Ervaringen met Nasonex

Huisstofallergie (4 meningen)
Verkoudheid (3 meningen)

17-06-2009 | Vrouw
mometason
ik gebruik nasonex en claritine voor mijn enorme allergie aan stof, gras, pollen vanalles. Claritine werkt een beetje, nasonex hélemaal niet!

07-07-2008 | Man
mometason
Huisarts heeft dit voorgeschreven vanwege loopneus. Hij wilde eerst dit proberen voordat ie me wilde doorverwijzen naar de allergoloog. Dit werkte totaal niet. Later in ziekenhuis Rhinocort gekregen. Dat werkte wel goed.

15-06-2012 | Vrouw | 16
mometason
ik heb al een tijdje last van een dicht oor, ik hoor dus heel weinig met 1 oor, daarom gebruik ik nasonex. Het soort ervoor dat mijn oor weer open gaat. Het duurt altijd wel 2 weken voordat het dan daadwerkelijk is maar ik vind niks horen vervelender. Ik vind het een prima middeltje. De stoffen die er in zitten hebben veel weg van een zout oplossing.

31-08-2013 | Vrouw | 20
mometason
Ik heb al zolang ik me kan herinneren last van allergieën (hooikoorts, huisstofmijt allergie, wat het precies is weet ik ook niet). Het hele jaar door liep ik te snotteren en te snuiven, standaard verstopte neus veel niezen enz. Ik nam dan ook al zo lang ik me kan herinneren overal waar ik heen ging een zakdoek mee. Neussprays van de dokter of drogist deden nooit iets, oo[lees meer...]k de allergie-pillen hielpen niet. Twee jaar terug door een arts Nasonex voorgeschreven gekregen. Hij vertelde mij dat er artsen waren die stelden dat als dit medicijn niet werkte de gebruiker iets fout deed, ofwel dit moest wel werken. En dat bleek ook waar te zijn. Ik vind het geweldig, zelden nog last van een snotneus met uitzondering van een enkele verkoudheid in de winter. Toen ik eens door mijn voorraad heen was en het voor een week niet gebruikte, merkte ik dat meteen! Wondermiddel, doet echt wat wordt beloofd. Die zakdoek hoeft nergens meer mee naar toe!

16-09-2012 | Man | 31
mometason
Even twee weken geduld hebben en dan werkt het geweldig. Gebruik het nog steeds.

12-01-2012 | Vrouw | 38
mometason
bevat geen alcolhol, dus ook geen bloedneus. werkt uitstekend

17-01-2013 | Man | 40
mometason
Ik gebruik nu 1 week de neusspary en het werkt erg goed. Ik had direct na het zwemmen (ben triatleet) in een zwembad ontzettende last van een snot/druip neus en heftige niesaanvallen. Ik snoot wel 3-4 pakjes zakdoeken weg in een paar uur en kon wel 20 keer niezen in een uur. Een dag later had ik nergens meer last van en ook niet als ik buiten zwem. Nu heb ik nergens meer [lees meer...]last van. wel wat lichte korstvorming maar verdre geen bijwerkingen.

05-04-2013 | Vrouw | 51
mometason
Prima middel helpt goed.Bijwerking korsten in neus en met name in de winter soms een bloedneus.

16-04-2013 | Vrouw | 55
mometason
Ik herken de reactie van iemand op deze site. Hartkloppingen, trillen, angstig, heel raar allemaal. ik stop er mee, voor mij is Nasonex niet het middel blijkbaar

25-04-2021 | Vrouw | 75
mometason (50ug/do)
Heb ruim 20 jaar nasonex gebruikt. Was altijd tevreden. 10 jaar geleden kreeg ik neusbloedingen, aan één kant. Deze werden steeds erger. De KNo arts schreef een zalfje voor. Dat hielp nauwelijks. Ik had steeds meer last van chronische eenzijdige hoofdpijn. Heel moeilijk. Onlangs kreeg ik een goedkope vervanger voorgeschreven: mometason. Daar reageerde ik heftig allergis[lees meer...]ch op. Ben gestopt en heb ook geen nasonex meer gebruikt. Sindsdien zijn mijn ogen minder gezwollen, zijn de neusbloedingen, vooral de diepe, vrijwel verdwenen, en is mijn chronische eenzijdige hoofdpijn vrijwel verdwenen. Ik ben de koning te rijk. Nasonex beschouw ik nu als een gevaarlijk medicijn. Ik gebruik nu nog tweemaal daags een tabletje desloratadine. Ik nies zelfs minder en heb geen chronische loopneus meer.