Ervaringen met Rhinocort

Hooikoorts (18 meningen)
Huisstofallergie (3 meningen)

03-09-2022 | Man | 28
budesonide (0,1mg/do)
Ik gebruikte jarenlang rhinocort maar er is geen alternatief met als gevolg dat ik niet voluit kan leven zoals ik altijd deed.

21-07-2014 | Vrouw | 24
budesonide
Merk niet dat ik er beter door kan ademen en dat de poliep dus kleiner is geworden.. Ook lijkt het dat de inhaler nog vol zit, gebruik heb nu al een hele maand, elke dag 2x in elk neusgat.

13-02-2020 | Vrouw | 46
budesonide (100ug/do)
Hoorde via mijn apotheker dat hij de turbuhaler in België en Duitsland kan bestellen. Kosten zijn 45 euro. Zou een optie kunnen zijn als niet anders werkt.

23-05-2020 | Man | 41
budesonide (32ug/do)
Mijn apotheek heeft mij vorig week naar lang wachten eindelijk weer "Rhinocort" geleverd. De 64 zou niet leverbaar zijn, daarom heb ik de 32 gekregen die ik dan 2 keer in elk neusgat kon spuiten. Het doosje lijk van oorsprong uit Spanje te komen en er staat nu Pulmicort Nasal Aqua op. Registratiehouder/ompakker is E.R.C. b.v. uit Krimpen a/d IJssel. Pulmicort was voo[lees meer...]rheen van dezelfde fabrikant als Rhinocort dus ik denk dat dit nu als het originele middel gezien mag worden.

09-05-2020 | Man | 57
budesonide (0,1mg/do)
Ik bevestig hierbij wat sommige andere reeds gevraagd hebben breng dit medicijn aub weer op de markt. Ik gebruik het al meer dan 15jaar zonder nevenwerking en naar volle tevredenheid. Om chronische sinusondsteking in de hand te houden. Ik ben tussen 20j en 15j geleden 4x geopereerd sinds ik rhinocor gebruikt kwasi geen last meer van ondstekingen. En er is voor zover ik we[lees meer...]et geen degelijk alternatief dus waarom dit niet verder produceren?

24-09-2019 | Vrouw | 58
Allergische reactie
gebruik Rhinocort 100 budesonide in droge dosis, inhaleren van korreltjes nu al enige jaren. Dit is het enige middel wat ik verdraag. De vloeibare sprays hebben oplosmiddelen die averechts werken. Dit na veel uitproberen en zoeken met de KNO specialist uitgevonden. Ben nu ook ontzet, dat dit uit de handel is , volgens de apotheek. Wie weet waar of hoe het nog wel verkr[lees meer...]ijgbaar is ?

26-07-2016 | Vrouw | 28
budesonide (100ug/do)
Door veel problemen in de neusholtes van mijn allergieen al heel veel neussprays geprobeerd. Veel werkte slecht, voor korte tijd of zorgde voor bijwerkingen als bloedneuzen. Toen de huisarts geen alternatief meer wist naar de allergoloog verwezen en die heeft dit middel voorgeschreven. Als het hooikoortsseizoen op zijn hoogst is, is het soms niet voldoende, maar heeft geen[lees meer...] bijwerkingen bij mij. (aangezien ik dit bij zo goed als elke medicijn wel heb, ervaar ik dit als erg prettig.)

27-06-2016 | Man | 29
Hooikoorts
Door hooikoorts zat mijn neus zeer verstopt. De huisarts heeft me Rhinocort Turbuhaler voorgeschreven, omdat dat middel effectiever is dan tabletten of sprays van de drogist. Mijn neus zit nu inderdaad minder verstopt. Een vervelende bijwerking is wel dat ik last heb van een hele droge mond.

20-10-2010 | Vrouw
Ooraandoeningen
makkelijk in gebruik, erg duur medicijn

23-01-2009 | Vrouw
Verstopte neus 's nachts
Rhinocort helpt bij mij heel goed tegen de verstopte neus 's nachts. Het is niet helemaal weg helaas, maar wel een stuk minder dan zonder Rhinocort. Ik kan weer redelijk normaal slapen. Wel nog steeds veel last van de bijwerking: bloederige afscheiding en korsten in de neus.

08-06-2023 | Man | 50
Hooikoorts
Rhinocort turbuhaler was voor mij een wondermiddel!!!!!! BRENG HET AUB TERUG OP DE MARKT!!!!!!!!!!!!!!!!

29-04-2022 | Man | 24
budesonide (0,1mg/do)
Dit is het enige product wat werkt. Nu al 3 keer geopereerd nadat rhinocort uit de handel is gegaan en nog steeds geen verbetering in vombinatie met andere medicijnen . BRENG HET AUB TERUG OP DE MARKT.

29-04-2022 | Vrouw | 58
budesonide (100ug/do)
Pulmicort als vervanger gebruikt en ook uit de handel.nu uitesten van spray.maar misselijk ,loopneus en bloedneus

24-04-2022 | Vrouw | 65
Hooikoorts
Rhinocort thurbohaler uit de handel Met alle gevolgen van dien Wat heb ik ondernomen Astra zeneca gemaild vervolgens naar j&j spanje Duitsland Zwitserland en Canada … wat een drama, licentie verlopen dus niet meer verkrijgbaar, ik dien ook het verzoek in kan iemand mij alsjeblieft helpen een een opzetstuk wat zou ik gelukkig zijn ik functioneer niet meer vast heel erg b[lees meer...]edankt

28-03-2022 | Man | 66
Hooikoorts
Ik gebruik al minstens 25 jaar rhinocort 100 in de turbuhaler sommige jaren weinig of geen hooikoorts maar nu ineens weer een heftige aanval vroeg specifiek om rhinocort 100 maar de apotheek wist me te vertellen dat er alleen nog maar neus spray budesonide 100 is maar daar ga ik alleen maar meer van niezen weet ik uit ervaring .. astrazeneca had het te druk met dat gef[lees meer...]aalde covid vaccin van hun denk ik Dat was naderhand niet zo goed als voorgespiegeld werd Nu hadden ze al jaren een goed product (rhinocort ) en dan leveren ze het niet meer heel teleurstellend allemaal

23-03-2022 | Vrouw | 53
budesonide (100ug/do)
Mag ik vragen hoe je het opzetstukje van de Rhinocort af krijgt, zodat je het op de Pulmicort kunt plaatsen?