Ervaringen met Sifrol

Akineton (19 meningen)

19-02-2018 | Man | 54
pramipexol (0,125mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik slik deze tabletten al 17 jaar Heb verzwaard RLS gecombineerd met PLMD ( Peridic Lomb Movement Disorder). Ben begonnen met 1 tablet voor het slapen maar na verloop van tijd was 1 tablet niet genoeg. Zit dus nu op 3 tabletten s'morgens en 3 tabletten s'avonds. Van specialist mag ik er maximaal 7 hebben. Wat bijwerkingen betreft. Ben vaak hele dag moe en slaperig. Wekt oo[lees meer...]k slapeloosheid op. Hetgeen weer niet goed is voor de nacht. Het is niet verslavend. Maar omdat als tablet is uitgewerkt ik weer zeer heftige last krijg van m'n benen moet ik toch weer tabletten nemen. Weet alleen niet of dit medicijn de RLS verergert na verloop van tijd. Soms wat depressief maar komt waarschijnlijk door vermoeidheid en te weinig slaap. Maar beter dit dan helemaal niet in slaap komen. Want zonder slaap ik helemaal niet door de heftige RLS en PLMD.

15-02-2016 | Man | 65
pramipexol (0,375mg)

04-12-2015 | Man | 40
pramipexol (0,375mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
ik heb dit middel lang gebruikt eerst de gewone tabletten en naderhand met verlengde afgifte, het nadeel was/is dat door het langdurige gebruik het niet meer werkte. voor mensen met rls het proberen zeker waard..

19-07-2015 | Man | 77
pramipexol (0,125mg)
Ziekte van Parkinson
Ik ben een man van 77 jaar en heb sinds verleden jaar een beginnende vorm van de ziekte van Parkinson. Ik heb al een paar keer medicijnen er voor gekregen, nu heb ik het Medicijn Sifrol 1 pilletje van 1,05 en 1 van 0.26 gekregen. Ik heb er heel veel bijwerkingen o.a duizeligheid, doodmoe zijn en ken de hele dag wel slapen, is er misschien iemand die ook deze klachten hee[lees meer...]ft? dan weet ik zeker dat het van deze medicijn komt en ga ik daar weer met m'n Neuroloog over praten.

14-04-2015 | Man | 64
pramipexol (0,08mg)
Onrustige benen
Ik gebruik Sifrol al jaren en met tevredenheid. 's-Avond om 22.00 uur neem ik steeds één pil en slaap er goed op. Als ik de pil vergeet krijg ik last van mijn benen.

05-04-2015 | Man | 72
pramipexol (2,25mg)
duizelig bij gebruik

04-02-2015 | Man | 58
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
het hielp een geruime tijd maar opeens leek het uitgewerkt , toen na veelvuldig overleg en verwijzing naar een slaapkliniek overgestapt op oxicodon.

04-01-2015 | Man | 28
Ziekte van Parkinson
Ik heb nu een jaar sifrol laatst zijn mijn medicatie verhoogd en heb last van een verslaving gokken 😈en zou graag een schade claim indienen iemand ervaring

30-07-2014 | Man | 68
pramipexol (0,25mg)

30-07-2014 | Man | 68
pramipexol (0,25mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
RLS Syndroom vanaf mijn +/- 20 jaar. Slapeloze nachten wegens spiertrekkingen in armen en benen. Na slaaponderzoek in UZA (in UZ gent bestond dat nog niet) rond 1660 werd mij medicatie voorgeschreven tegen de ziekte van Parkingson: nl : Sinemet en Rivotril. met wisselend succes. Nadien overgeschakeld naar Prolopa (was geen succes) overschakeling naar Permax. Groot s[lees meer...]ucces , maar ! ! Bijwerking : zware maagklachten, +/- 1 uur onpassselijk. Sinds 2002 overgeschakeld op Sifrol 0,18 mg (doosjes van 20 comp) Ik moest 3 x 0,18 mg innemen om 18.11 h 's avonds om een goed resultaat te hebben. Geringe bijwerkingen (slaperigheid) en nog niet 100 % effectief. Ik moest minstens 4 pilletjes van 0,18 mg nemen om effectief te zijn. Maar ik mocht slecht het maximum van 3 pilletjes gebruiken. Toen mijn neuroloog (UZ Gent waar ik ondertussen ook een slaaponderzoek had gehad) schreef mij de combinatie van Sifrol met Paracodine voor. Ik moest zelf uittesten hoeveel comprimés ik van Paracodine moest nemen voor een goed resultaat. Ik nam om 18.00 h 's avonds 3 x Sifrol en moest dat combineren met 3 x Paracodine 10 mg om een goed resultaat te hebben. Voorheen had ik last van RLS vooral 's nachts of bij rust (stilzitten) maar kreeg ook steeds meer last van RLS overdag. Ik heb, op aanraden van mijn neuroloog het gebruik van Paracodine afgebouwd tot twee maal (2) 10 mg. Dit met een nog steeds bevredigend resultaat. Sinds ik deze combinatie van Sifrol en Paracodine neem heb ik totaal geen last meer van RLS, noch 's nachts noch overdag. Joepie ! ! Het leven is er een stuk aangenamer op geworden. RLS was voor mij een stille moordenaar. Mijn leven heeft een nieuwe start genomen. NB.: Sifrol bestaat nu ook in verpakking van 100 co. Paracodine in doosjes van 20 co.

03-07-2013 | Man | 55
pramipexol
ik heb niet alleen RLS in de benen maar ook in de armen. gebruik sinds 2010 3 tabletten Sifrol per dag en mag tot 7 gaan per dag, neem de tabletten om 6 uur in eens omdat ik met armen en benen begin te slaan zo gauw ik op de bank ga zitten. probeer er nu mee te stoppen omdat ik altijd moe ben en mijn naasten zeggen dat de pretlichtjes uit mijn ogen zijn verdwenen en het [lees meer...]sexleven gaat naar de knoppen hoe langer dat ik die pillen neem hoe slechter dat het gaat

26-10-2012 | Man | 74
Beenkrampen
vroeger 3 maal per nacht uit bed om 20 min. te wandelen, nu met een half sifrol van 0,18 is het gedaan. Zalig gevoel!!Vroeger nog eens geprobeerd met 0,18 per inname en daar had ik bijwerkingen van : zoals slaaperig en wazig zicht. Nu met een half zeer goed? Neem het nu zo een maand in.

12-03-2012 | Man | 50
Ziekte van Parkinson
Ben pas begonnen met Sifrol in het kader van De Ziekte van Parkinson. Heb last van een Tremor aan de rechterhand, spierstijfheid en heb moeite met praten (lallen) onverstaanbaar zijn. De ziekte is vastgesteld door onderzoeken van MRI-Scan en DAT-Scan. Opbouwend schema voorverschreven met Sifrol 0.26 Mg. Per 2 weken wordt de dosis steeds verhoogd om tot binnen 8 weken op 1[lees meer...].5 Mg te komen. Wat een drama en je hele lichaam moet eraan wennen. Onverwachte slaapaanvallen, misselijkheid, verstopping en duizeligheid zijn aan de orde van de dag. Deze bijwerkingen zijn het ergst als de dosis wordt verdubbeld. Ik zit nu in de vierde week en nog steeds last van slaapaanvallen. Geeft het gevoel alsof ik 3 valiumpillen hebt geslikt. Volgens de Neuroloog en Parkinson Verpleegkundige moet ik hier even doorheen en zullen de verschijnselen als ik op de einddosis zit vanzelf verdwijnen.

23-12-2011 | Man | 48
pramipexol
Na gewone Sifrol overgestapt op Sifrol met verlengde afgifte, ivm augmentatie. Het mocht helaas niet (meer) baten, de augmentatie zette door.

06-02-2011 | Man | 58
Rls
Ik had zoveel beenkrampen dat ik haast niet meer gewoon kan lopen en met moeite op mijn fiets kom. Eerst alleen bij het opstaan en direct na het innemen van de medicijnen, en nu de hele tijd. Deze bijwerking staat niet op de bijsluiter maar heb ik wel op dit platform gevonden. Ik denk dat ik die maar even uitprint en meeneem naar mijn arts.

21-09-2010 | Man
Parkinson
Pas begonnen nog geen verschil met requib. kom later met een uitgbreid verhaaal