Ervaringen met Flixonase neusspray/neusdruppels

Astma (1 mening)
Benauwdheid (1 mening)

10-09-2020 | Vrouw | 52
fluticason (1mg/ml)
Paar jaar flixonase neusspray gebruikt. Medicijn werkte wel goed tegen de allergie. Op een bepaald moment erachter gekomen dat mijn ogen waziger werden en dat dit versterkt werd door de spray. De wazigheid verminderde sterk na het stoppen met de spray. Na tip van collega overgestapt op de cetrizine tabletten van de Lidl, nu Kruidvat omdat de voorraad steeds leeg is bij de[lees meer...] Lidl.

15-09-2016 | Vrouw | 74
fluticason (1mg/ml)
mijn ervaringen over de toediening via druppels is zeer slecht. achteroverliggend zou ik deze druppels gelijkmatig moeten verdelen over beide neusgaten wat ondoenlijk is. heb als proef met water geoefend, gewoon staand voor de aanrecht om het gevoel van druppelen te leren met het indrukken van de capsule. maar achteroverliggend is het toch veel moeilijker en ook het con[lees meer...]troleren of ik al op de helft van de capsule ben voor het andere neusgat is uitermate lastig. heb gezien dat er een spray bestaat en heb dat besteld bij de huisarts(apotheekhoudend)

17-12-2015 | Vrouw | 42
fluticason (50ug/do)
De flixonase werkte goed. Sinds de andere verpakking minder. Door verzekering alternatief gekregen fluticason neusspray. Sinds die tijd constant een verstopte neus en wekelijks een dag ziek van allergie. Inmiddels overgestapt op budesonide en nog geen dag last gehad. Kon met de flixonase me niet blootstellen aan honden/katten, rook, flinke stof, enz. Met deze neusspray een[lees meer...] dag bij mensen met honden geweest. Hele dag opruimen, rommelen, hele dag naaien enz... En nergens last van, ook niet een klein beetje. Heb het gevoel dat mijn energie niveau ook omhoog gegaan is.

01-07-2015 | Vrouw | 32
fluticason (50ug/do)
Ik kreeg dit middel omdat ik verschrikkelijk veel last had van taai slijm. Met snuiten en hoesten kreeg ik dit niet weg. Met benauwdheid als gevolg. Ik moest dit middel s avonds gebruiken omdat s morgens bij het wakker worden de klachten het ergst zijn. Het hielp echt niets. Nog steeds heb ik veel slijm wat ik moeilijk weg krijg. 1 geluk... mijn hooikoorts klachten zijn we[lees meer...]l minder

21-02-2014 | Vrouw | 69
fluticason
Vanaf de start in 1996 van deze spray zeer tevreden. Verplichte overstap naar ander merk beviel slecht. Vanaf het moment, dat Flixonase overgestapt is op andere verpakking, heb ik weer meer problemen. Samenstelling is hetzelfde volgens de apotheek. Wie heeft deze ervaring ook?

15-02-2014 | Vrouw | 54
fluticason
Na jarenlang tevreden gebruik van Flixonase, alle goedkopere vervangers bevallen me niet. Echter sinds een paar maanden problemen. Heb het vermoeden dat dit komt door de andere (waarschijnlijk) goedkopere verpakking. Volgens mij werkt de verstuiver niet naar behoren, herken je dit? ik hoor het graag, ga dit nl navragen bij de producent.

14-01-2013 | Vrouw | 35
fluticason
Na jaren lang gebruik, weet niet eens hoe lang, toch maar weer eens een poging om te stoppen. Verplicht gestopt tijdens zwangerschappen maar dan erg veel klachten! Krijg dan binnen enkele dagen weer niesaanvallen, geirriteerde droge neusslijmvliezen. Gebruik, zowel Flixonase als nu Fluticonason probleemloos dagelijks. Zou het schadelijk zijn om het zo lang te gebruiken? Qu[lees meer...]a corticosteroiden dan? M'n neus vaart er wel bij maar hoe zit het met m'n hormoonhuishouding? Nog niet echt een duidelijk antwoord hierop gekregen.

17-11-2012 | Vrouw | 36
fluticason
Mijn neus zit vrijwel altijd dicht en daarom kreeg ik dit medicijn. Wat een opluchting! Alleen ben ik in juni geopereerd aan mijn ogen; ik heb lensimplantaten tot grote tevredenheid. Maar ik kreeg zo'n pijn aan mijn ogen. Zware, beurse druk (pijn die je weleens bij heftige koorts krijgt). Ik was continue bezorgd dat dit door mijn nieuwe lenzen kwam; dan wordt ook nauwlette[lees meer...]nd je oogdruk regelmatig gecontroleerd. Totdat ik me ineens zelf bedacht 'zou het niet door de flixonase kunnen komen'. Ik ben meteen gestopt en de klachten verdwenen. Vind het erg jammer, want was zeer tevreden, maar dit was voor mij duidelijk slecht voor de oogdruk:-(

31-01-2012 | Vrouw | 18
fluticason
Ik gebruikte het afgelopen jaar (2011) de neusspray fluticasonpropionaat (pharmacie bv Haarlem), sinds 3 weken gebruik ik nu flixonase. (deze heb ik van de apotheek gekregen, waarschijnlijk omdat deze op het moment goedkoper is want flixonase is ook fluticasonpropionaat). Sinds ik deze neusspray (1 maaldaags in beide neusgaten 2 sprayen) gebruik heb ik last van pijn bij h[lees meer...]et inspuiten, bloedneus (ik spuit niet tegen het 'binnenschot' van mn neus) , pijn bij diep inademen door de neus, pijn bovenin mijn neus (de gehele verdere dag) en een bloedsmaak in mijn keel. Iemand dezelfde ervaringen (en dan vooral het verschil tussen deze neussprays)

26-05-2009 | Vrouw
fluticason
Gebruik Flixonase al ruim 10 jaar en de laatste tijd krijg ik er een hele droge keel van, waardoor er kriebelhoest ontstaat. Heel vervelend.

24-03-2021 | Man | 40
fluticason (50ug/do)
Mag ik u vragen a.u.b al is het een hele oude review . Hoe ging verder met u ? Ik ervaar sinds 4 jaar geleden het zelfde klachten en heb dagelijks een verstopte neus heb idd weer de flixonase neusspray besteld .ik krijg deze in een plastic flesje hopelijk dat het zelfde effect als vroeger toen ik deze gebruikte vanaf 1996 . Was zeer tevreden over tot met 2016 ongeveer na [lees meer...]het nieuwe verpakking van fluticason andere merken .maar geen flixobase als merk naam .grt.

20-03-2021 | Man | 40
fluticason (50ug/do)
Hallo . Ik wil vragen waar men de flixonase van glaxo smithkline verkrijgbaar is ? Ik mis deze neusspray enorm .ik heb 'm jarenlang gebruikt en ging heel goed met mijn neusklachten die snel verdwijnen na het gebruik van deze neusspray . Ik gebruik laatste jaren fluticason van andere merken en dat helpt niet . Graag een reactie a.u.b . Grt.

23-10-2016 | Man | 54
fluticason (1mg/ml)
Heb veel alternatieve geneeswijzen geprobeerd tegen mijn chronische neusslijmvlies allergie, maar niets hielp. Neusslijmvliezen zwellen op met als gevolg veel slijmproductie, neusverstoppingen, continue lopende neus, totaal geen reukvermogen en bijna geen smaakvermogen. Flixonase neusdruppels geprobeerd en ja hoor..... de problemen verdwijnen bijna helemaal. 1 neusdruppel [lees meer...]verdelen over de 2 neusgaten per dag. Het probleem alleen is dat als ik ermee ophoud de problemen na 1 week weer terugkomen. Ben bang dat dit product verslavend werkt en dat ik na langdurig gebruik vervelende bijwerkingen in mn lichaam ga bemerken. heeft iemand ervaring met langdurig gebruik? en zo ja wat zijn uw ervaringen en mening? Graag hoor ik.

06-01-2015 | Man | 48
fluticason (50ug/do)
Ik las dat een aantal gebruikers van Flixonase ervaren dat het middel veel minder effectief is sinds het in een nieuwe (plastic) verstuiver wordt geleverd. Ik ervaar precies hetzelfde. Ik gebruik Flixonase al meer dan 15 jaar. Tot ongeveer 2 jaar geleden werd het in glazen flesjes geleverd en was het een uitstekend middel. Heb incidenteel alternatieven geprobeerd maar dat [lees meer...]was een drama. Sinds ongeveer 2 jaar wordt Flixonase in plastic verstuivers geleverd. Sindsdien is het veel minder effectief en heb ik weer veel last van een verstopte neus. Dacht eerst dat het aan mij lag, maar lees nu op deze site soortgelijke ervaringen van andere gebruikers. Ook mijn apotheek zegt dat er niets is veranderd. heeft iemand al contact gehad met de producent en zo ja, wat was hun reactie???