben 17 jaar en heb mijn verstandskiezen laten trekken heb Dit slecht als ik 6 per spoel en rook heel affentoe...

Hextril

21-08-2019 | Vrouw | 21
hexetidine
Ontsteking (mond)
ik gebruik hextril bij kleine ontstekingen in de mond. Normaal heb ik er geen last van maar de laatste 2 keer heb ik langdurig last van een tintelend gevoel van mijn tong. De ontsteking is wel onder controle door het gebruik ervan.

08-08-2019 | Vrouw | 63
Trekken van tand of kies
Na het trekken van een kies ( met daaronder een ontsteking) kreeg ik van de kaakchirurg een voorbedrukt reclame- recept. Met het spoelen ben ik netjes begonnen, helemaal conform de gebruiksaanwijzing. Wat een bocht is dat! Pijn aan de binnenkant van de wang, droge mond en droge tong. Ik ga hiermee stoppen, want dit kan de bedoeling toch niet zijn .

04-08-2019 | Vrouw | 37
Tandvleesontsteking
Na vele negatieve recensies te lezen, wil ik er toch mijn ervaring delen met dit product. In 1 woord, geweldig. Eindelijk iets gevonden wat echt werkt voor mij. Geen last van bijwerkingen, echt geen 1 bijwerking die omschreven staat. Mijn tandvlees wordt er mooi roze van. Geen pijn meer en geen overgevoelige tandvlees. En had hiervoor zoveel producten gebruikt en nooit res[lees meer...]ultaat. Geen branderige tong of mond. Geen blaren in de mond, geen verlies van smaak? Dus denk dat het echt bij iedereen anders werkt. Ik gebruik het in combinatie met de tandpasta. En een hele grote pluspunt die erbij komt, mijn tanden worden witter? Was bang voor gele bruine tanden, maar bij mij werkt het dus averechts? Kortom, voor mij een heel goed product wat doet wat het zegt.

22-07-2019 | Vrouw | 70
Kaakontsteking
Wegens kaakontsteking Perio Aid 0,12% gebruikt. Na twee dagen gespoeld te hebben kreeg ik een enorme oorspeekselklier ontsteking. Harde bal onder mijn oorlel tot in de hals. Kom niets eten of drinken vanwege de enorme pijn. Duurde even voordat ik in de gaten had dat dit door Perio Aid gebruik zou kunnen komen. Hier dus maar gauw mee gestopt. Hoop dat dit na stoppen sne[lees meer...]l overgaat. Als iemand ook deze bijwerking heeft gehad, hoor ik graag hoelang het duurt voordat het overgegaan is. Groet Lucie

26-05-2019 | Vrouw | 59
Trekken van tand of kies
Op advies van implantoloog ivm trekken kies/kroon en voorbereidingen voor een implantaat. Zou ik 2 weken 2 maal daags moeten spoelen gedurende de periode dat de hechtingen in mijn mond zitten. De vierde dag mee gestopt. Was niet meer vol te houden!!

19-04-2019 | Man | 82
Tongbranden
Gewoon smerig spul, ik heb het twee dagen gebruikt, en ben onmiddellijk gestopt met deze "Rotzooi", Mijn tong staat in brandt en ik ben volledig mijn smaak kwijt. Ik moest dit middel gebruiken na het plaatsen van implantaat in mijn onderkaak, door een kaakchirurg. Ik begrijp niet dat deze rommel ook nog wordt voorgeschreven. Nu 2 maand later heb ik nog steeds last van een [lees meer...]branderige tong, mijn zorg is hoe kom ik hier van af. Ik heb 14 dagen na behandeling geklaagd bij de kaakchirurg en die zij dat een lichte bijverschijnsel mogelijk was. Maar zolang...????

15-04-2019 | Man | 27
Trekken van tand of kies
Dit middel voorgeschreven gekregen een aantal jaar geleden door de mondhygiënist. Nu gebruik ik het weer na een verwijdering van een verstandskies door de kaakchirurg. Het klopt dat het middel een prikkelend gevoel op de tong geeft en dat je smaak daardoor achteruit kan gaan. Dit lost vanzelf op als je stopt met het middel te gebruiken! Het middel is effectief als hulp[lees meer...]middel voor het geval je niet goed kan poetsen of als extra spoelmiddel voor als je een periode een wat slechtere mondhygiëne hebt.

08-04-2019 | Man | 50
Keelpijn
Voor mij is het echt een wondermiddel. Bij opkomende keelpijn of verkoudheid gorgel ik ermee (zo diep mogelijk in de keel laten komen) en ontsmet na het snuiten mijn neusgaten. Binnen 2 dagen is elk beginnend probleem verdwenen. Het smaakt walgelijk, maar werkt fantastisch!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5107)
Anticonceptie - overig (3740)
Cholesterol (2888)
Depressie - antidepressiva overig (2712)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2331)
Pijn - morfine-achtigen (2189)
ADHD - psychostimulantia (2060)
Pijn (1980)
Verslavingsziekten (1934)
Bloeddruk - betablokkers (1672)
Maagzuur - protonpompremmers (1560)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1513)
Anticonceptie - eenfase (1385)
Angststoornissen (1207)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1149)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1126)
Depressie - antidepressiva TCA (1039)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (955)