Ervaringen met Bactroban neuszalf

mupirocine

Infectie (wond) (1 mening)
Eczeem (1 mening)

Avamys (122 meningen)
Fluticason neusspray (106 meningen)
Prevalin neusspray (82 meningen)
Dymista (77 meningen)
Nasonex (75 meningen)

27-04-2021 | Vrouw | 60
mupirocine (20mg/g)
deze zalf gekregen 5 dagen voorafgaand op een heupoperatie. insmeren van de neusgaten 3 keer per dag preventief. door de zalf erg geïrriteerde slijmvliezen , nieuen , loopneus en hoofdpijn.

27-02-2015 | Man | 61
Infectie (wond)
Ik heb het recept gekregen, en omdat ik een allergie heb voor amoxicilline/ penicilline. Ik heb er grote bruine bulten van gehad op de huis en in slokdarm en luchtwegen. Maar ondanks dat kreeg ik het voorgeschreven. De dermatoloog die me nadien onderzocht zei de volgende keer haal je de IC niet. Dus ben ik voorzichtig. nu heb ik gisteren Bactroban neuszalf voor geschreve[lees meer...]n gekregen en lees ik dat het ook amoxicilline bevat. En dat terwijl het in de computer staat. Klopt dat het amoxicilline bevat en ik ook daarvan de bruine bulten en exceem van krijg? Ik heb het nog niet gebruikt, als het goed is krijg ik het het dadelijk ook niet mee van de apotheker. Maar ik kwam uw site tegen en dacht misschien helpt het, voor mij en anderen.

11-03-2023 | Vrouw | 62
Bovenmatige slaperigheid
Ik gebruik 2 dagen nu. Eerste dag dacht ik komt omdat ik na mijn werk had gebruikt. Maar??? Zo slaperig en geen kracht, zo ben ik toch niet na een dagje werken 🥴 Dag 2 ; even naar de stad en markt, duurde niet lang. Wilde zo snel mogelijk naar huis. Geen kracht om te lopen en slaperig. Voor mijn werk niet gebruiken dus 🙁

03-12-2009 | Man
mupirocine
Combinatie van eczeem en krentenbaard.
Mijn zoontje van twee had al gedurende 7 maanden open wondjes op gezicht. Zinkzalf, fucidin, antibiotica, niets hielp. Toen we Bactroban in de neus gingen gebruiken, met als doel de bacteriehaard allereerst in de neus te doden, werden de wondjes in het gezicht uiteindelijk ook minder erg. Na een paar weken werd het toch weer erger, dus nogmaals één week Bactroban gesmeerd.[lees meer...] Het effectiefste middel dat we tot nu toe hebben gebruikt.

16-05-2020 | Vrouw | 64
mupirocine (20mg/g)
Al half jaar staffilococcen infectie neus alvorens ik naar de huisarts ging. Bactroban nasal neuszalf gekregen. Na 1 dag gebruik was het slijmvlies van de neus al geslonken waardoor ik snachts meer lucht kreeg. Na 2 dagen was het pus/ontsteking verminderd. Na 5 dagen was het zo goed als over.

05-01-2018 | Man | 27
Bacteriële infectie
Zo'n 10 maanden rondgelopen met een schrale, pijnlijke neus met wondjes. Regelmatig gereinigd maar dit had geen effect. Ook enkele weken laten rusten mocht niet baten. Na 2 dagen gebruik van dit medicijn was het resultaat al duidelijk merkbaar. Na einde recept (zo'n 10 dagen) was het geheel verdwenen en niet meer teruggekomen. Aanbrengen in de neus via pink is even wen[lees meer...]nen maar wel te doen. Het is nou eenmaal een lastige plek om bij te komen.