Ervaringen met Rhinocort

Hooikoorts (18 meningen)
Huisstofallergie (3 meningen)

29-04-2022 | Vrouw | 58
budesonide (100ug/do)
Pulmicort als vervanger gebruikt en ook uit de handel.nu uitesten van spray.maar misselijk ,loopneus en bloedneus

24-04-2022 | Vrouw | 65
Hooikoorts
Rhinocort thurbohaler uit de handel Met alle gevolgen van dien Wat heb ik ondernomen Astra zeneca gemaild vervolgens naar j&j spanje Duitsland Zwitserland en Canada … wat een drama, licentie verlopen dus niet meer verkrijgbaar, ik dien ook het verzoek in kan iemand mij alsjeblieft helpen een een opzetstuk wat zou ik gelukkig zijn ik functioneer niet meer vast heel erg b[lees meer...]edankt

23-03-2022 | Vrouw | 53
budesonide (100ug/do)
Mag ik vragen hoe je het opzetstukje van de Rhinocort af krijgt, zodat je het op de Pulmicort kunt plaatsen?

10-01-2021 | Vrouw | 54
Bijholteontsteking
1keer. Operatie. Zeker 10 jaar gebruikt Nu een spray vloeibaar. Weer opnieuw alles dicht Bij de buikholtes Ik ga contact opnemen met kno arts Rhinocort moet terug komen ! Alsjeblieft Ook voor al die andere cliënten. Die goede resultaten hiermee hadden Vriendelijke groet

24-12-2020 | Vrouw | 41
Verkoudheid
Heeft iemand nog een opzetstuk van de Rhinocort turbuhaler over? Daar zou ik erg blij mee zijn! (Red: in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek. We herinneren u eraan dat persoonlijke[lees meer...] gegevens niet worden meegedeeld.)

10-11-2020 | Vrouw | 58
Astma
Jarenlang gebruikt. Door Rhinocort weer ademhaling door de neus mogelijk. Geen benauwdheid meer. Reuk en smaak terug. Wondermiddel. Geen enkele bijwerking. Nu is Rhinocort plotseling uit de handel gehaald en krijg ik verschillende alternatieve sprays die niet helpen en juist het probleem weer veroorzaken : verstopte neus, geen reuk en smaak, benauwdheid, slapeloze nachten[lees meer...] door benauwdheid. Hoe krijgen we Rhinocort weer terug op de markt??!

09-07-2020 | Vrouw | 62
Benauwdheid
Jarenlang Rhinocort Turbo Inhaler gebruikt. Ineens niet meer leverbaar..balen. Oplossing: Pulmicort met opzetstuk van Rhinocort. Werkt prima. Maar....eergisteren per ongeluk Rhincort opzetstuk weggegooid.....schrik. Kan iemand me helpen aan zo'n opzetstuk? Tegen betaling uiteraard. Of weet je waar het te krijgen is? Ik zou er erg mee gebaat zijn.

08-07-2020 | Vrouw | 62
Benauwdheid
Sinds Rhinocort uit de handel is deed ik de truc met Pulmicort met het Rhinocortopzetstuk. Werkte prima voor me. Tot gisteren, vlak voor ik op vakantie ging. Oude verpakking weggegooid dacht ik. Kom ik op mijn bestemming, blijk ik de goede versie inclusief Rhinocortopzetstuk te hebben weggegooid....zooooo dom! Weet iemand wellicht of er ergens losse opzetstukken te kri[lees meer...]jgen zijn? Of heeft iemand er eentje voor me? Tegen vergoeding uiteraard!! Ik zou er echt heel erg mee geholpen zijn!

04-06-2020 | Vrouw | 47
budesonide (100ug/do)
Ik gebruik al jaren rhinocort 100 turbohaler (poedervorm) met een super goed resultaat omdat ik echt niet een spray kan gebruiken. Nu is die uit de handel, er is geen alternatief voor de poedervorm. Dan krijg je weer een spray waar ik echt helemaal gek van wordt het brand krijg er hoofdpijn van, prik en mijn hooikoorts is terug en blijft dus 10x meer klachten erbij i.p.[lees meer...]v. minder dus HAAL HET TERUG zodat ik en vele andere als mij ook normaal kunnen genieten van het buiten leven in de zon.

01-06-2020 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Ik ben immuun voor alle medicijnen geworden, 3 jaar desensibilisatie gedaan, medical taping, noem het maar op. Uiteindelijk op rhinocort uitgekomen, wat ik inde winter op halve dosering mocht blijven gebruiken. Ik kon sinds 40 jaar weer gewoon in de zomer naar buiten! Nu is het uit de handel! Ik zit nu weer binnen met dit prachtige weer. Neem het aub snel weer in productie[lees meer...]!

17-05-2020 | Vrouw | 59
Bijholteontsteking
Breng het aub weer in de handel, ik ook 3x geopereerd. Niet geholpen. Rhinocort 64 al meer dan 25 jaar de oplossing voor mij, nooit meer een holteontsteking gehad.

11-05-2020 | Vrouw | 61
budesonide (100ug/do)
Heb veel baat gehad bij rhinocort en elk jaar geen hooikoortsklachten meer gehad terwijl ik het maar kort gebruikte. De droge stof bevatte geen conserveringsmiddelen waar ik ook allergisch voor blijk te zijn. Nu blijkt het ineens uit de handel genomen te zijn en heb ik een vervanger gekregen (Avamys) die lang niet zo effectief is en waar ik wel last heb van bijverschijnse[lees meer...]len .

31-03-2020 | Vrouw | 60
Hooikoorts
Gebruik deze inhaler al sinds 1988, naar volle tevredenheid, voorgeschreven door een allergoloog. Nu kom ik bij de apotheek en krijg de mededeling dat hij niet meer leverbaar is en wat anders krijg. In het verleden heb ik meerdere keren iets anders geprobeerd maar nooit met de gewenste resultaten. Dat waren dan neussprays. Hierdoor kreeg ik korstjes en bloedneuzen en de [lees meer...]vloeistof liep zo mijn keel in, bah. Ik wil de Rhinocort turbuhaler weer terug. Ik ben het hele voorjaar en de zomer ziek van de hooikoorts.

27-03-2020 | Vrouw | 55
budesonide (100ug/do)
Gebruikte dit middel al jaren om klachten van chronische rhinitis tegen te gaan. In het begin vanalles geprobeerd aan neussprays en ampules. Uiteindelijk uitgekomen op Rhinocort 100. Een zeer goed middel met nauwelijks bijwerkingen. Nu dit middel niet meer in de handel is is mij weer een neusspray voorgeschreven, waardoor de klachten als verstopte neus en daardoor ernsti[lees meer...]ge benauwdheid weer flink toenemen. De licentie is verlopen zegt de apotheek. Ik lees hier dat een andere fabrikant een alternatief aan het maken is. Kan iemand mij uitleggen als de receptuur van dit medicijn er toch is, er niet gewoon geproduceerd kan worden. Kost weer allemaal extra geld, dat beter besteedt kan worden?

13-02-2020 | Vrouw | 46
budesonide (100ug/do)
Hoorde via mijn apotheker dat hij de turbuhaler in België en Duitsland kan bestellen. Kosten zijn 45 euro. Zou een optie kunnen zijn als niet anders werkt.

13-02-2020 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Eind december wilde ik een nieuwe Rhinocort inhaler ophalen bij de apotheek. Daar hoorde ik dat deze niet meer beschikbaar is en dat ik een spray mee kon krijgen. Van de spray krijg ik bloedneuzen en dat helpt niet. Inmiddels heb ik weer enorm last van mijn hooikoorts. Weet iemand waar je deze inhaler kunt bestellen?