Ervaringen met Sifrol

Akineton (19 meningen)

19-07-2015 | Man | 77
pramipexol (0,125mg)
Ziekte van Parkinson
Ik ben een man van 77 jaar en heb sinds verleden jaar een beginnende vorm van de ziekte van Parkinson. Ik heb al een paar keer medicijnen er voor gekregen, nu heb ik het Medicijn Sifrol 1 pilletje van 1,05 en 1 van 0.26 gekregen. Ik heb er heel veel bijwerkingen o.a duizeligheid, doodmoe zijn en ken de hele dag wel slapen, is er misschien iemand die ook deze klachten hee[lees meer...]ft? dan weet ik zeker dat het van deze medicijn komt en ga ik daar weer met m'n Neuroloog over praten.

05-04-2015 | Man | 72
pramipexol (2,25mg)
duizelig bij gebruik

04-01-2015 | Man | 28
Ziekte van Parkinson
Ik heb nu een jaar sifrol laatst zijn mijn medicatie verhoogd en heb last van een verslaving gokken 😈en zou graag een schade claim indienen iemand ervaring

12-03-2012 | Man | 50
Ziekte van Parkinson
Ben pas begonnen met Sifrol in het kader van De Ziekte van Parkinson. Heb last van een Tremor aan de rechterhand, spierstijfheid en heb moeite met praten (lallen) onverstaanbaar zijn. De ziekte is vastgesteld door onderzoeken van MRI-Scan en DAT-Scan. Opbouwend schema voorverschreven met Sifrol 0.26 Mg. Per 2 weken wordt de dosis steeds verhoogd om tot binnen 8 weken op 1[lees meer...].5 Mg te komen. Wat een drama en je hele lichaam moet eraan wennen. Onverwachte slaapaanvallen, misselijkheid, verstopping en duizeligheid zijn aan de orde van de dag. Deze bijwerkingen zijn het ergst als de dosis wordt verdubbeld. Ik zit nu in de vierde week en nog steeds last van slaapaanvallen. Geeft het gevoel alsof ik 3 valiumpillen hebt geslikt. Volgens de Neuroloog en Parkinson Verpleegkundige moet ik hier even doorheen en zullen de verschijnselen als ik op de einddosis zit vanzelf verdwijnen.

11-08-2015 | Vrouw | 58
pramipexol (1,5mg)
Ziekte van Parkinson
Pas toen ik een jaar of vijf parkinson had, werd voor mij medicatie gevonden die hielp. Ik was toen bezig met mijn 5e neuroloog. Zijn ontdekte dat ik baat had bij een combinatie van madopar en sifrol. Twee jaar terug heb ik een pomp gekregen. Mijn huidige neuroloog is verbonden aan een werkgroep die er voor pleit eerder met de duodopapomp te beginnen dan nu doorgaans het g[lees meer...]eval is. Ik heb toen geprobeerd om de sifrol af te bouwen. Dat was mij gelukt vlak voor het aanbrengen van de sonde. Anderhalve week later kreeg ik enkele malen per dag een off moment. Omdat de madopar alleen werkte in combinatie met de sifrol was ik er van overtuigd dat ik dit probleem op zou kunnen lossen door weer sifrol te gaan slikken. Mijn neuroloog wilde mij dat echter niet voorschrijven. Ik ben toen op zoek gegaan naar een neuroloog die dat wel wilde en heb die in Belgie gevonden. Ik weet nog dat ik er op dat moment zo slecht aan toe was dat ik niet meer kon lopen en dat ik met behulp van een elektrische step die neuroloog heb weten te bereiken. In de twee jaren die daar op volgden ben ik langzaam aan de computer verslaafd geraakt. Ieder vrij moment wilde ik achter de computer zitten waar ik voortdurend sites als vakantieveiling en ticketveiling volgde. Totaal heb ik daar ongeveer 2000 euro uitgegeven. Erger was echter dat ik totaal niet meer tot rust kwam waardoor ik uiteindelijk oververmoeid ben geworden en in de ziektewet ben beland. Daarbij speelde ook een rol dat ik heel slecht sliep omdat het erg onrustig was in mijn hoofd. Ik vond de computer bovendien zo belangrijk dat ik daar ook maaltijden voor oversloeg. Als ik nu in de spiegel kijk zie ik een magere vrouw met ingevallen wangen en donkere kringen onder haar ogen. Enkele weken geleden heb ik zelf besloten om de sifrol af te bouwen. Bij het gebruik van duodopa en sifrol zijn mij een paar dingen opgevallen. Een aantal uren nadat ik de pomp heb uitgezet, kan ik weer enigszins lopen als is het voetje voor voetje. Als de pomp aan staat en ik krijg een off moment dan kan ik in het geheel niet lopen maar zak ik door mijn benen. Nu ik de sifrol probeer af te bouwen komen er nog wat vreemde verschijnselen bij. Zo wordt het lopen steeds slechter. Ik maak een rare kronkeling met mijn rechter been, kan alleen mijn tenen aan die kant op de grond krijgen en maak vervolgens een soort huppeltje. Als de pomp enkele uren uitstaat loop ik nog steeds ook al is het pasje voor pasje. Daarnaast begin ik tijdens een off moment behoorlijk te shaken. Als de pomp enkele ure uitstaat bent ik helemaal rustig en tril ik niet. Wat mij erg verbaasd heeft, is dat ik pa sen dag of 10 nadat ik de laatste tablet sifrol had geslikt, echte ontwenningsverschijnselen kreeg. Ik heb mijn hondsberoerd gevoeld. Het leek of alle energie uit mij werd gezogen. Een plaatsvervangend neuroloog heeft toen geadviseerd weer 1 tabletje van 0,375 mg sifrol te slikken. Nadat ik dat 3 dagen had gedaan ging het weer een stuk beter met mij. Vervolgens heb ik geprobeerd om ook dit tabletje af te bouwen door een kwart af te breken. Misschien niet zo'n goede beslissing omdat ik vandaag weer ben gaan shaken en off ben geraakt. Ik weet dat je sifrol niet mag breken dus ik ga er van uit dat maar een beetje sifrol mijn hersenen heeft bereikt. Ik betwijfel n of ik ooit helemaal van de sifrol af zal komen.

19-01-2013 | Vrouw | 60
Ziekte van Parkinson
Ik heb jarenlang een hooge dosis Sifrol geslikt wat me heel slecht is bevallen, ik werdt er gokverslaafd van, duizende € heb ik verloren dus ik ga een schade cleam indiennen ik ben nu in behandeling bij een professor in Leiden die schrok ervan en moest er onmiddelijk mee(afbouwen) en stoppen, en vroeg of ik gokverslaafd was wat ik toegaf ik ben nu een paar maanden van die [lees meer...]Sifrol af en gelukkig ook van het gokken. Dus een gewaarschuwd mens telt voor twee. er zit volgens die prof. de zelfde stof in dan permax die wel uit de handel is genomen waarom sifrol nog niet ?

19-10-2012 | Vrouw | 51
Ziekte van Parkinson
Na jaren gesukkel met slapen, benen niet stil kunnen houden,krampen, slechts 3 uren slaap heb ik eindelijk het middel gevonden.Vroeger kreeg ik rivotril druppels van dokter dit hielp in het begin maar na lange tijd niet meer.Dan overgestapt naar prolopa hielp ook niet. Toen heb ik een pagina aangemaakt op facebook ik kreeg direct contact met mensen die ook RLS hebben en me[lees meer...] aanraden om eens Sifrol te vragen aan huisarts. Ik heb dit meteen gedaan ik kreeg Sifrol toegewezen van 0,18 mg en moet 1 nemen een uur voor slapen gaan. Bij wonder dit hielp bij mij van de 1 ste nacht tot nu toe geen enkel probleem meer bij slapen. De onrust en de kriebeling in de benen is weg en heb eindelijk mijn nachtrust terug na jaren. Bijverschijnselen heb ik niet, dus voor mij is dit de redding geweest.

12-09-2012 | Vrouw | 65

07-03-2012 | Vrouw | 55
Al jaren pijn en onrustige benen, met tussenpozen eigenlijk al vanaf mn 15e

21-11-2008 | Vrouw
Ziekte van Parkinson
6 stuks van 0.088 mg. dit is mijn eerste medicijn sinds de diagnose, heb geen last van bijwerkingen gehad. Ga nu over op 3x 1 mg. per dag