lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 6

16-07-2016

Bronchitis

Aanvankelijk weinig of geen direct resultaat. Maar bij regelmatig gebruik neemt de werking toe. Je kan het middel preventief gebruiken tijdens de wintermaanden wanneer gewoonlijk je klachten verergeren of zoals in mijn geval met huismijtallergie al in de laatste dagen van je (kampeer) vakantie voor je weer naar huis gaat. Maar je kan het middel zonder probleem het hele j[lees meer...]aar door gebruiken zonder bijwerkingen of neveneffecten.
03-05-2016

Flixonase neusspray/neusdruppels (fluticason)

Ik heb last van "hyperactief neusslijmvlies" en kan niet meer zonder. Wel altijd in combinatie met eerst een dagelijkse neusspoeling van een zoutoplossing. Jaren problemen gehad met loopneuzen, voorhoofdholte ontstekingen, keelproblemen en uiteindelijk ook het verlies aan reukvermogen (+smaak) en neuspoliepen op de slijmvliezen. KNO arts heeft deze operatief verwijderd en [lees meer...]de "drainage" openingen tussen de neus en de bijholtes ruimer gemaakt. Spoel sindsdien dagelijks met zoutoplossing mijn neus en bijholtes waarna ik in elke neusgat twee pufjes Flixonase aanbreng. Hierdoor heb ik sinds mijn operatie nagenoeg geen last meer van mijn neusslijmvliezen en proef en ruik ik weer alles. Het omschakelen naar een generiek alternatief zoals Fluticagon werkt echter bij mij niet. Als ik omschakel gaan al na 1 a 2 dagen mijn slijmvliezen weer ruim slijm produceren met alle problemen van dien. Ook al is de werkzame stof en dosering helemaal hetzelfde, het verschil zit hem in de hulpstoffen. Bij navraag bij fabrikant van Fluticagon bleek dat zij ervoor gekozen hebben om de werkzame stof zich beter te laten hechten aan de slijmvliezen (wat ik snap), terwijl Flixonase juist veel meer vloeit. Echter in mijn geval is nu juist die vloei-eigenschap die mij het beste resultaat geeft. Ik raad iedereen wel aan om het te combineren met het vooraf spoelen van de neus met een zoutoplossing. Is een kleine dagelijkse moeite. Maakt de neus schoon waardoor de werkzame stof denk ik beter zijn werk kan doen.
12-04-2016

Flixonase neusspray/neusdruppels (fluticason)

elke nacht neus verstopt (= hoger risico longontsteking voor XCOPD patient). Alleen 's avonds gebruik. Totaal geen effect i.t.t. bv xylometazoline (die niet lang achter elkaar gebruikt kan worden).
17-12-2015

Allergie

De flixonase werkte goed. Sinds de andere verpakking minder. Door verzekering alternatief gekregen fluticason neusspray. Sinds die tijd constant een verstopte neus en wekelijks een dag ziek van allergie. Inmiddels overgestapt op budesonide en nog geen dag last gehad. Kon met de flixonase me niet blootstellen aan honden/katten, rook, flinke stof, enz. Met deze neusspray een[lees meer...] dag bij mensen met honden geweest. Hele dag opruimen, rommelen, hele dag naaien enz... En nergens last van, ook niet een klein beetje. Heb het gevoel dat mijn energie niveau ook omhoog gegaan is.
15-10-2015

Bijholteontsteking

Het slijm komt goed los uit de holten en loopt via de keelholte weg.
01-07-2015

Allergie

Ik kreeg dit middel omdat ik verschrikkelijk veel last had van taai slijm. Met snuiten en hoesten kreeg ik dit niet weg. Met benauwdheid als gevolg. Ik moest dit middel s avonds gebruiken omdat s morgens bij het wakker worden de klachten het ergst zijn. Het hielp echt niets. Nog steeds heb ik veel slijm wat ik moeilijk weg krijg. 1 geluk... mijn hooikoorts klachten zijn we[lees meer...]l minder
18-04-2015

Hooikoorts

Tot nu toe heb ik zo'n beetje alles geprobeerd tegen hooikoorts en niets hielp echt goed. Ik heb met name last van mijn ogen en benauwd gevoel. Vorig jaar heeft de huisarts flixonase neusspray voorgeschreven en bovenwonder werkt dit uitstekend tegen branderige ogen en verstopte neus.
25-03-2015

Huisstofallergie

Pagina 1 van 6

Mirena (1904) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (738) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (378) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (370) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (285) - Depressie - antidepressiva overig
Seroxat (264) - Depressie - antidepressiva SSRI

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op 2 toegangskaarten voor
de Historische Grand Prix in Zandvoort
op 2, 3 of 4 september.

Als je meer wilt weten over deze Grand Prix, klik dan hier!

Historische Grand Prix in Zandvoort