Rhinocort

Allergie (2 meningen)
Huisstofallergie (2 meningen)

21-07-2014

Rhinocort (budesonide)

Merk niet dat ik er beter door kan ademen en dat de poliep dus kleiner is geworden.. Ook lijkt het dat de inhaler nog vol zit, gebruik heb nu al een hele maand, elke dag 2x in elk neusgat.
26-07-2016

Allergie

Door veel problemen in de neusholtes van mijn allergieen al heel veel neussprays geprobeerd. Veel werkte slecht, voor korte tijd of zorgde voor bijwerkingen als bloedneuzen. Toen de huisarts geen alternatief meer wist naar de allergoloog verwezen en die heeft dit middel voorgeschreven. Als het hooikoortsseizoen op zijn hoogst is, is het soms niet voldoende, maar heeft geen[lees meer...] bijwerkingen bij mij. (aangezien ik dit bij zo goed als elke medicijn wel heb, ervaar ik dit als erg prettig.)
27-06-2016

Hooikoorts

Door hooikoorts zat mijn neus zeer verstopt. De huisarts heeft me Rhinocort Turbuhaler voorgeschreven, omdat dat middel effectiever is dan tabletten of sprays van de drogist. Mijn neus zit nu inderdaad minder verstopt. Een vervelende bijwerking is wel dat ik last heb van een hele droge mond.
20-10-2010

Ooraandoeningen

makkelijk in gebruik, erg duur medicijn
23-01-2009

Verstopte neus 's nachts

Rhinocort helpt bij mij heel goed tegen de verstopte neus 's nachts. Het is niet helemaal weg helaas, maar wel een stuk minder dan zonder Rhinocort. Ik kan weer redelijk normaal slapen. Wel nog steeds veel last van de bijwerking: bloederige afscheiding en korsten in de neus.
06-07-2019

Hooikoorts

Ik gebruik al jaren Rhinocort turbohaler. heb daardoor geen klachten meer van niesen en verkoudheid vanwege allergie. Nu kwam ik mijn nieuwe turbohaler ophalen bij de apotheek, kunnen ze het niet meer leveren: het is uit de handel!!! Wat nu? die vieze budesonide spray hoef ik niet, druipt je keel in en het werkt niet. Vroeger gebruikte ik natrium cromoglicaat, maar dat we[lees meer...]rkt niet meer afdoende.
08-04-2019

Hooikoorts

Ik gebruik al jaren Rhinocort 100, 1 à 2 dagen gebruiken betekent 4 tot 5 weken verlichting! Op vakantie in Volendam kreeg ik zware hooikoorts, ik had niets bij en kocht bij een apotheek Prevelen 20 2 in 1. Vreselijke ervaring dus. Alle symptomen verergerden.
08-04-2019

13-06-2018

Allergie

Veel verschillende medicatie gehad voor mijn allergie. Allen bleken niet effectief of vervelende bijwerkingen te hebben waardoor langdurig gebruik niet haalbaar bleek. Uiteindelijk via de allergoloog dit middel voorgeschreven gekregen en sindsdien zijn de klachten eindelijk weer behapbaar. Erg tevreden over het gebruik. Alleen erg jammer dat de apotheek vaak de reguliere n[lees meer...]eusspray besteld waardoor ik twee keer langs moet.
03-06-2018

Hooikoorts

Gebruik Rhinocort al jaren voor mijn hooikoorts Gebruik dit middel al jaren het is bij mij zeer effectief soms wil de huisarts het niet voorschrijven te duur of zo maar ik sta erop dat ik rhinocort 100 turbohaler krijg en niets anders ben er zeer tevredenover ben zwaar hooikoorts patient
11-07-2017

Huisstofallergie

Ik gebruik het al bijna mijn hele leven en ik merk het gelijk als ik het niet gebruik. Ik heb geen bijwerkingen gehad en ik ben zeer tevreden over het product.
16-06-2015

Hooikoorts

Zeer tevreden en effectief sliep de nachten goed door. Ik heb een drukke baan en moet nu iedere ochtend vroeg op.maar ben gebroken door slechte slapen en buiten alle andere medicatie voor mijn hooikoorts en astma en wat me wakker houd is dat al enkele jaren zonder overleg de Rhinocort is vervangen door Livocab( lijkt wel gewoon zoutwatervis zonder enig effect en zelf een [lees meer...]flesje kopen moet ik eerst naar de huisarts voor recept "lekker" kassa en als ik het krijg ook nog bijna €35 betalen...het mag niet gekker worden iedere maand €135 zorgverzekeraar en dan ook nog de €375 eigen risico waar ik nog 100 van te gaan heb..ik kan er met me pet niet meer bij
30-03-2015

Bijholteontsteking

Dit middel is duizendmaal fijner dan een spray! Je voelt en proeft niks van de inhalatie, maar het doet wel zijn werk. Geen bijwerkingen en ook een duurzaam gebruik (ik deed maanden met één flacon). Helaas doet mijn verzekering opeens moeilijk en krijg ik de werkzame stof (Budesonide) in een spray die vijf keer zo goedkoop is... Jammer, want mijn neusslijmvliezen reageren [lees meer...]daar slechter op.
10-06-2010

Hooikoorts

Ik gebruik Rhinocort alleen in de maanden dat ik last van hooikoorts heb, vanaf maart tot september. Daaarnaast heb ik in de wintermaanden vaak bijholte ontsteking, waarbij ik dit middel ook gebruik. Helpt echt heel erg goed, heb weinig tot geen hooikoorts klachten meer en de bijholteontsteking is ook vaak snel voorbij.
27-04-2010
Man

Hooikoorst, boompollen allergie

31-12-2009
Man

Opgezwollen neusklieren/huisstofmijt allergie

tot nu tot enige effectieve behandeling, met uitzondering van otrivin

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (501) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum