mening

Verkoudheid (13 meningen)

09-08-2017

Xylometazoline Neusdruppels/Neusspray (xylometazoline)
Ademhalingsproblemen

Enige jaren geleden gebruikte ik Otrivin vanwege mijn eeuwige neus verkoudheid. Ik kan gewoonweg niet slapen vanwege droge mond en kortademig. Dit alles omdat mijn neusgaten na het gaan liggen in bed, meteen beide dichtslippen. Reeds 3 keer geopereerd, maar steeds weinig tot geen resultaat. Nu na een paar jaar, laatste operatie 2009, ben ik weer eens Otrivin voor k[lees meer...]inderen gaan proberen. De eerste tijd ging het best goed, omdat het medicijn slechts 10% Xylometazoline bevat. Maar nu na een paar maanden gebruikt te hebben, komen de klachten. Eigenlijk merkte ik dat tijdens het kajakken, wat ik nogal fanatiek beoefen. Dat ik op mijn hartslagmeter de hartslag zag stijgen, van gemiddeld HR 109 naar nu gemiddeld HR 160. Gezien ik al 62 ben, is dat redelijk hoog. Soms tijdens een stevige kajaktocht (hoge golven) zie ik mijn HR stijgen naar soms 190. Ook werden de tochten vergezeld van zwaar vermoeid gevoel. Tinteling in mijn vingers en voeten. Dat heb ik nog nooit gehad, maar naar mijn idee is dit kort geleden opgetreden. Dus ben ik even gaan zoeken op het internet om te kijken of deze bijwerkingen ook bij andere mensen optreedt. Op deze site kwam ik vooral mensen tegen die wat bijwerkingen hadden zoals verslaafd gevoel. Daar kan ik mij ook wel in vinden. Maar het meest trekt mij de hartkloppingen omdat dit mijn ervaringen zijn. Ik ben sinds gisteren 08-08-2017 gestopt met het medicijn. En ga nu kijken of de hartkloppingen afnemen in de komende weken. Gr. Herman

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum