pramipexol

Ziekte van Parkinson (4 meningen)

Sifrol (65 meningen)
Ropinirol (38 meningen)
Neupro (26 meningen)
Sinemet (22 meningen)
Akineton (19 meningen)

29-08-2020 | Vrouw | 76
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik kreeg sifrol voorgeschreven, kreeg dit de eerste keer, maar daarna pramipexol. Dit werkte volgens mij niet erg en heb ik de dosis verhoogd en slikte op een gegeven moment 4 tabletten, maar effect was zeer matig. Ik ben ermee gestopt. Mijn vraag is of sifrol hetzelde is als pramipexol. Volgens mij de pramipexol sterke wel., maar de overige ingrediënten niet soal povidon[lees meer...].

12-04-2020 | Man | 68
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
6 MAAND GOED NADIEN BEGINT DE MISERIE NA 3 JAAR NIET MEER AF TE BOUWEN VERSLAVEND BIJKOMEND JEUK SLAPELOOSHEID SLECHT ZICHT DEPRIMEREND SLECHTE LEVENSOMSTANDIGHEDEN.

02-07-2019 | Vrouw | 69

26-01-2019 | Man | 82
pramipexol (0,375mg)
geen verbetering, waarschijnlijk verergering

30-07-2017 | Vrouw | 66
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Na 3jaar 1 tablet per dag merk ik dat mijn lichaam eraan verslaafd is: bij erge pijn in de spieren en algehele malaise neem ik een tweede tablet en alle klachten verdwijnen. Meerdere keren heb ik geprobeerd om de dosis te verminderen (eerst 3/4 per dag een week lang, dan 1/2, enz.. ) Het lukt niet en de klachten die ik voor het beginnen had zijn veel en veel erger geworden[lees meer...]. Mijn advies: probeer het zonder!!

06-02-2019 | Vrouw | 69
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Hielpen in het begin wel maar op langere termijn werd de werking minder vandaar nu ander merk

18-03-2017 | Vrouw | 41
pramipexol (0,28mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Voor heen had ik Ropinirol waar ik erg ziek van werd. Met Pramipexol is dit geheel weg. Echter ze werken het zelfde als Ropinirol na verloop van tijd werkt het steeds minder goed. Nadeel van Pramipexol is dat het erg langzaam werkt pas na 2 uur merk ik het effect. Zodra het uit gewerkt is mag ik geen 2de keer gebruiken voor over dag dat is best balen. Dus hoop in de t[lees meer...]oekomst op een merk dat ik zowel overdag als s"avonds mag slikken .

25-01-2020 | Vrouw | 48
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Duurt langer voor het werkt

31-07-2018 | Vrouw | 54

11-09-2017 | Man | 55
pramipexol (0,375mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
jarenlang pramipexol gebruikt, maar de laatste twee jaar gaat het steeds slechter werken, klachten komen vroeger. Vooral 's avonds veel last van RLS. Daarnaast slaap ik regelmatig 's nachts niet of erg slecht. Ik ga nu in overleg met huisarts op zoek naar wat anders.

24-08-2021 | Vrouw | 61
pramipexol (1,5mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Toen ik zwanger was, had ik hier ook wat last van, maar het ging over. Sinds mijn 55ste ( ik ben nu 61), kwam dus dat rusteloze en... eerder in mijn HEUPEN dan in mijn benen; mogelijk voel ik het in mijn heupen en straalt het vandaar ook uit naar mijn benen. IEMAND OOK LAST VAN RLS in HEUPEN ? Op internet niets te vinden over rusteloze heupen, ook huisarts nog niet. [lees meer...] Eén tablet van 0,185 gram hielp vrij goed al enkele maanden maar ik moet het dus op tijd nemen = minstens 1 à 1,5 uur op voorhand als ik ga slapen. Als ik het te laat neem voordat ik ga slapen, bv. om 21.30 - dan lig ik gegarandeerd 1 - 2 uur te woelen ! Ik neem het dus nu om 19 uur en mijn familie waakt er ook over want anders is het niet te houden. Ik geloof dat ik ook toe ben aan méér dan die 0, 185 gram... Want toen ik bij lange autorit ( stilzitten! ) 'het ' kreeg en nog zelden zo fel, heb ik één tablet genomen ... dat hielp. Als ik nu soms eerder een tab let neem, word ik rond 05 of 06 wakker en ... komt dit ook omdat het medicijn is uitgewerkt ? Ik weet het niet..; DANK aan ieder voor zijn/ haar verhaal ! Ik zie niet waar je kunt reageren. GOEDE MOED want het is verschrikkelijk als je wakker ligt hiermee. Ook is er nog vrij veel onwetendheid, me dunkt .

12-07-2021 | Man | 62
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Neem 1 x 0,72 mg rond 17u00. Als ik dit vergeet is dit echt rampzalig. Ik moet deze echt op tijd innemen. Een dutje doen 's anderendaags in de namiddag kan niet. Om echt gek van te worden. ik vrees dat ik de dosis zal moeten verhogen. Waar gaat dit stoppen? Ik vraag me af of ik de dosis beter niet kan spreiden over de ganse dag.? Kan ik eindelijk wat rust vinden.

11-10-2020 | Man | 75
pramipexol (0,088)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
ongeveer 15 jaar pramipexol gebruikt. De combinatie na de eerste 5 jaar met clonazepam was zeer effectief. Na verloop van vele jaren (plm 10) is ook dit weer minder heilzaam; bijna contraproductief.

23-04-2020 | Vrouw | 59
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Helpen super tegen rusteloze benen.moet ze echt op tijd innemen. 1 uur later is funest. Enigste bijwerking is ontzettende moeheid. Beter moe dan de rusteloze benen

13-12-2019 | Man | 74
pramipexol (1,5mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Mijn man heeft jaren last gehad van RLS. Het werd ook steeds erger en kreeg toen Pramipexol. Een uitkomst. Hij moest ze wel precies om de 6 uur innemen, want dan waren ze bijna uitgewerkt. Hij nam ze overal mee naar toe en owee, als hij ze vergeten was. Het was dan verschrikkelijk. Hij moest er ook steeds meer nemen. Begonnen met 1 pilletje. Op het laatst waren het er 8.[lees meer...]

27-02-2018 | Man | 54
pramipexol (0,88mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ben 54 je en sinds 3 jaar last van RLS. Meestal direct als ik naar bed ga. Alles geprobeerd: extra bewegen, geen koffie 's avonds, wisselbanden... Pramipexole 0.88 Mg gaan gebruiken: 1 tablet, uurtje voor slapen gaan. Vanaf de 3e nacht geen onrustige benen meer. Niet meer wakker worden elk half uur om mijn bed uit te moeten. Ik slaap ruim 1 uur méér per nacht. Geen bijwe[lees meer...]rkingen na de 1e week.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum