Ervaringen met Flixonase neusspray/neusdruppels

Astma (1 mening)
Benauwdheid (1 mening)

15-02-2014 | Vrouw | 54
fluticason
Na jarenlang tevreden gebruik van Flixonase, alle goedkopere vervangers bevallen me niet. Echter sinds een paar maanden problemen. Heb het vermoeden dat dit komt door de andere (waarschijnlijk) goedkopere verpakking. Volgens mij werkt de verstuiver niet naar behoren, herken je dit? ik hoor het graag, ga dit nl navragen bij de producent.

04-10-2013 | Vrouw | 21
Amandelontsteking
Na verwijdering keelamandelen bleken ook mijn neusamandelen rood en opgezwollen te zijn.. Flixonase gekregen en dat verlicht wel wat, maar lost de problemen niet op. Qua gebruik zeer makkelijk, totaal geen bijwerkingen.

28-12-2011 | Man | 44
Hooikoorts
Tot nog toe geen negatieve effecten ontdekt. Bij het gebruik is de geur zeer opvallend, doet mij erg denken aan polystyreen (piepschuim) wat met een gloeidraad wordt gesnelden, wie herkend dit?

01-05-2011 | Man | 46
HOOIKORSTS
mijn ervaring met flixonase is goed. hoewel mijn huisarst mider dossiring advieseert gebruik ik meer dan een keer.Ik weet niet wat de efect is op langere termijn. ik gebruik de periode van hooikorts---De lent en herfst Ik geef 10 punt flixonase

19-03-2011 | Vrouw | 46
Verstopte neus en bijholtes
Helpt maar kort en niet voldoende. Ik gebruik ook seretide en atroven, weet dus niet of dat door deze combinatie komt. Verder geeft het soms een branderig gevoel in de neus en kan het bij tijd en wijlen stank geven. Dit merk je bijv. als je in bed ligt en je uitademt via je neus.

20-09-2010 | Man
fluticason
Chronisch verkouden en verstopte holtes
Gebruik deze neusspray al jaren, stoppen kan niet, want dan beginnen de klachten meteen weer.

01-01-2010 | Man
Benauwdheid
benauwd en vaak verkouden, nu niet meer

27-11-2009 | Vrouw
Voorhoofdholte ontsteking
Ik heb last van chronische bijholte ontstekingen. En de arts in het AMC schreef dit medicijn voor om mijn neus open te krijgen/houden. En het helpt goed

20-06-2009 | Vrouw
Ontstoken neusslijmvlies

01-09-2021 | Man | 62
fluticason (1mg/ml)
Na 1 jaar Fluticason genomen te hebben wat in het begin prima werkt was na verloop van de tijd het middel erger dan de kwaal. Flixonase neusdruppels gebruikt ivm neuspoliepen die ontstaan door chronische Rhinitus . In het begin werkt het uitstekend, maar na 1 jaar elke dag gebruikt werd het middel erger dan de kwaal . Had constante opzwelling van neusslijmvliezen en[lees meer...] er zit nu een forse poliep in de neus links wat verstopte neusklachten . Ook een geïrriteerde keel was vervelend. In ieder geval slonken de poliepen bij mij niet echt met Flixonase op het laatst, maar nam het zelfs toe. Een prednison stootkuur gekregen van de KNO arts, wel dan ben je in 2 a 3 dagen van je probleem af . Echter na de weekkuur zijn de klachten weer terug na 2 a 3 weken bij mij helaas. En door blijven gaan ermee is absoluut geen optie, en krijg je ook niet van de KNO arts . Ik heb het vermoeden dat mijn neusslijmvliezen nu overactief zijn geworden door de vele medicamenten die ik heb gebruikt en het continue spoelen met nasaal zout 2 a 3 x per dag. Ik heb het idee dat je de beschermlaag van de neusslijmvliezen eraf zijn gespoeld aangezien de neus zeer droog aanvoelt en echt verstopt zit . Nu een tijdje niets gebruiken voelt dat de omgeving weer langzaam tot rust komt en de klachten iets afnemen . Het vervelendste zijn de nachten, het sloopt je . Nu wachten op de Fess operatie en dan hopen dat de klachten hopelijk tot het verleden behoren.

06-01-2015 | Man | 48
fluticason (50ug/do)
Ik las dat een aantal gebruikers van Flixonase ervaren dat het middel veel minder effectief is sinds het in een nieuwe (plastic) verstuiver wordt geleverd. Ik ervaar precies hetzelfde. Ik gebruik Flixonase al meer dan 15 jaar. Tot ongeveer 2 jaar geleden werd het in glazen flesjes geleverd en was het een uitstekend middel. Heb incidenteel alternatieven geprobeerd maar dat [lees meer...]was een drama. Sinds ongeveer 2 jaar wordt Flixonase in plastic verstuivers geleverd. Sindsdien is het veel minder effectief en heb ik weer veel last van een verstopte neus. Dacht eerst dat het aan mij lag, maar lees nu op deze site soortgelijke ervaringen van andere gebruikers. Ook mijn apotheek zegt dat er niets is veranderd. heeft iemand al contact gehad met de producent en zo ja, wat was hun reactie???

30-10-2014 | Man | 66
fluticason (1mg/ml)
Bijholteontsteking
Ik gebruik het middel nu 20 jaar tot tevredenheid. Niemand kan mij vertellen of je het middel wel zo lang mag gebruiken.Er is geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. Ik heb een rhinovirus infectie doorgemaakt en nu kan ik het middel niet meer verdragen. Heb last van een zeer pijnlijke keel en benauwdheidsklachten en gezwollen lymfeklieren. Ik ga in overleg in overleg [lees meer...]met de huisarts om met dit middel te stoppen voorlopig. Graag zou ik willen dat er eens onderzoek wordt gedaan naar dit middel bij langdurig gebruik en dat dit wordt gepubliceerd. Ook vind ik dat mensen die het middel lange gebruiken gevolgd moeten door de behandelend arts.

21-02-2014 | Vrouw | 69
fluticason
Vanaf de start in 1996 van deze spray zeer tevreden. Verplichte overstap naar ander merk beviel slecht. Vanaf het moment, dat Flixonase overgestapt is op andere verpakking, heb ik weer meer problemen. Samenstelling is hetzelfde volgens de apotheek. Wie heeft deze ervaring ook?

17-11-2012 | Vrouw | 36
fluticason
Mijn neus zit vrijwel altijd dicht en daarom kreeg ik dit medicijn. Wat een opluchting! Alleen ben ik in juni geopereerd aan mijn ogen; ik heb lensimplantaten tot grote tevredenheid. Maar ik kreeg zo'n pijn aan mijn ogen. Zware, beurse druk (pijn die je weleens bij heftige koorts krijgt). Ik was continue bezorgd dat dit door mijn nieuwe lenzen kwam; dan wordt ook nauwlette[lees meer...]nd je oogdruk regelmatig gecontroleerd. Totdat ik me ineens zelf bedacht 'zou het niet door de flixonase kunnen komen'. Ik ben meteen gestopt en de klachten verdwenen. Vind het erg jammer, want was zeer tevreden, maar dit was voor mij duidelijk slecht voor de oogdruk:-(

05-10-2012 | Man | 52
Astma
Gebruik de druppels nu 4 jaar. Bloedneuzen zijn over maar neusvleugels raken nog steeds ontstoken. Pijnlijk en lelijk. Suggesties?

31-01-2012 | Vrouw | 18
fluticason
Ik gebruikte het afgelopen jaar (2011) de neusspray fluticasonpropionaat (pharmacie bv Haarlem), sinds 3 weken gebruik ik nu flixonase. (deze heb ik van de apotheek gekregen, waarschijnlijk omdat deze op het moment goedkoper is want flixonase is ook fluticasonpropionaat). Sinds ik deze neusspray (1 maaldaags in beide neusgaten 2 sprayen) gebruik heb ik last van pijn bij h[lees meer...]et inspuiten, bloedneus (ik spuit niet tegen het 'binnenschot' van mn neus) , pijn bij diep inademen door de neus, pijn bovenin mijn neus (de gehele verdere dag) en een bloedsmaak in mijn keel. Iemand dezelfde ervaringen (en dan vooral het verschil tussen deze neussprays)