categorie

Mondspoeling / reiniging

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Mondspoeling / reiniging

Bocasan

02-10-2021 | Vrouw | 35
Tandvleesontsteking
Bocasan werkte altijd goed tegen problemen in de mond zoals tandvleesontsteking en aften. Bikosan is een goede vervanger. De korrel us iets grover, waardoor deze iets moeilijker oplost, maar de werking is precies hetzelfde

Bikosan

02-10-2021 | Vrouw | 35
Tandvleesontsteking
Werkt goed tegen tandvleesontsteking, aften etc. Goede vervanger voor bocasan (welke al jaren niet meer wordt gemaakt)

30-09-2021 | Vrouw | 63
Trekken van tand of kies
De Perio-aid is een effectieve mondspoeling maar de bijwerkingen waren voor mij niet langer dan een week te verdragen. De branderige tintelingen en de irritatie van mijn mondslijmvliezen werden steeds erger. Hinderlijk was ook het smaakverlies. In de bijsluiter wordt het een "verandering van smaakperceptie" genoemd die samen met de irritatie verminderen als je het product [lees meer...]blijft gebruiken. Bij mij werd het steeds erger. Ik raad iedereen aan te stoppen met het gebruik indien de bijwerkingen toenemen omdat het niet waarschijnlijk is dat het daarna nog gaat afnemen. De bijsluiter moet volgens mij beslist aangepast worden.

14-09-2021 | Vrouw | 42
Tandvleesontsteking
Wat een vreselijke spul! Ik krijg er gewoon koorts door en ben zo ziek er door geworden. Het moet echt uit de handel. Ik ben twee x naar de mondhygiëniste geweest en elke x als ik erna spoel wordt ik na een paar uur goed ziek.

08-09-2021 | Vrouw | 35
Trekken van tand of kies
Na het chirurgisch verwijderen van mijn verstandskies moest ik 3x per dag met 15ml mijn mond spoelen. Nu 2x gedaan maar ik denk dat het hierbij laat. Hele droge mond, raar gevoel op mijn tong en alles wat ik eet of drink smaakt vies/raar.

04-08-2021 | Vrouw | 45
Tandvleesontsteking
Heftige allergische reactie gekregen. Opgezette pijnlijke klieren aan 1 kant onder het oor, kloppend gevoel en licht gevoel alsof je gaat flauw vallen. Lichte ademhalingsklachten.

30-06-2021 | Vrouw | 24
Trekken van tand of kies
Op een dinsdag ben ik naar de kaakchirurg geweest om mijn verstandskies te laten trekken. De volgende dag ben ik begonnen met het spoelen met perio aid 0,12%. In de folder stond dat ik dit 3x per dag moest doen na het tandenpoetsen. Op vrijdag begon mijn tong erg veel pijn te doen, te verkleuren, voelde droog en een nare smaak. Zaterdagochtend is de laatste keer geweest [lees meer...]dat ik gespoeld heb. Nu heb is het een week verder en heb ik nog steeds last van mijn tong. De verkleuring is wel weg, maar het droge gevoel met tintelingen en branderigheid is er nog steeds en het wordt ook niet beter. Ik heb al contact gehad met de poli van de kaakchirurgie, die zeggen dat ik het even moet afwachten tot vrijdag. De huisarts zegt dat hij niks voor mij kan betekenen. Hoelang gaat dit duren?!

Pyralvex

29-05-2021 | Vrouw | 21
rheum/salicylzuur
Aften
Werkt ideaal bij aften. Het heelt ze niet per se sneller, maar je leven word er een stuk fijner van door de verdovende werking. Zo kun je tenminste weer normaal praten, eten en drinken. Het prikt wat bij het aanbrengen maar verdwijnt snel. Ik heb het 1x gebruikt voor een wondje op mijn tong. Doe dit alsjeblieft niet want ik sprong door het plafond heen van de pijn.

03-05-2021 | Vrouw | 36
Tandvleesontsteking
Al 6 weken lang bleef ik last hebben van een tandvleesonsteking. Het ergste was de stank dat uit mijn mond kwam. Heel vies. Van alles uitgeprobeerd en niets hielp helaas. Ik had een aantal jaar geleden eens eerder Perio Aid gebruikt voor een tandvleesonsteking en toen was het na 2 dagen helemaal weg. Nu dus weer. Na 2 dagen ben ik genezen! Dit spul werkt echt goed! I[lees meer...]k heb de gebruiksaanwijzing goed gelezen en ben voor de zekerheid tijdelijk gestopt met koffie en thee drinken. Ik dronk alleen maar water. Ik heb geen tandverkleuring. Ook geen last gehad van andere bijwerkingen. Had alleen smaakverandering bij het water drinken. Water smaakte een beetje vies en bitter. Dat was het enige waar ik een beetje last van had maar het was het mij echt waard. Ben zo blij dat ik zo snel van mijn tandvleesonsteking af ben.

24-04-2021 | Vrouw | 60
Tandvleesontsteking
Ik kreeg van de mondhygiëniste een AB kuur plus perio aid mondspoeling ivm paradontitis. Nou was de kuur al hel maar de mondspoeling nog erger. Geen smaak meer zwarte pijnlijke tong mijn keel voelt alsof ik een keelontsteking heb en is vuurrood met bultjes. Moest 2 weken spoelen ben na 1 week gestopt. Niet te doen. Ik spoel nu met zoutoplossing en gorgelen daarmee tegen[lees meer...] de keelpijn. Wat een rotzooi. En je tanden verkleuren er ook nog van. Nooit meer dus.

16-04-2021 | Vrouw | 55
Tandverzorging
Gelukkig slechts éénmalig mond mee gespoeld, na tandsteenverwijdering - onmiddellijk brandende keel en tintelende tong - ganse nacht roffelend hart - na ademhalingsoefeningen "vertraagd" tot 110bpm in bed - ganse dag nog keelpijn en ruwe tong - op een bepaald moment ook sterke kuitkrampen (na inname Mg gebeterd, nog nooit zo gehad), heel slap, niet in staat te werken.

12-04-2021 | Vrouw | 66
Trekken van tand of kies
Gestopt met dit middel op aanraden kaakchirurg. Hoop dat de zwelling wegtrekt!

05-04-2021 | Vrouw | 43
Trekken van tand of kies
Wat een rotzooi! De eerste dagen had ik niet door dat de pijnlijke plekken op mijn gehemelte van dit product kwamen. Als de kaakchirurg zoiets voorschrijft en de apotheker zelfs zegt dit gerust 3 x per dag te gebruiken, ga ik ervan uit dat dit een veilig product is. Niet dus! Ik heb inmiddels met eten zoveel last dat ik alleen nog maar vloeibaar kan eten. Brandplekken o[lees meer...]p mijn tong, gehemelte, een vieze smaak in mijn mond. Stop er nu mee na 4 dagen gespoeld te hebben. Hopelijk herstelt het snel:-((((

27-03-2021 | Vrouw | 25
Tandvleesontsteking
Na veel pijn toch de tandarts gebeld voor mijn zwaare tandvlees ontsteking. Zij rade me perio aid aan. 2 dagen gebruikt en direct mee gestopt. Eerste dag viel het van de symptomen mee. Dag 2 Stond op met een super dikke tong kon amper praten. Daarna begon mijn voorste randen hun tandvlees te onsteken. In de loop van de dag is mijn tong super ruw geworden met rode en witte[lees meer...] blaasjes aan de zij kant van mijn tong. En een branderig gevoel. Direct er mee gestopt na al deze reacties te lezen hier. Snap niet dat dit product op de markt blijft na zoveel klachten van mensen al.

Chloorhexidine Mondspoeling 0,2%

25-03-2021 | Man | 31
chloorhexidine
Tandvleesontsteking
Na de eerste avond gebruiken gelijk de dag erna een ziek gevoel, geen smaak meer en direct verkleuring van de tong, dagen erna werd dit alleen maar erger evenals geen werkende speekselklieren en lichte ademhalingsklachten. Helemaal fijn in deze tijd gezien men gelijk denkt dat je corona hebt. Dit spul moet verboden worden, het weegt niet op tegen de nadelen. 5 dagen l[lees meer...]ater nog steeds geen smaakverbetering.

23-03-2021 | Man | 68
mondverzorging
Na het plaatsen van een implantaat perio aid 4 x daags spoelen (30ml). Erg scherp en pijnlijk in de mond. Na 2 dagen opgezette lippen, irritatie van keel en tong, zwelling van wang, verlies van smaak. Na 4 dagen gestopt en wacht nu op verminderen klachten. Beslist niet aan te bevelen.

09-03-2021 | Vrouw | 54
Trekken van tand of kies
Na het trekken van kiezen dit middel voorgeschreven gekregen ter voorkoming van infecties . 2x daags spoelen . Na 1 dag blaren op de tong , dag 2 pijnlijk tandvlees ,, dag 3 zeer droge mond en smaakverlies , dag 4 dikke bult onder rechteroor en zeer veel pijn bij kauwen of slikken . Teruggegaan naar de kaakchirurg . Advies om direct te stoppen gezien mijn speekselkl[lees meer...]ieren zijn ontstoken door waarschijnlijk een ernstige reactie op dit middel . Hopelijk wordt het nu minder . Dus voor mij ook nooit meer .

05-03-2021 | Vrouw | 28
Tandvleesontsteking
Op aanraden van de mondhygiënist deze mondspoeling gebruikt tegen ontstoken tandvlees. Helaas heb ik binnen een uur na gebruik een heftige allergische reactie gekregen. Hierover niks terug kunnen vinden in de bijsluiter, wat ik zeer ergerlijk vind! Ik heb hierdoor opgezette lippen, ogen en klieren, blaasjes op de lippen, aften in de mond, jeuk in keel en oren gekrege[lees meer...]n. Tevens slecht kunnen ademhalen.

04-03-2021 | Vrouw | 53
mondverzorging
Na behandeling mondhygiënist voorgeschreven gekregen. Na twee keer gebruikt te hebben ruwe tong, vieze smaak en smaakverlies. Wat een vreselijk product! Ben gestopt en na dagen heb ik smaak nog niet terug lees hier dat ik niet de enige ben met deze problemen. Zou dit goedje alleen in zeer ernstige omstandigheden nogmaals gebruiken.

19-02-2021 | Vrouw | 46
Tandvleesontsteking
Dit middel gebruik ik nooit meer. Na ruim een week spoelen ben ik gestopt. De bijwerkingen bleven zich opvolgen. Begon met smaakverlies daarbij kreeg ik na tijd enorme pijnlijke mond met allemaal blaren in m'n gehele mond. Mijn tong was super smerig zat een enorme dikke gele laag op icm met super droge mond. Ben nu 2 weken gestopt en bijwerkingen zijn er nog steeds. M[lees meer...]ijn tong is gelukkig minder vies maar mijn smaak is nog steeds anders en heb nog steeds enorme droge mond en blijven mijn lippen aan de binnenkant erg gevoelig. Dit middel gebruiken ik echt nooit meer.

23-01-2021 | Man | 30
Tandvleesontsteking
Na mijn eerste koortslip met alles erop en eraan (aften, opgezette klieren, meerdere plekken op gezicht), bleef ik uiteindelijk over met een flinke tandvleesontsteking achter mijn voortanden. Ik had al weken gespoeld met onder andere baking soda/zuiveringszout, maar er zat weinig tot géén progressie meer in. Op aanraden van de tandarts met Perio-Aid begonnen. Na het le[lees meer...]zen van de meeste reacties over tandverkleuring zou ik het fijn gevonden hebben als de tandarts me daarvoor gewaarschuwd had. Ik heb me daarin verdiept, en er is op meerdere pagina's (online) te vinden dat zowel wijn, koffie als andere dranken een chemische reactie opwekken in combinatie met Perio-Aid. Dus in principe heb ik alle dranken gelaten, terwijl ik toch al niet echt drink. Voor de zekerheid, en ik zou dit ook als tip meegeven, heb ik eerst mijn tanden gepoetst en vervolgens gespoeld met baking soda, alvorens ik begon te spoelen met Perio-Aid. Ofwel: zorgen dat eerst 100% alle troep uit mijn mond verdwenen is. Tot nog toe ben ik een week verder en heb ik geen last van tandverkleuring (of andere bijwerkingen), maar is mijn tandvleesontsteking bijna verdwenen. Voor de informatie: naast Perio-Aid heb ik elke dag veelvuldig vitamines geslikt, waarvan onder andere vitamine C. Daarnaast sport ik elke dag en eet ik geen vlees, maar vrijwel alleen groenten. Ik gok dat een gezond leven en daarmee een goede weerstand het effect alleen maar versterkt. Verwacht dus geen wondermiddel, maar een waardevolle toevoeging, en doe er alles aan om ook te zorgen dat je lichaam 'vecht' tegen die ontsteking.

15-12-2020 | Vrouw | 21
Trekken van tand of kies
Omdat mijn verstandskies was getrokken moest ik Perio Aid gebruiken. Na 2 dagen veranderde mijn smaak (zoals bijsluiter ook als bijwerking benoemt). Verder kreeg ik een branderige tong waardoor ik met warm drinken en drinken met een smaak het nauwelijks proefde. Ik gebruik Perio Aid 2x per dag na het tandenpoetsen. Direct na gebruik voelt het echter alsof je tanden al [lees meer...]dagen niet gepoetst zijn (ruw). Verder krijg ik last van een stijve wang terwijl ik daar overdag geen last van heb. Toen ik op deze website de ervaringen las, herkende ik dit symptoom ook bij andere gebruikers en vielen de puzzelstukjes op hun plek. Voor mij geen Perio Aid meer. Veel bijwerkingen en reacties, weinig effectiviteit.

02-12-2020 | Vrouw | 67
Ontsteking (mond)
Vol vertrouwen begonnen. Gaf een zeer schone mond. Na de 3e x dus de ernstige bijwerking. Gezwollen speekselklier. Pijnlijk. Trok naar boven en beneden. Geen slik probleem maar wel stijfheid rechterkant v.t gezicht.

29-11-2020 | Vrouw | 70
Tandverzorging
Mijn hele mond deed pijn. Na 2 dagen gestopt. Daarna kreeg ik pijnlijke zwellingen en speekselklier ontstekingen. Nog niet over en zeer pijnlijk.

24-11-2020 | Vrouw | 52
mondverzorging
Na een flapoperatie en het trekken van een kies mocht ik niet poetsen tot de hechtingen eruit waren. Dus spoelen met Perio Aid 0,12 chl. Enige bijwerking is dat ik minder zout proef. Verder nergens last van, behalve van de ingreep zelf die moet helen.

18-11-2020 | Vrouw | 53
Trekken van tand of kies
Na twee dagen spoelen ontstonden er heel vervelende klachten die nu na drie dagen nog steeds niet verminderen. Ben abrupt gestopt met deze rommel. Ontstoken slijmvliezen, smaakverlies, branderige tong waardoor warme dranken drinken onmogelijk is. Echt enorme allergische reactie. Product zou gezien de vele reacties van negatieve gevolgen verboden moeten worden!

Bocasan

27-10-2020 | Vrouw | 39
Tandvleesontsteking
Op internet heb ik een alternatief voor Bocasan gevonden: Bikosan. Eenvoudig en redelijk goedkoop te bestellen bij een Nederlandse internetapotheek. Het lijkt hetzelfde qua samenstelling en werking. Ook net als het oude product oplossen in een beetje heet water.

24-10-2020 | Vrouw | 19

17-10-2020 | Vrouw | 28
Aften
Vanwege gebruik oa MTX injectie en verdere medicatie vanwege autoimmuunziektes vaak aften in de mond en ontstekingen. Ongeveer 5 maanden geleden gestart met elke avond spoelen met een dopje vol spoelen, voor 20-30 seconde. Ik lees veel hier over zwellingen en verkleuren van tanden en brandende tong, zelf geen last van gelukkig. Het werkt effectief tegen de hoeveelheid [lees meer...]aften en ontstekingen. Het smaakt smerig en je voelt wel dat je spoelt, maar is daarna gauw verdwenen. Heb alleen een vieze smaak en smorgens überhaupt weinig smaak. Dat trekt bij in de loop Vd ochtend. Gebruik het al 5 maanden en het is voor onbeperkte tijd dat ik het moet gebruiken. De MTX injecties kom ik nooit meer van af.

15-10-2020 | Man | 66
mondverzorging
vanaf 2 de dag na titanium schroef implantaat links ,zwelling,pijn onder rechter oor tot kaak na 2x daags spoelen met perio aid

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5515)
Anticonceptie - overig (4036)
Cholesterol (3011)
Depressie - antidepressiva overig (2855)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2529)
Pijn - morfine-achtigen (2323)
ADHD - psychostimulantia (2253)
Pijn (2097)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1646)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1305)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1257)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1223)
Depressie - antidepressiva TCA (1106)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (1006)
Immuunsysteem - immunosuppressiva (997)
Slaap- en kalmeringsmiddelen (946)
Acne (925)
Kanker - hormonen en antihormonen (796)
Migraine (791)
Bloeddruk - calciumantagonisten (784)
Bloeddruk - angiotensine-antagonisten (749)
Bloeddruk - ACE-remmers (715)
Darmproblemen - verstopping (693)