Ervaringen met Sifrol

Akineton (19 meningen)

17-08-2021 | Vrouw | 67

09-08-2021 | Vrouw | 67
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Meestal helpt het wel. Maar de laatste tijd absoluut niet. Vreselijk, lig nachten wakker.

25-07-2021 | Vrouw | 76
pramipexol (0,375mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Goedemorgen. Ikheb 10 jr lang Sifrol gebruikt. Nu afgebouwd en op 9 juli 2021 gestopt. Op advies van mijn Neuroloog. Dat wilde hij al in 2017, maar toen kon het niet, omdat ik de zorg voor mijn Man had en wist wat de gevolgen zouden zijn. Mijn Man is in 2018 overleden. En ben in mei 2021 terug gegaan naar mijn Neuroloog. Die vertelde me nu, het zijn geen restless legs m[lees meer...]aar Choria.? Het leven na 8 juni is tot nog toe, vreselijk.!! Urenlang de schokkende benen, begint laat middag (meestal) niet kunnen blijven zitten of liggen. Daardoor ook heel weinig slaap. De neuroloog zegt: Ik kan niets meer voor U betekenen. Boem Ik ben nu op 13 juli j.l. naar(ten einde raad)een homeopatisch therapeut gegaan. Daar een heel gesprek gehad. En het blijkt vooral dat ik psychisch heel erg in de knoop zit. Vanwege onverwerkte emotie's. Dat klopt.!! Daarom werken mijn zenuwen(stress) zo heftig op de benen. Heb de afgelopen 3 jaar héél veel op mijn bordje gehad. En nu eigelijk mijn vraag. sinds ruim 2 weken zonder Sifrol, heb ik ook nog steeds last van mijn constante lichaamsbewegingen. Ik kan nergens vinden hoelang het duurt eer de stof Sifrol (Pramipexol ) uit mijn systeem verdwenen is (na 10 gebruik !) Weet iemand daar iet van ? Met vriendelijk groet Elly

13-11-2019 | Vrouw | 62
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
1/2 tablet 2 uur voor het slapengaan Mijn benen schokken dan niet meer en ik slaap beter. Opstaan met een zwaar hoofd maar dat komt misschien omdat ik ook rivotril en stilnoct neem

03-01-2019 | Vrouw | 64
pramipexol (0,18mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
vroeger had ik slapeloze nachten, steeds tussen 1u en 3u lag ik lange tijd wakker. Nu slaap ik de nacht door. Ik neem 1 pilletje, een uurtje voor het slapengaan

24-07-2017 | Vrouw | 40
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik slaap veel rustiger, waardoor mijn man ook veel beter slaapt. Als ik mijn medicatie eens vergeet te nemen, zegt hij de volgende ochtend dat ik het weer 'uitgehangen' heb 's nachts. Ik ben veel minder moe en ik kan me veel beter concentreren.

29-05-2017 | Vrouw | 62
pramipexol (0,25mg)
Zeer moe de volgende dag. Drukkend op de maag.

24-04-2016 | Vrouw | 68
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Goed medicijn dat, bij mij, zonder bijwerkingen werkt. Ik neem dit 1x daags een uurtje voor het slapen gaan. Dan werkt het meestal wel tot de volgende morgen. De werkzame stof is Pramipexol. Daar is ook en goedkopere generieke variant van maar dat middel gaf forse bijwerkingen. [zie daar]

28-02-2016 | Vrouw | 56
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Supermedicatie voor deze aandoening. Geeft ook een zeer grote aangename activiteit die werkt op alle spieren en gewrichten. Geeft bij mij ook hulp voor fibromyalgie. Moet wel echt dagelijks gebruikt worden, enige nadeel is dat als de pijn komt er toch een dikke 2 uur duurt dat sifrol echt werkt. Dus op voorhand nemen of op vast dageljks tijdstip.

11-08-2015 | Vrouw | 58
pramipexol (1,5mg)
Ziekte van Parkinson
Pas toen ik een jaar of vijf parkinson had, werd voor mij medicatie gevonden die hielp. Ik was toen bezig met mijn 5e neuroloog. Zijn ontdekte dat ik baat had bij een combinatie van madopar en sifrol. Twee jaar terug heb ik een pomp gekregen. Mijn huidige neuroloog is verbonden aan een werkgroep die er voor pleit eerder met de duodopapomp te beginnen dan nu doorgaans het g[lees meer...]eval is. Ik heb toen geprobeerd om de sifrol af te bouwen. Dat was mij gelukt vlak voor het aanbrengen van de sonde. Anderhalve week later kreeg ik enkele malen per dag een off moment. Omdat de madopar alleen werkte in combinatie met de sifrol was ik er van overtuigd dat ik dit probleem op zou kunnen lossen door weer sifrol te gaan slikken. Mijn neuroloog wilde mij dat echter niet voorschrijven. Ik ben toen op zoek gegaan naar een neuroloog die dat wel wilde en heb die in Belgie gevonden. Ik weet nog dat ik er op dat moment zo slecht aan toe was dat ik niet meer kon lopen en dat ik met behulp van een elektrische step die neuroloog heb weten te bereiken. In de twee jaren die daar op volgden ben ik langzaam aan de computer verslaafd geraakt. Ieder vrij moment wilde ik achter de computer zitten waar ik voortdurend sites als vakantieveiling en ticketveiling volgde. Totaal heb ik daar ongeveer 2000 euro uitgegeven. Erger was echter dat ik totaal niet meer tot rust kwam waardoor ik uiteindelijk oververmoeid ben geworden en in de ziektewet ben beland. Daarbij speelde ook een rol dat ik heel slecht sliep omdat het erg onrustig was in mijn hoofd. Ik vond de computer bovendien zo belangrijk dat ik daar ook maaltijden voor oversloeg. Als ik nu in de spiegel kijk zie ik een magere vrouw met ingevallen wangen en donkere kringen onder haar ogen. Enkele weken geleden heb ik zelf besloten om de sifrol af te bouwen. Bij het gebruik van duodopa en sifrol zijn mij een paar dingen opgevallen. Een aantal uren nadat ik de pomp heb uitgezet, kan ik weer enigszins lopen als is het voetje voor voetje. Als de pomp aan staat en ik krijg een off moment dan kan ik in het geheel niet lopen maar zak ik door mijn benen. Nu ik de sifrol probeer af te bouwen komen er nog wat vreemde verschijnselen bij. Zo wordt het lopen steeds slechter. Ik maak een rare kronkeling met mijn rechter been, kan alleen mijn tenen aan die kant op de grond krijgen en maak vervolgens een soort huppeltje. Als de pomp enkele uren uitstaat loop ik nog steeds ook al is het pasje voor pasje. Daarnaast begin ik tijdens een off moment behoorlijk te shaken. Als de pomp enkele ure uitstaat bent ik helemaal rustig en tril ik niet. Wat mij erg verbaasd heeft, is dat ik pa sen dag of 10 nadat ik de laatste tablet sifrol had geslikt, echte ontwenningsverschijnselen kreeg. Ik heb mijn hondsberoerd gevoeld. Het leek of alle energie uit mij werd gezogen. Een plaatsvervangend neuroloog heeft toen geadviseerd weer 1 tabletje van 0,375 mg sifrol te slikken. Nadat ik dat 3 dagen had gedaan ging het weer een stuk beter met mij. Vervolgens heb ik geprobeerd om ook dit tabletje af te bouwen door een kwart af te breken. Misschien niet zo'n goede beslissing omdat ik vandaag weer ben gaan shaken en off ben geraakt. Ik weet dat je sifrol niet mag breken dus ik ga er van uit dat maar een beetje sifrol mijn hersenen heeft bereikt. Ik betwijfel n of ik ooit helemaal van de sifrol af zal komen.

09-07-2015 | Vrouw | 68
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik gebruik dit medicijn Sifrol al heel lang wegens restless legs syndroom [RLS] Door de bezuinigingswoede van de zorgverzekeraars kreeg ik op een gegeven moment het generieke middel Pramipexol uitgereikt waarin inderdaad dezelfde werkzame stof in zit. Echter door de naar mijn mening andere hulpstoffen kreeg ik last van ernstige huiduitslag met bijbehorende jeuk waardoor i[lees meer...]k mij tot bloedens toe ging krabben. Voor de effectiviteit moest ik nu ook 2 tabletten in plaats van 1 innemen. Na een paar bezoeken aan de huisarts heb ik deze uiteindelijk zover gekregen dat het originele medicijn Sifrol weer werd verstrekt hetgeen bij de "ijverige" apotheek nog wel eens mis dreigde te gaan. Bij herhaalrecepten moet ik ook steeds weer opnieuw op bovengenoemde problematiek wijzen teneinde Sifrol te krijgen. Langzaam verdwenen de bijwerkingen gelukkig weer.

07-07-2015 | Vrouw | 50
pramipexol (1,5mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ben precies gedrogeerd, heb twijfels daar het verslavend werkt en eens lichaam aanvaard niet meer af te bouwen, neem langere tijd rivotril ( werkt ook drogerend).

20-05-2015 | Vrouw | 55
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Mijn gebruik van Sifrol is toegenomen sinds 2009, ik begon met één tablet. dat werden er al spoedig twee en sinds 2014 zijn het er drie. Mijn rusteloze benen namen af maar het tijdstip waarop het begint kwam steeds vroeger. Ik heb heel veel last van de bijwerkingen, ik lijd nu aan zowel slaperigheid als slapeloosheid, waarvoor ik slaappillen gebruik. Desondanks slaap ik ve[lees meer...]el te weinig en dat is uitputtend. Mijn goede geheugen is heel slecht geworden van dit medicijngebruik. Een uur na het innemen van de eerste dosis Sifrol (18:00 uur) val ik al weg. Een sociaal leven 's avonds heb ik gedag moeten zeggen. Om 02:00 uur 's nachts ben ik vaak al uitgeslapen. Wisseling naar generieke middelen verergden al mijn bijwerkingen. Overschakelen naar Sifrol MVA gaf allergische klachten als galbulten. Momenteel probeer ik 'cold turkey' af te kicken van de Sifrol, de voordelen wegen niet tegen de nadelen op voor mij.

20-04-2015 | Vrouw | 67
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
rusteloze benen in de vroege avond. Neem op aanraden van huisarts 1 pilletje 's middags en 1 's avonds rond 19 uur. Ben dan gerust voor de nacht.

30-03-2015 | Vrouw | 40
pramipexol (0,088)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Heb al geruime tijd RLS en deze medicijnen helpen voorlopig. Ben begonnen met 1 pil met avond en zit nu op drie en ik mag er maximaal vier. Ik krijg alleen visus problemen met mijn ogen en dat zou een bijwerking kunnen zijn. Verder geen bijwerkingen gehad tot nu toe. Maar stoppen is geen optie, omdat ik dan niet meer slaap.

17-09-2013 | Vrouw | 39
pramipexol
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Het medicijn hielp mij van mijn RLS af (van kinds af aan last er van), maar ik sliep evengoed slecht, omdat ik hyper actief werd in mijn hoofd; ik werd dol van mezelf, van alles wat ik 'moest' doen, maar had er de energie niet voor. Mijn bijverschijnselen leken op ADHD. Omdat ik toch niet sliep ben ik er mee gestopt; de ontwenningsverschijnselen vond ik vreselijk. Ik heb e[lees meer...]en wéék lang 24 uur per etmaal rond gelopen; de nachten staand en wiebelend films gekeken. Af-schuw-e-lijk! Ik was absoluut wanhopig. De tweede week nam de rusteloosheid wat af en sliep ik een beetje. Ik ben nu meer dan anderhalf jaar verder en gebruik geen medicijnen meer. Ik laat nu al een aantal maanden de suiker staan en heb daar zeker baat bij. De RLS is niet weg, maar te dragen.