Ervaringen met Rhinocort

Hooikoorts (18 meningen)
Huisstofallergie (3 meningen)

11-03-2020 | Man | 50
budesonide (100ug/do)
Ik ben door een collega gewezen op dit product jaren geleden na vele pillen en sprays te hebben gebruikt voor mijn hooikoorts. Van de pillen werd ik suffig en de sprays kreeg ik steeds bloedneus. Ik gebruik nu al jaren Rhinocort wat heel goed werkt, heb nergens last van. Zelfs mijn kinderen die ook hooikoorts hebben gebruiken het en het is zeer effectief. Ik kan het gewoo[lees meer...]n niet geloven dat dit product er nu niet meer is. En ik hoop dat dit product alsnog op de markt komt.

27-02-2020 | Man | 35
budesonide (64ug/do)
Ik liep al 4 jaar rond met verstopte neus geen smaak en geur meer tot ik Rhinocort ging gebruiken. Nu is het er niet meer!! ik lees veel reacties met dezelfde klachten, maar zijn er al mensen met een oplossing?? Mijn vader had het ook die heeft geopereerd maar dat wil ik niet,hij is zijn geur en smaak verloren.. Is Rhinocort beschikbaar in anderen landen?? Graag l[lees meer...]inks van betrouwbare webshops

13-02-2020 | Vrouw | 46
budesonide (100ug/do)
Hoorde via mijn apotheker dat hij de turbuhaler in België en Duitsland kan bestellen. Kosten zijn 45 euro. Zou een optie kunnen zijn als niet anders werkt.

13-02-2020 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Eind december wilde ik een nieuwe Rhinocort inhaler ophalen bij de apotheek. Daar hoorde ik dat deze niet meer beschikbaar is en dat ik een spray mee kon krijgen. Van de spray krijg ik bloedneuzen en dat helpt niet. Inmiddels heb ik weer enorm last van mijn hooikoorts. Weet iemand waar je deze inhaler kunt bestellen?

10-02-2020 | Vrouw | 62
budesonide (100ug/do)
Niet meer te krijgen via de apotheek. Onbegrijpelijk omdat dit middel heel effectief is bij hooikoortsproblemen.

27-01-2020 | Man | 57
Bijholteontsteking
Schokkend om te lezen dat zoveel mensen dezelfde ervaring hebben als ik. Helaas kom ik er nu pas achter, na dagenlange extreme pijn en alleen zittend kunnen slapen. Kennelijk hoor ik bij de groep bij wie de spray ook niet helpt, hoewel ik pas na een paar maanden de klachten terugkwamen.

27-01-2020 | Vrouw | 57
Huisstofallergie
Ik heb het jaren gebruikt, was er erg blij mee, want mijn klachten waren verdwenen. Nu het uit de handel gegaan is, is het een drama. Ik heb 2 vervangende middelen gebruikt (sprays) en die helpen niet. Neusloop en enorm hoesten. Heel vervelend dus. Ik zou heel graag zien dat het weer in de handel komt. Tip: wanneer je op internet zoekt op "Rhinocort turbuhaler alternatie[lees meer...]f", is er iemand die op het Longforum een tip geeft. Hiermee ga ik naar de huisarts, want ik heb gelukkig nog een oude turbuhaler liggen.

22-01-2020 | Man | 71
Aangezichtspijn
Kieste in ooghoogte kan niet geopereerd worden gelukkig dat rhinicort64 helpt Komt het nu ook weer bij de apotheek

10-01-2020 | Man | 51
Hooikoorts
Hoorde vandaag dat het niet meer leverbaar is. Ben intussen een jaar of 15 van mijn hooikoorts af. Als hooikoorts toch dreigde dan was 2x sprayen per neus gat voldoende om de dag door te komen. Kreeg het voorgeschreven van de KNO arts om te kijken of mijn gehoor zou verbeteren als vrij zou zijn van de hooikoorts. Heb nu een spray gekregen, ben er bang voor dat die niet [lees meer...]gaat werken. En nog banger voor wat er gaat gebeuren op de lange termijn. Ik hoop dat het medicijn weer terug komt. Bij mijn vorige bezoek aan de apotheek (2 jaar geleden) kreeg ook een alternatief maar na aandringen toch nog een Rhinocort Turbu gekregen.

24-12-2019 | Man | 71
Aangezichtspijn
Kieste in oogholte

17-12-2019 | Vrouw | 59
budesonide (64ug/do)
Vroeger altijd holte ontstekingen 3x geopereerd Tot ik Rhinocort 64, nu is mijn kwaal al meer dan 20jaar over en geen bijwerkingen. Ik kreeg dan ook de schrik van mijn leven dat ik vandaag hoorde dat ze het niet leveren. Dan weet ik nu al dat ik vaak ziek wordt. Alstublieft breng het weer in gebruik

12-12-2019 | Man | 72
budesonide (100ug/do)
Gebruikte dit al jaren naar heel veel tevredenheid,sinds het uit de handel is weer veel meer last van allergie!!!! Andere spray helpt totaal niet!!!!

01-12-2019 | Vrouw | 53
budesonide (100ug/do)
Ik gebruik rhinocort al jaren en het werk heel goed. Ik heb totaal geen bijwerkingen en het werkt snel en effectief. In het verleden neusspray gebruikt, dat was verschrikkelijk, kapotte neus en regelmatig een bloedneus. Waarom is rhinocort uit de handel genomen terwijl zoveel mensen er baat bij hebben? Alsjeblieft breng het weer terug op de markt.ik heb nu weer neusdruppe[lees meer...]ls gekregen, verschrikkelijk !

10-11-2019 | Man | 53
Voorhoofdsholteontsteking

04-11-2019 | Vrouw | 41
budesonide (100ug/do)
Rhinocort was een uitvinding voor mij. Van kinds af aan 4x per jaar last van de holtes. Sinds ik rhinocort gebruik nog maar 1x per jaar. Neussprays en neusdruppels drijven mij langs de keel weg. Goor. Ik heb nu weer last en krijg een neusspray voorgeschreven. Ik heb het weer geprobeerd....helaas. BRENG RHINOCORT AUB TERUG.

24-10-2019 | Vrouw | 62
Bijholteontsteking
De Rhinocort was het enige middel dat bij mij hielp tegen de holte-en bijholte onstekingen. Tot mijn ontzetting is de Rhinocort niet meer te verkrijgen. Als alternatief mag ik nu een neusspray gebruiken waarvan ik meer ongemak heb dan gemak. Breng aub de Rhinocort Turbuhaler weer op de markt.