pramipexol

Ziekte van Parkinson (4 meningen)

Sifrol (65 meningen)
Ropinirol (38 meningen)
Neupro (26 meningen)
Sinemet (22 meningen)
Akineton (19 meningen)

09-05-2017 | Vrouw | 23
pramipexol (0,088)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Neuroloog raadde aan elke avond 2 tabletten in te nemen. Hier ben ik al snel mee gestopt, omdat ik veel vocht vast ging houden en er van in slaap val. Nu neem ik alleen nog in op het moment dat een aanval begint. Soms heb ik er aan één genoeg, soms moet ik er meerdere nemen. Ligt aan de ernst van de aanval. Soms heb ik het door mijn hele lichaam.

18-03-2017 | Vrouw | 41
pramipexol (0,28mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Voor heen had ik Ropinirol waar ik erg ziek van werd. Met Pramipexol is dit geheel weg. Echter ze werken het zelfde als Ropinirol na verloop van tijd werkt het steeds minder goed. Nadeel van Pramipexol is dat het erg langzaam werkt pas na 2 uur merk ik het effect. Zodra het uit gewerkt is mag ik geen 2de keer gebruiken voor over dag dat is best balen. Dus hoop in de t[lees meer...]oekomst op een merk dat ik zowel overdag als s"avonds mag slikken .

06-06-2017 | Vrouw | 42
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na eerst Ropinorol te hebben gebruikt, waar ik ziek en misselijk van werd. Zit ik sinds januari aan Pramipexol. De bijwerkingen zijn nihil alleen extreme moeheid als het begint te werken. Dat is pas na 2 uur van inname dat is dan ook tevens mijn nadeel van het medicijn dat het lang duurt voor het echt werkt. De aanvallen zijn door de medicijnen steeds vroeger gekomen ipv [lees meer...]23 uur moet ik het nu al om 18 uur innemen. Zonder medicijnen lukt al niet meer. Voor nu gaat het redelijk.. 1ste 2 uur nog last van rusteloze en pijnlijke benen naarmate in de avond word ik moe en de nacht gaat zonder symptonen en red ik het tot de ochtend.

25-01-2020 | Vrouw | 48
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Duurt langer voor het werkt

07-11-2017 | Vrouw | 48
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Als sinds mijn 17de heb ik RLS. Eerst af en toe, maar naarmate ik ouder werd, werden de klachten erger, heb er ook al last van in mijn armen. Op een gegeven moment toch maar om medicijnen aan de huisarts gevraagd, en heb Pramipexol gekregen. Werkt zeer goed. Na inname verdwijnen de klachten na ca. een half uur, en daarna ga ik dan gelijk naar bed, en slaap uitstekend. [lees meer...]Mijn huisarts had mij in 2013 gewaarschuwd, dat het steeds erger word, naarmate je ouder wordt, en daar heeft hij helaas gelijk in gehad. Maar met de medicijnen valt er heel goed mee te leven :-D

31-07-2018 | Vrouw | 54

27-02-2018 | Man | 54
pramipexol (0,88mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ben 54 je en sinds 3 jaar last van RLS. Meestal direct als ik naar bed ga. Alles geprobeerd: extra bewegen, geen koffie 's avonds, wisselbanden... Pramipexole 0.88 Mg gaan gebruiken: 1 tablet, uurtje voor slapen gaan. Vanaf de 3e nacht geen onrustige benen meer. Niet meer wakker worden elk half uur om mijn bed uit te moeten. Ik slaap ruim 1 uur méér per nacht. Geen bijwe[lees meer...]rkingen na de 1e week.

11-09-2017 | Man | 55
pramipexol (0,375mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
jarenlang pramipexol gebruikt, maar de laatste twee jaar gaat het steeds slechter werken, klachten komen vroeger. Vooral 's avonds veel last van RLS. Daarnaast slaap ik regelmatig 's nachts niet of erg slecht. Ik ga nu in overleg met huisarts op zoek naar wat anders.

29-07-2018 | Vrouw | 56
pramipexol (0,375mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik heb sinds ongeveer mijn 12de al last van restless legs en dat is naarmate ik ouder (ben nu 56) ben geworden steeds verergerd. Ik heb er niet alleen ‘s nacht maar ook overdag last van. In een sociale situatie, bijv. een feestje, moest ik altijd vroeg naar huis want dan had ik zo veel last van restless legs dat ik niet langer kon blijven. Ik had al van alles geprobeerd t[lees meer...]otdat mijn huisarts ca 10 jaar geleden Pramipexol voorschreef. Voor mij was dit een wondermiddel want hiermee had ik eindelijk controle over mijn restless legs. Ik heb geen enkele van bijwerkingen gehad. Ik weet dat het niet bij iedereen werkt maar zou het een ieder met restless legs aan raden het in ieder geval te proberen.

23-04-2020 | Vrouw | 59
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Helpen super tegen rusteloze benen.moet ze echt op tijd innemen. 1 uur later is funest. Enigste bijwerking is ontzettende moeheid. Beter moe dan de rusteloze benen

28-02-2019 | Vrouw | 59
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Helpt perfect vanaf de eerste dag. Als ik inname soms vergeet, dan merk ik het direct.

24-08-2021 | Vrouw | 61
pramipexol (1,5mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Toen ik zwanger was, had ik hier ook wat last van, maar het ging over. Sinds mijn 55ste ( ik ben nu 61), kwam dus dat rusteloze en... eerder in mijn HEUPEN dan in mijn benen; mogelijk voel ik het in mijn heupen en straalt het vandaar ook uit naar mijn benen. IEMAND OOK LAST VAN RLS in HEUPEN ? Op internet niets te vinden over rusteloze heupen, ook huisarts nog niet. [lees meer...] Eén tablet van 0,185 gram hielp vrij goed al enkele maanden maar ik moet het dus op tijd nemen = minstens 1 à 1,5 uur op voorhand als ik ga slapen. Als ik het te laat neem voordat ik ga slapen, bv. om 21.30 - dan lig ik gegarandeerd 1 - 2 uur te woelen ! Ik neem het dus nu om 19 uur en mijn familie waakt er ook over want anders is het niet te houden. Ik geloof dat ik ook toe ben aan méér dan die 0, 185 gram... Want toen ik bij lange autorit ( stilzitten! ) 'het ' kreeg en nog zelden zo fel, heb ik één tablet genomen ... dat hielp. Als ik nu soms eerder een tab let neem, word ik rond 05 of 06 wakker en ... komt dit ook omdat het medicijn is uitgewerkt ? Ik weet het niet..; DANK aan ieder voor zijn/ haar verhaal ! Ik zie niet waar je kunt reageren. GOEDE MOED want het is verschrikkelijk als je wakker ligt hiermee. Ook is er nog vrij veel onwetendheid, me dunkt .

12-07-2021 | Man | 62
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Neem 1 x 0,72 mg rond 17u00. Als ik dit vergeet is dit echt rampzalig. Ik moet deze echt op tijd innemen. Een dutje doen 's anderendaags in de namiddag kan niet. Om echt gek van te worden. ik vrees dat ik de dosis zal moeten verhogen. Waar gaat dit stoppen? Ik vraag me af of ik de dosis beter niet kan spreiden over de ganse dag.? Kan ik eindelijk wat rust vinden.

12-02-2020 | Vrouw | 62
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
na ongeveer 10 jaar van toenemende klachten (tot zeer ernstig aan toe) vanaf dag 1 van inname, vrij van klachten! Laagste dosering( 2 uur voor het slapen gaan) werkt en ophoging is niet nodig. Bij vergeten van de medicatie onmiddellijk weer last.

02-10-2019 | Vrouw | 62
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik gebruik al jaren 1 uurtje voor het slapen gaan 1 tabletje, dan slaap ik heerlijk met rustige benen. Bijwerkingen heb ik geen last van. Ik ben zeer tevreden.

13-01-2021 | Man | 65
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik heb al vele jaren last van RLS en PMLD (spiertrekkingen). De laatste jaren andere medicamenten gehad die maar ten dele hielpen. Ik moest hierdoor 2 a 3 x per nacht opstaan en was dan telkens ca. een half uur door het huis aan het wandelen. Vanaf dag één dat ik één tabletje pramipexol neem (om ca. 10 uur 's avonds) slaap ik de hele nacht door. Een verademing. Ik doe dit [lees meer...]nu enkele maanden en slaap sindsdien iedere nacht door. De RLS neemt nu echter 's avonds toe en overweeg bij het avondeten ook nog één tabletje te nemen. Iemand anders hier ook ervaringen mee? Ik mag van de huisarts opbouwen tot 6 pillen per dag. Wil het graag tot een minimum beperken. Bijwerkingen: in het begin flinke vermoeidheid waardoor ik plotseling moest gaan liggen. Is nu al een stuk minder.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum