Ervaringen met Nasonex

Huisstofallergie (4 meningen)
Verkoudheid (3 meningen)

21-09-2011 | Man | 27
mometason
Werkt goed al komt de werking traag op gang (1 á 2 weken) In het begin een brandend gevoel bij toediening. Regelmatig lichte neusbloedingen en zware hoofdpijn vanuit de voorhoofdsholtes. Ook tranende en geïrriteerde ogen.

08-06-2011 | Vrouw | 34
Hooikoorts
Had met Nasonex last van hoofdpijn. En mijn neus zat nog vol. Met Avamys heb ik dat niet meer en geen klachten niet meer.

05-05-2010 | Vrouw
Zogenoemde chronische ontsteking
hielp goed; in begin ook vaak bloed maar komt doordat je de spuit naar de buitenkant van je neuswand moet richten en niet tegen je bot aan. toen ik zwanger werd alternatief genomen dat milder is maar eigenlijk mijn klachten zo goed als verholpen heeft. Dus voor mij geen nasonex meer. Volgens KNO zou ik voor altijd moeten blijven gebruiken, ik had iedere dag verstopte neus.[lees meer...] De spray die ik nu heb gebruik ik nog maar 2-3 keer per week indien nodig.

29-04-2010 | Man
Aanhoudende verkoudheid & kaakholte ontstekingen
Ik gebruik Nasonex tegen een eindeloze fixe verkoudheid (altijd links). Nu ruim een half jaar. Hierdoor slaap ik ook steeds slecht. Het werkt bij mij vrij aardig mits ik het niet per ongeluk eens vergeet. Na ruim 2 weken begint het pas te werken. Als ik stop (of eens vergeet) komen de klachten direct weer terug.

26-04-2010 | Vrouw
Allergische rhinitis
Ik gebruikte 10 jaar lang rhinocort, maar na daar 1 jaar mee gestopt te zijn moest ik aan de nasonex. Helaas blijft mijn linkerneusgat dicht. Ook heel naar vind ik dat je de spray steeds in je keel voelt met inspuiten.

26-12-2009 | Vrouw
Volle holtes
Gebruik Nasonex op voorschrift van KNO-arts tegen volle holtes. Helpt echter nauwelijks... Soms plotselinge bloedneuzen.

18-12-2009 | Vrouw
Langdurig verstopte neus
Je moet het 3 maanden gebruiken wil je het beste resultaat hebben. Dit zegt mijn arts. Nog een maand en dan nog maar eens kijken.

17-12-2009 | Man
Neus
Mijn neus is geeft een "droog" gevoel met dit medicijn, heb wel het gevoel dat mijn neus minder verstopt is.

12-11-2013 | Vrouw | 31
mometason (50ug/do)
Verkoudheid
Na jarenlang geploeter met Otrivin nu deze spray en ik moet zeggen: na 2 dagen al resultaat en na enkele dagen extra helemaal geen verstopping meer. Wel merk ik dat ik veel slechter ruik door de spray. Ik ruik alleen sterke geuren en kan die niet determineren. Dat is jammer, maar toch de moeite waard wanneer je altijd maar verkouden bent.

20-08-2013 | Man | 52
Astma
Graag wilde ik hier mijn ervaring delen als alternatief voor Nasonex. Ik kon op dit forum zo gauw geen betere plek vinden dan onder Nasonex. Had het echter net zo goed onder Seretide kunnen zetten. Gebruik ik ook (inhaler). Sinds en ruim jaar doe ik regelmatig (wekelijks) sinusspoelingen onder de douche. Er is veel over te lezen. Zoek op sinus rinse of nasal irrigation [lees meer...]en je bent even 'n paar dagen zoet. Allengs mijn eigen "recept" gevonden na wat experimenteren. Als je googled op (met aanhalingstekens) "Post op nasal irrigations" dan kom je op 'n pdf document met wat ingrediënten. Praktijk: Ik gebruik gewoon 'n ordinaire Spa waterfles van ca 700 ml met zo'n handige stompe blauwe dop. Die past lekker op je neus. Ik vul de fles half met lauw kraanwater en doe er 1 tot 1 1/2 theelepeltje gewone keukenzout in. Soms ook nog 'n TL zuiveringszout (extra reiniging). Verder voeg ik 15 druppeltjes Betadine toe. En met dit goedje spoel ik m'n sinusholtes door. Achterover, naar de zijkant, fles op de neus en zachtjes (!) leegdrukken. Ene neusgat in en aan de andere kant er weer uit. Met achterover leunen bereik je de beide voorhoofdholtes, de beide kaakholtes (zij het minder), de zeefbeenholte en ook het middenoor gedeelte. Als je vol zit (bij mij ca 60 ml) dan kun je ook nog klaren, waarmee je ook de beide buizen van Eustachia meepakt. Het resultaat is verbluffend! Ik gebruik nog maar 1 Seretide pufje per dag (25/250) en van de Nasonex en dat soort neusspray's ben ik af. En het belangrijkste: Veel minder of soms nog nauwelijks piepen en zagen met ademhalen en verminderde slijmproduktie (sputum). Het kost nauwelijks wat, je kunt het onder de douche doen, het lucht op en je houdt je KNO gedeelte in topconditie. Je slijmvliezen worden weer zoals ze ooit bedoeld waren. Verder doodt de Betadine nare bacteriën. Waarschijnlijk ook de goede, vandaar dat ik het niet dagelijks doe tenzij ik een opvlamming heb. Die heb ik trouwens veel minder dan vroeger. En nee, het prikt niet. Immers, de door mij beschreven verhouding hierboven benadert die van de menselijke traan qua zoutgehalte. Je "fopt" het lichaam er als het ware mee en voelt dus geen pijn. Wat je met water zonder zout zeer zeker wel voelt!

13-06-2013 | Man | 39
Hooikoorts
Ik ben ziek van hooikoorts laatste 16 jaar en geopereerd maar blijf ziek dag en nacht maar vanaf 12/06/2013 gebruik ik Nasonex+levocetirizine en slaap ik lekker

05-04-2013 | Vrouw | 51
mometason
Prima middel helpt goed.Bijwerking korsten in neus en met name in de winter soms een bloedneus.

21-02-2013 | Man | 43
mometason
Had last van chronisch dichte neus, bij continu gebruik werkt Nasonex erg goed, heeft wel veel tijd nodig. In eerste instantie heb ik ook last gehad van bloed etc. dit is echter weggegaan. Gebruikte eerst Avamis, werkte ok maar op langere termijn Nasonex beter.

18-06-2012 | Vrouw | 75
mometason
Mij helpt het middel uitstekend tegen overmatige slijmvorming en verstopte neus. Ik hoest ook lang zo erg niet meer. Lichte tot geen bijwerkingen.

15-06-2012 | Vrouw | 16
mometason
ik heb al een tijdje last van een dicht oor, ik hoor dus heel weinig met 1 oor, daarom gebruik ik nasonex. Het soort ervoor dat mijn oor weer open gaat. Het duurt altijd wel 2 weken voordat het dan daadwerkelijk is maar ik vind niks horen vervelender. Ik vind het een prima middeltje. De stoffen die er in zitten hebben veel weg van een zout oplossing.

27-08-2010 | Man
mometason
Dit medicijn houdt `je neus goed open een perfect medicijn

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum