Ervaringen met BuTrans

Bij  ZenuwpijnX

Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Lage rugpijn (2 meningen)
Gewrichtspijn (1 mening)
Chronisch pijnsyndroom (1 mening)

26-02-2021 | Vrouw | 31
buprenorfine (10ug)
Sinds een week begonnen met het omzetten van Fentanyl naar Butrans pleisters. Nadat ik al bijna twee jaar bezig ben met afbouwen van de Fentanyl (niet omdat de zenuwpijn minder is, maar omdat ik mijzelf te jong vond voor langdurig opiaten gebruik - ik zat op mijn 27e al op 75 ugl Fentanyl pleisters en 20 pufjes Instanyl (snelwerkend) van 50mcg per dag). Intussen 31 jaar en[lees meer...] na een helse afbouw tocht zit ik nu nog op enkel 40 ugl Fentanyl pleisters, zonder de Instanyl erbij. Na veel overleg met de artsen zijn we dit nu aan het omzetten naar Butrans pleisters, omdat Butrans minder op de Opiaat receptoren schijnt te gaan zitten dan Fentanyl, maar je lichaam wel het 'opiaat' seintje geeft wat de hele ontwenning tegen zou moeten gaan. Het hele afbouw traject heb ik nagenoeg alleen thuis gedaan. Dit keer doe ik het eindelijk onder goede begeleiding in het ziekenhuis. Qua bijwerkingen heb ik tot noch toe enkel last van wat sufheid maar verder niet. Maar wellicht komt dat door de gewenning van mijn lichaam aan toch al ruimschoots opiaten. Helaas doet het voor de pijn nog niets en voel ik alleen het gemis dat de Fentanyl omlaag is gegaan met het geleidelijk omzetten naar Butrans (op dit moment 15 mg Butrans erbij en 12 ugl Fentanyl ingeleverd. Maar verbazingwekkend genoeg geen last van ontwenning en daar zou ik op dit punt zonder de Butrans wel enorm veel last van gehad hebben). Wel een stuk meer zenuwpijn nu. Hopelijk gaat de Butrans iets doen tzt.

05-02-2018 | Vrouw | 44
buprenorfine (5ug)
Ik gebruik de Butrans nu 2 jaar, 5mg, zonder tussentijdse verhoging. 10mg werkte beter maar dan sliep ik allen maar, dus met meer pijn een lagere dosis. Dan kan ik vrij redelijk functioneren. Wel altijd een rode plek op de rug waar ik de pleister plak, niet brandend. Als ik het onder in de rug plak dan krijg ik blaarachtige plekken.

08-08-2017 | Vrouw | 64
buprenorfine (5mg)
Ik heb een beschadiging aan mijn ruggenmerg (een myelopatie). die heb ik opgelopen omdat mijn ruggenmergkanaal te smal is (cervicale stenose hoog in mijn nek). door de beschadiging komen de signalen niet meer allemaal op de juiste plek terecht, zowel in mijn hersenen als in mijn lijf. aan de beknelling heb ik bijvoorbeeld neuropatische pijn overgehouden. door de verkreukel[lees meer...]de signalen denken mijn hersenen dat mijn linkerarm verbrandt. en door de bestrijding vanuit mijn hersenen en doet mijn linkerarm dus echt pijn: neuropatische pijn. daar heb ik de BuTrans pleisters voor.

29-07-2017 | Vrouw | 51
buprenorfine (10ug)
Ik gebruik deze pleisters nu al 5 en1/2 jaar. Mij bevallen ze zeeeeer goed, heb hiervoor vele andere middelen geprobeerd, maar niks hielp. De Butrans pleisters wel. Voor diegenen die last van brandplekken krijgen op de plaats waar de pleister zit, heb ik de oplossing. Ik kreeg heel veel last van brandplekken die vurig rood en pijnlijk waren. Mijn huisarts heeft toen contac[lees meer...]t opgenomen met de fabrikant en die adviseerde het volgende. Wanneer je een nieuwe pleister moet aanbrengen, dan smeer je die plek eerst dun met triamcinolon creme in. Dat laat je goed intrekken, en vervolgens plak je de butrans pleister. De brandplek komt door de lijmlaag die rondom het geneesmiddel zit. Sinds ik het op deze manier doe heb ik nergens last meer van.

07-08-2014 | Vrouw | 49
buprenorfine
Na al vele andere medicijnen te hebben geprobeerd ben ik gestart met de butrans pleisters. Inmiddels nu ruim 2 jaar geleden. De bijwerkingen vielen mij enorm mee, duf en slaperigheid en even geen autorijden. Maar waren van korte duur. Ik plak nu 1xpw 2 pleisters van 10mcg. De pleisters van 20 mcg vind ik te groot. Ik heb enkele plekken waar ik ze niet op kan plakken iv[lees meer...]m brandplekken en jeuk. Ik ben enorm tevreden over de werking, pijn wordt goed gedempt Bij warm weer laten ze wel sneller los. Over het algemeen gebruik ik hecht pleisters silk van het kruidvat om de randen vast te plakken. Gaat goed, maar bij warm weer helpt ook dat niet meer.

19-01-2014 | Vrouw | 56
buprenorfine (5ug)
omdat ik zenuwpijn in m'n rug, bil, en rechterbeen heb naar aanleiding van ischias, heb ik deze pleisters gekregen van de huisarts, en ben tot nu toe tevreden, de eerste dagen veel darmkrampen en diarree gehad, en beetje suf, maar nu gaat het goed, ik neem 3 à 4x per dg ibuprofen 400 mg erbij en voor de nacht een diazepam, ik slaap er heerlijk op en ik werk er gewoon mee d[lees meer...]oor, (huishoudelijke hulp) zo blijf ik in beweging wat ik zonder de pijnstiller niet had gekund.

15-11-2013 | Vrouw | 54
buprenorfine
Ivm zenuwpijn door si dysfunctie deze pleister voorgeschreven gekregen. (5 mg) Begonnen met een halve pleister en veel last van bijverschijnselen. Bovenbuikpijn, misselijk, darmkramp, iets hoge bloeddruk en enorm blozen. Tot nu toe nog geen effect en om aan de bijverschijnselen te wennen zal de volgende ook een halve zijn. Als dit beter gaat over naar 5 mg en dan hop[lees meer...]elijk effect. (7Moet erbij zeggen dat ik wel erg overgevoelig ben voor medicatie)

05-05-2013 | Vrouw | 40
buprenorfine
Werkt goed. Mag er volgens CBR gewoon mee rijden. Pleisters wissel ik elke 2 dagen omdat mijn huid onder de pleister lijkt te verbranden. Rode gezwollen plekken die nog weken zichtbaar zijn. In hete periodes lijkt de afgifte nog wel eens in de war. Ik ben wel eens flink onder invloed geweest van de drug. Bij de apotheek hadden ze daar nog nooit van gehoord. In de twee jaar[lees meer...] dat ik ze gebruik is dat een keer of vier voorgekomen. Soms vergeet ik de pleister na het verwijderen weer te plakken. Na een dag voel ik mijn pijn weer maar nog erger... Ik ben dan flink aan het wat ik maar noem 'flippen'. Ontwenningsverschijnselen bestaan uit enorme rusteloosheid. Alles moet bewegen, slapeloosheid en heel veel rusteloosheid in je hoofd. Dat duurt na het plakken van snel een nieuwe pleister toch wel een hele dag voordat ik weer de oude ben.

06-03-2012 | Man | 61
buprenorfine
Ik ben heel tevreden over dit medicijn. Dit geeft mij wat verlichting van de pijn. Bijwerkingen ondervind ik alleen met droge mond en soms een enkele keer roodheid na verwijdering van de pleister na 1 week. Ná lang aandringen bij de pijnpoli kreeg ik dit medicijn na eerdere poliklinische behandelingen waar ik geen baat bij had.