categorie

Mondspoeling / reiniging

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Mondspoeling / reiniging

Hibitane

26-12-2021 | Man | 7
Keelpijn
Verlicht en ontsmet de keel. Zelfs effectief bij kinderen. Smaak van oude zuigtablet is ook prettig.

24-12-2021 | Vrouw | 25
Amandelontsteking
Vreselijk product zeker geen aanrader!! Ontzettend veel jeuk gehad tintellende tong tijdens het spoelen ook heftig terwijl dat niet zo hoort.

Chloorhexidine Mondspoeling 0,2%

20-12-2021 | Vrouw | 27
Trekken van tand of kies
Maar gestopt jaar 2 dagen en zeker week geen smaak en last gehad.

14-12-2021 | Vrouw | 24
Tandverzorging
1 keer mee gespoeld en een hele heftige reactie gehad. Toon voelt helemaal verbrand, gevoelloos aan de randen en het tintelt helemaal. Een ongelooflijk nare lijn die niet te stillen is. Door het verdikken van de tong ook mogelijkheden met ademen.

Corsodyl

09-12-2021 | Vrouw | 52
Tandvleesontsteking
Dit middel voorgeschreven gekregen door de tandarts ivm ontstoken tandvlees. Ik gebruik het nu 1 week en sinds dag 5 kreeg ik klachten. Droge mond en op de 6de dag kan ik geen kruiden verdragen dat bijt in heel mijn mond.

08-12-2021 | Man | 62
Trekken van tand of kies
Je proeft de hele nacht dat spul ik voel me slecht ook maag is van streek. Ik ga Zoutwater gebruiken en tee tree olie voor dat ik bij de tandarts kom voor operatie, ik heb dat vaker gedaan en het was goed, maar nu kreeg ik dit spul. Gebruik lepeltje zout. Mond spoelen met kokos olie. Ik gebruik voor het trekken van kiezen spoel ik mijn mond voor de tandarts practijk m[lees meer...]et thee tree olie. Daar word ik tenminste niet slecht van. Groet van R..

02-12-2021 | Vrouw | 78
Keelpijn
Heb de pilletjes waarschijnlijk al meer dan 30 jaar in huis. Oplossen in wat water en dan een keer of 5 gorgelen per dag. Smaakt smerig, maar zeer effectief.

28-11-2021 | Man | 30

21-11-2021 | Vrouw | 23
Tandvleesontsteking
Vorige week maandag moest ik ter controle naar de tandarts. Toen de mondhygienist me tandsteen kwam verwijderen, heeft ze behoorlijk in mijn bovenkant geport ( soortvan stokeren maar dan met dat ding waarvan ze tandsteen verwijderen) . Maar goed enorme heftige pijn de afgelopen week, niet te verdragen. Pijnstilling werkt niet goed ivm pijn erdoor heen komt. Dus diezelf[lees meer...]de mondhygiënist heeft mij dit aangeraden, nou ik denk oke prima. Maar ik had alleen last van me tandvlees? Ik savonds na t tanden poetsen dit gebruikt, gelijk daarna last van me tanden ( als ik ze op elkaar zet) terwijl ik dat eerst niet had. Tong is droog en als ik wat drink proeft het niet naar wat het is. De gebruiksaanwijzing en of bijsluiter vind ik enorm klein voor een soort medicijn! De reacties die ik zie , zie ik niet op zo’n bijsluiter staan , vind dit zo erg! Snap niet dat het nog word aanbevolen door die tandarts praktijken. Ik ga er gelijk mee stoppen en ga wel gewoon spoelen en pijnstilling gebruiken. Wat een hell dit

20-11-2021 | Vrouw | 44
Keelpijn
Online gelukkig weer tekoop in 3 gram poeder in een bakje. €6,00 . Smaakt vies maar werkt super goed tegen keel pijn.

30-10-2021 | Vrouw | 58
Verkoudheid
Ik kreeg dit middel ooit van mijn moeder toen ik 11 en verkouden was en die me vertelde te gorgelen en het daarna door te slikken. Niet alleen was dat afschuwelijk, ik werd 's nachts wakker met ogen die zo opgezwollen waren dat ik er niet meer door kon kijken, wat dagen heeft geduurd. Was dus functioneel blind. Behoorlijk eng kan ik je vertellen. Tegenwoordig (ben 50 + ) h[lees meer...]eb ik een aanhoudende hoestklacht, soms denk ik dat het nog steeds van dat middel komt, alsof mijn slijmvliezen een laagje missen. Zal wel onzin zijn. In ieder geval: als je het geeft aan je kind: niet laten doorslikken! Om dit te kunnen posten moet ik bovenstaand invullen, maar ik heb dus geen idee over de effectiviteit bij normaal gebruik

27-10-2021 | Man | 24
Aften
ik heb perio aid 0,12% gekocht omdat ik last had van een hele vervelende aft op mijn tong waardoor ik moeilijk kon praten/eten. Ik kreeg perio aid veelste makkelijk mee bij de drogisterij. Er zou veel meer toelichting vanuit de drogisterij gegeven moet worden bij het kopen van deze troep. Ik heb in totaal 4 x 15 ml gebruikt en na de 4e keer plotseling een hele droge mond. [lees meer...]Ik stop er per direct mee en hoop zsm van deze droge mond af te komen. Los van de vervelende bijwerkingen werkt het middel wel prima tegen aften.

Bocasan

02-10-2021 | Vrouw | 35
natriumperboraat
Tandvleesontsteking
Bocasan werkte altijd goed tegen problemen in de mond zoals tandvleesontsteking en aften. Bikosan is een goede vervanger. De korrel us iets grover, waardoor deze iets moeilijker oplost, maar de werking is precies hetzelfde

Bikosan

02-10-2021 | Vrouw | 35
natriumperboraat
Tandvleesontsteking
Werkt goed tegen tandvleesontsteking, aften etc. Goede vervanger voor bocasan (welke al jaren niet meer wordt gemaakt)

30-09-2021 | Vrouw | 63
Trekken van tand of kies
De Perio-aid is een effectieve mondspoeling maar de bijwerkingen waren voor mij niet langer dan een week te verdragen. De branderige tintelingen en de irritatie van mijn mondslijmvliezen werden steeds erger. Hinderlijk was ook het smaakverlies. In de bijsluiter wordt het een "verandering van smaakperceptie" genoemd die samen met de irritatie verminderen als je het product [lees meer...]blijft gebruiken. Bij mij werd het steeds erger. Ik raad iedereen aan te stoppen met het gebruik indien de bijwerkingen toenemen omdat het niet waarschijnlijk is dat het daarna nog gaat afnemen. De bijsluiter moet volgens mij beslist aangepast worden.

14-09-2021 | Vrouw | 42
Tandvleesontsteking
Wat een vreselijke spul! Ik krijg er gewoon koorts door en ben zo ziek er door geworden. Het moet echt uit de handel. Ik ben twee x naar de mondhygiëniste geweest en elke x als ik erna spoel wordt ik na een paar uur goed ziek.

08-09-2021 | Vrouw | 35
Trekken van tand of kies
Na het chirurgisch verwijderen van mijn verstandskies moest ik 3x per dag met 15ml mijn mond spoelen. Nu 2x gedaan maar ik denk dat het hierbij laat. Hele droge mond, raar gevoel op mijn tong en alles wat ik eet of drink smaakt vies/raar.

04-08-2021 | Vrouw | 45
Tandvleesontsteking
Heftige allergische reactie gekregen. Opgezette pijnlijke klieren aan 1 kant onder het oor, kloppend gevoel en licht gevoel alsof je gaat flauw vallen. Lichte ademhalingsklachten.

30-06-2021 | Vrouw | 24
Trekken van tand of kies
Op een dinsdag ben ik naar de kaakchirurg geweest om mijn verstandskies te laten trekken. De volgende dag ben ik begonnen met het spoelen met perio aid 0,12%. In de folder stond dat ik dit 3x per dag moest doen na het tandenpoetsen. Op vrijdag begon mijn tong erg veel pijn te doen, te verkleuren, voelde droog en een nare smaak. Zaterdagochtend is de laatste keer geweest [lees meer...]dat ik gespoeld heb. Nu heb is het een week verder en heb ik nog steeds last van mijn tong. De verkleuring is wel weg, maar het droge gevoel met tintelingen en branderigheid is er nog steeds en het wordt ook niet beter. Ik heb al contact gehad met de poli van de kaakchirurgie, die zeggen dat ik het even moet afwachten tot vrijdag. De huisarts zegt dat hij niks voor mij kan betekenen. Hoelang gaat dit duren?!

Pyralvex

29-05-2021 | Vrouw | 21
rheum/salicylzuur
Aften
Werkt ideaal bij aften. Het heelt ze niet per se sneller, maar je leven word er een stuk fijner van door de verdovende werking. Zo kun je tenminste weer normaal praten, eten en drinken. Het prikt wat bij het aanbrengen maar verdwijnt snel. Ik heb het 1x gebruikt voor een wondje op mijn tong. Doe dit alsjeblieft niet want ik sprong door het plafond heen van de pijn.

03-05-2021 | Vrouw | 36
Tandvleesontsteking
Al 6 weken lang bleef ik last hebben van een tandvleesonsteking. Het ergste was de stank dat uit mijn mond kwam. Heel vies. Van alles uitgeprobeerd en niets hielp helaas. Ik had een aantal jaar geleden eens eerder Perio Aid gebruikt voor een tandvleesonsteking en toen was het na 2 dagen helemaal weg. Nu dus weer. Na 2 dagen ben ik genezen! Dit spul werkt echt goed! I[lees meer...]k heb de gebruiksaanwijzing goed gelezen en ben voor de zekerheid tijdelijk gestopt met koffie en thee drinken. Ik dronk alleen maar water. Ik heb geen tandverkleuring. Ook geen last gehad van andere bijwerkingen. Had alleen smaakverandering bij het water drinken. Water smaakte een beetje vies en bitter. Dat was het enige waar ik een beetje last van had maar het was het mij echt waard. Ben zo blij dat ik zo snel van mijn tandvleesonsteking af ben.

24-04-2021 | Vrouw | 60
Tandvleesontsteking
Ik kreeg van de mondhygiëniste een AB kuur plus perio aid mondspoeling ivm paradontitis. Nou was de kuur al hel maar de mondspoeling nog erger. Geen smaak meer zwarte pijnlijke tong mijn keel voelt alsof ik een keelontsteking heb en is vuurrood met bultjes. Moest 2 weken spoelen ben na 1 week gestopt. Niet te doen. Ik spoel nu met zoutoplossing en gorgelen daarmee tegen[lees meer...] de keelpijn. Wat een rotzooi. En je tanden verkleuren er ook nog van. Nooit meer dus.

16-04-2021 | Vrouw | 55
Tandverzorging
Gelukkig slechts éénmalig mond mee gespoeld, na tandsteenverwijdering - onmiddellijk brandende keel en tintelende tong - ganse nacht roffelend hart - na ademhalingsoefeningen "vertraagd" tot 110bpm in bed - ganse dag nog keelpijn en ruwe tong - op een bepaald moment ook sterke kuitkrampen (na inname Mg gebeterd, nog nooit zo gehad), heel slap, niet in staat te werken.

12-04-2021 | Vrouw | 66
Trekken van tand of kies
Gestopt met dit middel op aanraden kaakchirurg. Hoop dat de zwelling wegtrekt!

05-04-2021 | Vrouw | 43
Trekken van tand of kies
Wat een rotzooi! De eerste dagen had ik niet door dat de pijnlijke plekken op mijn gehemelte van dit product kwamen. Als de kaakchirurg zoiets voorschrijft en de apotheker zelfs zegt dit gerust 3 x per dag te gebruiken, ga ik ervan uit dat dit een veilig product is. Niet dus! Ik heb inmiddels met eten zoveel last dat ik alleen nog maar vloeibaar kan eten. Brandplekken o[lees meer...]p mijn tong, gehemelte, een vieze smaak in mijn mond. Stop er nu mee na 4 dagen gespoeld te hebben. Hopelijk herstelt het snel:-((((

27-03-2021 | Vrouw | 25
Tandvleesontsteking
Na veel pijn toch de tandarts gebeld voor mijn zwaare tandvlees ontsteking. Zij rade me perio aid aan. 2 dagen gebruikt en direct mee gestopt. Eerste dag viel het van de symptomen mee. Dag 2 Stond op met een super dikke tong kon amper praten. Daarna begon mijn voorste randen hun tandvlees te onsteken. In de loop van de dag is mijn tong super ruw geworden met rode en witte[lees meer...] blaasjes aan de zij kant van mijn tong. En een branderig gevoel. Direct er mee gestopt na al deze reacties te lezen hier. Snap niet dat dit product op de markt blijft na zoveel klachten van mensen al.

Chloorhexidine Mondspoeling 0,2%

25-03-2021 | Man | 31
Tandvleesontsteking
Na de eerste avond gebruiken gelijk de dag erna een ziek gevoel, geen smaak meer en direct verkleuring van de tong, dagen erna werd dit alleen maar erger evenals geen werkende speekselklieren en lichte ademhalingsklachten. Helemaal fijn in deze tijd gezien men gelijk denkt dat je corona hebt. Dit spul moet verboden worden, het weegt niet op tegen de nadelen. 5 dagen l[lees meer...]ater nog steeds geen smaakverbetering.

23-03-2021 | Man | 68
mondverzorging
Na het plaatsen van een implantaat perio aid 4 x daags spoelen (30ml). Erg scherp en pijnlijk in de mond. Na 2 dagen opgezette lippen, irritatie van keel en tong, zwelling van wang, verlies van smaak. Na 4 dagen gestopt en wacht nu op verminderen klachten. Beslist niet aan te bevelen.

09-03-2021 | Vrouw | 54
Trekken van tand of kies
Na het trekken van kiezen dit middel voorgeschreven gekregen ter voorkoming van infecties . 2x daags spoelen . Na 1 dag blaren op de tong , dag 2 pijnlijk tandvlees ,, dag 3 zeer droge mond en smaakverlies , dag 4 dikke bult onder rechteroor en zeer veel pijn bij kauwen of slikken . Teruggegaan naar de kaakchirurg . Advies om direct te stoppen gezien mijn speekselkl[lees meer...]ieren zijn ontstoken door waarschijnlijk een ernstige reactie op dit middel . Hopelijk wordt het nu minder . Dus voor mij ook nooit meer .

05-03-2021 | Vrouw | 28
Tandvleesontsteking
Op aanraden van de mondhygiënist deze mondspoeling gebruikt tegen ontstoken tandvlees. Helaas heb ik binnen een uur na gebruik een heftige allergische reactie gekregen. Hierover niks terug kunnen vinden in de bijsluiter, wat ik zeer ergerlijk vind! Ik heb hierdoor opgezette lippen, ogen en klieren, blaasjes op de lippen, aften in de mond, jeuk in keel en oren gekrege[lees meer...]n. Tevens slecht kunnen ademhalen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5567)
Anticonceptie - overig (4096)
Cholesterol (3036)
Depressie - antidepressiva overig (2878)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2561)
Pijn - morfine-achtigen (2340)
ADHD - psychostimulantia (2283)
Pijn (2120)
Verslavingsziekten (2105)
Bloeddruk - betablokkers (1782)
Maagzuur - protonpompremmers (1660)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1594)
Anticonceptie - eenfase (1467)
Angststoornissen (1324)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1276)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1260)
Depressie - antidepressiva TCA (1119)
Antibiotica - urineweginfectie (1087)