lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 5

23-11-2016

Gewrichtspijn

Ik gebruik Butrans al een hele tijd, nu zo'n 1,5 jaar voor spier- en gewrichtsklachten, in het begin erg misselijk geweest, maar na gewenning is dit helemaal weg. Ik plak 1x per 5 dagen. Helaas kreeg ik van de pleister een hevige allergische reactie. Ik heb toen hier op mijnmedicijn gelezen dat je als je allergisch bent voor de plak op het pleister je budesonide PH&T 10 M[lees meer...]G/ML erop moet spuiten, dit is een neusspray voor allergieën (hooikoorts etc.) het werkt UITSTEKEND! Op je hand sprayen, de plek waar je het pleister gaat plakken goed insmeren en laten drogen, beter wat dikker en langer drogen dan te dun opbrengen. En dan het pleister erop. Mijn huisarts was blij met deze tip, deze kan ze nu verder doorgeven aan haar patiënten. ;-)
11-08-2016

BuTrans (buprenorfine)

ik had ontzettend pijn in mijn voeten. Toen ben ik doorgestuurd naar de pijnpoli, daar heb ik diverse medicijnen gehad tegen de pijn, maar allemaal met veel bijwerkingen. Uiteindelijk bij butrans uit gekomen. De eerste 2 weken ontzettend duizelig geweest, daarna ging het steeds beter. De pijn is weg, heb weer een normaal leven. De mensen om mij heen zeggen wel dat ik veel [lees meer...]dingen vergeet, als dit nog erger wordt, overweeg ik te stoppen, maar dan moet ik wel weer met de pijn leven. Maar het lijkt nu allemaal stabiel . Ik ben zeer te vreden over butrans.
19-06-2016

Artrose

Ik heb dacht ik geen Artrose, maar wel sterke gewrichtsaandoeningen, zoveel pijnen dat ik niet kon lopen. Toen heb ik BuTrans pleisters 10ug/uur in 2012 gekregen, de pijnen waren minder, naderhand geen last meer van mijn pijnen. In 2014 kreeg ik mijn pijnen terug, toen is mijn dosering verhoogd naar 20ug/uur maar dit was voor mij veel te zwaar, ik kreeg de raarste bijwer[lees meer...]kingen (huilbuien/hoofdpijn/slaap/ik liep als een zombie rond door het huis. moest achter elkaar stoppen en heb toen 5ug/uur in plaats gekregen. Dit werkte heel goed, tot ik in April 2015 Non-hodgkin kreeg en kwaadaardige sporen in mijn beenmerg. ik ben Januari 2016 in het ziekenhuis opgenomen (IC Beademing). Ik mocht mijn pleisters niet meer gebruiken. mijn pijnen kwamen langzamerhand weer terug. Na 25 dagen in ziekenhuis gelegen, ben ik naar de huisarts gegaan, en ik mocht van de arts de pleisters weer gebruiken. Ik gebruikt het nu nog steeds, 15ug/uur de pijnen zijn nog steeds, soms is het minder. vaak komen de hevige pijnen terug. Ik ga voor de pijnen eind deze maand naar de Revalidatie centrum, daar kunnen zij bekijken waar de pijnen vandaan komen. De Artsen ik denken dat het mijn heupen zijn. Ik mag de BuTrans pleisters gebruiken, want zonder de pleisters zou ik veel meer pijn hebben. Ik ben erg tevreden over dit medicijn. (Het gaat naar/in je bloed en niet schadelijk voor je maag of andere organen.) Andere medicijnen mag ik niet innemen, dan gaat mijn nierfuctie minder werken. Dit is mijn ervaring over de pleisters.
20-05-2016

Lage rugpijn

Erg misselijk, vooral na het plakken van een nieuwe pleister, droge mond,erge buikpijn en heel erg misselijk, braakneigungen, maar niet gebraakt. Geen eetlust, down, lusteloos.
28-04-2016

Fibromyalgie

Werkt goed qua pijn. Maar veel last van misselijkheid.
20-04-2016

Artrose van de wervelkolom

Ik gebruik nu al sinds een week butrans pleisters. De pijn is minder in mijn rug, maar de bijwerkingen zijn heftig, ik kamp nu met hevige buikkrampen, opgeblazen buik, winderigheid, misselijk, ik hoop dat er iemand is die mij kan zeggen hoelang deze bijwerking kan duren?
27-03-2016

Lage rugpijn

ik merk weinig van de medicijnen, gebruik pleisters nu 2 1/2 week. Het jeukte erg, dus pleister verwijderd.
21-08-2015

Colitis ulcerosa

Daar ik veel buikklachten heb en een heftige reactie heb op paracetamol en geen NAISD mag gebruiken vanwege CU, gebruik ik sinds drie maanden deze Butrans pleister. wat een uitvinding, totaal geen bijwerkingen van gehad en praktisch geen buikklachten meer, ik slaap nu 's nachts. Geprobeerd of ik weer zonder kon, dit lukt helaas niet. Ik gebruik verder geen medicatie tegen[lees meer...] CU, daar ik dit niet verdraag.
Pagina 1 van 5

Mirena (1955) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (791) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (407) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (401) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (340) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (292) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!