Ervaringen met Flixonase neusspray/neusdruppels

Astma (1 mening)
Benauwdheid (1 mening)

10-02-2015 | Vrouw | 25
fluticason
Na het verwijderen van poliep uit de neusholte een tijd gebruikt. Nu, vier jaar later weer klachten van chronische neusverkoudheid, snurken, weinig smaak en reuk en weer begonnen met de capsules op aanraden van de kno-arts. Droge keel en vieze bijsmaak maar nu (na een paar dagen) al minder verstopte neus.

15-02-2014 | Vrouw | 54
fluticason
Na jarenlang tevreden gebruik van Flixonase, alle goedkopere vervangers bevallen me niet. Echter sinds een paar maanden problemen. Heb het vermoeden dat dit komt door de andere (waarschijnlijk) goedkopere verpakking. Volgens mij werkt de verstuiver niet naar behoren, herken je dit? ik hoor het graag, ga dit nl navragen bij de producent.

04-10-2013 | Vrouw | 21
Amandelontsteking
Na verwijdering keelamandelen bleken ook mijn neusamandelen rood en opgezwollen te zijn.. Flixonase gekregen en dat verlicht wel wat, maar lost de problemen niet op. Qua gebruik zeer makkelijk, totaal geen bijwerkingen.

28-12-2011 | Man | 44
Hooikoorts
Tot nog toe geen negatieve effecten ontdekt. Bij het gebruik is de geur zeer opvallend, doet mij erg denken aan polystyreen (piepschuim) wat met een gloeidraad wordt gesnelden, wie herkend dit?

01-05-2011 | Man | 46
HOOIKORSTS
mijn ervaring met flixonase is goed. hoewel mijn huisarst mider dossiring advieseert gebruik ik meer dan een keer.Ik weet niet wat de efect is op langere termijn. ik gebruik de periode van hooikorts---De lent en herfst Ik geef 10 punt flixonase

19-03-2011 | Vrouw | 46
Verstopte neus en bijholtes
Helpt maar kort en niet voldoende. Ik gebruik ook seretide en atroven, weet dus niet of dat door deze combinatie komt. Verder geeft het soms een branderig gevoel in de neus en kan het bij tijd en wijlen stank geven. Dit merk je bijv. als je in bed ligt en je uitademt via je neus.

20-09-2010 | Man
fluticason
Chronisch verkouden en verstopte holtes
Gebruik deze neusspray al jaren, stoppen kan niet, want dan beginnen de klachten meteen weer.

01-01-2010 | Man
Benauwdheid
benauwd en vaak verkouden, nu niet meer

27-11-2009 | Vrouw
Voorhoofdholte ontsteking
Ik heb last van chronische bijholte ontstekingen. En de arts in het AMC schreef dit medicijn voor om mijn neus open te krijgen/houden. En het helpt goed

20-06-2009 | Vrouw
Ontstoken neusslijmvlies

11-12-2023 | Man | 53
fluticason (1mg/ml)
ik was zeer tevreden over Flixonase het was het enige wat goed bij mij werkten nu ze gestopt zijn met de productie hoop ik dat er snel een derde partij het weer ga maken ik ben nu een beetje radeloos .

24-03-2021 | Man | 40
fluticason (50ug/do)
Mag ik u vragen a.u.b al is het een hele oude review . Hoe ging verder met u ? Ik ervaar sinds 4 jaar geleden het zelfde klachten en heb dagelijks een verstopte neus heb idd weer de flixonase neusspray besteld .ik krijg deze in een plastic flesje hopelijk dat het zelfde effect als vroeger toen ik deze gebruikte vanaf 1996 . Was zeer tevreden over tot met 2016 ongeveer na [lees meer...]het nieuwe verpakking van fluticason andere merken .maar geen flixobase als merk naam .grt.

20-03-2021 | Man | 40
fluticason (50ug/do)
Hallo . Ik wil vragen waar men de flixonase van glaxo smithkline verkrijgbaar is ? Ik mis deze neusspray enorm .ik heb 'm jarenlang gebruikt en ging heel goed met mijn neusklachten die snel verdwijnen na het gebruik van deze neusspray . Ik gebruik laatste jaren fluticason van andere merken en dat helpt niet . Graag een reactie a.u.b . Grt.

18-01-2021 | Man | 40
Ademhalingsproblemen
Ik gebruik jarenlang fluticason in een glazen flesje ging perfect . S' avonds sprayen beide neus gaten en ik kan makkelijk ademen . Sinds 5 jaar de tijd kreeg ik een fluticason plastic flesje en daar ging toen helemaal anders over .ik kon niet goed ademen .buikklachten gewekt . Angst . Sufheih .hartkloppingen .slecht slapen .hyperventilatie etc etc ..ik ben tot nu toe[lees meer...] in een vicieuse cirkel gebleven en nog steeds . Waar ik in die periode naar otrivin ben overgestapt die nog erger heeft gemaakt bij mij . Ik ben verslaafd aan dat spul zonder sprayen kan niet slapen .erg benauwd en heb gevoel van stikken en doodgaan . Toch maar vaker naar de KNO maar die hebben me weinig geholpen het enige is concha ( neusschelpen weg halen ) maar na deze ingreep voelde r nog steeds geen goede verbetering . Ik heb van qlles en nog wat geprobeerd om af te kicken van otrivin maar lukt me nog steeds niet .al heb ik weer van kno en huisarts dymista en ook flixonase maar die werken nuet meer bij mij. Ik denk dat mijn neus kapot is gegaan en zwaar beschadigd . Door die farmaceutishe " fout" van het wisselen van flixobase glazen flesje naar die plastic zeker ging daar wat mis mee of met andere woord hebben ze het medicijn nagemaakt waardoor deze minder sterk in zijn werking is .sterkte allemaal

22-01-2019 | Man | 50
Bijholteontsteking
Wat een topproduct . Ik ben 2 jr geleden geopereerd aan mijn bijholten. Echter, ik bleef last houden van ontstekingen en overmatige (gele) slijmproductie. De specialist zei dat ik door moest gaan met sprayen (Dymista). Dat hielp dus niet. Door de huisarts verwezen naar een andere specialist, die me Flixonase capsules voorschreef. Dat werkt dus echt. Inname is onhandig. Je[lees meer...] druppelt per keer één capasule verspreid over twee neusgaten. Twee keer per dag. Vervolgens moet het hoofd 2 minuten verticaal naar beneden. Ik ga op de rug op bed liggen en laat het hoofd over de rand, achterover naar beneden hangen. Dat is onhandig. Maar, bij 2x gebruik per dag verdwijnen de ontstekeningen snel. Elke keer als ik verkouden ben, wat een voorbode is voor nieuwe ontstekingen, ga ik direct weer met dat spul weer aan de slag. Probleem is dat ik vrijwel permanent aan de medicijnen zit.

07-04-2018 | Man | 45
Bijholteontsteking
Heb het gevoel dat de onsteking / zwelling afneemt. Maar vraag me af of dit medicijn ook mijn poliepen doet slinken/bestrijden. Iemand hier ervaring mee ? Ik sta op de wachtlijst voor een Pansinus operatie.