piritramide

Pijn (algemeen) (7 meningen)
Hernia (2 meningen)
Artrose (1 mening)
Sarcoïdose (1 mening)
Complicatie na operatie (1 mening)

Tramadol (872 meningen)
Oxycodon (361 meningen)
OxyContin (243 meningen)
Zaldiar (228 meningen)
Fentanyl (129 meningen)

17-10-2010 | Vrouw
Post operatieve pijn
Na de verwijdering van mijn baarmoeder, waarvoor ik d.m.v. de ruggenprik (i.v.m.) evt. misselijkheid) verdoofd werd, kreeg ik dipidolor injecties. Ik ben nog nooit zo beroerd geweest misselijkheid, braken enz. Heb als alternatief toen paracetamol in tabletvorm en een ander merk zetpillen gehad, wat elkaars werking zou versterken. Ik heb desondanks veel pijn gehad, maar da[lees meer...]t nog liever dan dipidolor! Ik heb al aangegeven in het ziekenhuis dat, mocht ik ooit nog eens geopereerd worden, ik dat spul nooit meer wil!!

13-09-2010 | Vrouw
piritramide
Operatie aan de knie (schroeven verwijderen)
Als pijnstiller zeker effectief maar de bijwerkingen, braken, misselijkheid, hebben me meer last bezorgd dan de operatie op zich. Dit gebeurde me voor de tweede keer en heb voor mezelf besloten, mocht ik ooit weer een operatie moeten ondergaan, dat er dan geen dipidolor toegediend mag worden.

30-08-2010 | Vrouw
piritramide
Bestrijding pijn na schouder operatie
12 uur na mijn rotatorcuffrepair operatie was de lokale verdoving uitgewerkt en was de pijn ondraaglijk, alsof mijn arm eraf gerukt werd. ik kreeg paracetamol 500 mg, codeine en op verzoek twee keer een dipi injectie op dezelfde plek in mijn bovenbeen. deze hadden totaal geen effect. Voor mijn operatie slikte ik al twee maanden oxynorm 10 mg per dag. Ik gesmeekt om m[lees meer...]eer pijnstillers maar het protocol liet dit niet toe.

25-10-2008 | Man
piritramide
heerlijk spul! geen bijwerking og nix, echt fijn. alleen injecties in bovenbeen deden nogal pijn. stijve spieren gehouden, bijna een week lang.

28-08-2011 | Man | 19
Pijn na thorax operatie
Heftig spul, injecties gekregen na falen van andere pijnbestrijdingsmiddelen (oa Morfine) bij de eerste injectie deelde mijn docter mee dat ik er ''flink naar de tering'' van zou gaan, weinig van de daarop volgende dagen onthouden, vrijwel geen ontlasting, zeer veel last van maag & darmen, heel erg vervelend allemaal, maar de pijn minderde aanzienlijk, dus dat leed nam ik [lees meer...]maar op de koop toe.

11-08-2012 | Vrouw | 20
piritramide
Ik ben de 9e geopereerd aan mijn been omdat deze 20 graden naar binnen stond door een auto ongeluk. Dit is mijn laatste operatie en lig op dit moment aan de pijnpomp met Dipidolor. Als ik vaker druk word ik er erg duf van en vallen mijn ogen dicht van de slaap. Soms is dt wel fijn maar niet als ik bezoek heb. Ik heb wel veel minder pijn en mag 1 x in de 6 minuten drukken o[lees meer...]p de pomp.

17-01-2012 | Vrouw | 23
piritramide
Opgenomen in het ziekenhuis vanwege een behoorlijke ontsteking aan mijn been na een kijkoperatie. Ondragelijk veel pijn. Epidurale pijnbestrijding icm paracetamol werkt onvoldoende. Nu 4 dipi gehad van 20 mg en het begint eindelijk effect te hebben. De pijn is enigzinds uit te houden nu.

12-09-2016 | Man | 25
Artrose
Dipi heeft altijd wel al geholpen in extreme pijn. Heb het al meermaals voorgeschreven gekregen en nooit echt geklaagd. Juist als je moe bent en dan nog een dipi krijgt krijg je het gevoel dat je doodgaat. Angst en etc, maar geen zorgen je gaat zeker niet dood tenzij je toch iets hebt wat in de bijsluiter staat vermeld. Maar sowieso word je gecontroleerd zeker als het voor[lees meer...] thuis met controle verpleging is. het enige nadeel is dat als u chirurg niet aanwezig is of het is een weekend en je belt een dokter van wacht en je zegt dat je Dipidolor in huis hebt liggen. Ze mij weigeren te helpen om mijn pijn terwijl ik wel medische toelating papier heb en bewijs van de arts die het voorschreef

03-08-2012 | Vrouw | 26
piritramide
ik heb met een acute pancreatitus in de intensive care gelegen met een pijnpomp dipi!! Ik heb ondanks mijn zeer ernstige ziekte geen pijn gehad tijdens mijn verblijf. Ik ben een ontzettende voorstander van dit medicatie omdat ik me geen moment slecht heb gevoelt. Vanaf het moment van de pijnpomp. Wel wat last van lolligheid en veel geslapen hierdoor, maar dit maakte mijn [lees meer...]tijd op de IC een stuk aangenaamder!! Als ik ooit weer ziek ben, weet ik zeker dat ik deze pijnpomp wil!!

13-02-2012 | Man | 33
piritramide
Mijn ervaring met dit middel is redelijk positief, T.A.V. "pijn bestrijding". Ik had heel veel pijn aan mijn neus en neusholte na de operatie en deze pijn is heel intens en moeilijk uit te leggen (neusholte links was totaal versteend). Na mijn operatie verbleef ik op de i.c unit, hier gebeurde veel dingen om mij heen, en als je veel pijn hebt word je gek van alle pie[lees meer...]pjes, snoeren draden en controles van jezelf en die van anderen. Na enkele uren verblijf (6) en 4 paracetamol kreeg ik een injectie met dit middel. In de bovenbeen werd het in de spier gespoten. 80 mg. Na ongeveer 30 minuten merkte ik verschil, de pijn werd dragelijker en ik doezelde soms even weg. Nadeel: De volgende dag had ik een raar gevoel van angst en was mijn draai compleet kwijt. Ik voelde me erg ongemakkelijk. Ik ben gestopt met dit middel en heb alleen nog maar paracetamol ingenomen. Ook kon ik moeilijk naar het toilet, plassen leek een enorme klus en dit moet iedere 8 uur op de i.c. unit.

09-09-2011 | Man | 33
Hernia
Super dit is het enigste middel dat de scherpe rug en been pijn weg neemt.Ben nu 4 keer in 1 jaar aan hernia geopereerd en krijg dit voor en na de operatie ben hier erg blij mee anders zou ik het niet uithouden.Jammer dat sommige artsen er zo moeilijk overdoen om het te geven.

19-03-2015 | Vrouw | 36
Complicatie na operatie
Na een operatie aan mijn voet kreeg ik in eerste instantie een morfine pomp op mijn infuus aangesloten. Daarvan werd ik erg misselijk en kreeg ik bovendien jeuk over mijn hele lichaam. Snel werd de morfine vervangen door dipidolor. Aan het infuus zat een pompje dat ik zelf kon bedienen. Ik was nog steeds misselijk, maar dit was prima te handelen. Ik hoefde niet meer te bra[lees meer...]ken en de pijn zakte duidelijk naar de achtergrond.

21-03-2018 | Vrouw | 45
Pijn (algemeen)
Gekregen na keizersnede. Werking prima, alleen wat me verbaasde is dat ik nog jaren later regelmatig dikke jeukende plekken kon krijgen bij de infuus plek (op mijn buik). Idioot: ik kan geen passende reden voor het gebruik selecteren. Dosering ed weet ik helaas niet.

05-03-2015 | Vrouw | 48
Hernia
Eind sept 2013 een acute Hernia, wat doe je dan, bellen en je krijgt medicatie, wetende dat ik slecht tegen diclofinac, tramal, kan, en toch van de pijn af wil of beperken, heb ik in eerste instantie gekozen voor Zaldiar, na 3 dagen was het compleet raak, braken ect. Aan de Ventoniel pleisters(morfine) wat kan een mens beroert zijn van die troep zeg onvoorstelbaar. De neur[lees meer...]oloog was er direct uit en zette mij op de Dipidolor 2x daags 20mg/ml IM(intermusculiar) de thuiszorg spuit dit, woepie ja dan ben je echt van je pijn af, en na 1 dag kots misselijk, braken dosis verlaagt naar 2x dgs 15mg/ml dit ging perfect, heb dit gebruikt tot de operatie had ook een pijnpoli met dipi, deze heb ik 1x gebruikt m'n pijn was weg door de operatie, daarna direct af gaan bouwen met de dipi na zo'n periode wilde ik persoonlijk afbouwen had geen behoefte aan een coltturcky. Als je zoals ik allergie's bent voor NSAID remmers heb je weinig keuze meer. Het heeft super gewerkt. Helaas zit ik sinds 2 januari 2015 weer aan de dipidolor ivm heftige pijnen na een borst verwijdering en het terug plaatsen van een protégé, heb ik vreselijk veel bindweefsel vorming die de protégé en kapsel totaal aan tasten en ik krom loop van de pijn al mee dan een half jaar, de plastisch chirurg heeft besloten om mij op de dipidolor te zetten tot aan de operatie die hopelijk niet meer lang opzich laat wachten. Momenteel komen ze van de thuiszorg 2x dgs 10mg/ml per keer IM spuiten, subcutaan begin ik ECHT NIET aan, wat een pijn heb ik daar van ondervonden nooit meer!! De pijn is nu dragelijk en wacht op de datum van operatie, daarna hoop ik weer spoedig af te kunnen bouwen, de bijwerkingen vind ik niet echt joffel....veel spontane zweet aanvallen, blok gevoel op mijn maag, obstipatie(dit los ik op door vezels en chiazaad te gebruiken in mijn activa) en goed te drinken. Ben zeer te vreden over de medicatie!!!

17-02-2019 | Vrouw | 51
Lage rugpijn
De Dipidolor neemt de pijn goed weg Samen met de hulpverlening IM-injectie gegeven Dankbaar dat mijn specialist dit voorschreef. Het afbouwen was ook geen probleem. De pijn is nu weg.

06-02-2013 | Vrouw | 57
piritramide
In 2008 heb ik een maagoperatie ondergaan. Na afloop werd via het infuus dipidolor gespoten. De reactie hierop was erg verontrustend. Mijn ademhaling viel weg. Snel werd ik terug naar de OK gereden om opnieuw geïntubeerd te worden. Nadat ik weer zelfstandig kon ademhalen, bleef mijn bloeddruk angstvallig laag. Toen ik weer bij was, bleef ik nog steeds wegvallen, dit duurde[lees meer...] dagen. Het heeft een paar dagen geduurd voordat ik weer normale waardes had. Men heeft mij toen geadviseerd om nooit meer Dipidolor te gebruiken, aangezien mijn reactie behoorlijk was. Nou ben ik afgelopen januari geopereerd, voor- en achterwandplastiek. In alle eerdere gesprekken had ik aangegeven dat ik geen dipidolor wou ivm heftige reacties. Helaas voor mij trof ik iemand die dit alles terzijde schoof en me ondanks alles dipidolor spoot. Gevolg: bijkomen verliep moeizaam en mijn bloeddruk was angstvallend laag. Ik ben 2 dagen behoorlijk ziek geweest. !! Laat men eens goed luisteren naar de patienten en het dossier goed bestuderen. Zulke nalatigheden kunnen fout aflopen !!