Ervaringen met Dymista

migraine verstoorde slaap gestrest

Allergie (30 meningen)
Huisstofallergie (8 meningen)

Avamys (122 meningen)
Fluticason neusspray (106 meningen)
Prevalin neusspray (82 meningen)
Nasonex (75 meningen)
Rhinocort (73 meningen)

23-03-2024 | Vrouw | 42

gestrest verstoorde slaap migraine

Deze spray gekregen nadat ik al jaren last heb van chronische rhinitis. Negatieve allergietest, maar wel continue loopneus, oogklachten en slijm ophoesten. Het middel werkt goed. Alleen kreeg ik last van een opgejaagd gevoel, oog flitsen (heb vaker migraine gehad) en ook raakte mijn slaap verstoord. Nog steeds geen nieuw middel gevonden dat écht optimaal werkt.

23-01-2024 | Vrouw | 63
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (137/50)
Ik gebruikte eerst Flixonaise, die goed effect had, deze is uit de handel. Als eerste had ik Fluticason spray, klacht duizeligheid, oorsuizen niet lekker voelen, onstabiel lopen. Hierna kreeg ik Dymista 137/ 50 microgram. Nu mometason, werkt minder goed, s'avonds voel ik me niet lekker, licht in mijn hoofd. Blijf last van snot in mijn neus houden, ondanks dat ik [lees meer...]met zout en water spoel, en elke dag stomen. Ik weet nu niet meer wat ik moet doen .

23-01-2024 | Vrouw | 58
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Na vermoedelijk covid te hebben gehad eind 2019, heb ik een chronisch verstopte neus. Een neusschelpverkleining gehad maar dat hielp niet. Alleen Otrivin helpt maar dat mag je niet lang gebruiken. Dus toch weer naar de KNO-arts. Ditmaal Dymista gekregen. De eerste 2 dagen waren fijn want ik kon redelijk ademen door mijn neus maar toen begon de ellende: enorme druk op[lees meer...] mijn neus alsof ik een bloeding zou krijgen, pijn in de wangholten, alsof mijn gezicht was opgezet onder de ogen, hoofdpijn vlak boven de ogen en pijn in de bovenkaak. Enorm moe. Ik ben er na 6 dagen mee gestopt.

15-10-2023 | Vrouw | 44
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Ik ben 2 x geopereerd aan neuspoliepen. Heb ook last van huisstofmijt soms vd pollen. Ik gebruik allergiepillen niet dagelijks. De neusspray gebruik ik ook niet dagelijks omdat t zo chemisch is en ik snel last krijg van bijwerkingen. Behalve dat het ongeloofelijk smerig is en lang in je mond blijft hangen. En als ik op vakantie ben in een warm land. Heb ik zelden last er[lees meer...]gens van. Dus gebruik dan geen allergie pillen Ik gebruik het nu een maand maar misschien 2/3 x per week. In het begin ging er veel troep uit me neus. Ademen gaat beter, maar heb nu wel een lichte opgezette plek onder mijn rechteroog wat groter begint te worden. En volgens mij is dit begonnen sinds ik de spray gebruik. Begint nu ook te jeuken. Mijn KNO arts zei als ik t niet dagelijks wil gebruiken hoeft dat niet.

28-09-2023 | Vrouw | 54
Huisstofallergie
Heel blij mee! Geen loopneus meer, geen verstopte neus meer. Geen continue kriebel aan de neus . En ik slaap zelfs beter!

24-09-2023 | Vrouw | 25
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (137)
Na lang proberen met vinden van een medicijn tegen hooikoorts vanwege allergisch astma kwam ik dit middel tegen. Het werkt echt fantastisch. Maakt de boel in 1 klap leeg. Daarna heeft het soms de neiging toch weer te verstoppen. Daarnaast is het echt een giftige smaak die blijft meestal een half uur hangen. Ik probeer het gebruik te minimaliseren. Het is erg chemisch dus i[lees meer...]k gebruik alleen indien hoofdzakelijk.

09-07-2023 | Vrouw | 49
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Al jarenlang verstopte neus. Ik gebruikte bijna jaarrond Prevalin. Dit is echt een verademing. Ik kan ademen door mijn neus, geen last meer van wondjes en korstjes in mijn neus. Geen bijwerkingen, ondanks medicijngebruik voor hevig astma.

14-05-2023 | Vrouw | 57
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (1)
Hooikoorts
Hooikoorts, alles verstopt en ontstoken. De eerste dag leek de neus direct open te gaan - de 2e dag gestopt met deze smerige chemische spray. M’n reuk en smaak verdwenen / chemische smaak overheerst en zit in m’n slijm. Nu een week verder en nog steeds proef ik die chemische smaak in elke hoestbui ! en kan ik nog helemaal niets ruiken en ook al t eten drinken smaakt naar n[lees meer...]iets. Elke bijholte was ontstoken en ik heb nu amoxxiline. Ik heb deze ellende al tientallen jaren en elk jaar , maar m’n geur ben ik voor t eerst kwijt en ik vermoed dat dit medicijn de oorzaak hiervan is.

08-03-2023 | Vrouw | 48
Huisstofallergie
Dymista gebruikt vanwege een dichte neus. Helpt redelijk, maar na ongeveer drie weken kreeg ik last van een loopneus (links), droge neus en zere plekjes in de neus. In eerste instantie niet teveel aandacht aan besteed, maar omdat de zere plekjes erger werden en ik hoofdpijn kreeg en doodmoe was, toch maar naar de huisarts gegaan. Ik bleek een (pijnlijke) bacteriële infecti[lees meer...]e door het gebruik van Dymista te hebben opgelopen. Voor mij nooit meer Dymista!

09-02-2023 | Vrouw | 53
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (135)
Bronchitis
Was erg benauwd, maar kon gelukkig nog door neus ademen. Na gebruik.. verstopte neus..snipverkouden.... zeer chemisch medicijn...houdt de hele dag vieze smaak in de mond... kan nooit goed zijn.. waardeloos medicijn

30-06-2022 | Vrouw | 39
Huisstofallergie
Al jaren aan het tobben met mijn allergiëen! Sinds ik deze spray gebruik heb ik nergens meer last van. Werkte snel, en heb geen enkele bijwerking gehad. De smaak is wel erg vies die achterblijft in je keel, dus sprayen en gelijk drinken helpt bij mij heel goed!

29-06-2022 | Vrouw | 35
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (137/50)
Al 5 jaar problemen met ruiken, inmiddels 2x geopereerd aan neuspoliepen. Neuspoliepen groeien na enkele weken alweer aan waardoor de reuk vrij snel weer weg gaat. Ook last van vele allergieën oa. huisstofmijt en pollen. Deze medicatie als toevoeging op mijn huidige medicatie gekregen. Gebruik het nu 3 weken en er is een wereld voor me open gegaan. Van helemaal niks kunnen[lees meer...] ruiken, naar bijna altijd kunnen ruiken. Voor mij is deze neusspray echt een verademing. Ik heb alleen in het begin wat last gehad van hoofdpijn. Dat is na 1.5 week weggegaan.

17-06-2022 | Vrouw | 64
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (50mg)
Heb het nu een week maar veel hoofdpijn en loopneus is er nog steeds duizelig hartkloppingen en zeer vies

17-06-2022 | Vrouw | 64
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (50mg)
Gebruik het nu 8 dagen zeer vies en veel hoofdpijn en loopneus is niet weg iemand ervaring mee

08-01-2022 | Vrouw | 22
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (137mg/50mg)
De meest walgelijke smaak wat je kan bedenken maar dan 10x erger, dat is wat je in je mond krijgt. Na elke slik steeds weer. Cola vermindert de smaak niet. Tomatensaus daarin tegen wel een beetje. Als je denkt oh vervelend me neus is dicht een neusspray kan geen kwaad doen, denk dan opnieuw. Ik heb letterlijk alles geprobeerd maar na 5uur heb ik nog steeds last.

16-04-2021 | Vrouw | 54
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (137)
Na jaren lang verschillende middelen gebruiken zonder effect heb ik sinds 1 week dit wonder middel.ik ben er heel tevreden mee.uk kan weer slapen lucht krijgen en geen snotterig snotterig neus meer en niezen