Ervaringen met Dipidolor

Dipidolor

piritramide

Bij  SarcoïdoseX

Artrose (1 mening)
Complicatie na operatie (1 mening)

Tramadol (913 meningen)

Dipidolor

23-01-2014 | Vrouw | 60
piritramide
Sarcoïdose
Ik heb sedert mei 1993 een vastgestelde chronische polyneuropatie en amyotrofie, gevolgd door diverse operaties Tijdens de vaststellingsperiode nam ik meerdere pijnstillers: druppels Valtran op of onder de tong (in het begin op een lepeltje aftellen!), later zijn er andere bijgekomen, waaronder temgesic sublingualis. Vanaf de vaststelling werd eindelijk aanvaard dat ik on[lees meer...]houdbare pijn had en vooral pijnstoten. Daar ik snel achteruitging kwam er dagelijks een verpleegster thuis, die mij de injectie gaf in combinatie met bovenstaande medicatie. Daar de pijn niet te bedwingen was en ik al meer dan 6 weken ziekenhuis erop had, heeft men de dosis naar 2, dan 3 en nu naar 4 ampullen per dag gebracht, daar ik drie zeer pijnlijke aandoeningen heb. Soms moet ik nog wel eens de dokter roepen bij een hevige opstoot! De bijwerkingen bij mij waren licht misselijk, slaperig en zweten, tijdens de eerste weken. Ik ben nooit suf, slaperig, etc...meer. Sommige dokters probeerden hardnekkig mij te overtuigen dat het medicijn niet zou werken, maar niets is minder waar! Ik heb geen enkele bijwerking, maar de pijn is in combinatie met durogesic pleisters tot een draaglijk niveau gestild! Ik met wel elk jaar voor de narcoticawet op controle, na al die jaren... Toch heb ik in deze periode op 45 en 49 jaar nog 2 babies gekregen, waarvoor ik op drie dagen met de dipidolor stopte en bij hevige pijn slechts valtran druppels innam, doch zeer weinig! Een psychologische invloed inzake het accepteren van de pijn is inderdaad waar, maar je krijgt niet altijd (in mijn geval een gegeerde baby) een langdurige oplossing om pijn te blijven hebben. Ik heb de kinderen borstvoeding gegeven en ben dan na het stoppen van de BV weer met dipidolor herbegonnen (ook tussen de twee zwangerschappen). Het wordt jammer genoeg niet graag voorgeschreven, je moet jezelf subcutane leren inspuiten, wil je niet steeds verpleging of dokter afwachten, met hoge medische kosten erbij. Jezelf inspuiten is totaal niet eng, zeker niet met een fijne subcutane naald. Een voordeel hiervan is: geen maagpijn en een vlugge werking bij doorbraakpijn te hebben. Sedert gisteren is (in Belgie) de toelevering even stopgezet??!! hopelijk niet voor altijd, want het is een zeer efficiente pijnstiller! Van Tramadol (contramal, dolzam...) ben ik twee keer in anafylactische shock geweest, de eerste keer bijna een uur, de tweede keer meer dan 5 uur! Na zolang ziek te zijn en ernstige pijn te hebben kan ik alleen maar aanraden: proberen met meerdere medicijnen en in samenspraak met een arts een geschikte combinatie trachten te vinden. Ik heb een dragelijk leven nu en kan genieten van mijn op de rand gekregen kinderen!