ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

12-04-2017

Flixonase neusspray/neusdruppels (fluticason)

Druppel vrijwel elke dag. Kan af en toe wel eens overslaan zonder gevolgen.
29-12-2016

Flixonase neusspray/neusdruppels (fluticason)

Geen reuk en smaak al 6 jaar Diverse operaties gehad, poliepen verwijderd holtes schoongemaakt. Onderzoeken gehad bij reuk en smaak cliniek Gelderse vallei ziekenhuis. Diverse medicatie gehad, maar holtes slipten iedere keer weer dicht. Selestone 0,5 mg tabletten in combinatie met flixonase 400 2 maal daags 1 capsule en kreeg mijn reuk en smaak redelijk terug na een paar d[lees meer...]agen holtes weer schoon. Maar door heftige bijwerkijngen van de selestone daarmee gestopt. Nu op eigen houtje fixonase verdubbel naar 4 capsules per dag en me holtes zijn schoon en heb weer redelijk reuk en smaak
23-10-2016

Allergie

Heb veel alternatieve geneeswijzen geprobeerd tegen mijn chronische neusslijmvlies allergie, maar niets hielp. Neusslijmvliezen zwellen op met als gevolg veel slijmproductie, neusverstoppingen, continue lopende neus, totaal geen reukvermogen en bijna geen smaakvermogen. Flixonase neusdruppels geprobeerd en ja hoor..... de problemen verdwijnen bijna helemaal. 1 neusdruppel [lees meer...]verdelen over de 2 neusgaten per dag. Het probleem alleen is dat als ik ermee ophoud de problemen na 1 week weer terugkomen. Ben bang dat dit product verslavend werkt en dat ik na langdurig gebruik vervelende bijwerkingen in mn lichaam ga bemerken. heeft iemand ervaring met langdurig gebruik? en zo ja wat zijn uw ervaringen en mening? Graag hoor ik.
15-09-2016

Allergie

mijn ervaringen over de toediening via druppels is zeer slecht. achteroverliggend zou ik deze druppels gelijkmatig moeten verdelen over beide neusgaten wat ondoenlijk is. heb als proef met water geoefend, gewoon staand voor de aanrecht om het gevoel van druppelen te leren met het indrukken van de capsule. maar achteroverliggend is het toch veel moeilijker en ook het con[lees meer...]troleren of ik al op de helft van de capsule ben voor het andere neusgat is uitermate lastig. heb gezien dat er een spray bestaat en heb dat besteld bij de huisarts(apotheekhoudend)
16-07-2016

Bronchitis

Aanvankelijk weinig of geen direct resultaat. Maar bij regelmatig gebruik neemt de werking toe. Je kan het middel preventief gebruiken tijdens de wintermaanden wanneer gewoonlijk je klachten verergeren of zoals in mijn geval met huismijtallergie al in de laatste dagen van je (kampeer) vakantie voor je weer naar huis gaat. Maar je kan het middel zonder probleem het hele j[lees meer...]aar door gebruiken zonder bijwerkingen of neveneffecten.
03-05-2016

Flixonase neusspray/neusdruppels (fluticason)

Ik heb last van "hyperactief neusslijmvlies" en kan niet meer zonder. Wel altijd in combinatie met eerst een dagelijkse neusspoeling van een zoutoplossing. Jaren problemen gehad met loopneuzen, voorhoofdholte ontstekingen, keelproblemen en uiteindelijk ook het verlies aan reukvermogen (+smaak) en neuspoliepen op de slijmvliezen. KNO arts heeft deze operatief verwijderd en [lees meer...]de "drainage" openingen tussen de neus en de bijholtes ruimer gemaakt. Spoel sindsdien dagelijks met zoutoplossing mijn neus en bijholtes waarna ik in elke neusgat twee pufjes Flixonase aanbreng. Hierdoor heb ik sinds mijn operatie nagenoeg geen last meer van mijn neusslijmvliezen en proef en ruik ik weer alles. Het omschakelen naar een generiek alternatief zoals Fluticagon werkt echter bij mij niet. Als ik omschakel gaan al na 1 a 2 dagen mijn slijmvliezen weer ruim slijm produceren met alle problemen van dien. Ook al is de werkzame stof en dosering helemaal hetzelfde, het verschil zit hem in de hulpstoffen. Bij navraag bij fabrikant van Fluticagon bleek dat zij ervoor gekozen hebben om de werkzame stof zich beter te laten hechten aan de slijmvliezen (wat ik snap), terwijl Flixonase juist veel meer vloeit. Echter in mijn geval is nu juist die vloei-eigenschap die mij het beste resultaat geeft. Ik raad iedereen wel aan om het te combineren met het vooraf spoelen van de neus met een zoutoplossing. Is een kleine dagelijkse moeite. Maakt de neus schoon waardoor de werkzame stof denk ik beter zijn werk kan doen.
12-04-2016

Flixonase neusspray/neusdruppels (fluticason)

elke nacht neus verstopt (= hoger risico longontsteking voor XCOPD patient). Alleen 's avonds gebruik. Totaal geen effect i.t.t. bv xylometazoline (die niet lang achter elkaar gebruikt kan worden).
17-12-2015

Allergie

De flixonase werkte goed. Sinds de andere verpakking minder. Door verzekering alternatief gekregen fluticason neusspray. Sinds die tijd constant een verstopte neus en wekelijks een dag ziek van allergie. Inmiddels overgestapt op budesonide en nog geen dag last gehad. Kon met de flixonase me niet blootstellen aan honden/katten, rook, flinke stof, enz. Met deze neusspray een[lees meer...] dag bij mensen met honden geweest. Hele dag opruimen, rommelen, hele dag naaien enz... En nergens last van, ook niet een klein beetje. Heb het gevoel dat mijn energie niveau ook omhoog gegaan is.
Pagina 1 van 7

Mirena (1972) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (802) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (413) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (408) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (344) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (293) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!