Ervaringen met Dymista

migraine verstoorde slaap gestrest

Allergie (30 meningen)
Huisstofallergie (8 meningen)

Avamys (122 meningen)
Fluticason neusspray (105 meningen)
Prevalin neusspray (82 meningen)
Nasonex (75 meningen)
Rhinocort (73 meningen)

16-03-2019 | Man | 77
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Heb dit van de longarts voorgeschreven gekregen tegen een verstopte neus. Na 2 weken gebruik last van een bloedneus gekregen. Nu nog af en toe

16-12-2018 | Vrouw | 44
Huisstofallergie
Omdat Avamys neusbloedingen veroorzaakte overgestapt naar Dymista. Deze werkt prima! Geen vervelende bijwerkingen gehad. Wellicht wat minder reukvermogen en een wat drogere/‘dichte’ neus. Maar alles beter dan 4+ huisstofmijtallergie. Gebruik hem nu niet dagelijks, kan gerust een dag of twee, drie overslaan. Ben heel tevreden over dit medicijn.

12-05-2018 | Vrouw | 20
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (137/50mg)
Ik vind het een erg fijne neusspray. Het nadeel is dat ik snel bloedneuzen krijg in de periode dat ik hooikoorts heb. Dit wordt iets verergerd door de spray, maar omdat het zo goed werkt, neem ik het maar voor lief! Na het innemen krijg ik wel een erg vieze smaak in mijn mond. Het kan zo weg zijn, maar soms blijft het wel even hangen. Al met al een erg effectieve spray.

10-04-2018 | Man | 54
Oorsuizen
Ik kreeg dit middel via de KNO-arts omdat mijn linkeroor vaak dicht zit. Daarnaast gebruikte ik als hooikoortspatiënt soms ook een neusspray van de dokter. Ik spray slechts een keer per dag in beide neusgaten 1x. Na enige weken gaf het linkeroor niet meer het verstopte gevoel. Dus het werkt wel en ook 's nachts geen last van een verstopte neus. Grootste nadeel is voor m[lees meer...]ij wel de nare lucht. Het lijkt een beetje op kunsthars, waarmee een auto wordt gerepareerd... Daardoor ruik je andere, veel lekkerder luchtjes helaas niet meer.

22-10-2017 | Man | 64
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (1000mg)
Tgv allergie, huisstofmijt, hooikoorts met daarnaast Apneu last van o.m. neusslijmvlies en verstopping gehoorgangen. Naast het gebruik van antihistamine is uiteindelijk de neusspray Dymista de oplossing gebleken voor mijn neus- en gehoorproblemen. Geponeerd om af te bouwen maar dat gaf toch weer ongewenste problemen.

19-09-2016 | Vrouw | 32
Bijholteontsteking
Ivm chronische bijholte ontsteking en slaap apneu gebruik ik chronisch neusdruppels. Al diverse gehad maar Dymista werkt het beste, enige nare bijwerking is die vieze bittere smaak in mijn keel de hele dag. Kan weer goed door ademen ook 'snachts omdat mijn neus niet meer zo dicht zit.

28-09-2023 | Vrouw | 54
Huisstofallergie
Heel blij mee! Geen loopneus meer, geen verstopte neus meer. Geen continue kriebel aan de neus . En ik slaap zelfs beter!

09-07-2023 | Vrouw | 49
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Al jarenlang verstopte neus. Ik gebruikte bijna jaarrond Prevalin. Dit is echt een verademing. Ik kan ademen door mijn neus, geen last meer van wondjes en korstjes in mijn neus. Geen bijwerkingen, ondanks medicijngebruik voor hevig astma.

19-05-2023 | Man | 63
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (25ml)
Verkoudheid
Vanaf mijn vroege jeugd al problemen met verstopte neus als gevolg van hyperactieve slijmvliezen en allergieën voor huisdieren, huisstofmijt en pollen. In mijn jeugd 3 keer in ziekenhuis opgenomen geweest om mijn holtes door te spoelen omdat ik regelmatig kaakholteontsteking had. Tijdens mijn werkzame leven 3 maal geopereerd aan mijn neus zonder enig resultaat… Dienteng[lees meer...]evolge was de enige uitweg het gebruik van Otrivin…. 40+ jaar lang !!! Geen Otivin betekende verstopte neus en niet slapen…. Ik zag het als een handicap. Geen enkele KNO-arts of huisarts kon mij een uitweg bieden. Nu op 63-jarige leeftijd nog maar eens gaan googelen en na veel zoeken uitgekomen bij Dymista…. Dat bleek niets minder dan een ‘Godsgeschenk’… Mijn neus bleef meteen open en ik slaap eindelijk door zonder Otrivin. Mijn leven is in één klap 100x lichter geworden. De smaak is niet lekker maar als je precies doet wat op de bijsluiter staat komt de vloeistof niet in de keel. Kortom; voor mij is Dymista een wondermiddel dat mijn levenskwaliteit enorm verbeterd. TOP

01-10-2022 | Man | 38
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (137)
Ik heb al jaren lang last van hevige allergieën. Zo slik ik allergie tabletten en krijg ik 2 spuiten kenakort in de zomer om dit te onderdrukken. Maar omdat ik toch nog last blijf hebben van een loopneus en niezen weer langs de huisarts geweest en die schreef deze neusspray voor. Een verademing!!! Amper last van jeukende ogen en een loopneus. En smorgens ook geen ver[lees meer...]stopte neus meer na het slapen. Voor mij tot nu toe echt een wondermiddel.

30-06-2022 | Vrouw | 39
Huisstofallergie
Al jaren aan het tobben met mijn allergiëen! Sinds ik deze spray gebruik heb ik nergens meer last van. Werkte snel, en heb geen enkele bijwerking gehad. De smaak is wel erg vies die achterblijft in je keel, dus sprayen en gelijk drinken helpt bij mij heel goed!

17-06-2022 | Vrouw | 64
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (50mg)
Gebruik het nu 8 dagen zeer vies en veel hoofdpijn en loopneus is niet weg iemand ervaring mee

16-04-2021 | Vrouw | 54
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (137)
Na jaren lang verschillende middelen gebruiken zonder effect heb ik sinds 1 week dit wonder middel.ik ben er heel tevreden mee.uk kan weer slapen lucht krijgen en geen snotterig snotterig neus meer en niezen

28-03-2021 | Man | 76
Hooikoorts
Wondermiddel. Na 50 jaar hooikoorts ellende van feb. T/m April en talloze medicijnen eindelijk zo goed als klachtenvrij na gebruik van dit middel. Echt geweldig en geen bijwerkingen!!!!!

26-12-2020 | Vrouw | 56
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (50)
Ik heb last van huisstofmijt, boompollen, grassen en honden en mindere mate katten. Had vaak loopneus en tranende ogen. was s'avonds doodmoe hiervan. Na gebruik dymista van al mijn klachten af. een wondermiddel. Ik heb nauwelijks last van de bijwerkingen en die nare smaak raak je na het drinken van een slokje water zo weg. Ik heb niet dikwijls een medicijn gehad wat lekke[lees meer...]r was :) kortom ben zeer tevreden. en die kleine bijwerkingen neem ik voor lief. stelt niets voor met de klachten die ik voorheen had!

09-11-2020 | Vrouw | 34
Huisstofallergie
Na bijna een jaar minstens 10 keer per uur niezen, inclusief 's nachts, deze neusspray van KNO-arts gegeven. Zeer effectief! Nies haast nooit meer, kan gewoon door neus ademhalen en geen gesnotter meer. Bittere smaak na gebruik is weg na een slokje drinken, dus amper last van. Af en toe beetje droog gevoel in neus, maar niet echt vervelend.