Ervaringen met Timoptol

24-02-2011 | Vrouw | 71
Oogboldruk

07-05-2010 | Man
Hoge boldruk
Gebruik ongeveer 4jaar. Oogboldruk vemindert van 28 a 30 tot 12 a 14 heden. Gebruik gecombineerd met Xalatan (1x per dag) in beide ogen.

17-05-2016 | Man | 71
timolol (5mg/ml)
Glaucoom
timolo/bimatoprost i.c.m brinzalomide lijkt effectief om oogdruk te verlagen. Echter duur, veel verpakking en vragen omtrent bijwerkingen (irritatie oog, vermoeidheid? ietwat verminderde kracht bij saxofoonspelen...

10-05-2010 | Man

02-11-2010 | Vrouw
Verhoogde oogdruk (Gloucoma)
IK ben Veronica, ik gebruik sinds 3jaar timolol ik heb gemerkt dat ik haaruitval kreeg , Maar wist niet dat het daarvan kwam . ik heb alle mogenlijke gedaan om mijn haar probleem te verhelpen maar niets helpt. IK heb het toen aan mijn huisarts gevraagd als ze voor mij kan kijken wat de bijwerkingen zijn van timolol, en ze gaf mij door dat het kale plekken geeft op je ho[lees meer...]ofd . IK heb geel last nog van kale plekken maar m ijn haar gaat bij de lengtes eruit en dit is reeds 3jaar. Is er iets anderts dat timolol vergvangt? zou u mij dat kunnen door mailen dan wil ik wel overstappen. Als zo door ga heb ik als ik een leeftijd van 60 jaar hebt bereikt geen haar mee r op mijn hoofd. En dat wil ik zo graag veranderen Bedankt en ik kijk uit naar uw antwoord.

25-07-2020 | Vrouw | 73
timolol (5mg/ml)
Oogarts constateerde licht verhoogde oogdruk 3 dagen na staaroperatie en schreef deze druppels voor (5 mg). Ik twijfelde of ik het wel zou gebruiken want voor mijn operatie is géén verhoogde oogdruk vastgesteld. Niet onvermeld mag blijven dat een van de druppels die je 4 weken moet gebruiken na de staaroperatie als ontstekingsremmer (Tobradex) als bijwerking verhoogde oo[lees meer...]gdruk heeft. Toch maar gebruikt. Volgende dag jeuk, ontstoken gevoel, rode ogen, er kwam vuil uit, korstjes, wazig zien, hoofdpijn, misselijk. In eerste instantie niet gedacht aan deze druppels. Nog 2 dagen gebruikt, werd steeds erger. Naar de bijwerkingen gezocht op internet en jawel, alle klachten die ik had stonden erin beschreven. Onmiddellijk gestopt en nu gaat het gelukkig een stuk beter.

22-09-2010 | Man
Glaucoom
ik heb aan dit middel mijn astma overgehouden