Ervaringen met Nasonex

Huisstofallergie (4 meningen)
Verkoudheid (3 meningen)

03-02-2010 | Vrouw
Neuro sarc0idose.Chronische neus verstopping
Ben er wel misselijk van,merk dat het wel cortisonen is.Maar anderen neus druppels of spray helpen niet.Dus het hele jaar een beetje.

05-01-2010 | Vrouw
Voorhoofdholteontsteking
De voorhoofdholteontsteking lijkt over te zijn. Maar dit kan ook door de antibiotica zijn. De bijwerkingen van deze neusspray vind ik echter fors. Bloederige neus, droog en keelontsteking. Arts geeft aan dat dit een milde neusspray is, maar ik stop. Volgens mijn man snurk ik ook sinds enkele dagen, terwijl ik dit nooit deed.

26-12-2009 | Vrouw
Volle holtes
Gebruik Nasonex op voorschrift van KNO-arts tegen volle holtes. Helpt echter nauwelijks... Soms plotselinge bloedneuzen.

18-12-2009 | Vrouw
Langdurig verstopte neus
Je moet het 3 maanden gebruiken wil je het beste resultaat hebben. Dit zegt mijn arts. Nog een maand en dan nog maar eens kijken.

27-11-2009 | Vrouw
Neus
eerste week werkte het daarna niet meer

17-06-2009 | Vrouw
mometason
ik gebruik nasonex en claritine voor mijn enorme allergie aan stof, gras, pollen vanalles. Claritine werkt een beetje, nasonex hélemaal niet!

28-10-2008 | Vrouw
Neusallergie
Het is een prettig middel in het gebruik, omdat het een beetje vettig is. De neusslijmvliezen drogen daardoor minder uit. Nadeel is, dat het laatste restje in het flesje er erg slecht uit te krijgen is.

29-07-2008 | Vrouw
Astma
werkt perfect.

26-10-2020 | Man | 70
mometason (50ug/do)
Na een neusverkoudheid naar de huisarts. Daar kreeg ik nasonex voorgeschreven. Ik werkte in n omgeving waar veel stank voorkwam. Na 2 dagen gebruik van de nasonex viel mij op dat de stankoverlast beduidend verminderd was ( dacht ik ) . Vlgs mijn collega zat ik fout. Nu bleek dus na 2 dagen gebruik mijn reuk aan het verdwijnenwas. Nog 1x gebruikt. Fout nu is de geur compl[lees meer...]eet weg. Later bij de kno arts geweest. Deze schrijft ze zonder pardon weer voor. Na n opmerking van geurverlies schrok hij hiervan. Nog 2 kno artsen geweest deze kenden dit verhaal ook niet en schreven het nog steeds voor. HARTELIJK DANK ONTWIKKELAAR.

09-08-2020 | Man | 55
mometason (50ug/do)
NASONEX NEUSSPRAY waardeloze rommel. NASONEX NEUSSPRAY geen aanrader voor mensen met Tinitus oorsuizingen. normaal ga ik naar mijn oorspecialist , omdat deze een heel maand bezet is ben ik naar een huisarts geweest waar ik woon. die keek in mijn rechteroor en zag een haartje in mijn trommelvlies steken. in plaats dat hij het haartje uit mijn oor haalt schrijft h[lees meer...]ij mij een NASONEX neusspray voor. ik spray ij mijn neus en de dag nadien kreeg ik meteen kleine branderige kleine blaasjes op mijn tong.

10-11-2017 | Man | 55
Bijholteontsteking

18-01-2017 | Man | 55
Bijholteontsteking
Jaren last van verstopping aan 1 kant door lichte niet pijnlijke bijholteontsteking die erger werd in de winter. Nasonex werkt prima bij mij en ben al bijna van de klachten af zonder ook maar een enkele bijwerking.

14-04-2016 | Man | 59
Apneu
deze medicatie werd voorgeschreven door een neus keel en hoorspecialist. dit om slaapapneu of vergelijkbaar snurkprobleem tegen te gaan. In eerste instantie geholpen hiermee, echter na de vaststelling van "accuut glaucoom" welke vermoedelijk door inname van "cortisone" werd bewerkstelligd en mede daar ik geen cortisone behandeling neem, althans is dat wat ik dacht. stel ik[lees meer...] nu vast door op zoek te gaan naar ion welke medicatie die ik neem er "cortisone" in vervat zitten. stel ik nu vast dat ik niet wist dat dit ook in "nasonex" zit. met alle gevolgen vandien.

09-06-2015 | Man | 21
Duizeligheid
Ben na 2 weken erg duizelig en misselijk. Snel mee gestopt.

11-12-2014 | Man | 57
Benauwdheid
Let niet op wat hierboven verplicht ingevuld moest worden: op mij niet zo van toepassing en dus niet interessant. Hoe vaak ik het medicijn per dag gebruikte, weet ik zo even niet meer, ik heb de verpakking nog wel maar niet bij de hand en het is op 17-01-15 a.s. een jaar geleden dat ik met de chronische kwaal (neusslijmvliesontsteking) naar mijn huisarts ging, die het medi[lees meer...]cijn voorschreef. Ik gebruikte het exact volgens het voorschrift en het heeft geen barst geholpen, weggegooid geld! Als iemand een wél werkend alternatief weet, houd ik me zeer aanbevolen! Bij voorbaat dank.

20-08-2013 | Man | 52
Astma
Graag wilde ik hier mijn ervaring delen als alternatief voor Nasonex. Ik kon op dit forum zo gauw geen betere plek vinden dan onder Nasonex. Had het echter net zo goed onder Seretide kunnen zetten. Gebruik ik ook (inhaler). Sinds en ruim jaar doe ik regelmatig (wekelijks) sinusspoelingen onder de douche. Er is veel over te lezen. Zoek op sinus rinse of nasal irrigation [lees meer...]en je bent even 'n paar dagen zoet. Allengs mijn eigen "recept" gevonden na wat experimenteren. Als je googled op (met aanhalingstekens) "Post op nasal irrigations" dan kom je op 'n pdf document met wat ingrediënten. Praktijk: Ik gebruik gewoon 'n ordinaire Spa waterfles van ca 700 ml met zo'n handige stompe blauwe dop. Die past lekker op je neus. Ik vul de fles half met lauw kraanwater en doe er 1 tot 1 1/2 theelepeltje gewone keukenzout in. Soms ook nog 'n TL zuiveringszout (extra reiniging). Verder voeg ik 15 druppeltjes Betadine toe. En met dit goedje spoel ik m'n sinusholtes door. Achterover, naar de zijkant, fles op de neus en zachtjes (!) leegdrukken. Ene neusgat in en aan de andere kant er weer uit. Met achterover leunen bereik je de beide voorhoofdholtes, de beide kaakholtes (zij het minder), de zeefbeenholte en ook het middenoor gedeelte. Als je vol zit (bij mij ca 60 ml) dan kun je ook nog klaren, waarmee je ook de beide buizen van Eustachia meepakt. Het resultaat is verbluffend! Ik gebruik nog maar 1 Seretide pufje per dag (25/250) en van de Nasonex en dat soort neusspray's ben ik af. En het belangrijkste: Veel minder of soms nog nauwelijks piepen en zagen met ademhalen en verminderde slijmproduktie (sputum). Het kost nauwelijks wat, je kunt het onder de douche doen, het lucht op en je houdt je KNO gedeelte in topconditie. Je slijmvliezen worden weer zoals ze ooit bedoeld waren. Verder doodt de Betadine nare bacteriën. Waarschijnlijk ook de goede, vandaar dat ik het niet dagelijks doe tenzij ik een opvlamming heb. Die heb ik trouwens veel minder dan vroeger. En nee, het prikt niet. Immers, de door mij beschreven verhouding hierboven benadert die van de menselijke traan qua zoutgehalte. Je "fopt" het lichaam er als het ware mee en voelt dus geen pijn. Wat je met water zonder zout zeer zeker wel voelt!

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum