Flixonase neusspray/neusd...

15-02-2019

Voorhoofdsholteontsteking

12-02-2019

Ademhalingsproblemen

Jaren last van verstopte neus in de nachtelijke uren, wisselend van linker naar rechterneusgat, afhankelijk van op welke kant ik lag , op de ligkant ging mijn neusgat dicht terwijl de ander kant open ging. op rugligging beide kanten verstopt. Tientallen jaren mee gelopen en allerhande neusdruppels gebruikt zonder blijvend resultaat. Nu door KNO art flixonase 400mg neusdrup[lees meer...]pels (let op neusdruppels ) gehad. Deze moet ik twee keer per dag in beide neusgaten inbrengen , 1 ampule over twee neusgaten. Hert resultaat is na een week verbluffend, klachten heb ik niet meer en blijf het gebruiken, al de derde week. Het proberen waard bij mensen met soortgelijke klachten. Oorzaak klacht is dat ik vernauwde neusgaten heb eb een klein poliepje. Hoop dat het stand houdt !
22-01-2019

Bijholteontsteking

Wat een topproduct . Ik ben 2 jr geleden geopereerd aan mijn bijholten. Echter, ik bleef last houden van ontstekingen en overmatige (gele) slijmproductie. De specialist zei dat ik door moest gaan met sprayen (Dymista). Dat hielp dus niet. Door de huisarts verwezen naar een andere specialist, die me Flixonase capsules voorschreef. Dat werkt dus echt. Inname is onhandig. Je[lees meer...] druppelt per keer één capasule verspreid over twee neusgaten. Twee keer per dag. Vervolgens moet het hoofd 2 minuten verticaal naar beneden. Ik ga op de rug op bed liggen en laat het hoofd over de rand, achterover naar beneden hangen. Dat is onhandig. Maar, bij 2x gebruik per dag verdwijnen de ontstekeningen snel. Elke keer als ik verkouden ben, wat een voorbode is voor nieuwe ontstekingen, ga ik direct weer met dat spul weer aan de slag. Probleem is dat ik vrijwel permanent aan de medicijnen zit.
21-10-2018

Apneu

Ik werd ‘s nachts wel eens wakker doordat ik plotseling diep moest ademhalen. Of merkte dat ik veel wakker werd met ademnood. Daardoor sliep ik slecht. Mijn huisarts schreef flixonase voor, druppels in ieder neusgat en daarna een minuut op je rug, en daarna een minuut rechts en links. In de morgen en voor het slapen gaan. Ik doe het alleen ‘s avonds en wat korter, maar het[lees meer...] helpt enorm. Bovendien is de verstopte neus die ik overdag vaak had voorbij en neuspeuteren om de zaak open te houden niet meer nodig. In De VS de neusspray met flixonase gekocht, maar die is toch minder effectief. Bijkomend voordeel is dat door flixonase ik geen last meer heb van mijn oren als ik vlieg.
01-10-2018

Apneu

Er was bij mij Apneu geconstateerd, daarnaast ook beide neus schotjes scheef. Waardoor ik weinig lucht kreeg. Na een neusschelpverkleining en correctie van de neus schotjes ben ik Flixonase druppels gaan gebruiken. Het effect was snel merkbaar, alleen i.c.m. het CPAP apparaat sta ik s morgens met een droge neus en keel op. Heb ook een tijdje zonder de druppels geprobee[lees meer...]rd en had toen minder last van een droge neus/keel. Merkte wel dat mijn neus van binnen weer opzwol, dus ben weer begonnen met de druppels (hoop niet dat ik ze altijd moet blijven gebruiken).
07-04-2018

Bijholteontsteking

Heb het gevoel dat de onsteking / zwelling afneemt. Maar vraag me af of dit medicijn ook mijn poliepen doet slinken/bestrijden. Iemand hier ervaring mee ? Ik sta op de wachtlijst voor een Pansinus operatie.
15-03-2018

Hoest

Liep achter in mijn keel irriteerde mijn keel en neus
12-04-2017

Flixonase neusspray/neusdruppels (fluticason)

Druppel vrijwel elke dag. Kan af en toe wel eens overslaan zonder gevolgen.
29-12-2016

Flixonase neusspray/neusdruppels (fluticason)

Geen reuk en smaak al 6 jaar Diverse operaties gehad, poliepen verwijderd holtes schoongemaakt. Onderzoeken gehad bij reuk en smaak cliniek Gelderse vallei ziekenhuis. Diverse medicatie gehad, maar holtes slipten iedere keer weer dicht. Selestone 0,5 mg tabletten in combinatie met flixonase 400 2 maal daags 1 capsule en kreeg mijn reuk en smaak redelijk terug na een paar d[lees meer...]agen holtes weer schoon. Maar door heftige bijwerkijngen van de selestone daarmee gestopt. Nu op eigen houtje fixonase verdubbel naar 4 capsules per dag en me holtes zijn schoon en heb weer redelijk reuk en smaak
23-10-2016

Allergie

Heb veel alternatieve geneeswijzen geprobeerd tegen mijn chronische neusslijmvlies allergie, maar niets hielp. Neusslijmvliezen zwellen op met als gevolg veel slijmproductie, neusverstoppingen, continue lopende neus, totaal geen reukvermogen en bijna geen smaakvermogen. Flixonase neusdruppels geprobeerd en ja hoor..... de problemen verdwijnen bijna helemaal. 1 neusdruppel [lees meer...]verdelen over de 2 neusgaten per dag. Het probleem alleen is dat als ik ermee ophoud de problemen na 1 week weer terugkomen. Ben bang dat dit product verslavend werkt en dat ik na langdurig gebruik vervelende bijwerkingen in mn lichaam ga bemerken. heeft iemand ervaring met langdurig gebruik? en zo ja wat zijn uw ervaringen en mening? Graag hoor ik.
15-09-2016

Allergie

mijn ervaringen over de toediening via druppels is zeer slecht. achteroverliggend zou ik deze druppels gelijkmatig moeten verdelen over beide neusgaten wat ondoenlijk is. heb als proef met water geoefend, gewoon staand voor de aanrecht om het gevoel van druppelen te leren met het indrukken van de capsule. maar achteroverliggend is het toch veel moeilijker en ook het con[lees meer...]troleren of ik al op de helft van de capsule ben voor het andere neusgat is uitermate lastig. heb gezien dat er een spray bestaat en heb dat besteld bij de huisarts(apotheekhoudend)
16-07-2016

Bronchitis

Aanvankelijk weinig of geen direct resultaat. Maar bij regelmatig gebruik neemt de werking toe. Je kan het middel preventief gebruiken tijdens de wintermaanden wanneer gewoonlijk je klachten verergeren of zoals in mijn geval met huismijtallergie al in de laatste dagen van je (kampeer) vakantie voor je weer naar huis gaat. Maar je kan het middel zonder probleem het hele j[lees meer...]aar door gebruiken zonder bijwerkingen of neveneffecten.
03-05-2016

Flixonase neusspray/neusdruppels (fluticason)

Ik heb last van "hyperactief neusslijmvlies" en kan niet meer zonder. Wel altijd in combinatie met eerst een dagelijkse neusspoeling van een zoutoplossing. Jaren problemen gehad met loopneuzen, voorhoofdholte ontstekingen, keelproblemen en uiteindelijk ook het verlies aan reukvermogen (+smaak) en neuspoliepen op de slijmvliezen. KNO arts heeft deze operatief verwijderd en [lees meer...]de "drainage" openingen tussen de neus en de bijholtes ruimer gemaakt. Spoel sindsdien dagelijks met zoutoplossing mijn neus en bijholtes waarna ik in elke neusgat twee pufjes Flixonase aanbreng. Hierdoor heb ik sinds mijn operatie nagenoeg geen last meer van mijn neusslijmvliezen en proef en ruik ik weer alles. Het omschakelen naar een generiek alternatief zoals Fluticagon werkt echter bij mij niet. Als ik omschakel gaan al na 1 a 2 dagen mijn slijmvliezen weer ruim slijm produceren met alle problemen van dien. Ook al is de werkzame stof en dosering helemaal hetzelfde, het verschil zit hem in de hulpstoffen. Bij navraag bij fabrikant van Fluticagon bleek dat zij ervoor gekozen hebben om de werkzame stof zich beter te laten hechten aan de slijmvliezen (wat ik snap), terwijl Flixonase juist veel meer vloeit. Echter in mijn geval is nu juist die vloei-eigenschap die mij het beste resultaat geeft. Ik raad iedereen wel aan om het te combineren met het vooraf spoelen van de neus met een zoutoplossing. Is een kleine dagelijkse moeite. Maakt de neus schoon waardoor de werkzame stof denk ik beter zijn werk kan doen.
12-04-2016

Bijholteontsteking

elke nacht neus verstopt (= hoger risico longontsteking voor XCOPD patient). Alleen 's avonds gebruik. Totaal geen effect i.t.t. bv xylometazoline (die niet lang achter elkaar gebruikt kan worden).
17-12-2015

Allergie

De flixonase werkte goed. Sinds de andere verpakking minder. Door verzekering alternatief gekregen fluticason neusspray. Sinds die tijd constant een verstopte neus en wekelijks een dag ziek van allergie. Inmiddels overgestapt op budesonide en nog geen dag last gehad. Kon met de flixonase me niet blootstellen aan honden/katten, rook, flinke stof, enz. Met deze neusspray een[lees meer...] dag bij mensen met honden geweest. Hele dag opruimen, rommelen, hele dag naaien enz... En nergens last van, ook niet een klein beetje. Heb het gevoel dat mijn energie niveau ook omhoog gegaan is.
15-10-2015

Bijholteontsteking

Het slijm komt goed los uit de holten en loopt via de keelholte weg.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum