Ervaringen met Nasonex

Chronische holteontsteking
werkt goed

05-10-2010 | Vrouw
Hooikoorts
Naar brandend gevoel in mijn neus bij sprayen. Vervelender dan de eeuwige loopneus. Avamys is veel prettiger en werkt.

27-08-2010 | Man
mometason
Dit medicijn houdt `je neus goed open een perfect medicijn

29-07-2010 | Vrouw
Huisstofmijtallergie
Nasonex werkt voor mij prima. De mensen die last hebben van bloedingen, doen de punt van het flesje niet diep genoeg in de neus. Ik heb ontdekt dat ik bij hoog in de neus spuiten geen bloedingen meer heb. Het is wel even wennen...

14-07-2010 | Man
Vocht achter het trommelvlies
Had tijdens het zwemmen vaak last dat er vocht in het oor kwam en heb met moeders recepten (warme olie etc.) dit proberen te verhelpen, ook Audispray en oordruppels hielpen niet...De KNO-arts heeft toen Nasonex voorgeschreven en heb sindsdien geen last meer ! Er bleek telkens vocht achter mijn trommelvlies te blijven zitten waardoor ik vaker tijdens vakantie perioden doof[lees meer...] was gepaard met veel pijn ! Nasonex heeft mij al jarenlang geholpen !

12-05-2010 | Vrouw
Neus polipiepen - allegie
8 jaar geleden kreeg ik last van neus polipiepen, hier aan ben ik inmiddels 5 keer geopereerd en hield als gevolg een chronische allergie over waarvoor ik uiteindelijk dagelijks Prednison slikte …… Toen ik de laatste keer was geopereerd en bleek dat de polipiepen na drie maanden weer terug waren. Ik ben toen voor een second opinion naar het UMC gegaan .... Hier werd mij T[lees meer...]elfast met Nasonex voorbeschrevenen. Na een jaar ben ik overgegaan op fexofenadine in combinatie met allergodil ( bij heftige allegie aanvallen) en Nasonex Ik moet zeggen dat sinds mijn bezoek aan het UMC en deze medicatie niet meer geopereerd ben .... TOP dus!!! ….. prednison heb ik na de fexofenadine en Nasonex nooit meer hoeven slikken!!!! Ik ben wel behoorlijk in gewicht aangekomen maar of het van de medicatie nu komt of door de Prednison weet ik niet.

05-05-2010 | Vrouw
Zogenoemde chronische ontsteking
hielp goed; in begin ook vaak bloed maar komt doordat je de spuit naar de buitenkant van je neuswand moet richten en niet tegen je bot aan. toen ik zwanger werd alternatief genomen dat milder is maar eigenlijk mijn klachten zo goed als verholpen heeft. Dus voor mij geen nasonex meer. Volgens KNO zou ik voor altijd moeten blijven gebruiken, ik had iedere dag verstopte neus.[lees meer...] De spray die ik nu heb gebruik ik nog maar 2-3 keer per week indien nodig.

29-04-2010 | Man
Aanhoudende verkoudheid & kaakholte ontstekingen
Ik gebruik Nasonex tegen een eindeloze fixe verkoudheid (altijd links). Nu ruim een half jaar. Hierdoor slaap ik ook steeds slecht. Het werkt bij mij vrij aardig mits ik het niet per ongeluk eens vergeet. Na ruim 2 weken begint het pas te werken. Als ik stop (of eens vergeet) komen de klachten direct weer terug.

26-04-2010 | Man
Hooikoorts (graspollen)
Ik gebruik dit medicijn i.c.m. Aerius 5mg tegen hooikoorts (graspollen). Ik krijg een erg jeukende en geirriteerde neus en als het tegenzit zit ineens de hele neus dicht. Merk wel iets van de werking, maar is verre van klachtenvrij. De droge neus en bloedneus komt mij ook bekend voor.

26-04-2010 | Vrouw
Allergische rhinitis
Ik gebruikte 10 jaar lang rhinocort, maar na daar 1 jaar mee gestopt te zijn moest ik aan de nasonex. Helaas blijft mijn linkerneusgat dicht. Ook heel naar vind ik dat je de spray steeds in je keel voelt met inspuiten.

01-04-2010 | Man
Verstopte neusholten
werkt geweldig! kan gewoon weer door neus ademen.

17-03-2010 | Man
mometason
Diverse allergieën waaronder huisstofmijt en katten
Werkt prima. Heb echter wel vaak last van bebloede neuswand.Alsof de handel wat geïrriteerd is. Heb daar overigens geen hinder van.

17-03-2010 | Man
Verstopte voorhoofdholte
Ik gebruikte dit medicijn om mijn continue hoofdpijn tijdens herfst en voorjaar (hooikoorts) te verminderen. Tijdens actieve periodes is het inspuiten prikkelend/geven een benauwd gevoel in de neus. Droge en af een licht bloederige neus zijn voor mij herkenbaar. Wel heb ik veel minder hoofdpijn, snurk ik minder en zitten mijn holtes minder vol. Bij hooikoorts blijven mij[lees meer...]n ogen wel nog prikkelen, daar werkt nasonex niet.

03-02-2010 | Vrouw
Neuro sarc0idose.Chronische neus verstopping
Ben er wel misselijk van,merk dat het wel cortisonen is.Maar anderen neus druppels of spray helpen niet.Dus het hele jaar een beetje.

05-01-2010 | Vrouw
Voorhoofdholteontsteking
De voorhoofdholteontsteking lijkt over te zijn. Maar dit kan ook door de antibiotica zijn. De bijwerkingen van deze neusspray vind ik echter fors. Bloederige neus, droog en keelontsteking. Arts geeft aan dat dit een milde neusspray is, maar ik stop. Volgens mijn man snurk ik ook sinds enkele dagen, terwijl ik dit nooit deed.

26-12-2009 | Vrouw
Volle holtes
Gebruik Nasonex op voorschrift van KNO-arts tegen volle holtes. Helpt echter nauwelijks... Soms plotselinge bloedneuzen.