Ervaringen met Neupro

18-03-2021 | Vrouw | 63
Helpt matig.erge jeuk

01-03-2018 | Vrouw | 59
Ziekte van Parkinson
Gebruikte eerst alleen Sinemet voor de Parkinson, maar naast dat dat heel goed werkte en de tremor gelijk verdween, werd ik daar bij verhoging van de dosis na een paar uur erg depressief van en kreeg een half uur tot n uur na inname irritante en hardnekkige pijn net onder de maagstreek. De Neupro pleister in combinatie met de Sinemet gaf me mijn normale zelf helemaal terug[lees meer...], wilskracht kwam terug, geen mood swings en een rustig gevoel. Wel heb ik de eerste dag overgegeven en bleef een paar dagen misselijk, maar dat is nu weg. Ik ben ontzettend geholpen met deze combinatie!! Het is wel spannend omdat ik nu de dosis Sinemet ga verhogen, die werd te laag helaas. Maar vooralsnog merk ik deze keer weinig van die lamlendige stemming die ik helaas van de Sinemet kreeg voordat ik de Neupro pleisters kreeg. Omdat mijn dikke darm is geamputeerd is het hebben van nog meer buikpijn een heel slecht idee. Eten is al vrij lastig. Daarom ben ik heel dankbaar voor de Neupro pleisters, ik kan zo toch tamelijk normaal leven ondanks alle perikelen. Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!!

04-10-2013 | Vrouw | 52
Ziekte van Parkinson
Ben nog in opbouwende fase. Had vrij snel resultaat. 1e week het gevoel of er ietmand "bovenop me zat". Onderdrukt gevoel dus. Heb meer energie en de eerste 2 weken bijna geen tremor. Nu 4 weken verder merk ik dat het verhoogd moet worden. Heb het gevoel meer tijd gekregen te hebben. Onderneem nu meer. Pleister laat wel snel los. Blijft bij mij het beste plakken op de[lees meer...] bovenkant van de onderarm. Soms na een iets mindere dag, zie ik dat de pleister niet goed gezeten heeft. Op de achterkant zitten dan ook nauwelijks kleinde bruine stippeltjes. Moet ik beter opletten. Voor nu ben ik er al blij mee.

12-02-2022 | Man | 74
rotigotine (8mg/24)

22-12-2019 | Man | 58
rotigotine (4mg/24)
Ziekte van Parkinson
Plak de pleisters voor het slapen gaan op mijn dijbenen 1x 4mg links en 1x 6 mg rechts. Gaat al ruim een jaar redelijk, geen bijzondere bijverschijnsel tot nu toe. Wel in combinatie met Corbilta en DBS.

10-11-2017 | Man | 61
Ziekte van Parkinson
De eerste 1-2 weken vielen de bijwerkingen (pleisterallergie, spierkramp , slecht slapen, verwardheid, opgejaagd gevoel) nog wel mee, maar wilde doorzetten met het middel ondanks de steeds heviger wordende bijwerkingen. Ik kon mijn werk er door niet meer doen.

07-07-2012 | Man | 54
Ziekte van Parkinson
Nu 2 keer een dag vergeten de pleister te plakken. Dat merk ik pas 's avonds als ik naar bed ga, dan overkomt mij een zeer akelig gevoel, een soort afkickverschijnsel denk ik.

25-02-2012 | Man | 54
Ziekte van Parkinson
Twee jaar lang gebruikte ik Celance, 1 mg verspreid over 2 innames per dag in combinatie met Stalevo 100mg 6 keer per dag. Het resultaat beviel me zeer goed. Het was het enige wat ik kon verdragen. Maar dit medicijn (Celance) is uit de handel genomen. Ik heb het moeten vervangen door Neupro 10mg/24u, nog steeds in combinatie met Stalevo 100mg, 6 keer per dag. Het resultaat[lees meer...] is zeer teleurstellend (spiersamentrekkingen, trage bewegingen et moeite met het gebruik van mijn rechterhand en -arm. Ik herken mezelf niet meer, ik lijk een 90jarige.) Ik vraag me af of het een probleem met de dosering is, maar tot nu toe negeer ik het. Ik heb binnenkort een afspraak met mijn neuroloog om dit probleem te onderzoeken.