lees de ervaringen

Neus
Geef mening

Wordt gebruikt bij:
  • Allergie (9 meningen)
  • Hooikoorts (5 meningen)
  • Verkoudheid (3 meningen)
  • ...
4,5

35 meningen
volgende > >>
Pagina 1 van 2

21-02-2014
Vrouw (69) - Allergie

Tevredenheid over:
Vanaf de start in 1996 van deze spray zeer tevreden. Verplichte overstap naar ander merk beviel slecht. Vanaf het moment, dat Flixonase overgestapt is op andere verpakking, heb ik weer meer problemen. Samenstelling is hetzelfde volgens de apotheek. Wie heeft deze ervaring ook?
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

15-02-2014
Vrouw (54) - Allergie

Tevredenheid over:
Na jarenlang tevreden gebruik van Flixonase, alle goedkopere vervangers bevallen me niet. Echter sinds een paar maanden problemen. Heb het vermoeden dat dit komt door de andere (waarschijnlijk) goedkopere verpakking. Volgens mij werkt de verstuiver niet naar behoren, herken je dit? ik hoor het graag, ga dit nl navragen bij de producent.
1 Reactie

Reactie:

Heb ook meer klachten sinds de nieuwe verpakking.

Datum 21-02-2014 14:56

04-10-2013
Vrouw (21) - Amandelontste...

Tevredenheid over:
Na verwijdering keelamandelen bleken ook mijn neusamandelen rood en opgezwollen te zijn.. Flixonase gekregen en dat verlicht wel wat, maar lost de problemen niet op. Qua gebruik zeer makkelijk, totaal geen bijwerkingen.

14-06-2013
Man (2) - Verkoudheid
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
het werkt wel, maar niet genoeg. sinds gebruik valt het mij op dat mijn zoon erg veel aanvallen van nacht angst heeft (pavor nocturnus) en wijt dat dus aan het gebruik

30-05-2013
Man (63)

Tevredenheid over:
Al tientallen jaren regelmatige aangroei van neuspoliepen. Moest nagenoeg iedere 2 jaar een fiks aantal uit beide neusgaten laten trekken. Ik heb ca. 15 ingrepen doorstaan. Uiteraard altijd verkouden, compleet dichtzitten van de neus en geen reuk. Na gebruik van Flixonase is de ingreep 8 jaar weggebleven en dan nog voor 1 neusgat. Inmiddels in overleg met de KNO overgegaan[lees meer...] op gebruik van 1 x per twee dagen en oom dat werkt sinds een jaar naar tevredenheid. Na 10 jaar gebruik nog steeds tevreden. Een normale neusverkoudheid van hooguit twee weken en het weer terug krijgen van mijn reuk ben ik op dit gebied weer net als een ieder ander.

19-04-2013
Man (52)

Tevredenheid over:
Sedert jaren last gehad van allergie. (Hooikoorts, huismijt , stof e.d.). In december 2011 Flixonase voorgeschreven gekregen i.v.m. poliepen in de neus. (geen reuk en smaak meer). Resultaat na één week: reuk en smaak weer terug met als prettige bijkomstigheid dat ik sindsdien nimmer meer last van allergie heb gehad, sterker nog, niet eens van een verstopte neus!

14-01-2013
Vrouw (35) - Allergie

Tevredenheid over:
Na jaren lang gebruik, weet niet eens hoe lang, toch maar weer eens een poging om te stoppen. Verplicht gestopt tijdens zwangerschappen maar dan erg veel klachten! Krijg dan binnen enkele dagen weer niesaanvallen, geirriteerde droge neusslijmvliezen. Gebruik, zowel Flixonase als nu Fluticonason probleemloos dagelijks. Zou het schadelijk zijn om het zo lang te gebruiken? Qu[lees meer...]a corticosteroiden dan? M'n neus vaart er wel bij maar hoe zit het met m'n hormoonhuishouding? Nog niet echt een duidelijk antwoord hierop gekregen.

17-11-2012
Vrouw (36) - Allergie

Tevredenheid over:
Mijn neus zit vrijwel altijd dicht en daarom kreeg ik dit medicijn. Wat een opluchting! Alleen ben ik in juni geopereerd aan mijn ogen; ik heb lensimplantaten tot grote tevredenheid. Maar ik kreeg zo'n pijn aan mijn ogen. Zware, beurse druk (pijn die je weleens bij heftige koorts krijgt). Ik was continue bezorgd dat dit door mijn nieuwe lenzen kwam; dan wordt ook nauwlette[lees meer...]nd je oogdruk regelmatig gecontroleerd. Totdat ik me ineens zelf bedacht 'zou het niet door de flixonase kunnen komen'. Ik ben meteen gestopt en de klachten verdwenen. Vind het erg jammer, want was zeer tevreden, maar dit was voor mij duidelijk slecht voor de oogdruk:-(

19-10-2012
Vrouw (40)
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
de neusspray heb ik al eerder gehad en had weer een oh ja moment; hij lijkt net of je wc-eend met bloemengeur in je neus krijgt, vind het echt vies, maar het is voor een goed doel. als bijwerking heb ik een zeer pijnlijke keel gekregen, verder doet het zijn werk denk ik.

05-10-2012
Man (52) - Astma

Tevredenheid over:
Gebruik de druppels nu 4 jaar. Bloedneuzen zijn over maar neusvleugels raken nog steeds ontstoken. Pijnlijk en lelijk. Suggesties?

31-01-2012
Vrouw (18) - Allergie

Tevredenheid over:
Ik gebruikte het afgelopen jaar (2011) de neusspray fluticasonpropionaat (pharmacie bv Haarlem), sinds 3 weken gebruik ik nu flixonase. (deze heb ik van de apotheek gekregen, waarschijnlijk omdat deze op het moment goedkoper is want flixonase is ook fluticasonpropionaat). Sinds ik deze neusspray (1 maaldaags in beide neusgaten 2 sprayen) gebruik heb ik last van pijn bij h[lees meer...]et inspuiten, bloedneus (ik spuit niet tegen het 'binnenschot' van mn neus) , pijn bij diep inademen door de neus, pijn bovenin mijn neus (de gehele verdere dag) en een bloedsmaak in mijn keel. Iemand dezelfde ervaringen (en dan vooral het verschil tussen deze neussprays)

28-12-2011
Man (44) - Hooikoorts

Tevredenheid over:
Tot nog toe geen negatieve effecten ontdekt. Bij het gebruik is de geur zeer opvallend, doet mij erg denken aan polystyreen (piepschuim) wat met een gloeidraad wordt gesnelden, wie herkend dit?

01-12-2011
Vrouw (49)

Tevredenheid over:
werkt erg goed. heeft ook fluticason als vervanger gehad. kon er niet tegen.

14-11-2011
Vrouw (28) - Voorhoofdshol...

Tevredenheid over:
Na flinke verkoudheid altijd llangdurig last van holtes die verstopt zijn. Bij gebruik flixonase verdwijnt dit zeer snel. Ook bij hooikoortsklachten werkt deze spray beter dan de spray die in de apotheek verkrijgbaar is.

29-08-2011
Vrouw (36) - Allergische R...

Tevredenheid over:
Werkt bij mij goed, als ik stop, verstoppen mijn holtes en krijg ik last van mijn oren en hoofd. Heb de laatste weken wel last van geirriteerd en bloedend neusslijmvlies, dat maar niet beter wordt of overgaat.

12-05-2011
Vrouw (46) - Allergie
Algehele tevredenheid: 2

kreeg bloedneus van

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (349) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum