Ervaringen met Oculentum Simplex

oogzalfbasis

Bij  Droge ogenX

Vidisic Carbogel (27 meningen)
Duratears (15 meningen)
Artelac (12 meningen)
Hylan (9 meningen)
Lacrisert (9 meningen)

02-10-2019 | Man | 63
oogzalfbasis (2,5mg/g)
Droge ogen
Ik weet niet precies wanneer ik ermee begonnen ben en het middel daarna niet meer verkrijgbaar was. Gebruikte het alleen 's avonds voor dat ik naar bed ging, dat was voldoende. Verpakking heb ik niet meer, het waren kleine tubes. Voor zover bekend stond er geen sterkte op vermeld.

26-08-2015 | Vrouw | 65
oogzalfbasis (2mg/g)
Droge ogen
Ik gebruik Oculentum Simplex elke nacht sinds 2011. Werkt uitstekend. Je zicht is natuurlijk wazig en het enige nadeel zijn de vette plekken op je hoofdkussen. 's Ochtends druppel ik met Vidisic Carbogel ( alles geprobeerd en alleen deze verdraag ik ) en meestal kom ik daar de dag mee door. Soms moet ik nog een keer druppelen als ik in droge ruimtes ben.

02-10-2019 | Man | 64
oogzalfbasis (10mg/ml)
Hielp gewoon niet

13-05-2019 | Vrouw | 49
oogzalfbasis (5g)
Droge ogen
Als alternatief gekregen omdat er leveringsproblemen waren met duratears oogzalf. Middel wordt geleverd in een zachte tube die relatief groot is voor de hoeveelheid zelf. Gevolg zeer veel lucht in de tube. Hierdoor is het met "reumatische handen" nagenoeg onmogelijk om de zalf volgens de gebruiksaanwijzing aan te brengen. Het beste is dit wat mij betreft te vergelijken m[lees meer...]et een poging het laatste restje uit een bijna lege tube tandpasta krijgen maar dan met 1 hand en zoveel mogelijk steriel waarbij de tube tandpasta vol lucht zit. Het betreft hier echter dan een net nieuw tubetje oogzalf ipv een bijna lege tube tandpasta. Duratears heeft een metalen tubetje waardoor de zalf goed te doseren is met 1 hand en je, volgens de instructies, de zalf aan kunt brengen. Aangezien duratears weer leverbaar is mijn apotheek weer verzocht om deze zalf en mijn probleem met het gebruiksgemak van oculentum simplex aangegeven. De apotheek antwoordde dat het een bekende en vaker gehoorde klacht was maar dat ze "toch wat moesten door de leveringsproblemen met duratears". Vandaag heb ik gelukkig weer duratears geleverd gekregen.