Ervaringen met Rhinocort

Hooikoorts (18 meningen)
Huisstofallergie (3 meningen)

03-09-2022 | Man | 28
budesonide (0,1mg/do)
Ik gebruikte jarenlang rhinocort maar er is geen alternatief met als gevolg dat ik niet voluit kan leven zoals ik altijd deed.

29-04-2022 | Man | 24
budesonide (0,1mg/do)
Dit is het enige product wat werkt. Nu al 3 keer geopereerd nadat rhinocort uit de handel is gegaan en nog steeds geen verbetering in vombinatie met andere medicijnen . BRENG HET AUB TERUG OP DE MARKT.

29-04-2022 | Vrouw | 58
budesonide (100ug/do)
Pulmicort als vervanger gebruikt en ook uit de handel.nu uitesten van spray.maar misselijk ,loopneus en bloedneus

23-03-2022 | Vrouw | 53
budesonide (100ug/do)
Mag ik vragen hoe je het opzetstukje van de Rhinocort af krijgt, zodat je het op de Pulmicort kunt plaatsen?

17-09-2021 | Man | 45
budesonide (32ug/do)
Rhinocort is wel nog verkrijgbaar! Ik heb veel allergieen en even wisselen van medicatie is vaak een groot probleem. Ik gebruik Rhinocort 32 nevel al heel lang meden ook omdat het een medicijn is wat ook op de lange termijn weinig tot geen bijwerkingen heeft. Alleen kreeg ik de eene keer te horen het was niet meer te krijgen in mijn sterkte alleen in de 64 nevel. Of het [lees meer...]was helemaal niet meer te krijgen net zoals ik hier van vele van jullie lees. Het is uit de handel genomen. Wat ik heel erg jammer vond want ik kan me met dit medicijn samen met de rest van medicijnen goed helpen en heb niet zoals van andere neusspray steeds een bloedneus of wondjes in mijn neus. Maar jongens er is hoop het is der nog WEL maar het wordt ingevoerd uit Portugal! Apothekers doen heel moeilijk omdat sommige van hun groothandels het niet hebben. Dat is mijn inziens de grootste flauwekul dat het gewoon verkrijgbaar is maar dat je afhankelijk bent van of je apotheek de goede groothandel heeft. Het is o.a. verkrijgbaar bij de Benu apotheken. Het heet pulmicort Nasal Aqua . De registratiehouder /ompakker Dr. fisher Farma B.V. , Schutweg 23, 8243 PC Lelystad. Je kunt het laten voor schrijven als Budesonide 32 microgram/dosis Fisher neusspray , suspensie. Ik hoop dat de fabriekant inziet dat ook wij hier in Nederland niet zonder dit medicijn kunnen en dat het ook in de toekomst beschikbaar blijft!

20-07-2021 | Man | 26
budesonide (100ug/do)
Is er iemand waarbij het verwisselen van het dopje van de rhinocort op de pulmicort ook niet hetzelfde ervaart als de oude rhinocort? Mijn neus blijft dicht zitten wat apart is omdat het dezelfde stof bevat? Heeft iemand de oplossing?

09-12-2020 | Man | 60
budesonide (100ug/do)
Ik gebruikte ook al jaren Rhinocort poedervorm inhaler in elk neusgat 1x inhaleren 2x per dag resultaat nooit verstopte neus en nooit hooikoorts. Nu is het uit de handel en vloeibare sprays kan ik niet tegen, dus resultaat weer verstopte neus en hooikoorts het hele jaar door. Dank je wel leverancier.

04-06-2020 | Vrouw | 47
budesonide (100ug/do)
Ik gebruik al jaren rhinocort 100 turbohaler (poedervorm) met een super goed resultaat omdat ik echt niet een spray kan gebruiken. Nu is die uit de handel, er is geen alternatief voor de poedervorm. Dan krijg je weer een spray waar ik echt helemaal gek van wordt het brand krijg er hoofdpijn van, prik en mijn hooikoorts is terug en blijft dus 10x meer klachten erbij i.p.[lees meer...]v. minder dus HAAL HET TERUG zodat ik en vele andere als mij ook normaal kunnen genieten van het buiten leven in de zon.

23-05-2020 | Man | 41
budesonide (32ug/do)
Mijn apotheek heeft mij vorig week naar lang wachten eindelijk weer "Rhinocort" geleverd. De 64 zou niet leverbaar zijn, daarom heb ik de 32 gekregen die ik dan 2 keer in elk neusgat kon spuiten. Het doosje lijk van oorsprong uit Spanje te komen en er staat nu Pulmicort Nasal Aqua op. Registratiehouder/ompakker is E.R.C. b.v. uit Krimpen a/d IJssel. Pulmicort was voo[lees meer...]rheen van dezelfde fabrikant als Rhinocort dus ik denk dat dit nu als het originele middel gezien mag worden.

11-05-2020 | Vrouw | 61
budesonide (100ug/do)
Heb veel baat gehad bij rhinocort en elk jaar geen hooikoortsklachten meer gehad terwijl ik het maar kort gebruikte. De droge stof bevatte geen conserveringsmiddelen waar ik ook allergisch voor blijk te zijn. Nu blijkt het ineens uit de handel genomen te zijn en heb ik een vervanger gekregen (Avamys) die lang niet zo effectief is en waar ik wel last heb van bijverschijnse[lees meer...]len .

16-04-2020 | Man | 54
budesonide (100ug/do)
Ik kreeg idd vandaag te horen dat rhinocort niet meer te verkrijgen was, maar ik heb dus ook met mijn arts overlegt en heb dus nu ook pulmicort 100 gekregen, dopje omgewisseld en kan het nu dus weer met de neus inhaleren. Laat nog weten of het net zo goed werkt, zou wel zo moeten zijn, want het is dezelfde werkzame stof (budesonide).

11-03-2020 | Man | 50
budesonide (100ug/do)
Ik ben door een collega gewezen op dit product jaren geleden na vele pillen en sprays te hebben gebruikt voor mijn hooikoorts. Van de pillen werd ik suffig en de sprays kreeg ik steeds bloedneus. Ik gebruik nu al jaren Rhinocort wat heel goed werkt, heb nergens last van. Zelfs mijn kinderen die ook hooikoorts hebben gebruiken het en het is zeer effectief. Ik kan het gewoo[lees meer...]n niet geloven dat dit product er nu niet meer is. En ik hoop dat dit product alsnog op de markt komt.

13-02-2020 | Vrouw | 46
budesonide (100ug/do)
Hoorde via mijn apotheker dat hij de turbuhaler in België en Duitsland kan bestellen. Kosten zijn 45 euro. Zou een optie kunnen zijn als niet anders werkt.

10-02-2020 | Vrouw | 62
budesonide (100ug/do)
Niet meer te krijgen via de apotheek. Onbegrijpelijk omdat dit middel heel effectief is bij hooikoortsproblemen.

12-12-2019 | Man | 72
budesonide (100ug/do)
Gebruikte dit al jaren naar heel veel tevredenheid,sinds het uit de handel is weer veel meer last van allergie!!!! Andere spray helpt totaal niet!!!!

01-12-2019 | Vrouw | 53
budesonide (100ug/do)
Ik gebruik rhinocort al jaren en het werk heel goed. Ik heb totaal geen bijwerkingen en het werkt snel en effectief. In het verleden neusspray gebruikt, dat was verschrikkelijk, kapotte neus en regelmatig een bloedneus. Waarom is rhinocort uit de handel genomen terwijl zoveel mensen er baat bij hebben? Alsjeblieft breng het weer terug op de markt.ik heb nu weer neusdruppe[lees meer...]ls gekregen, verschrikkelijk !