Ervaringen met Dymista

azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat

Bij  AllergieX

Huisstofallergie (8 meningen)

Avamys (122 meningen)
Fluticason neusspray (106 meningen)
Prevalin neusspray (82 meningen)
Nasonex (75 meningen)
Rhinocort (73 meningen)

12-05-2018 | Vrouw | 20
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (137/50mg)
Ik vind het een erg fijne neusspray. Het nadeel is dat ik snel bloedneuzen krijg in de periode dat ik hooikoorts heb. Dit wordt iets verergerd door de spray, maar omdat het zo goed werkt, neem ik het maar voor lief! Na het innemen krijg ik wel een erg vieze smaak in mijn mond. Het kan zo weg zijn, maar soms blijft het wel even hangen. Al met al een erg effectieve spray.

21-04-2018 | Vrouw | 38
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (137/50)
Allergische reactie
Ik gebruikte, op advies huisarts, 2x daags 1 spray. Omdat je de neusspray toch binnenkrijgt via de maag merkte ik dat mijn eetlust toe nam. Ik had echt last van ‘cravings’. Nu gebruik ik het alleen als ik last hebt van een verstopte neus door mn allergie.

16-02-2024 | Man | 29
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Moet ie ook steeds gaan niezen en na het niezen ontzettend verstopte neus? (Voor het gebruik van de spray)

26-11-2022 | Man | 53
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (1)
Ik zou persoonlijk deze neus spray nooit gebruiken als je asma patiënt bent, bij werking heb ervaren deze week zware aanval op je longen en Asma aanval benauwd pijn in me borst kast Kort admix zuurstof tekort in bloed halte tot 86 %

01-10-2022 | Man | 38
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (137)
Ik heb al jaren lang last van hevige allergieën. Zo slik ik allergie tabletten en krijg ik 2 spuiten kenakort in de zomer om dit te onderdrukken. Maar omdat ik toch nog last blijf hebben van een loopneus en niezen weer langs de huisarts geweest en die schreef deze neusspray voor. Een verademing!!! Amper last van jeukende ogen en een loopneus. En smorgens ook geen ver[lees meer...]stopte neus meer na het slapen. Voor mij tot nu toe echt een wondermiddel.

05-03-2021 | Man | 58
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (50mg)
Bij gebruik dymista kwam mijn neus alleen maar dichter te zitten waardoor ik naar otrivin moest grijpen om lucht te krijgen. Dymista heeft dus eerder verslechtering van mijn klachten beeld veroorzaakt dan dat het iets heeft opgeleverd

04-12-2020 | Man | 58
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (137)
Iedere avond gaat mijn neus dicht zitten en in het voorjaar en zomer wordt dit erger. De arts schreef mij dit middel voor en het werkt erg goed. Ik kon weer goed doorademen, 's avonds en 's nachts. Echter kreeg ik hoofdpijn door het gebruik. En niet lang na het gebruik kreeg ik last van een dansend kriebeltje in de rechter oog (migraine) gevolgd door hoofdpijn. Zonder het [lees meer...]medicijn had ik hier zelden last van, nu met het medicijn in een paar weken al drie of vier keer. Maar het meeste last had ik van hartritmestoornis, zo erg dat ik naar de huisarts gegaan ben. Ik vertelde hem dat ik dit had gekregen sinds het gebruik van Dymista, maar dat kon niet volgens hem. Dus met een kastje gelopen en daarna doorverwezen naar de Cardioloog. De hartritmestoornis kon indirect wel door het medicijn veroorzaakt worden. (de reactie van het lichaam op het medicijn, die de sinusknoop beïnvloedde) Er is verder onderzoek gedaan naar het hart en de vaten en gelukkig was daar niets mis mee. Ik ben acuut gestopt met Dymista en de hart klachten verdwenen voor 98 %. Geen hoofdpijn meer en ook geen migraine meer gehad. Dymista werkt goed, maar voor mij met veel ernstige bijwerkingen.

22-11-2018 | Man | 61
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat (50)
Ik heb Dymista 6 weken ongv. gebruikt en begon steed meer last te krijgen van diverse bijwerkingen zoals : Hoofdpijn, duizelig, druk achter ogen, vermoeid ,vieze smaak, schor in de keel. Ook kreeg ik een gevoel alsof er iets op/in mijn buik drukte, (vol gevoel) , Ik ben nu via mijn specialist overgestapt op Avamys, dit werkt perfect bij mij. (tot nu toe)