ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 6

19-03-2018

Artrose

Inoperabele nekklachten, artrose, stenose en een syrinx in het ruggenmerg nek. Door revalidatiearts verwezen naar pijnpoli en begonnen met 5ug/uur, na 3 dagen geen effect, vervolgens opgehoogd naar 10ug/uur en ongeveer 10 maanden later opgehoogd naar 15ug/uur. Dit bevalt goed. Deze eerste week starten en daarna de ophoging wat dizzy, maar de pijn is draaglijk. Momenteel g[lees meer...]a ik voor de kwaliteit van leven. Enige nadeel, wanneer wij op vakantie in zee zwemmen raakt de pleister snel los. Ik heb toestemming om meer pleisters mee te nemen van het land waar we naar toe gaan. Kan ik toch heerlijk de zee in. Nadeel van 15mg/uur is dat je 2 pleisters moet plakken. Maar als het helpt ben ik tevreden.
11-03-2018

Ziekte van Crohn

Eerste dagen flink misselijk en draaierig. Dit werd minder na dag of 5. Werkt goed tegen de pijn
05-02-2018

BuTrans (buprenorfine)

Ik gebruik de Butrans nu 2 jaar, 5mg, zonder tussentijdse verhoging. 10mg werkte beter maar dan sliep ik allen maar, dus met meer pijn een lagere dosis. Dan kan ik vrij redelijk functioneren. Wel altijd een rode plek op de rug waar ik de pleister plak, niet brandend. Als ik het onder in de rug plak dan krijg ik blaarachtige plekken.
21-10-2017

Spierpijn

19-10-2017

Rugklachten

In het begin zijn er veel bijwerkingen zoals misselijkheid en overgeven. Maar als je gewend bent verdwijnen de klachten. Moet wel iets innemen tegen verstopping. Mensen die verslavings gevoelig zijn kunnen het beter niet nemen. Het voordeel van pleisters is dat je geen last van bijwerkingen hebt die je wel met pillen zijn. Is er grmakkelijk.
24-09-2017

Reuma

Hallo, Ik gebruik butrans nu 3 weken ben super bij er mee, naar veel gebruik van pillen wat niet werkten. Nu deze pleisters. Heb geen bijwerkingen gehad zoals misselijk en duizelig kon gewoon op dag een auto rijden Dit had ik gevraagd aan de arts, deze zij dat het komt omdat ik tramadol heb gehad. Ik ben super bij er mee en ga in november omhoog naar 10 ug/week.
08-08-2017

BuTrans (buprenorfine)

Ik heb een beschadiging aan mijn ruggenmerg (een myelopatie). die heb ik opgelopen omdat mijn ruggenmergkanaal te smal is (cervicale stenose hoog in mijn nek). door de beschadiging komen de signalen niet meer allemaal op de juiste plek terecht, zowel in mijn hersenen als in mijn lijf. aan de beknelling heb ik bijvoorbeeld neuropatische pijn overgehouden. door de verkreukel[lees meer...]de signalen denken mijn hersenen dat mijn linkerarm verbrandt. en door de bestrijding vanuit mijn hersenen en doet mijn linkerarm dus echt pijn: neuropatische pijn. daar heb ik de BuTrans pleisters voor.
01-08-2017

Artrose

Ernstige polyartrose, vernauwing wervelkanaal, erg last van aanraking. De pijnpoli arts heeft deze pleister voorgeschreven. Ik was bang omdat ik in het verleden ooit eens Fentanyl had gekregen en bij de eerste pleister erg ziek werd, overgeven, niks kunnen binnenhouden. Deze zijn we begonnen met 5 mcg/uur en na 2 weken de 10 mcg/uur. Hiermee zijn de scherpe kanten af van [lees meer...]de pijn in mijn gewrichten. De eerste 3 weken last van duizeligheid, geen eetlust, ook geen auto gereden. Na 3 weken een stuk auto gereden met mijn echtgenoot naast me en de bijwerkingen waren ook weg. Hij zei je rijdt weer prima. Ik zeg erbij, ik rij nooit lange stukken, daarvoor heb ik teveel klachten in mijn rug en nek. Maar ca. 30 kilometer of naar het ziekenhuis, geen enkel probleem. Gebruiksgemak is wat minder als ze op mijn rug moeten worden geplakt, daar heb ik hulp bij nodig van mijn echtgenoot.
Pagina 1 van 6

Mirena (2043) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (443) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!