categorie

Mondspoeling / reiniging

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Mondspoeling / reiniging

21-01-2023 | Vrouw | 26
Trekken van tand of kies
Na verstandskiezen trekken advies gekregen om deze mondspoeling te gebruiken. Elke keer na gebruik vreselijke last van mijn mond. Ook super droge mond en als kers op de taart ook geen smaak meer. Wat een rotzooi is dit. Waarom wordt dit nog verkocht?

16-11-2022 | Vrouw | 61
Tandvleesontsteking
Bocasan werkte heel goed . Helaas uit de handel. Wel vlak daarna vervanger Bikosan, maar die moest je zelf mengen. Net ontdekt dat Bikosan tegenwoordig ook gewoon in portiezakjes zit. Heel blij mee, werkt prima.

08-11-2022 | Man | 15
Trekken van tand of kies
Ik heb mijn wijsheidstanden laten trekken. Alles verloop vlot tot de perio-aid, hierdoor kan ik al 6 dagen alleen maar vloeibare dingen eten, omdat ik de pijn niet af kan omdat het mondwater blaasjes opwekt. Haal deze zooi van de markt af.

19-10-2022 | Vrouw | 63
mondverzorging
Bende. Zonde van het geld. Tong staat uren in de fik. Het spul bijt en brandt. Ik ga een andere kopen dit moeten ze echt uit de handel halen. Nu 2 dagen gebruikt maar kap ermee. Ik neem voortaan paro ex van Gum daar heb ik geen last van. En daar zit ook chloorhexedine in dus werkt net zo goed.

13-09-2022 | Vrouw | 40
Tandvleesontsteking
Dit ken ik uit mijn jeugd, maar het is tegenwoordig moeilijk verkrijgbaar. Gelukkig heb ik Superol in poedervorm van Bik Bik gevonden bij drogisterij Woortman op de Neude in Utrecht. Het wordt verkocht in kleine bakjes. Zeer effectief bij beginnende keelpijn, maar ook bij tandvleesontsteking. De smaak is wel vies...

14-08-2022 | Man | 73
Tandvleesontsteking
Ik heb een wortelkanaalbehandeling gehad waarbij door de specialist gezegd werd dat o.a . door grote pockets de behandeling slechts geringe tijd effect zou hebben. Bovendien wil mijn nieuwe tandarts de kiezen vervangen door implantaten. Echter de wortelkanaalbehandeling is inmiddels 6 jaar geleden en ik verzorg mijn gebit zo goed dat ik nog steeds geen last heb van enige [lees meer...]ontsteking. Ik gebruik met mate en met verstand 0,12 gel chloorhexidine. Breng het plaatselijk aan op mijn ragers. Ben ik de enige met zo n ervaring?

10-08-2022 | Vrouw | 70
Tandvleesontsteking
storende verkleuring van tanden , bruine aanslag, gestopt met gebruik.\\ Aanslag niet weg te poetsen. Gebruikt 3 - 4 weken, 1 keer per dag gespoeld en 2 keer per dag gepoetst

26-07-2022 | Vrouw | 29
Tandvleesontsteking
Heel heftige mond/tongbranden krijg ik ervan. Wat enorm lang duurt, eten en drinken smaakt niet. Tong voelt alsof hij verbrand is. Echt heel vervelend.

16-07-2022 | Vrouw | 49
Tandvleesontsteking
Mijn verstandskies is niet doorgebroken maar zorgt wel voor een ontsteking. Hij gaat er dus binnenkort uit. Maar om de ontsteking van het tandvlees te verminderen ben ik gaan spoelen met perio aid. Wat een heftige bijwerkingen! Eerst alleen een brandend gevoel in mijn hele mond en vooral mijn tong. Daarna een vieze smaak en het eten had geen normale smaak weer. Op dag 3 we[lees meer...]rd ik wakker met veel pijn onder mijn oor en opgezette klieren aan mijn rechterkant van de hals. Ook kreeg ik pijnscheuten onder mijn kaak. Ben gestopt en spoel met zout water.

15-06-2022 | Man | 45
Keelpijn
Superol poeder 4 gram (8-Hydroxychinoline sulfaat)- voor de superol gorgeldrank, het geelgekleurde poeder. Ik heb het tot mijn grote vreugde nu in 2022 online gevonden, 4 gram net als vroeger en ook nog Gratis verstuurd, ook naar Nederland. Had het supersnel in huis en ben erg blij met de uitstekende kwaliteit. Leuke website overigens met veel goede tips en producten. [lees meer...] 4 Gram superolpoeder is evenveel als in de plastic buisjes van de originele superol gorgeltabletten, die nu niet meer leverbaar zijn. In 1 superol buisje zaten 40 ontsmettende gorgel-oplostabletten, ieder met 100 mg Oxychinolinesulfaat, bij elkaar 4 gram. In plaats daarvan is er nu dus hele zuivere superol poeder beschikbaar, met de chemische naam 8-Hydroxychinoline sulfaat (= Oxychinolinesulfaat), en echte aanrader. Groetjes aan allemaal. (REF mijnmedicijn: aangepast tekst - commerciële URL verwijderd ivm onze protocol)

Chloorhexidine Mondspoeling 0,2%

01-06-2022 | Man | 43
Tandvleesontsteking
Ik snap niet dat de meeste mensen last van chloorhexidine 0.12 hebben. Ik heb een ontstoken kies wat op advies van de tandarts is om de kies te trekken. Nou was ik dat ook van plan om te laten doen. Bij nader in zien ben ik er zelf eerst op onderzoek uit geweest of dit echt nodig is. Ben via Google in contact gekomen met dus chloorhexidine mondspoel water. Nou leest ik[lees meer...] alleen maar slechte berichten over bijwerkingen. Ik snap er werkelijk niks van want ik gebruik het tweemaal daags en echt zonder gein ik heb werkelijk nergens meer last van niet van de kies of bijwerkingen. Dus ten eerste ik snap de tandarts niet en ik geloof niks van de bijwerkingen of verkleuringen waar iedereen last van heeft.

Sensodyne Mondreiniging

16-05-2022 | Vrouw | 48
Tandverzorging
Na een week Sensodyne kreeg ik pijnklachten in mijn kaak. Dacht eerst dat het aan mijn nieuwe elektrische tandenborstel lag. Klachten werden steeds erger. Mijn tong werd wit en mijn tandvlees ook. Zenuwpijn doortrekkend tot oren en neusvleugels. Op de dag dat ik naar de huisarts ben gegaan had ik zelfs een dood gevoel in mijn kaak. Blaren aan de binnenkant van mijn lippen.[lees meer...] Opgezwollen lippen. Een hele vieze smaak en adem. Ik heb medicatie gehad tegen een allergie aanval. Na twee uur voelde het alsof er weer bloed naar mijn kaak ging. Een soort ontspanning. Ik heb de sensodyne twee weken gebruikt. Nooit meer!

02-05-2022 | Vrouw | 60
Tandvleesontsteking
Ontstoken kies/ tandvlees, 2 à 3 dagen spoelen en klaar! Bovendien geeft frisse mond. Superspul, ik hoop dat het toch weer terugkomt in de handel

Pyralvex

27-03-2022 | Vrouw | 42
rheum/salicylzuur
Aften
Super fijn spul dit. Paar keer per jaar last van aften, altijd meerdere tegelijk. Door vieze glazen wanneer ik ergens iets heb gedronken, of slechte weerstand. Dit spulletjes prikt even maar verzacht de pijn wel en de aften zijn met 3 dagen weg..Love it!!! Ik vind dit de uitvinding. En ja, het is vies:-))))

20-03-2022 | Vrouw | 46
Trekken van tand of kies
Na 3 dagen gebruik: branderige tong, pijnlijk gehemelte, vieze smaak, verkleuring gehemelte en binnenkant wang. Tandarts zei, na het trekken v/e verstandskies : :zolang als de antibiotica gebruiken (5 dagen). Ik stop er toch mee na 3 dagen, ik spoel wel met zout water! (1 liter gekookt water mengen met 2 theelepels zout) 👍🏼

15-03-2022 | Man | 36
Trekken van tand of kies
wat een troep is dit maakt in plaats van beter erger klieren opgezet in de wang slijmvliesen wang aangetast tong verkleurd en opgezet had gehoopt na kaakchirurg verstandkies kan bijna niet eten alles doet zeer in mijn mond

Hibitane

26-12-2021 | Man | 7
Keelpijn
Verlicht en ontsmet de keel. Zelfs effectief bij kinderen. Smaak van oude zuigtablet is ook prettig.

24-12-2021 | Vrouw | 25
Amandelontsteking
Vreselijk product zeker geen aanrader!! Ontzettend veel jeuk gehad tintellende tong tijdens het spoelen ook heftig terwijl dat niet zo hoort.

Chloorhexidine Mondspoeling 0,2%

20-12-2021 | Vrouw | 27
Trekken van tand of kies
Maar gestopt jaar 2 dagen en zeker week geen smaak en last gehad.

14-12-2021 | Vrouw | 24
Tandverzorging
1 keer mee gespoeld en een hele heftige reactie gehad. Toon voelt helemaal verbrand, gevoelloos aan de randen en het tintelt helemaal. Een ongelooflijk nare lijn die niet te stillen is. Door het verdikken van de tong ook mogelijkheden met ademen.

Corsodyl

09-12-2021 | Vrouw | 52
Tandvleesontsteking
Dit middel voorgeschreven gekregen door de tandarts ivm ontstoken tandvlees. Ik gebruik het nu 1 week en sinds dag 5 kreeg ik klachten. Droge mond en op de 6de dag kan ik geen kruiden verdragen dat bijt in heel mijn mond.

08-12-2021 | Man | 62
Trekken van tand of kies
Je proeft de hele nacht dat spul ik voel me slecht ook maag is van streek. Ik ga Zoutwater gebruiken en tee tree olie voor dat ik bij de tandarts kom voor operatie, ik heb dat vaker gedaan en het was goed, maar nu kreeg ik dit spul. Gebruik lepeltje zout. Mond spoelen met kokos olie. Ik gebruik voor het trekken van kiezen spoel ik mijn mond voor de tandarts practijk m[lees meer...]et thee tree olie. Daar word ik tenminste niet slecht van. Groet van R..

02-12-2021 | Vrouw | 78
Keelpijn
Heb de pilletjes waarschijnlijk al meer dan 30 jaar in huis. Oplossen in wat water en dan een keer of 5 gorgelen per dag. Smaakt smerig, maar zeer effectief.

28-11-2021 | Man | 30

21-11-2021 | Vrouw | 23
Tandvleesontsteking
Vorige week maandag moest ik ter controle naar de tandarts. Toen de mondhygienist me tandsteen kwam verwijderen, heeft ze behoorlijk in mijn bovenkant geport ( soortvan stokeren maar dan met dat ding waarvan ze tandsteen verwijderen) . Maar goed enorme heftige pijn de afgelopen week, niet te verdragen. Pijnstilling werkt niet goed ivm pijn erdoor heen komt. Dus diezelf[lees meer...]de mondhygiënist heeft mij dit aangeraden, nou ik denk oke prima. Maar ik had alleen last van me tandvlees? Ik savonds na t tanden poetsen dit gebruikt, gelijk daarna last van me tanden ( als ik ze op elkaar zet) terwijl ik dat eerst niet had. Tong is droog en als ik wat drink proeft het niet naar wat het is. De gebruiksaanwijzing en of bijsluiter vind ik enorm klein voor een soort medicijn! De reacties die ik zie , zie ik niet op zo’n bijsluiter staan , vind dit zo erg! Snap niet dat het nog word aanbevolen door die tandarts praktijken. Ik ga er gelijk mee stoppen en ga wel gewoon spoelen en pijnstilling gebruiken. Wat een hell dit

20-11-2021 | Vrouw | 44
Keelpijn
Online gelukkig weer tekoop in 3 gram poeder in een bakje. €6,00 . Smaakt vies maar werkt super goed tegen keel pijn.

30-10-2021 | Vrouw | 58
Verkoudheid
Ik kreeg dit middel ooit van mijn moeder toen ik 11 en verkouden was en die me vertelde te gorgelen en het daarna door te slikken. Niet alleen was dat afschuwelijk, ik werd 's nachts wakker met ogen die zo opgezwollen waren dat ik er niet meer door kon kijken, wat dagen heeft geduurd. Was dus functioneel blind. Behoorlijk eng kan ik je vertellen. Tegenwoordig (ben 50 + ) h[lees meer...]eb ik een aanhoudende hoestklacht, soms denk ik dat het nog steeds van dat middel komt, alsof mijn slijmvliezen een laagje missen. Zal wel onzin zijn. In ieder geval: als je het geeft aan je kind: niet laten doorslikken! Om dit te kunnen posten moet ik bovenstaand invullen, maar ik heb dus geen idee over de effectiviteit bij normaal gebruik

27-10-2021 | Man | 24
Aften
ik heb perio aid 0,12% gekocht omdat ik last had van een hele vervelende aft op mijn tong waardoor ik moeilijk kon praten/eten. Ik kreeg perio aid veelste makkelijk mee bij de drogisterij. Er zou veel meer toelichting vanuit de drogisterij gegeven moet worden bij het kopen van deze troep. Ik heb in totaal 4 x 15 ml gebruikt en na de 4e keer plotseling een hele droge mond. [lees meer...]Ik stop er per direct mee en hoop zsm van deze droge mond af te komen. Los van de vervelende bijwerkingen werkt het middel wel prima tegen aften.

02-10-2021 | Vrouw | 35
Tandvleesontsteking
Bocasan werkte altijd goed tegen problemen in de mond zoals tandvleesontsteking en aften. Bikosan is een goede vervanger. De korrel us iets grover, waardoor deze iets moeilijker oplost, maar de werking is precies hetzelfde

Bikosan

02-10-2021 | Vrouw | 35
Tandvleesontsteking
Werkt goed tegen tandvleesontsteking, aften etc. Goede vervanger voor bocasan (welke al jaren niet meer wordt gemaakt)

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5888)
Anticonceptie - overig (4314)
Cholesterol (3143)
Depressie - antidepressiva overig (2972)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2717)
Pijn - morfine-achtigen (2442)
ADHD - psychostimulantia (2409)
Verslavingsziekten (2197)
Pijn (2184)
Bloeddruk - betablokkers (1846)
Maagzuur - protonpompremmers (1705)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1636)
Anticonceptie - eenfase (1517)
Angststoornissen (1470)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1455)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1357)
Depressie - antidepressiva TCA (1180)
Antibiotica - urineweginfectie (1167)