Ervaringen met Nasonex

Huisstofallergie (4 meningen)
Verkoudheid (3 meningen)

12-05-2010 | Vrouw
Neus polipiepen - allegie
8 jaar geleden kreeg ik last van neus polipiepen, hier aan ben ik inmiddels 5 keer geopereerd en hield als gevolg een chronische allergie over waarvoor ik uiteindelijk dagelijks Prednison slikte …… Toen ik de laatste keer was geopereerd en bleek dat de polipiepen na drie maanden weer terug waren. Ik ben toen voor een second opinion naar het UMC gegaan .... Hier werd mij T[lees meer...]elfast met Nasonex voorbeschrevenen. Na een jaar ben ik overgegaan op fexofenadine in combinatie met allergodil ( bij heftige allegie aanvallen) en Nasonex Ik moet zeggen dat sinds mijn bezoek aan het UMC en deze medicatie niet meer geopereerd ben .... TOP dus!!! ….. prednison heb ik na de fexofenadine en Nasonex nooit meer hoeven slikken!!!! Ik ben wel behoorlijk in gewicht aangekomen maar of het van de medicatie nu komt of door de Prednison weet ik niet.

16-12-2009 | Man
Hooikoorts
Gebruik het al sinds mijn 13e (ben nu 18) nooit problemen mee gehad. werkt altijd erg goed tegen hooikoorts.

10-11-2021 | Vrouw | 40
Sinusitis
Chronische sinusitis Heel lang gebruikt werkte altijd prima Maar uiteindelijk twee keer geopereerd aan mijn sinussen, bijholtes en neus. Daarna werkte het niet meer, nu moet ik wel zeggen heb het een 20 jaar gebruikt 😬

10-11-2017 | Man | 55
Bijholteontsteking

02-06-2017 | Vrouw | 42
Astma
Neus van nature altijd open en alles netjes recht, nooit snurken, vrije ademhaling. Mits ik niet in die perioden zat. Dan weer een jaar totaal niet verkouden, dan weer een jaar aan de lopende band en ging dat 10 jaar lang. Jarenlang dus moeten sukkelen met langdurige perioden van verkoudheid. En dan elke dag letterlijk een hele tissuedoos van 200 stuks wegsnuiten waarna h[lees meer...]et 's avonds weer verminderde tot verdween. Om gek van te worden! Ik moest er maar mee leren leven, vernam ik van de huisarts na diverse onderzoeken. Uiteindelijk 2 jaren geleden ging het mis: weer constant verkouden, tot niets meer komen, hijgen als ik een paar meter liep, zweten en veel dromen 's nachts (van de ontstekingen). En als ik probeerde de luchtwegen aan te sterken door een uurtje wandelen werd ik licht grieperig. Een minuutje rennen betekende meteen een week griep en weer in bed liggen. Dus toch maar eens naar de dokter toe, een andere (vakantieland). "Mevrouw, u heeft beginnende astma". Budesonide en Nasonex meegekregen. Twee keer per dag in het begin, daarna naar 1 maal daags Na 1 dag al vermindering van de klachten, na dag 2 geheel hersteld! Ik voelde me weer eens mens en snotterde totaal niet meer. Alle ontstekingen weg, weer lekker kunnen rennen en springen en normaal kunnen leven zonder de tissuedoos bij me te hebben. Ik ontdekte op een gegeven moment dat ik zelfs zonder de budesonide kon (ik accepteer wat lichtere kortademigheid), want hier voel ik me dus gejaagd, trillerig en wat angstig op (ook bijnierschorshormonen). Bij de Nasonex echter heb ik deze klachten juist niet. Ik kan met de Nasonex alleen nu verder en gebruik hem alleen als ik terugval in de klachten heb, dus niet doorlopend. Als het een tijd goed is gegaan, dan probeer ik of ik ermee kan stoppen en of het lichaam het weer op eigen kracht kan. En zo ja, dan ben ik tijdelijk vrij van medicijnen. Begin ik licht te snotteren op een dag, dan weet ik dat het weer zover is en ga ik weer een maandje een flesje halen. Ik vind het echt het wondermiddel voor mij. Eindelijk verlost van dat eeuwige gesnotter! In die paar maanden vakantie stond andermans sterk naar rook stinkende bank, dat kan de reden zijn geweest van de problemen toen. Maar andermans rookstank in het verleden ook (ik ben niet-roker, maar moest regelmatig andermans gifwolken inhaleren). Ik voel me in elk geval weer mens sinds ik me bij Dr. Hoest heb laten behandelen en Nasonex gebruik, :). Ik raad de mensen aan af en toe ermee te stoppen, de bijnieren worden zo niet lui en worden weer gedwongen zelf bijnierschorshormonen te produceren.

18-01-2017 | Man | 55
Bijholteontsteking
Jaren last van verstopping aan 1 kant door lichte niet pijnlijke bijholteontsteking die erger werd in de winter. Nasonex werkt prima bij mij en ben al bijna van de klachten af zonder ook maar een enkele bijwerking.

17-09-2013 | Vrouw | 26
Voorhoofdsholteontsteking
Jaren geleden had ik regelmatig voorhoofdsholteontsteking. Van mijn huisarts kreeg ik een neusspray voorgeschreven, waarbij ik alleen maar meer klachten kreeg; bloedneuzen, keelpijn en stemproblemen, later bleek het een infectie op mijn keelamandelen te zijn. Na onderzoeken bij de KNO-arts blijkt er een stukje van mijn neusschotje verkeerd te staan, waardoor ik regelmati[lees meer...]g voorhoofdsholteontsteking blijk te krijgen. Er waren 2 opties om dat te verhelpen: opereren of een neusspray gebruiken. Ik ben toen Nasonex gaan gebruiken. Wat een wondermiddel! Ik gebruik het alleen op de momenten dat ik verkouden ben of hoofdpijn krijg (herken inmiddels de symptomen van een ontsteking). Ik voel de spray werken in mijn neus en binnen een dag kan ik meestal wel vrij ademen door mijn neus. Ik gebruik de neusspray alleen wanneer ik denk dat het nodig is, om zo te proberen zo min mogelijk schade in mijn neus etc. aan te brengen.

31-08-2013 | Vrouw | 20
mometason
Ik heb al zolang ik me kan herinneren last van allergieën (hooikoorts, huisstofmijt allergie, wat het precies is weet ik ook niet). Het hele jaar door liep ik te snotteren en te snuiven, standaard verstopte neus veel niezen enz. Ik nam dan ook al zo lang ik me kan herinneren overal waar ik heen ging een zakdoek mee. Neussprays van de dokter of drogist deden nooit iets, oo[lees meer...]k de allergie-pillen hielpen niet. Twee jaar terug door een arts Nasonex voorgeschreven gekregen. Hij vertelde mij dat er artsen waren die stelden dat als dit medicijn niet werkte de gebruiker iets fout deed, ofwel dit moest wel werken. En dat bleek ook waar te zijn. Ik vind het geweldig, zelden nog last van een snotneus met uitzondering van een enkele verkoudheid in de winter. Toen ik eens door mijn voorraad heen was en het voor een week niet gebruikte, merkte ik dat meteen! Wondermiddel, doet echt wat wordt beloofd. Die zakdoek hoeft nergens meer mee naar toe!

16-05-2013 | Vrouw | 55
COPD
Als je benauwd bent en je neus zit ook nog dicht, dan krijg je bijna geen lucht meer. Otrivin had teveel bijwerkingen voor langdurig gebruik. De neusspray van dr Vogel is prima lang te gebruiken, maar af en toe is die niet toerijkend. Dus neem ik af en toe en kuurtje Nasonex. Dat werkt prima. Soms moet je kiezen tussen twee kwaden. Stikken van benauwdheid of zware medicijn[lees meer...]en. Gebruik het met gezond verstand!

15-02-2013 | Vrouw | 48
Verkoudheid
Tijdens een fikse verkoudheid spoot ik steeds met Otrivin neusspray. Dat maakt de neus vrijwel meteen open maar werkt wel verslavend: de neus gaat steeds eerder en vaker dicht (ook al is de verkoudheid al over) dus steeds meer sprayen :-( De dokter schreef Nasonex voor. Bij mij werkte dit al na anderhalve dag (dus geen 2 weken). ik spuit nu nog 1 x per dag en mijn neus bli[lees meer...]jft open. Ik ben zangeres en heb zelfs het idee dat het spul gunstig werkt op mijn stem, die klinkt een stuk helderder na gebruik van de spray. Ook de dag na een optreden meteen een heldere stem, normaal ben ik dan toch wat hees. Ik heb soms inderdaad wel lichte hoofdpijn maar daar ben ik toch al gevoelig voor dus of het van de Nasonex komt? Ik ben reuze benieuwd of de spray me tijdens het hooikoortsseizoen ook gaan helpen. Mijn 16 jarige zoon had oorklachten na 't zwemmen en ook daarvoor hielp de spray meteen goed. Mijn ervaringen zijn tot nu toe dus zeer positief.

17-01-2013 | Man | 40
mometason
Ik gebruik nu 1 week de neusspary en het werkt erg goed. Ik had direct na het zwemmen (ben triatleet) in een zwembad ontzettende last van een snot/druip neus en heftige niesaanvallen. Ik snoot wel 3-4 pakjes zakdoeken weg in een paar uur en kon wel 20 keer niezen in een uur. Een dag later had ik nergens meer last van en ook niet als ik buiten zwem. Nu heb ik nergens meer [lees meer...]last van. wel wat lichte korstvorming maar verdre geen bijwerkingen.

16-09-2012 | Man | 31
mometason
Even twee weken geduld hebben en dan werkt het geweldig. Gebruik het nog steeds.

13-01-2012 | Vrouw | 38
mometason
duurt ruim 2 weken voor het werkt, maar is voor mij effectief. Als ik stop, komen klachten weer terug. Bij verkoudheden soms bloedneuzen.

12-01-2012 | Vrouw | 38
mometason
bevat geen alcolhol, dus ook geen bloedneus. werkt uitstekend

25-09-2011 | Man | 65
Langdurig loopneus verstopteneus
In mij geval werkt perfect. Ik kan goed slapen ademhalen,geen loopneus Ik gebruik Nasonex alleen in de winter

17-08-2011 | Man | 32
Sinusitis
Probaat middel. Geen bijwerkingen ervaren. Alleen de spray-tuit is niet zo handig in te drukken.

Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum