budesonide

Hooikoorts (14 meningen)
Huisstofallergie (3 meningen)

10-11-2020 | Vrouw | 58
Astma
Jarenlang gebruikt. Door Rhinocort weer ademhaling door de neus mogelijk. Geen benauwdheid meer. Reuk en smaak terug. Wondermiddel. Geen enkele bijwerking. Nu is Rhinocort plotseling uit de handel gehaald en krijg ik verschillende alternatieve sprays die niet helpen en juist het probleem weer veroorzaken : verstopte neus, geen reuk en smaak, benauwdheid, slapeloze nachten[lees meer...] door benauwdheid. Hoe krijgen we Rhinocort weer terug op de markt??!

09-07-2020 | Vrouw | 62
Benauwdheid
Jarenlang Rhinocort Turbo Inhaler gebruikt. Ineens niet meer leverbaar..balen. Oplossing: Pulmicort met opzetstuk van Rhinocort. Werkt prima. Maar....eergisteren per ongeluk Rhincort opzetstuk weggegooid.....schrik. Kan iemand me helpen aan zo'n opzetstuk? Tegen betaling uiteraard. Of weet je waar het te krijgen is? Ik zou er erg mee gebaat zijn.

08-07-2020 | Man | 69
budesonide (100ug/do)
Reeds enkele 10-tallen jaren gebruikte ik rhinocort voor mijn ernstige hooikoorts tot begin 2019. Begin 2019 kreeg ik nl. te horen van de apotheek dat de rhinocort niet meer was te leveren. Daarna iom mijn huisarts enkele neussprays geprobeerd die geen van allen hielpen. Gedurende een jaar heb ik een verstopte en natte neus gehad met veel niezen, snotteren en slecht zien[lees meer...] want het had ook effect op mijn ogen. Voorjaar 2020 had ik contact met mijn allergie-arts van het ziekenhuis voor mijn wespenallergie en zij vroeg terloops naar mijn andere medicatie. Heb haar toen bovenstaand verhaal verteld. Haar reactie was: maar dan neem je toch pulmicort want daar zit exact dezelfde stof in (budesonide) met exact dezelfde dosering als in rhinocort!!! Ik was met stomheid geslagen... Zij heeft voor mij een recept uitgeschreven voor pulmicort, daarna vervang ik de dop van de pulmicort door de dop van de rhinocort en voila! Sindsdien heb ik weer mijn uitstekend werkende rhinocort/pulmicort zonder enige bijwerking en is mijn leven 100% verbeterd vergeleken met het afgelopen jaar!!!

08-07-2020 | Vrouw | 62
Benauwdheid
Sinds Rhinocort uit de handel is deed ik de truc met Pulmicort met het Rhinocortopzetstuk. Werkte prima voor me. Tot gisteren, vlak voor ik op vakantie ging. Oude verpakking weggegooid dacht ik. Kom ik op mijn bestemming, blijk ik de goede versie inclusief Rhinocortopzetstuk te hebben weggegooid....zooooo dom! Weet iemand wellicht of er ergens losse opzetstukken te kri[lees meer...]jgen zijn? Of heeft iemand er eentje voor me? Tegen vergoeding uiteraard!! Ik zou er echt heel erg mee geholpen zijn!

16-06-2020 | Man | 26

06-06-2020 | Man | 34
Hooikoorts
Beste, 10-tallen mensen op dit forum hebben hetzelfde probleem. Rhinocort is uit de handel, zelf alternatieven met budesonide zijn niet meer te verkrijgen in België. Kunnen we hier geen campagne voor voeren via de media. Het kan toch niet dat een product zomaar verdwijnt waarbij ze duizenden mensen laten in de kou staan!!!

04-06-2020 | Vrouw | 47
Allergie
Ik gebruik al jaren rhinocort 100 turbohaler (poedervorm) met een super goed resultaat omdat ik echt niet een spray kan gebruiken. Nu is die uit de handel, er is geen alternatief voor de poedervorm. Dan krijg je weer een spray waar ik echt helemaal gek van wordt het brand krijg er hoofdpijn van, prik en mijn hooikoorts is terug en blijft dus 10x meer klachten erbij i.p.[lees meer...]v. minder dus HAAL HET TERUG zodat ik en vele andere als mij ook normaal kunnen genieten van het buiten leven in de zon.

01-06-2020 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Ik ben immuun voor alle medicijnen geworden, 3 jaar desensibilisatie gedaan, medical taping, noem het maar op. Uiteindelijk op rhinocort uitgekomen, wat ik inde winter op halve dosering mocht blijven gebruiken. Ik kon sinds 40 jaar weer gewoon in de zomer naar buiten! Nu is het uit de handel! Ik zit nu weer binnen met dit prachtige weer. Neem het aub snel weer in productie[lees meer...]!

23-05-2020 | Man | 41
budesonide (32ug/do)
Allergie
Mijn apotheek heeft mij vorig week naar lang wachten eindelijk weer "Rhinocort" geleverd. De 64 zou niet leverbaar zijn, daarom heb ik de 32 gekregen die ik dan 2 keer in elk neusgat kon spuiten. Het doosje lijk van oorsprong uit Spanje te komen en er staat nu Pulmicort Nasal Aqua op. Registratiehouder/ompakker is E.R.C. b.v. uit Krimpen a/d IJssel. Pulmicort was voo[lees meer...]rheen van dezelfde fabrikant als Rhinocort dus ik denk dat dit nu als het originele middel gezien mag worden.

17-05-2020 | Vrouw | 59
Bijholteontsteking
Breng het aub weer in de handel, ik ook 3x geopereerd. Niet geholpen. Rhinocort 64 al meer dan 25 jaar de oplossing voor mij, nooit meer een holteontsteking gehad.

11-05-2020 | Vrouw | 61
Allergie
Heb veel baat gehad bij rhinocort en elk jaar geen hooikoortsklachten meer gehad terwijl ik het maar kort gebruikte. De droge stof bevatte geen conserveringsmiddelen waar ik ook allergisch voor blijk te zijn. Nu blijkt het ineens uit de handel genomen te zijn en heb ik een vervanger gekregen (Avamys) die lang niet zo effectief is en waar ik wel last heb van bijverschijnse[lees meer...]len .

09-05-2020 | Man | 57
budesonide (0,1mg/do)
Ik bevestig hierbij wat sommige andere reeds gevraagd hebben breng dit medicijn aub weer op de markt. Ik gebruik het al meer dan 15jaar zonder nevenwerking en naar volle tevredenheid. Om chronische sinusondsteking in de hand te houden. Ik ben tussen 20j en 15j geleden 4x geopereerd sinds ik rhinocor gebruikt kwasi geen last meer van ondstekingen. En er is voor zover ik we[lees meer...]et geen degelijk alternatief dus waarom dit niet verder produceren?

28-04-2020 | Man | 25
Astma
Het dopje verwisselen van de rhinocort op de pulmicort en de pulmicort gebruiken als alternatief werkt voor mij niet zoals de rhinocort. Ik dacht dat ik de oplossing had gevonden maar nee.

22-04-2020 | Man | 24
BRENG DIT MEDICEIN AUB TERUG OP DE MARKT

16-04-2020 | Man | 54
Allergie
Ik kreeg idd vandaag te horen dat rhinocort niet meer te verkrijgen was, maar ik heb dus ook met mijn arts overlegt en heb dus nu ook pulmicort 100 gekregen, dopje omgewisseld en kan het nu dus weer met de neus inhaleren. Laat nog weten of het net zo goed werkt, zou wel zo moeten zijn, want het is dezelfde werkzame stof (budesonide).

31-03-2020 | Vrouw | 60
Hooikoorts
Gebruik deze inhaler al sinds 1988, naar volle tevredenheid, voorgeschreven door een allergoloog. Nu kom ik bij de apotheek en krijg de mededeling dat hij niet meer leverbaar is en wat anders krijg. In het verleden heb ik meerdere keren iets anders geprobeerd maar nooit met de gewenste resultaten. Dat waren dan neussprays. Hierdoor kreeg ik korstjes en bloedneuzen en de [lees meer...]vloeistof liep zo mijn keel in, bah. Ik wil de Rhinocort turbuhaler weer terug. Ik ben het hele voorjaar en de zomer ziek van de hooikoorts.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum