Ropinirol

Neupro (19 meningen)
Akineton (16 meningen)

07-04-2018

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

In lagere dosis hielp redelijk tegen rls.. maar na verhoginig van dosis naar 2 mg kreeg ik extreme slaap 16-18 uur per dag, en als ik wakker werd ontzettende hevige stemmingswisselinhgen met erge depressie en agressie aanvallen. .. uiteindelijk psychotische verschijnselen waardoor ik mezelf of iemand anders wat aan wou doen.... ik schrok ontzettend hiervan... Toen ik ber[lees meer...]edeneerde dat dat sinds die verhoging kwam ben ik gelijk gestopt met deze voor mij zeer gevaarlijke "medicijn" Nu paar dagen later voel ik me wel een stuk rustiger...
17-02-2018

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik heb veel last van RLS en kreeg Ropinirol voorgeschreven door mijn huisarts Ik ben begonnen met het opbouwen van het gebruik van Ropinirol met tabletten van 0,25 mg van het merk Mylan. Dit beviel prima. Toen ik na de opbouw een verlengrecept kreeg voor de uiteindelijke dosis (1 mg) kreeg ik deze van het merk Pharmachemie. Deze gaven mij ernstige bijwerkingen in de vorm [lees meer...]van erge pijn in mijn gewrichten. Hier ben ik na drie dagen mee gestopt en gebruik nu weer Ropinirol van het merk Mylan. Hiervan heb ik nauwelijks last van bijwerkingen.
11-12-2016

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Na de diagnose Restless Leggs Syndroom, kreeg ik Ropinirol voorgeschreven. In het begin had ik echt wel baat bij Ropinirol, vooral omdat ik weer beter ben gaan slapen. Ik werd er wel erg suf/slaperig van, ondanks de lage dosering, heb het wel 1 jaar gebruikt. Na een klein jaar werd de werking minder, en ben ik in overleg met de neuroloog overgestapt naar 0,125mg Pramipexo[lees meer...]l. Tussendoor, c.a. een half jaar na de start met Inhibin, heb ik ook nog een 14 daagse kuur met Inhibin gehad, i.v.m. ernstige spierkrampen. Inhibin heeft die klachten verholpen. Na enkele maanden had ik geen baat meer bij Ropinirol. Maar was wel mijn baan kwijt omdat ik niet meer achter het stuur kon en ben overgegaan op Pramipexol.
22-10-2015

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ik heb deze medicijn in 2 verschillende verpakkingen gehad. Ropinirol CF van Centrafarm en Ropinirol Mylan van Mylan BV. De eerste zegt over de samenstelling: 1,14 mg ropinirol hydrochloride overeenkomend met 1 mg ropinirol. Deze tabletten zijn verpakt in onhandige doordrukstrips. De tweede: per tablet 1 mg ropinirol (als hydrochloride). Deze tabletten zitten verpakt in[lees meer...] handige kleine potjes. Ik ga er van uit dat er dan ook minder werkzame stof inzit, ik merk in ieder geval wel verschil in de effectiviteit. De eerste geeft een langere bescherming. De enige bijwerking die ik voel is slaperigheid, niet de neiging om in slaap te vallen. Het doordrukken van de strips met tabletten is een ongemakkelijk karwei. De tabletten zijn te groot voor de opbergruimte in de strips, er zitten er maar 7 in een strip en de pillen zijn rond en hebben daardoor de neiging alle kanten in te rollen.
11-10-2015

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Duurt erg lang voor het werkt en soms zelfs pas halve wegen de nacht. In eerste instantie geen bijwerkingen maar na een tijd werd ik misselijk voor ik ging slapen en s'morgens vroeg en dat werd steeds erger tot overgeven toe. Ik na nog langere tijd begon ik s'avonds ziek te worden soms lag ik al om 19:00 in mijn bed en kon dan nog moeilijk de trap op komen zo ziek het ge[lees meer...]voel van op instorten staan en totale uitputting. Omdat ik ME heb dacht ik dat het daar aan lag tot ik andere medicatie kreeg van mijn huisarts. Geleidelijk gingen mijn klachten weg en voel me nu een heel stuk beter ook werkt het middel dat ik nu gebruik beter voor mijn klachten.
16-04-2015

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Ben vandaag (15-4-2015) begonnen met ropinirol 2 tabletten van 0,25 mg. Eerder gebruikte ik Sifrol met verlengde en directe afgifte. Er trad augmentatie op. In overleg met de neuroloog nu ropinirol. Heb overdag geen klachten gehad, vannacht meerdere keren uit bed ivm RLS. Wellicht worden de klachten minder na langer gebruik, zal het hier melden.
30-01-2014

Onrustige benen

werkt prima
04-09-2013

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

IK had altijd last van allebei de benen als ik ging slapen, nu geen last meer van mijn benen, nadeel is dat ik moeilijk in slaap kan komen. Het is net of mijn hersens blijven door malen.
17-02-2013

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

kon voorheen paar keer per week 48 uur niet slapen. slaap weer als een roos :-) Kreeg eerst een andere variant had hiervan spierpijn en vocht vasthouden.
11-02-2013

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

gebruik 's ochtends 1 x 2mg om 18.00 2 x 2 mg wisselend succes; hangt m.i. samen met psychische omstandigheden gebruik sinds kort samen met 1 x 10 mg amitriptyl voor het slapen gaan
20-11-2012

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

Heb dit overgehouden van een lichte Tia. Als ik Ropinorol in neem, ( met het avond eten 2 mg, en voor het slapen nog eens 2 of 3 mg ) dan word ik daar zo slaperig van, dat dit niet leuk meer is. Dus ben ik op feestjes, en heb de medicatie gehad, dan ziet het bezoek mij ineens rond 2030 u gapen. Leuk is dat niet.. Soms helt het medicijn niet en neem ik nog eens 2 mg in. Da [lees meer...]werkt het wel. Mijn Neuroloog weet niet waar dit mee te maken heeft en hoe dit opgelost kan worden....
18-09-2012

Restless legs syndrome (rusteloze benen)

het middel werkte vrijwel onmiddelijk en zonder bijwerkingen. Ik vraag me wel af hoe het medicijn te gebruiken als ik in de nachtdienst zit. 's avonds voor mijn werk, of 's morgens voor ik ga slapen
10-12-2011

Ropinirol (ropinirol)

Na een jaar werkte deze medicijnen niet meer en kreeg ik weer last van Rusteloze Benen Dag en Nacht
04-12-2010

Retsless Legs Syndroom

Het medicijn werkt goed en is goed te doseren naarmate ik er meer of minder last van heeft. Enige bijwerkingen blijven aanwezig zoals misselijkheid en een licht gevoel in het hoofd maar dat weegt niet op tegen de voordelen van dit medicijn tegen de RLS wat bijzonder vervelend is in het dagelijks leven. Henk M
10-08-2010

Restless Legs Syndroom

Ik heb zeer goede ervaringen opgedaan met dit medicijn, een goede nachtrust en een goed humeur op de dag. Dit medicijn is top
10-06-2010

Restlesslegs