Ervaringen met Dymista

azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat

concentratieproblemen buikpijn metaalachtige smaak verlies van smaak hoofdpijn vermoeidheid reuk Misselijk gestrest migraine

Allergie (30 meningen)
Huisstofallergie (8 meningen)

Avamys (123 meningen)
Fluticason neusspray (107 meningen)
Prevalin neusspray (83 meningen)
Nasonex (75 meningen)
Rhinocort (73 meningen)

19-05-2022 | Man | 53

28-10-2021 | Man | 27

28-10-2021 | Man | 52
chronische holte ontsteking

09-09-2021 | Man | 39
Huisstofallergie
Neus gaat goed op, maar vind de bijwerkingen verre van prettig. Klink misschien raar voor anderen,maar vooral smorgens is het voor mij net een pep middel. Savonds wazig.

29-03-2021 | Man | 51
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (50)
Hooikoorts
Jaren Budesonide gebruikt, wat maar zeer matig werkt voor mij. Sinds twee jaar overgestapt op Dymista wat veel beter werkt. Klachten (jeukende ogen en niezen) worden duidelijk verminderd.

28-03-2021 | Man | 76
Hooikoorts
Wondermiddel. Na 50 jaar hooikoorts ellende van feb. T/m April en talloze medicijnen eindelijk zo goed als klachtenvrij na gebruik van dit middel. Echt geweldig en geen bijwerkingen!!!!!

05-03-2021 | Man | 58
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (50mg)
Bij gebruik dymista kwam mijn neus alleen maar dichter te zitten waardoor ik naar otrivin moest grijpen om lucht te krijgen. Dymista heeft dus eerder verslechtering van mijn klachten beeld veroorzaakt dan dat het iets heeft opgeleverd

04-12-2020 | Man | 58
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (137)
Iedere avond gaat mijn neus dicht zitten en in het voorjaar en zomer wordt dit erger. De arts schreef mij dit middel voor en het werkt erg goed. Ik kon weer goed doorademen, 's avonds en 's nachts. Echter kreeg ik hoofdpijn door het gebruik. En niet lang na het gebruik kreeg ik last van een dansend kriebeltje in de rechter oog (migraine) gevolgd door hoofdpijn. Zonder het [lees meer...]medicijn had ik hier zelden last van, nu met het medicijn in een paar weken al drie of vier keer. Maar het meeste last had ik van hartritmestoornis, zo erg dat ik naar de huisarts gegaan ben. Ik vertelde hem dat ik dit had gekregen sinds het gebruik van Dymista, maar dat kon niet volgens hem. Dus met een kastje gelopen en daarna doorverwezen naar de Cardioloog. De hartritmestoornis kon indirect wel door het medicijn veroorzaakt worden. (de reactie van het lichaam op het medicijn, die de sinusknoop beïnvloedde) Er is verder onderzoek gedaan naar het hart en de vaten en gelukkig was daar niets mis mee. Ik ben acuut gestopt met Dymista en de hart klachten verdwenen voor 98 %. Geen hoofdpijn meer en ook geen migraine meer gehad. Dymista werkt goed, maar voor mij met veel ernstige bijwerkingen.

21-10-2020 | Man | 43
Huisstofallergie
Het goede nieuws; het medicijn werkt en haalt tranende ogen, niesen en loopneus weg bij mijn huisstofmijt allergie. Het slechte nieuws: de nadelen en bijwerkingen zijn zeer heftig; hoofdpijn, depressieve gevoelens, zeer slaperig. Ik ben er na 5 dagen mee gestopt. Tip; hou jezelf goed in de gaten bij gebruik van dit medicijn.

09-10-2020 | Man | 74
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (137/50)
Geweldig werkt na 1 dag - nooit meer OTRIVIN BISOLNASAL AVAMYS eyc. allemaal onzin

09-10-2020 | Man | 74
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (137)
Sinds 2012 voortdurend verstopte neus. Dus mondademing, 24/7, overdag en 's nachts. Tijdens gesprekken en cursusgeven kortademig door mondademing. CPAP-gebruiker dus verstopte neus 's nachts erg lastig. Oplossing: Fullfacemasker om ook door mond te ademen. Gevolg: uitgedroogde mondholte ondanks luchtbevochtiger. Alle middelen getest: alleenVASO-CONSTRICTORS zoal[lees meer...]s xylomethazoline, tramazoline, oxymethazoline HCl o.a. Otrivin bleken effectief voor ca. 3-4 uur. Zo ontstond Neussprayverslaving: 4-6 shots per dag. Heeft me overigens nooit gestoord maar alleen wel opletten: altijd overal sprays in kleding, auto, sporttas meedragen etc. Door een toeval kon ik in juli 2020 een paar inhalaties DYMISTA 137/50 μgram gebruiken. *** VANAF DAG ÉÉN NÓÓIT MEER ENIGE NEUSSPRAY GEBRUIKT ***. Na 8 jaar. Fenomenaal. Welke van de twee componenten daarvoor verantwoordelijk is? Zal me een zorg zijn - het WERKT 100% Effectief !

19-06-2020 | Man | 25
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (100)
Astma

27-04-2020 | Man | 57
Hooikoorts
Sinds ik het gebruik zijn mijn klachten bijna 100% verdwenen.

09-03-2020 | Man | 38
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (0)
Bijholteontsteking
Na 2 maanden gebruik 2 x per dag 1 spray nu al 4 weken non stop enorme migraine achtige bijwerkingen. Pijn achter ogen, slapen, en achterin neus. Ga nu heftig afbouwen om te kijken of het helpt. Het medicijn werkt enorm goed, maar als dit de bijwerkingen zijn stop ik direct. Ik ga nu afbouwen naar 1 x per twee dagen.

07-01-2020 | Man | 53
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (2)
IK gebruik Dymista voor niet allergische rhinitus toen ik deze neusspray ipv 1 x per dag ,2 x per dag (wat ook voorgeschreven was) ging gebruine kreeg ik zeer ernistige bijwerkingen. Het vermakkelijkt wel de ademhaling maar heb het nu weg gegooid ,ik ben er ziek van geworden

05-11-2019 | Man | 35
Bijholteontsteking
Veel druk op het hoofd waarna ik deze spray nam, nam dit af.