Ervaringen met Sifrol

Sinemet (23 meningen)
Akineton (19 meningen)

13-06-2010 | Vrouw
Parkinson
In het begin veel bijwerkingen maar heb nu nergens last meer van, alleen ben ik wel gegroeid sinds ik sifrol gebruik. In het begin nam ik 3 x per dag volgens opbouwsysteem. Nu gebruik ik sifrol mva, dus één keer per dag, dit bevalt heel goed.

08-06-2010 | Vrouw
RLS
vanaf mijn 15e jaar heb ik last van RLS. Toen had dat nog geen naam. Heb allerlei medicijnen geslikt tegn Parkinson maar hielp niets. Toen kwam Sifrol, het was een verademing. Ik mag van de dokter tot 6 tabletten per dag slikken en dan moet ik 3 maanden stoppen wat werkelijk een ramp is. De bijwerking die ik ondervind zijn een soort samenkrampen van mijn beenspieren. En ..[lees meer...].. ik heb het gevoel dat wat eerst in mijn benen zat niet in mijn armen komt. De dokter zegt dat dat niet kan, heeft iemand deze ervaring ook?

03-01-2019 | Vrouw | 64
pramipexol (0,18mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
vroeger had ik slapeloze nachten, steeds tussen 1u en 3u lag ik lange tijd wakker. Nu slaap ik de nacht door. Ik neem 1 pilletje, een uurtje voor het slapengaan

24-07-2017 | Vrouw | 40
pramipexol (0,125mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Ik slaap veel rustiger, waardoor mijn man ook veel beter slaapt. Als ik mijn medicatie eens vergeet te nemen, zegt hij de volgende ochtend dat ik het weer 'uitgehangen' heb 's nachts. Ik ben veel minder moe en ik kan me veel beter concentreren.

28-02-2016 | Vrouw | 56
pramipexol (0,125mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Supermedicatie voor deze aandoening. Geeft ook een zeer grote aangename activiteit die werkt op alle spieren en gewrichten. Geeft bij mij ook hulp voor fibromyalgie. Moet wel echt dagelijks gebruikt worden, enige nadeel is dat als de pijn komt er toch een dikke 2 uur duurt dat sifrol echt werkt. Dus op voorhand nemen of op vast dageljks tijdstip.

04-12-2015 | Man | 40
pramipexol (0,375mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
ik heb dit middel lang gebruikt eerst de gewone tabletten en naderhand met verlengde afgifte, het nadeel was/is dat door het langdurige gebruik het niet meer werkte. voor mensen met rls het proberen zeker waard..

14-04-2015 | Man | 64
pramipexol (0,08mg)
Onrustige benen
Ik gebruik Sifrol al jaren en met tevredenheid. 's-Avond om 22.00 uur neem ik steeds één pil en slaap er goed op. Als ik de pil vergeet krijg ik last van mijn benen.

30-03-2015 | Vrouw | 40
pramipexol (0,088)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Heb al geruime tijd RLS en deze medicijnen helpen voorlopig. Ben begonnen met 1 pil met avond en zit nu op drie en ik mag er maximaal vier. Ik krijg alleen visus problemen met mijn ogen en dat zou een bijwerking kunnen zijn. Verder geen bijwerkingen gehad tot nu toe. Maar stoppen is geen optie, omdat ik dan niet meer slaap.

30-07-2014 | Man | 68
pramipexol (0,25mg)

30-07-2014 | Man | 68
pramipexol (0,25mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
RLS Syndroom vanaf mijn +/- 20 jaar. Slapeloze nachten wegens spiertrekkingen in armen en benen. Na slaaponderzoek in UZA (in UZ gent bestond dat nog niet) rond 1660 werd mij medicatie voorgeschreven tegen de ziekte van Parkingson: nl : Sinemet en Rivotril. met wisselend succes. Nadien overgeschakeld naar Prolopa (was geen succes) overschakeling naar Permax. Groot s[lees meer...]ucces , maar ! ! Bijwerking : zware maagklachten, +/- 1 uur onpassselijk. Sinds 2002 overgeschakeld op Sifrol 0,18 mg (doosjes van 20 comp) Ik moest 3 x 0,18 mg innemen om 18.11 h 's avonds om een goed resultaat te hebben. Geringe bijwerkingen (slaperigheid) en nog niet 100 % effectief. Ik moest minstens 4 pilletjes van 0,18 mg nemen om effectief te zijn. Maar ik mocht slecht het maximum van 3 pilletjes gebruiken. Toen mijn neuroloog (UZ Gent waar ik ondertussen ook een slaaponderzoek had gehad) schreef mij de combinatie van Sifrol met Paracodine voor. Ik moest zelf uittesten hoeveel comprimés ik van Paracodine moest nemen voor een goed resultaat. Ik nam om 18.00 h 's avonds 3 x Sifrol en moest dat combineren met 3 x Paracodine 10 mg om een goed resultaat te hebben. Voorheen had ik last van RLS vooral 's nachts of bij rust (stilzitten) maar kreeg ook steeds meer last van RLS overdag. Ik heb, op aanraden van mijn neuroloog het gebruik van Paracodine afgebouwd tot twee maal (2) 10 mg. Dit met een nog steeds bevredigend resultaat. Sinds ik deze combinatie van Sifrol en Paracodine neem heb ik totaal geen last meer van RLS, noch 's nachts noch overdag. Joepie ! ! Het leven is er een stuk aangenamer op geworden. RLS was voor mij een stille moordenaar. Mijn leven heeft een nieuwe start genomen. NB.: Sifrol bestaat nu ook in verpakking van 100 co. Paracodine in doosjes van 20 co.

09-04-2013 | Vrouw | 61
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Sifrol hielp in het begin wel goed maar volgens de neuroloog zijn ze uigewerkt en helpen ze na een lange tijd slikken niet meer

14-11-2012 | Vrouw | 57
pramipexol
Heb al jaren RLS gebruikte Restex dat kreeg ik in duitsland. Nu woon ik in nederland en heb sinds vandaag madopar. Als dat het zelfde is als restex, dan werkt het heel goed, gebruik 12,5 mg per nacht een uur voor dat naar bed ga.

26-10-2012 | Man | 74
Beenkrampen
vroeger 3 maal per nacht uit bed om 20 min. te wandelen, nu met een half sifrol van 0,18 is het gedaan. Zalig gevoel!!Vroeger nog eens geprobeerd met 0,18 per inname en daar had ik bijwerkingen van : zoals slaaperig en wazig zicht. Nu met een half zeer goed? Neem het nu zo een maand in.

19-10-2012 | Vrouw | 51
Ziekte van Parkinson
Na jaren gesukkel met slapen, benen niet stil kunnen houden,krampen, slechts 3 uren slaap heb ik eindelijk het middel gevonden.Vroeger kreeg ik rivotril druppels van dokter dit hielp in het begin maar na lange tijd niet meer.Dan overgestapt naar prolopa hielp ook niet. Toen heb ik een pagina aangemaakt op facebook ik kreeg direct contact met mensen die ook RLS hebben en me[lees meer...] aanraden om eens Sifrol te vragen aan huisarts. Ik heb dit meteen gedaan ik kreeg Sifrol toegewezen van 0,18 mg en moet 1 nemen een uur voor slapen gaan. Bij wonder dit hielp bij mij van de 1 ste nacht tot nu toe geen enkel probleem meer bij slapen. De onrust en de kriebeling in de benen is weg en heb eindelijk mijn nachtrust terug na jaren. Bijverschijnselen heb ik niet, dus voor mij is dit de redding geweest.

12-09-2012 | Vrouw | 60

12-09-2012 | Vrouw | 65