Xylometazoline Neusdruppe...

Verkoudheid (18 meningen)
Ademhalingsproblemen (2 meningen)

Avamys (96 meningen)
Fluticason neusspray (78 meningen)
Nasonex (73 meningen)
Prevalin neusspray (73 meningen)
Rhinocort (64 meningen)

24-03-2020 | Vrouw | 32
xylometazoline (0,25mg/ml)
Verkoudheid
Ik heb dit gekocht vanwege zwangerschapsverkoudheid. Hierdoor zit mn neus dicht zodra ik ga liggen. Van dit middel gaat mn neus open als ik slaap, maar overdag voel ik me juist snotterig (na dag 1 al, ik heb het 4 dagen gebruikt en moest hierna al "afkicken"). Dan maar een dichte neus in de nacht en 10x wakker worden omdat mn mond zo droog is door het door mn mond ademen. [lees meer...]Liever dan deze rommel.

15-02-2020 | Vrouw | 26
Verkoudheid
Last van een enorme verkoudheid. Deze spay werkt wel per direct waar door ik vrij kan ademen. De bijwerkingen die ik er van hem zijn heel veel niezen, waterige ogen, Hoofdpijn, spontane prikkels in me keel en vreselijke jeuk bij jukbenen voorhoofd en kaak. ( in de bijholtes) Na ruim 8 uur was de jeuk pas verdwenen . Ik ben weer overstapt naar de zoutoplossing heb lie[lees meer...]ver minder lucht dan die vreselijke jeuk!

24-11-2019 | Vrouw | 38
Verkoudheid
Het is net alsof het teveel werkt. Kort na gebruik geen verstopte neus meer, maar wel heel vervelend gevoel in de neus en veel niezen. Superfijn om even niet verkouden te zijn en goed te slapen. 2 x gebruikt. Eens voor het slapengaan en eens in de ochtend, maar nu al 3 dagen beetje pijnlijk trekkend of tikkend gevoel in de neus en veel niezen. Ik gebruik het niet nog eens.

24-05-2019 | Vrouw | 22
Verkoudheid
Door verkoudheid holtes in mijn gezicht ontstoken. Neus zelf niet dicht. Deze neusspray gaf mij zo'n erge hoofdpijn dat ik niet meer kon functioneren (vergelijkbaar met migraine).

28-02-2019 | Man | 53
Griep
Middel werkt op zich goed maar heeft een wat vreemde ,bijna cocaine achtige werking op de zenuwen.hoge hartslag en onrust is bij mij aanwezig waardoor het toch wat minder betrouwbaar bij mij over komt.deze klachten vindt ik bij anderen terug op internet.

09-08-2017 | Man | 62
Ademhalingsproblemen
Enige jaren geleden gebruikte ik Otrivin vanwege mijn eeuwige neus verkoudheid. Ik kan gewoonweg niet slapen vanwege droge mond en kortademig. Dit alles omdat mijn neusgaten na het gaan liggen in bed, meteen beide dichtslippen. Reeds 3 keer geopereerd, maar steeds weinig tot geen resultaat. Nu na een paar jaar, laatste operatie 2009, ben ik weer eens Otrivin voor k[lees meer...]inderen gaan proberen. De eerste tijd ging het best goed, omdat het medicijn slechts 10% Xylometazoline bevat. Maar nu na een paar maanden gebruikt te hebben, komen de klachten. Eigenlijk merkte ik dat tijdens het kajakken, wat ik nogal fanatiek beoefen. Dat ik op mijn hartslagmeter de hartslag zag stijgen, van gemiddeld HR 109 naar nu gemiddeld HR 160. Gezien ik al 62 ben, is dat redelijk hoog. Soms tijdens een stevige kajaktocht (hoge golven) zie ik mijn HR stijgen naar soms 190. Ook werden de tochten vergezeld van zwaar vermoeid gevoel. Tinteling in mijn vingers en voeten. Dat heb ik nog nooit gehad, maar naar mijn idee is dit kort geleden opgetreden. Dus ben ik even gaan zoeken op het internet om te kijken of deze bijwerkingen ook bij andere mensen optreedt. Op deze site kwam ik vooral mensen tegen die wat bijwerkingen hadden zoals verslaafd gevoel. Daar kan ik mij ook wel in vinden. Maar het meest trekt mij de hartkloppingen omdat dit mijn ervaringen zijn. Ik ben sinds gisteren 08-08-2017 gestopt met het medicijn. En ga nu kijken of de hartkloppingen afnemen in de komende weken. Gr. Herman

19-05-2017 | Man | 53
Middenoorontsteking
Twee dagen twee keer per dag een pufje in ieder neusgat. resultaat, tien dagen zeer hevige continue hartkloppingen en amper slapen. De twee dagen dat ik het gebruikte maar een uur per nacht. Dit middel ga ik nooit meer gebruiken.

02-03-2017 | Vrouw | 36
Verkoudheid
Helaas direct na gebruik pijnlijke neus. Branderig gevoel en neusslijmvlies geirriteerd. Wel langdurig slijmvrij. Irritatie hield urenlang aan.

14-05-2012 | Vrouw | 29
xylometazoline
Ik ben een meid van 29 jaar oud en ben al 8 jaar verslaafd aan xylometazoline! Heb het een tijdje ingenomen toen ik aan longonsteking leed en wel een paar maanden heel erg verkouden ben geweest en neusverkouden ook vooral. Ik wist toen totaal niet dat je het maar een week mocht gebruiken en nu kom ik er niet meer vanaf! Het gaat al heel snel averechts werken,je neus gaat[lees meer...] er voor altijd van dicht zitten en maakt je neusslijmvlies kapot! het maakt de problemen alleen maar erger! Mijn tip is dan ook: GEBRUIK HET NIET!!

06-04-2021 | Man | 17
Verkoudheid
Jaren geleden, ik vermoed zo'n 6 jaar, ben ik begonnen met het gebruik van Xylometazoline (neusspray). Ik wist toen nog niet dat het schadelijk was en wat de bijwerkingen waren. Langzaam begon ik me te beseffen dat normale mensen niet elke dag verkouden zijn, ik dus wel. Ook hoorde ik dat het gebruik van neusspray door de dokter geadviseerd wordt om maar 1 week te gebruike[lees meer...]n. Ik schrok hier toch wel van en ben er toen mee gestopt. Bij elke verkoudheid die daarna kwam begon ik toch weer. In Juli 2020 ben ik er echt helemaal mee gestopt omdat ik mijn verkoudheid van neusspray vaak verwarde met coronaklachten. Ik december kreeg ik corona, niet veel van gemerkt maar wel dat ik nog kwetsbaarder ben gebleven voor verkoudheid etc. Nu gebruik ik het weer een aantal weken en merk dat mijn keel schuurt en het gebruik op lange termijn echt pijn is gaan doen. Ik raad het dus echt zeker af om neusspray langer dan een aantal weken te gebruiken. Op lange termijn maakt het je enorm kwetsbaar voor elke virusje en maakt het je neusslijmvies kapot.

23-07-2020 | Man | 65
Ademhalingsproblemen
Ik heb veel ervaring met de neusspray Xylometazoline . Wat ik toch wel regelmatig gebruikte. Iedere avond voor het slapen gaan 1 pufje in beide neusgaten. Werkt super! Maar wat ik aan bijwerkingen krijg is de laatste tijd wel erge last van kortademigheid, en versnelde hartslag. Dit meet ik, omdat ik een fervent kajakker ben, en daarbij de hartslagmeter van Polar gebruik [lees meer...]om de hartslag in de gaten te houden tijdens mijn tocht door/over de golven. De ene dag heb ik gewoon een goede hartslag (gemiddeld 125) met een max van 156. De andere dag heb ik als ik de haven uitvaar al hartslag 133, en op top 178. Tevens merk ik in de avond als ik in bed lig een onregelmatige hartslag, en kortademig. Probeer dan diep in te ademen en dat gaat heel moeilijk. Tevens voel ik de hartslag door mijn hele lichaam. Wat naar mate ik rustiger wordt afneemt. Mijn normale hartslag bij stilzitten of liggen lezen is soms 48 oplopend naar 68. Maar tegenwoordig bijvoorbeeld wanneer ik dit schrijf zit ik op 103 - 115. Niet echt in ruststand dus. Ik heb nu 1 nacht de spray niet gebruikt, maar de kortademigheid blijft. Maar heb wel het gevoel dat het ietsje minder geworden is.

04-04-2011 | Vrouw | 53
Allergie, verstopte neus
Te lang gebruikt natuurlijk, dat wel, maar toen hartritmestoornissen gekregen, waardoor ik mogelijk bijna flauwgevallen ben, met overgeven en diarree. Of het van het medicijn kwam weet ik niet zeker maar ik ben bang van wel. De hartritmestoornissen zeker wel. Hopelijk gaat dat nu wel over.

21-09-2010 | Man
Neus verkoudheid
Sinds ik deze neus-spray gebruik,heb ik last van :duizeligheden-hartkloppingen-te hoge bloeddruk. Aangezien ik hartpatient ben,ben ik onmiddelijk gestopt met deze neus-spray.Toen ik de bijsluiter las,werd het mij duidelijk.Maar welke neus-spray is wel veilig voor mij?? Groetjes Wybo. (Red; om privacyredenen is de achternaam uit deze tekst verwijderd)

17-01-2020 | Vrouw | 32
Middenoorontsteking
Mijn neus gaat door deze spray direct open, al heeft het niet mijn oorontsteking verholpen. Alleen de bijwerkingen zijn vervelend; hartkloppingen en slecht slapen.

26-11-2019 | Vrouw | 33
xylometazoline (1mg/ml)
Mijn neus zit potdicht, waardoor ik niet goed kan ademhalen. Zodra ik slik of praat trekt mijn gehemelte, oren en alles wat daar in de buurt zit helemaal vacuüm. Daardoor 2 dagen geen slaap gehad, geen rust en veel last van oorpijn. Door het puur door mijn mond ademen zijn mijn lippen ook kapot gegaan, wat pijnlijk is. Omdat ik aan het herstellen ben van een flinke he[lees meer...]rsenschudding en een drukke peuter rond heb lopen in huis, kan ik dit er nu dus absoluut niet bij hebben... Om deze reden gebruik ik deze neusspray ( huismerk etos) in de ochtend en in de avond ( 1 spray per neusgat). Het werkt extreem goed en lang. Ik gebruik het nu 4 dagen en denk dat vandaag of morgen de laatste dag zal zijn... ( hopelijk) De bijwerkingen zijn naar; het werkt waarschijnlijk te goed ( deze bijwerkingen staan overigens netjes vermeld in de gebruiksaanwijzing zie ik net, ook onder het kopje komt niet vaak/ zelden voor.. dus misschien heb ik gewoon dikke pech) Het geeft meer hoofdpijn en veel vermoeidheid en vermoeide ogen. Ik moet erg vaak niezen en zodra spray gebruikt is voel je het prikken en branden in je neus ( je voelt gewoon dat het agressief spul is). Het is zo agressief dat ik gemerkt heb dat het mijn neusschot kapot maakt. Het is dunner en er zit zelfs een gaatje in nu! Gelukkig heb ik gemerkt dat verse aloe vera het weer wat steviger maakt en het gaatje ook al iets verkleind...dus waarschijnlijk komt het wel weer goed..., maar het geeft zeker aan hoe agressief dit middel is... Ik gebruik het nu dan ook alleen omdat het echt niet te doen is nu anders. .. Misschien ben ik er ook wel gevoeliger voor dan anderen... Maar ik zou wel zeggen wees voorzichtig hiermee...

22-06-2019 | Vrouw | 34
Verkoudheid
Toen ik verkouden werd eerst aantal dagen zoutoplossing geprobeerd. Dat hielp niet. Deze spray klaart vrijwel direct je verstopte neus. Ik heb alleen heel erg last van de bijwerking en slaap al dagen niet. Ga er dus mee stoppen.

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum