Bactroban neuszalf

mupirocine

Infectie (wond) (1 mening)
Eczeem (1 mening)

03-12-2009
Man

Bactroban neuszalf (mupirocine)
Combinatie van eczeem en krentenbaard.

Mijn zoontje van twee had al gedurende 7 maanden open wondjes op gezicht. Zinkzalf, fucidin, antibiotica, niets hielp. Toen we Bactroban in de neus gingen gebruiken, met als doel de bacteriehaard allereerst in de neus te doden, werden de wondjes in het gezicht uiteindelijk ook minder erg. Na een paar weken werd het toch weer erger, dus nogmaals één week Bactroban gesmeerd.[lees meer...] Het effectiefste middel dat we tot nu toe hebben gebruikt.
05-01-2018

Bacteriële infectie

Zo'n 10 maanden rondgelopen met een schrale, pijnlijke neus met wondjes. Regelmatig gereinigd maar dit had geen effect. Ook enkele weken laten rusten mocht niet baten. Na 2 dagen gebruik van dit medicijn was het resultaat al duidelijk merkbaar. Na einde recept (zo'n 10 dagen) was het geheel verdwenen en niet meer teruggekomen. Aanbrengen in de neus via pink is even wen[lees meer...]nen maar wel te doen. Het is nou eenmaal een lastige plek om bij te komen.
27-02-2015

Infectie (wond)

Ik heb het recept gekregen, en omdat ik een allergie heb voor amoxicilline/ penicilline. Ik heb er grote bruine bulten van gehad op de huis en in slokdarm en luchtwegen. Maar ondanks dat kreeg ik het voorgeschreven. De dermatoloog die me nadien onderzocht zei de volgende keer haal je de IC niet. Dus ben ik voorzichtig. nu heb ik gisteren Bactroban neuszalf voor geschreve[lees meer...]n gekregen en lees ik dat het ook amoxicilline bevat. En dat terwijl het in de computer staat. Klopt dat het amoxicilline bevat en ik ook daarvan de bruine bulten en exceem van krijg? Ik heb het nog niet gebruikt, als het goed is krijg ik het het dadelijk ook niet mee van de apotheker. Maar ik kwam uw site tegen en dacht misschien helpt het, voor mij en anderen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (515) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum