categorie

Mondspoeling / reiniging

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Mondspoeling / reiniging

18-09-2019

Keelpijn

Vanmorgen wakker geworden met keelpijn, vooral bij het slikken. Dat is voor mij altijd het begin van ernstige verkoudheid en/of griep. Gelukkig herinnerde ik me het buisje Superol tabletjes dat ik nog had. TIEN jaar voorbij de gebruiksdatum maar ik heb 't toch maar gebruikt. Oplossen in warm water (zéér slecht oplosbaar), en langdurig gorgelen. Binnen enkele uren was d[lees meer...]e keelpijn weg. Ooit heb ik geprobeerd een nieuw buisje te kopen maar de drogist vertelde mij dat het medicijn allang verboden was ! Vandaar dat ik heel erg zuinig ben op de weinige overgebleven tabletjes. P.S. Zojuist ontdekte ik dat Superol wel degelijk nog steeds verkrijgbaar is !
02-09-2019

Vitis Mondreiniging (mondverzorging)
ADHD

Ik spoel 6 keer op een dag Ben 17 jaar en heb mijn verstandskiezen laten trekken heb Dit slecht als ik 6 per spoel en rook heel affentoe...
21-08-2019

Hextril (hexetidine)
Ontsteking (mond)

ik gebruik hextril bij kleine ontstekingen in de mond. Normaal heb ik er geen last van maar de laatste 2 keer heb ik langdurig last van een tintelend gevoel van mijn tong. De ontsteking is wel onder controle door het gebruik ervan.
08-08-2019

Trekken van tand of kies

Na het trekken van een kies ( met daaronder een ontsteking) kreeg ik van de kaakchirurg een voorbedrukt reclame- recept. Met het spoelen ben ik netjes begonnen, helemaal conform de gebruiksaanwijzing. Wat een bocht is dat! Pijn aan de binnenkant van de wang, droge mond en droge tong. Ik ga hiermee stoppen, want dit kan de bedoeling toch niet zijn .
04-08-2019

Tandvleesontsteking

Na vele negatieve recensies te lezen, wil ik er toch mijn ervaring delen met dit product. In 1 woord, geweldig. Eindelijk iets gevonden wat echt werkt voor mij. Geen last van bijwerkingen, echt geen 1 bijwerking die omschreven staat. Mijn tandvlees wordt er mooi roze van. Geen pijn meer en geen overgevoelige tandvlees. En had hiervoor zoveel producten gebruikt en nooit res[lees meer...]ultaat. Geen branderige tong of mond. Geen blaren in de mond, geen verlies van smaak? Dus denk dat het echt bij iedereen anders werkt. Ik gebruik het in combinatie met de tandpasta. En een hele grote pluspunt die erbij komt, mijn tanden worden witter? Was bang voor gele bruine tanden, maar bij mij werkt het dus averechts? Kortom, voor mij een heel goed product wat doet wat het zegt.
22-07-2019

Kaakontsteking

Wegens kaakontsteking Perio Aid 0,12% gebruikt. Na twee dagen gespoeld te hebben kreeg ik een enorme oorspeekselklier ontsteking. Harde bal onder mijn oorlel tot in de hals. Kom niets eten of drinken vanwege de enorme pijn. Duurde even voordat ik in de gaten had dat dit door Perio Aid gebruik zou kunnen komen. Hier dus maar gauw mee gestopt. Hoop dat dit na stoppen sne[lees meer...]l overgaat. Als iemand ook deze bijwerking heeft gehad, hoor ik graag hoelang het duurt voordat het overgegaan is. Groet Lucie
26-05-2019

Trekken van tand of kies

Op advies van implantoloog ivm trekken kies/kroon en voorbereidingen voor een implantaat. Zou ik 2 weken 2 maal daags moeten spoelen gedurende de periode dat de hechtingen in mijn mond zitten. De vierde dag mee gestopt. Was niet meer vol te houden!!
19-04-2019

Tongbranden

Gewoon smerig spul, ik heb het twee dagen gebruikt, en ben onmiddellijk gestopt met deze "Rotzooi", Mijn tong staat in brandt en ik ben volledig mijn smaak kwijt. Ik moest dit middel gebruiken na het plaatsen van implantaat in mijn onderkaak, door een kaakchirurg. Ik begrijp niet dat deze rommel ook nog wordt voorgeschreven. Nu 2 maand later heb ik nog steeds last van een [lees meer...]branderige tong, mijn zorg is hoe kom ik hier van af. Ik heb 14 dagen na behandeling geklaagd bij de kaakchirurg en die zij dat een lichte bijverschijnsel mogelijk was. Maar zolang...????
15-04-2019

Trekken van tand of kies

Dit middel voorgeschreven gekregen een aantal jaar geleden door de mondhygiënist. Nu gebruik ik het weer na een verwijdering van een verstandskies door de kaakchirurg. Het klopt dat het middel een prikkelend gevoel op de tong geeft en dat je smaak daardoor achteruit kan gaan. Dit lost vanzelf op als je stopt met het middel te gebruiken! Het middel is effectief als hulp[lees meer...]middel voor het geval je niet goed kan poetsen of als extra spoelmiddel voor als je een periode een wat slechtere mondhygiëne hebt.
08-04-2019

Keelpijn

Voor mij is het echt een wondermiddel. Bij opkomende keelpijn of verkoudheid gorgel ik ermee (zo diep mogelijk in de keel laten komen) en ontsmet na het snuiten mijn neusgaten. Binnen 2 dagen is elk beginnend probleem verdwenen. Het smaakt walgelijk, maar werkt fantastisch!
23-03-2019

Perio-Aid Mondreiniging (mondverzorging)

Perio-Aid Intensive care 0,12% chloorhexidine plus 0,05% CPC Kreeg dit middel voorgeschreven van Implantoog/Kaakchirurg na plaatsen van een implantaat. Gebruikt volgens voorschrift: 2 keer per dag 15 ml. een halve minuut spoelen, daarna uitspugen, en een half uur daarna niets drinken of eten. Kreeg de tweede dag erg last van een vreemd branderig gevoel aan mijn to[lees meer...]ng, waarbij gedeeltelijk smaakpapillen gevoelloos werden. Ben onmiddellijk gestopt, heb dat branderige gevoel na drie weken nog steeds, weliswaar minder hevig. Heb genoemde specialist daarover ingelicht, was het met mij eens dat het wel aan perio-aid kon liggen.
21-03-2019

Gaatje(s)

Troep, rotzooi, nooit hieraan beginnen!!! dit spoelmiddel kan een speekselklierontsteking uitlokken, en ja; laat dat nou net mij overkomen!!! 3 dagen mee gespoeld 3x per dag, 3e dag wakker worden met een flinke bult/ei onder me rechter oor! bij het eten zwelt het helemaal op!!!! Huisarts constateerde onstoken/geiriteerde speekselklieren. Meteen gestopt!! Begin niet aan dez[lees meer...]e rotzooi!
12-03-2019

Aften

Regelmatig last van aften, als kind zijnde al, en die werden met Pyralvex behandeld. Oh wat deed dat een pijn. En vervolgens een half uur met die vieze smaak in je mond, want ik mocht natuurlijk niet spoelen. Bah, wat een hell was dat.
12-03-2019

Chloorhexidine Mondspoeling 0,2% (chloorhexidine)
Tandvleesontsteking

Meteen na de eerste keer al smaakverandering en pijnlijke tong. Na tweede spoeling zelfde bijwerkingen maar heviger. Na derde spoeling zelfde bijwerkingen en weer heviger en tevens hoestreactie en kortademigheid. Ik durf er niet mee verder te gaan en ben acuut gestopt.
10-03-2019

Tandvleesontsteking

Ik moest het mondwater 3 weken lang 2 keer per dag innemen, maar na 1x ben ik al gestopt. Tijdens het spoelen wilde ik het al z.s.m. uitspugen en direct erna kreeg ik een super branderig en droog gevoel in mijn mond!! Niet te doen!
09-03-2019

Keelpijn

Bij mij begint verkoudheid altijd met een keelonsteking. Een paar maanden gelden heb ik het nog gehad en ben er flink ziek van geweest. Eergisteren kreeg ik weer last van keelpijn. “Daar gaan we weer....(zucht)” dacht ik.. Ik herinnerde me dat mijn moeder mij vroeger in zulke gevallen mij met surperol liet gorgelen. Gelukkig had ik het nog (erg oud: tabletjes te oplossen [lees meer...]in water) in de medicijnla liggen. Toch maar eens proberen.... 3x keer per dag gegorgeld en na twee dagen is de keelpijn over. Enige nadeel is dat het vies smaakt, het bijt in de keel. Maar dat vind ik niet erg. Dus volgens mij werkt dit goed.
28-02-2019

Ontsteking (mond)

Ik denk dat de vele negatieve reviews nogal een vertekend beeld geven: ikzelf nog m'n gezin hebben geen enkele last van bijwerkingen als een brandend gevoel. Het middel doet z'n werk prima.
23-02-2019

Aften

Ik gebruik Pyralvex voor aften die in de mond zitten. Je leert er wel wat nieuwe woorden bij wanneer je het aanbrengt aangezien er een stekende pijn begint zodra het spul het plekje raakt. Dit gaat wel al snel weg en dan heb je er weer eventjes geen last van. Je moet het wel vaker per dag herhalen tot de aft weg is. Ideaal spul, maar heftig.
21-01-2019

Moest poetsen wegens tandontsteking
07-12-2018

Keelpijn

Op maandagavond laat voelde ik dat ik grieperig werd (of snipverkouden): koorts, stijve spieren, zere gewrichten, loopneus, zware oogleden, keelpijn en algehele lamlendigheid. "O, jee, dat gaat een week duren", dacht ik. Op dinsdagochtend meteen begonnen mijn keel te ontsmetten door te gorgelen met een mespunt Superol in een glas water. Die dag drie keer gedaan en de hele [lees meer...]dag slap en met koorts in bed gehangen. De tweede dag 's morgens nog tweemaal gegorgeld en in de loop van de dag verdwenen de symptomen en was mijn temperatuur weer normaal. Mijns inziens heb ik door te gorgelen met Superol de verspreiding van de infectie vanuit de keelholte weten te voorkomen. Aan het eind van de woensdag was ik weer zo fit als een hoentje. Niks week ziek... In anderhalve dag was de infectie mijn lijf uit gejaagd. Superol is héél smerig en ook héél werkzaam! Topspul. Verkrijgbaar in het buitenland en bij apotheek (poeder).
05-11-2018

Ontsteking (mond)

Ik kreeg perio aid tandgel voorgeschreven. Lokaal gebruikt tegen tandvleesontsteking. Na een dag kreeg ik door mijn hele mond door problemen met tandvlees. Ik besloot ook te gaan spoelen met perio aid en al mijn tanden te poetsen met perio aid gel. Het gaf direct een zeer branderig gevoel in mijn hele mond. Ik kreeg problemen met mijn smaak. Ik besloot vol te houden, omd[lees meer...]at de tandvleesproblemen niet wilden oplossen. Na een paar dagen kreeg ik een zwelling onder mijn oor en onder kaak. Als ik wat eet wordt de zwelling erger door de kauwbewegingen. Na een aantal uren wordt het iets minder. Maar de zwelling straalt uit naar mijn nek en mijn hoofd. Ik ben me rot geschrokken. Gelukkig las ik net dat iemand anders er ook last van had. Ik ben er nu een dag mee gestopt, maar de zwelling blijft. Ik gebruik het niet meer.
23-10-2018

Perio-Aid Mondreiniging (mondverzorging)
Acute necrotiserende parodontitis (ANP, ANUP)

Ik ben het gaan gebruiken na meerdere malen een tandvlees ontsteking te hebben gehad... Ik spoel minimaal 2 x per dag plus dat ik ook met de perio-aid tandpasta poets... Ikzelf heb er heel veel baat bij...geen last meer van tandvlees ontstekingen en niet zoals andere gebruikers schrijven last van branderigheid in mijn mond. Wel als ik spoel dan merk ik even dat het werkt ([lees meer...]misschien is dat de branderigheid ) maar verder geen last en geheel tevreden
21-10-2018

Tandvleesontsteking

Door ontsteking op advies van de tandarts dit gaan gebruiken. Mijn hele tong staat in de fik. Man man man man wat branden. Ik gebruik het niet meer. 1 keer nooit weer
20-09-2018

Tandvleesontsteking

Kreeg dit voorgeschreven door mijn tandhygieniste. Dit omdat mijn tandvlees ontstoken was. Na een dag of drie kreeg ik last van mijn tong. Schraal, droog en een dood gevoel aan met name mijn smaakpapillen. Wees heel voorzichtig met gebruik. Verbaast mij dat je dit zomaar kan kopen.
21-08-2018

Tandvleesontsteking

Kreeg dit middel door mijn tandarts voorgeschreven wegens tandvleesontsteking. Daarbij moest ik ook de bijbehorende tandpasta gebruiken maar daar ben ik maar niet eens aan begonnen. Moest ermee spoelen en meteen de eerste keer al stonden mijn mond en tong in brand. Je mag erna niet met water spoelen want dat zou de werking ongedaan maken dus ik heb het maar even volgehoud[lees meer...]en en steeds na ene half uur toch met water gespoeld. Na een paar dagen merkte ik dat ik last kreeg van slokdarm en maag (heb ik al problemen mee), ook al ben je nog zo voorzichtig, je krijgt er toch wat van binnen. Ben met spoelen gestopt en breng het nu met water verdund met een wattenstaafje en rager op de ontstoken plekken aan. Veel te sterk middel om zomaar aan te bevelen (op een voorbedrukt reclamebriefje, ook nog.)
20-07-2018

Ontsteking (mond)

Werkte meteen al na de eerste dag. Nu inmiddels aan het eind van de tweede dag en heb het gevoel dat de ontsteking al bijna weg is. Ik had een ontsteking in het tandvlees, direct naast een kies.
30-06-2018

Kaakoperatie

Na 4x gespoeld te hebben (2x daags na tandenpoetsen)en 30 sec. in de mond gehouden kreeg ik een zwelling onder mijn oor bij de kaak speekselklier? De zijkant van mijn gezicht bij oor word ook dik en na eten (kauwbeweging?) werd het iedere keer erger. Ook geeft het eten een onaangename reactie op die plaats, een beetje alsof je iets eet wat erg zuur is. Bij rust (niet ete[lees meer...]n dus) slinkt het een beetje, maar de hele zijkant staat onder spanning tot in mijn nek en hoofd(pijn). Ben gestopt maar dat helpt nog niet direct. Assistentes van Kaakchirurg weet er geen raad mee en de Apotheek ook niet. Van de implantaat heb ik geen last maar hier wel een heleboel ellende van.
28-06-2018

Tandvleesontsteking

Ik vindt het middel niet helpen krijg last van mij mond tanden worden bruin jeuk aan mijn gehelmde als ik spoel gaat niet weg. Ik vindt het een slecht middel ook koop dit middel nooit meer de kwaal word 10 keer erger. Hoe kunnen tandartsen dit middel aan raden.
18-06-2018

Tandvleesontsteking

Dramatisch, reviews hadden gelijk!
12-06-2018

Chloorhexidine Mondspoeling 0,2% (chloorhexidine)

Van vrijdag tot en met zondag 3x per dag gebruikt, geen enkel probleem gehad. Vanaf maandag een zeer branderige tong, die zeer gevoelig is. Na een nacht slapen had ik gehoopt dat het weg zou zijn, maar het is er helaas nog steeds. Voor mij is het dus geen fijn product.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4776)
Anticonceptie - overig (3503)
Cholesterol (2761)
Depressie - antidepressiva overig (2561)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2183)
Pijn - morfine-achtigen (2084)
Pijn (1888)
Verslavingsziekten (1797)
ADHD - psychostimulantia (1793)
Bloeddruk - betablokkers (1574)
Maagzuur - protonpompremmers (1493)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1427)
Anticonceptie - eenfase (1310)
Angststoornissen (1110)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1056)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1054)
Depressie - antidepressiva TCA (980)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (915)