Rhinocort

Hooikoorts (11 meningen)
Huisstofallergie (3 meningen)

13-02-2020

Allergie

Hoorde via mijn apotheker dat hij de turbuhaler in België en Duitsland kan bestellen. Kosten zijn 45 euro. Zou een optie kunnen zijn als niet anders werkt.
13-02-2020

Hooikoorts

Eind december wilde ik een nieuwe Rhinocort inhaler ophalen bij de apotheek. Daar hoorde ik dat deze niet meer beschikbaar is en dat ik een spray mee kon krijgen. Van de spray krijg ik bloedneuzen en dat helpt niet. Inmiddels heb ik weer enorm last van mijn hooikoorts. Weet iemand waar je deze inhaler kunt bestellen?
10-02-2020

Allergie

Niet meer te krijgen via de apotheek. Onbegrijpelijk omdat dit middel heel effectief is bij hooikoortsproblemen.
27-01-2020

Bijholteontsteking

Schokkend om te lezen dat zoveel mensen dezelfde ervaring hebben als ik. Helaas kom ik er nu pas achter, na dagenlange extreme pijn en alleen zittend kunnen slapen. Kennelijk hoor ik bij de groep bij wie de spray ook niet helpt, hoewel ik pas na een paar maanden de klachten terugkwamen.
27-01-2020

Huisstofallergie

Ik heb het jaren gebruikt, was er erg blij mee, want mijn klachten waren verdwenen. Nu het uit de handel gegaan is, is het een drama. Ik heb 2 vervangende middelen gebruikt (sprays) en die helpen niet. Neusloop en enorm hoesten. Heel vervelend dus. Ik zou heel graag zien dat het weer in de handel komt. Tip: wanneer je op internet zoekt op "Rhinocort turbuhaler alternatie[lees meer...]f", is er iemand die op het Longforum een tip geeft. Hiermee ga ik naar de huisarts, want ik heb gelukkig nog een oude turbuhaler liggen.
22-01-2020

Aangezichtspijn

Kieste in ooghoogte kan niet geopereerd worden gelukkig dat rhinicort64 helpt Komt het nu ook weer bij de apotheek
10-01-2020

Hooikoorts

Hoorde vandaag dat het niet meer leverbaar is. Ben intussen een jaar of 15 van mijn hooikoorts af. Als hooikoorts toch dreigde dan was 2x sprayen per neus gat voldoende om de dag door te komen. Kreeg het voorgeschreven van de KNO arts om te kijken of mijn gehoor zou verbeteren als vrij zou zijn van de hooikoorts. Heb nu een spray gekregen, ben er bang voor dat die niet [lees meer...]gaat werken. En nog banger voor wat er gaat gebeuren op de lange termijn. Ik hoop dat het medicijn weer terug komt. Bij mijn vorige bezoek aan de apotheek (2 jaar geleden) kreeg ook een alternatief maar na aandringen toch nog een Rhinocort Turbu gekregen.
24-12-2019

Aangezichtspijn

Kieste in oogholte
17-12-2019

Rhinocort (budesonide)

Vroeger altijd holte ontstekingen 3x geopereerd Tot ik Rhinocort 64, nu is mijn kwaal al meer dan 20jaar over en geen bijwerkingen. Ik kreeg dan ook de schrik van mijn leven dat ik vandaag hoorde dat ze het niet leveren. Dan weet ik nu al dat ik vaak ziek wordt. Alstublieft breng het weer in gebruik
12-12-2019

Allergie

Gebruikte dit al jaren naar heel veel tevredenheid,sinds het uit de handel is weer veel meer last van allergie!!!! Andere spray helpt totaal niet!!!!
01-12-2019

Allergie

Ik gebruik rhinocort al jaren en het werk heel goed. Ik heb totaal geen bijwerkingen en het werkt snel en effectief. In het verleden neusspray gebruikt, dat was verschrikkelijk, kapotte neus en regelmatig een bloedneus. Waarom is rhinocort uit de handel genomen terwijl zoveel mensen er baat bij hebben? Alsjeblieft breng het weer terug op de markt.ik heb nu weer neusdruppe[lees meer...]ls gekregen, verschrikkelijk !
10-11-2019

Voorhoofdsholteontsteking

04-11-2019

Rhinocort (budesonide)

Rhinocort was een uitvinding voor mij. Van kinds af aan 4x per jaar last van de holtes. Sinds ik rhinocort gebruik nog maar 1x per jaar. Neussprays en neusdruppels drijven mij langs de keel weg. Goor. Ik heb nu weer last en krijg een neusspray voorgeschreven. Ik heb het weer geprobeerd....helaas. BRENG RHINOCORT AUB TERUG.
24-10-2019

Bijholteontsteking

De Rhinocort was het enige middel dat bij mij hielp tegen de holte-en bijholte onstekingen. Tot mijn ontzetting is de Rhinocort niet meer te verkrijgen. Als alternatief mag ik nu een neusspray gebruiken waarvan ik meer ongemak heb dan gemak. Breng aub de Rhinocort Turbuhaler weer op de markt.
01-10-2019

Bijholteontsteking

Gebruik dit medicijn al jaren. Vroeger altijd bijholte en voorhoofdholte ontstekingen. Meerdere malen de daarbij behorende behandelingen ondergaan ( holtes spoelen, vergroten doorgangen etc. etc. Niets hielp totdat ik de Rhinocort inhaler ging gebruiken. Al jaren geen holte onsteking meer gekregen. Zodra symptomen zich aandienen, rhinocort gebruiken en het beperkt zich to[lees meer...]t een verkoudheid plus geeft verlichting/lucht. Nu Rhinocort uit de handel is gebruik ik nu een spray. Van deze generieke spray krijg ik hoofdpijnen. Waarom is Rhinocort uit de handel genomen als dit voor velen zo goed werkt? Heeft iemand suggesties wat nu?
24-09-2019

Allergische reactie

gebruik Rhinocort 100 budesonide in droge dosis, inhaleren van korreltjes nu al enige jaren. Dit is het enige middel wat ik verdraag. De vloeibare sprays hebben oplosmiddelen die averechts werken. Dit na veel uitproberen en zoeken met de KNO specialist uitgevonden. Ben nu ook ontzet, dat dit uit de handel is , volgens de apotheek. Wie weet waar of hoe het nog wel verkr[lees meer...]ijgbaar is ?

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum