ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 5

08-08-2017

BuTrans (buprenorfine)

Ik heb een beschadiging aan mijn ruggenmerg (een myelopatie). die heb ik opgelopen omdat mijn ruggenmergkanaal te smal is (cervicale stenose hoog in mijn nek). door de beschadiging komen de signalen niet meer allemaal op de juiste plek terecht, zowel in mijn hersenen als in mijn lijf. aan de beknelling heb ik bijvoorbeeld neuropatische pijn overgehouden. door de verkreukel[lees meer...]de signalen denken mijn hersenen dat mijn linkerarm verbrandt. en door de bestrijding vanuit mijn hersenen en doet mijn linkerarm dus echt pijn: neuropatische pijn. daar heb ik de BuTrans pleisters voor.
01-08-2017

Artrose

Ernstige polyartrose, vernauwing wervelkanaal, erg last van aanraking. De pijnpoli arts heeft deze pleister voorgeschreven. Ik was bang omdat ik in het verleden ooit eens Fentanyl had gekregen en bij de eerste pleister erg ziek werd, overgeven, niks kunnen binnenhouden. Deze zijn we begonnen met 5 mcg/uur en na 2 weken de 10 mcg/uur. Hiermee zijn de scherpe kanten af van [lees meer...]de pijn in mijn gewrichten. De eerste 3 weken last van duizeligheid, geen eetlust, ook geen auto gereden. Na 3 weken een stuk auto gereden met mijn echtgenoot naast me en de bijwerkingen waren ook weg. Hij zei je rijdt weer prima. Ik zeg erbij, ik rij nooit lange stukken, daarvoor heb ik teveel klachten in mijn rug en nek. Maar ca. 30 kilometer of naar het ziekenhuis, geen enkel probleem. Gebruiksgemak is wat minder als ze op mijn rug moeten worden geplakt, daar heb ik hulp bij nodig van mijn echtgenoot.
29-07-2017

BuTrans (buprenorfine)

Ik gebruik deze pleisters nu al 5 en1/2 jaar. Mij bevallen ze zeeeeer goed, heb hiervoor vele andere middelen geprobeerd, maar niks hielp. De Butrans pleisters wel. Voor diegenen die last van brandplekken krijgen op de plaats waar de pleister zit, heb ik de oplossing. Ik kreeg heel veel last van brandplekken die vurig rood en pijnlijk waren. Mijn huisarts heeft toen contac[lees meer...]t opgenomen met de fabrikant en die adviseerde het volgende. Wanneer je een nieuwe pleister moet aanbrengen, dan smeer je die plek eerst dun met triamcinolon creme in. Dat laat je goed intrekken, en vervolgens plak je de butrans pleister. De brandplek komt door de lijmlaag die rondom het geneesmiddel zit. Sinds ik het op deze manier doe heb ik nergens last meer van.
08-07-2017

Rugklachten

Zeer tevreden met Butrans apotheek besloot op eigen initiatief geen Butrans meer te geven maar Buprenorfine weet niet of dit hetzelfde is ( ben eigenlijk ontevreden met steeds weer ingreep van apotheek onder het motto goedkoper moet van de regering) H.M. Ps zijn zeer afhankelijk door leeftijd en klachten van allerlei aard .
15-06-2017

Pijn (algemeen)

Ik kreeg deze van de pijnpoli. Ik heb een hekel aan pleisters, geef mij maar een pil. Ik ga graag naar sauna en strand en dat kan niet met dit spul, en je krijgt zichtbaar sporen op je huid van het gebruik. Ook jeuk en irritatie van de huid plus het feit dat ze nogal groot zijn, dus grote plekken achterlaten. Geen optie voor mij dus. Daarnaast vrijwel direct problemen met[lees meer...] slapen, naar dromen en niet meer inslapen.
23-11-2016

Gewrichtspijn

Ik gebruik Butrans al een hele tijd, nu zo'n 1,5 jaar voor spier- en gewrichtsklachten, in het begin erg misselijk geweest, maar na gewenning is dit helemaal weg. Ik plak 1x per 5 dagen. Helaas kreeg ik van de pleister een hevige allergische reactie. Ik heb toen hier op mijnmedicijn gelezen dat je als je allergisch bent voor de plak op het pleister je budesonide PH&T 10 M[lees meer...]G/ML erop moet spuiten, dit is een neusspray voor allergieën (hooikoorts etc.) het werkt UITSTEKEND! Op je hand sprayen, de plek waar je het pleister gaat plakken goed insmeren en laten drogen, beter wat dikker en langer drogen dan te dun opbrengen. En dan het pleister erop. Mijn huisarts was blij met deze tip, deze kan ze nu verder doorgeven aan haar patiënten. ;-)
11-08-2016

BuTrans (buprenorfine)

ik had ontzettend pijn in mijn voeten. Toen ben ik doorgestuurd naar de pijnpoli, daar heb ik diverse medicijnen gehad tegen de pijn, maar allemaal met veel bijwerkingen. Uiteindelijk bij butrans uit gekomen. De eerste 2 weken ontzettend duizelig geweest, daarna ging het steeds beter. De pijn is weg, heb weer een normaal leven. De mensen om mij heen zeggen wel dat ik veel [lees meer...]dingen vergeet, als dit nog erger wordt, overweeg ik te stoppen, maar dan moet ik wel weer met de pijn leven. Maar het lijkt nu allemaal stabiel . Ik ben zeer te vreden over butrans.
19-06-2016

Artrose

Ik heb dacht ik geen Artrose, maar wel sterke gewrichtsaandoeningen, zoveel pijnen dat ik niet kon lopen. Toen heb ik BuTrans pleisters 10ug/uur in 2012 gekregen, de pijnen waren minder, naderhand geen last meer van mijn pijnen. In 2014 kreeg ik mijn pijnen terug, toen is mijn dosering verhoogd naar 20ug/uur maar dit was voor mij veel te zwaar, ik kreeg de raarste bijwer[lees meer...]kingen (huilbuien/hoofdpijn/slaap/ik liep als een zombie rond door het huis. moest achter elkaar stoppen en heb toen 5ug/uur in plaats gekregen. Dit werkte heel goed, tot ik in April 2015 Non-hodgkin kreeg en kwaadaardige sporen in mijn beenmerg. ik ben Januari 2016 in het ziekenhuis opgenomen (IC Beademing). Ik mocht mijn pleisters niet meer gebruiken. mijn pijnen kwamen langzamerhand weer terug. Na 25 dagen in ziekenhuis gelegen, ben ik naar de huisarts gegaan, en ik mocht van de arts de pleisters weer gebruiken. Ik gebruikt het nu nog steeds, 15ug/uur de pijnen zijn nog steeds, soms is het minder. vaak komen de hevige pijnen terug. Ik ga voor de pijnen eind deze maand naar de Revalidatie centrum, daar kunnen zij bekijken waar de pijnen vandaan komen. De Artsen ik denken dat het mijn heupen zijn. Ik mag de BuTrans pleisters gebruiken, want zonder de pleisters zou ik veel meer pijn hebben. Ik ben erg tevreden over dit medicijn. (Het gaat naar/in je bloed en niet schadelijk voor je maag of andere organen.) Andere medicijnen mag ik niet innemen, dan gaat mijn nierfuctie minder werken. Dit is mijn ervaring over de pleisters.
Pagina 1 van 5

Mirena (1996) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (814) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (419) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (417) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (352) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!