Ervaringen met OxyNorm

oxycodon

Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Lage rugpijn (3 meningen)
Galstenen (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Gewrichtspijn (1 mening)
Pancreatitis (1 mening)
Fibromyalgie (0 meningen)

07-01-2012 | Vrouw | 53
Hernia
lieve mede pijnlijders. ik schrik van wat ik allemaal lees. een groot stuk herkenning. als je intense ondraaglijke pijnen heb dan neem je wel iets in. ik heb de dokters gesmeekt om mij iets te geven wat dan ook. ik hield het niet meer uit. dacht dat ik gek werd. maar dan begint het. ik ben ook nog eens type I diabeet. de ene dokter geeft dit de andere dat. iedereen weet he[lees meer...]t beter en ik merkte al vrij snel dat de communicatie tussen artsen veel te wensen over laat en daardoor fouten onstaan. ik heb een plastic boodschappentas vol met medicatie. ben zelfs opgenomen moeten worden en volgens mij was dat gewoon een medicijnenvergiftiging. zo ziek de suiker helemaal van slag. opname voor een week, maar niemand deed iets aan de pijn die ik nog steeds had. ik was in een hel beland. drie weken uit het ziekenhuis en toen weer twee weken opname. zeer zwaar afgevallen. ik woog nog maar 42 kilo bij 1.60 m. dus 8 - 9 kilo afgevallen. geen eetlust door de morfine en de rest. verstopping gehad dit was mensonterend. ze hebben allerhande onderzoeken gedaan omdat men dacht dat ik een vorm van kanker had. volgens alles is dit gelukkig niet het geval, maar zeker niet minder erg. morfinepleister durogesic, oxynorm, gabapentine, lactulose en domperidom plus mijn gewone medicatie zoals losex, lisinopril, atenolol en paracetamol. ze kunnen niet vinden wat het is en men denkt aan een beschadigde zenuw(en). ben pas gestopt met de morfinepleister en heb zeker wel afkickverschijnselen. huilerig de hele dag, kriebelig gevoel in het hele lichaam waardoor geen nachtrust, stemmingswisselingen en ga zo maar door. om af te kicken moet ik ipv 2-3 oxynorm nu 5 x5 mg innemen om het tekort een beetje aan te vullen. daarna moet ik de oxynorm per 3 dagen een weglaten en dan kijken wat het doet. maak veel gebruik van het tense apparaat en dat werkt soms wel en soms niet. ik zit nu te typen om 05.00 s'nachts. rare dromen en vreselijke tintelingen in heel mijn lichaam. heb nu ook sinds een paar dagen vocht in mijn linker voet en onderbeen. was bang voor een trombose been maar dat was het tot nu toe gelukkig niet. met de pijn gaat het van dag tot dag verschillend. dan veel dan minder. ik hoop dat het mij lukt om alles af te bouwen en dan ga ik de gabapentine opbouwen. dit is een medicijn tegen zenuwpijnen en ook een anti epileptica. nog steeds weten ze niet wat het precies is. of het is een hernia geweest met als gevolg een zenuwbeschadiging of het is van de diabetes of beiden.. ik krijg binnenkort de derde zenuwblokkade en ik hoop dat deze aanslaat en de zenuw(en) verdoofd voor onbepaalde tijd. het is wat hè en alles is begonnen met het in mijn auto stappen. iets wat ik nu al 6 maanden niet meer kan. mijn linker been functioneert niet meer zoals het hoort. uitval gehad en krachtverlies in mijn voet en nu een beetje een soort klapvoet. mijn leven stond en staat op zijn kop. ik ben mij zelf niet meer en ken mij zelf niet meer. ben een ander mens geworden en hoop dat het weer terug komt. lachen kan ik bijna niet meer. zit thuis opgesloten tussen de vier muren. bezoek wil je niet hebben omdat je zo onrustig bent door de pijn. je moet een goede partner hebben want anders gaat je relatie op de knoppen, want die mensen krijgen ook wat voor hun kiezen. voor hen is het ook een hel waarin ze terecht gekomen zijn. ik rook en weet dat het slecht is maar ik rook nu al s'nachts gewoon van ellende. hopelijk zal ik nu wat in gewicht toenemen en mijn spieren zich weer kunnen herstellen. want die zijn bijna helemaal weg. hoe het verder gaat weet ik niet, maar een ding weet ik wel en dat is dat ik ga afbouwen van de morfineproducten en kijken naar alternatieven die een beetje minder verslavend zijn. pijn is per persoon verschillend . ik wil niet dood maar heb vaak gedacht "was ik maar dood" dat zou een verlossing zijn. zo erg kan dit met een mens doen. ik wens iedereen die ondraaglijke pijnen heeft heel erg veel sterkte inclusief mij zelf. ik ben er nog niet en weet ook niet of de pijn minder zal gaan worden en of ik weer mobiel genoeg wordt om aan het dagelijkse leven deel te nemen. want ik kan bijna niets meer en ben geheel afhankelijk van mijn vriend en andere dierbaren. zeg af en toe tegen hen dat je weet hoe zwaar ze belast worden en dat je het lief vindt dat ze er voor je zijn. mijn vriend doet alles. het huishouden, boodschappen, koken etc hij heeft mij zelfs moeten wassen zo zwak en labiel was ik. hij heeft geprobeerd om vanalles voor mij te koken maar mijn eetlust is weg en mijn smaakvermogen is aangetast. iets wat ik vroeger lekker vond daar sta ik nu bij te kokhalzen. maak er geen ruzie over en laat ieder zelf bepalen wat hij of zij zelf wil eten. het is echt een hel waarin ik terecht gekomen ben. ik hoop mij zelf weer terug te vinden en heb dan ook psychiatrische hulp ingeroepen. veel angsten heb ik en durf bijna niet alleen gelaten te worden. ik heb nog heel erg veel weg moeten laten want anders wordt het veel te lang. maar ik leef met jullie mee en hoop dat jullie en ik de kracht mogen vinden om uit deze hel te komen. heel erg veel sterkte.

02-01-2012 | Vrouw | 29
oxycodon
Ik gebruik de Oxynorm 20 mg. capsules nu bijna een jaar. Ben na ruim 2 jaar gebruik van Tramadol overgestapt op de Oxynorm omdat de Tramdol na gewenning onvoldoende werkte. Met de Oxynorm ben ik qua dosering begonnen met 3 maal daags 5 mg capsules inmiddels zit ik op een dosering van 4 maal daags 20 mg. Ik heb last van ernstige buikpijn klachten waarvan de oorzaak maar n[lees meer...]iet gevonden kan worden. Ik loop al 3 jaar bij een MDL-arts en inmiddels ben ik doorgestuurd naar een neuroloog en een internist. De neuroloog heeft bij het lichamelijk onderzoek geen vreemde dingen kunnen vinden maar voor de zekerheid toch een MRI-scan van het hoofd laten maken om bepaalde dingen uit te kunnen sluiten. Per toeval hebben ze toch iets ontdekt bij het maken van de MRI-scan. Ze hebben op de MRI-scan een tumor ontdekt tegen de Hypofyse. Na aanleiding van deze bevindingen heeft de neuroloog mij door gestuurd naar een internist voor verder onderzoek. Niet heel veel later hebben ze bij mij de ziekte van Addison gediagnostiseerd. (Dit houd in dat mijn bijnieren niet tot nauwelijks meer werken) Hiervoor krijg ik nu medicijnen namelijk Hydrocortison tabletten. Of mijn buikpijn mogelijk door de ziekte van Addison word ontdekt is de internist twijfelachtig over maar het zou natuurlijk kunnen. Er staan nog wat onderzoekjes te wachten dus hopelijk zullen die meer duidelijkheid gaan geven. Ik heb al meer dan 3 jaar ernstige buikpijn die zo ondragelijk is dat ik eigenlijk hele dagen in bed lig, als ik lig dan is de pijn nog een beetje dragelijk maar zo gauw ik overeind kom schiet de pijn er gelijk weer in. Het enige wat nog een beetje tegen de pijn helpt om de scherpe kantjes er wat af te halen is de Oxynorm maar helaas is de gewenning erg snel en daardoor is het ophogen van de medicatie helaas nodig. Verder ben ik wel erg tevreden over dit medicijn wel maak ik me zorgen over de toekomst... Wat moet ik nou als ik met de Oxynorm ook de maximale dagelijkse dosering heb bereikt? Is er dan nog wel iets anders wat mij kan helpen? Door de vele medicatie die ik al jaren slik lijkt het ook wel een beetje alsof ik immuun ben geworden voor veel medicatie. Ik hoop natuurlijk dat ze gauw zullen ontdekken wat de oorzaak van mijn buikpijn is al heb ik eerlijk gezegd na ruim 3 jaar daar zelf niet zoveel hoop meer op. Maar zolang er nog geen oorzaak voor gevonden is zit er voor mij niks anders op om door te gaan met de Oxynorm. Nou weet ik dat Oxynorm en buikpijn klachten ook niet echt een hele ideale combinatie is i.v.m verstopping in je darmen e.d. maar daar heb ik ook medicijnen voor en de positieve werking van Oxynorm weegt voor mij niet op tegen de negatieve bijwerkingen die het geeft. Ik ben over de Oxynorm als pijnstiller heel positief. De werking is goed alleen de gewenning van die medicijn is groot. Na een korte tijd moet je de Oxynorm al verhogen maar daar kun je natuurlijk niet eeuwig mee doorgaan... Dus ik maak me wel wat zorgen over wat te doen wanneer de Oxynorm ook niet meer werkt. Maar natuurlijk hoop ik dat ze voor die tijd eindelijk een oorzaak hebben gevonden voor mijn buikpijn zodat ze mij hiervoor mogelijk kunnen behandelen.

30-09-2011 | Vrouw | 47
oxycodon
Chronische pijn na zeven rugoperaties.
Ik gebruik dit voorlopig drie keer per dag, 5 of 10 mg naargelang de pijn. Op 26 september heb ik een denervatie ondergaan ter hoogte van de thoracale wervels 8 en 9. Na zes weken ga ik op controle, dan zo is het optimale resultaat van de denervatie bereikt. Behandeling : radiofrequente behandeling van de facetgewrichten. (Red; URL verwijderd, zie werkwijze van deze si[lees meer...]te oa bij de veelgestelde vragen)

27-09-2011 | Vrouw | 36
Rughernia
Heb enige maanden Tramadol gebruikt voor zenuw pijn in linkerbil en been vanwege rughernia. Na enige tijd werkte dit niet meer. Neurloog heeft toen Oxycontin voorgeschreven, 3Xdgs 10 mg. Dit was de eerste weken voldoende. Nadat pijnklachten weer toenamen en ik inmiddels ook op de lijst stond voor operatie is dit verhoogd naar 3xdgs 20 mg Oxynorm. Hierdoor gingen de scherpe[lees meer...] randjes van de pijn af en werd ik rustiger. Inmiddels ben ik nu een week geleedeen geopereerd en ben ik bezig de Oxynorm af te bouwen. Zit nu nog op 2xdgs 10 mg. Ik word echter helemaal dol van de bijwerkingen, dus ik denk morgen maar eens contact te zoeken met de arts. Vooral last van sufheid, trillen, zweten, niezen, gapen, koortsaanvallenn (ik noem het maar algehele malaise). De pijn is vrijwel weg, en dat is heerlijk, maar dit gedoe er nu bij. Ik ben er wel klaar mee.

15-09-2011 | Vrouw | 44
oxycodon
Ik slik oxynorm sinds enkele maanden, daarvoor tramadol. Werkt zeer snel (binnen het uur) maar heb wel na al die maanden nog steeds last van bijwerkingen. Werkt kortdurend.

23-07-2011 | Vrouw | 36
Pancreatitis
helpt tegen de pijn, maar darmen helemaal verstopt en pijnlijk, movicolon drinken 2 zakjes per dag, nu afbouwen ong.10 mg per maand

07-06-2011 | Vrouw | 50
Gescheurde rugwervel
Het medicijn helpt mij goed. Ik gebruikte het eerst als extra medicijn bij de morfine, nu ben ik gestopt met morfine en gebruik oxynorm alleen. Helpt goed tegen de pijn echter snel uitgewerkt. Bijwerkingen vind ik erg vervelend. Veel last van duizelingen en onzuiver zicht. Tevens in de nacht heel veel last van transpiratie, Dacht dat het overgangsverschijnselen waren maa[lees meer...]r na bloed testen bleek dit niet zo te zijn. Word 5 tot 6 x per nacht badend in het zweet wakker. Vooral in het gezicht en nek en mijn benen. Heel apart. Verder tevreden over het medicijn

18-05-2011 | Vrouw | 21
oxycodon
Goede pijnstiller. Wel last gehad van bijwerkingen, problemen met stoelgang, en dingen zien die er niet zijn.. beetje wazig en suffig door gevoeld.

16-04-2011 | Vrouw | 41
oxycodon
Ik heb smorgens en s'avonds 10 mg oxycotin en dan vier keer per dag 5 mg oxynorm. Het middel helpt mij heel goed beter dan wat ook, maar herkend iemand het erge transpireren ( hele lichaam) met name bij inspanning, en de nacht? Ik neem ze nu twee maanden. Groetjes Ingrid

23-01-2011 | Vrouw | 40
Chronische pijn
Het is een goede pijnstiller, alleen word je er wat slaperig van

13-12-2010 | Vrouw
Chronisch pijn syndroom
hoi ik ben tanja en gebruik nu sinds 1maand oxinorm 10mg 1tot6xpdag ik moet zeggen dat het een geweldig middel is sinds 3 jaar heb ik een pijnsyndroom in mn armen na tennisarm te hebben gehad heb op de pijnpoli gelopen en alle medicijnen uitgeprobeerd die er zijn maar geen enkel middel hielp dit gelukkig wel het haalt zeker de helft van de pijn af ja natuurlijk word[lees meer...] je er suf van en heb je het moeilijker met de ontlasting en ja ik heb ook last van een wisselstemming maar dit neem ik wel op de koop toe alles beter dan gek worden van de pijn ik zal dit mn leven moeten slikken maar zo wil ik wel oud worden gr tanja

26-10-2010 | Vrouw
Ingezakte ruggewevels
graag ervaring op hoge leeftijd 87 jaar. Ingezakte ruggewervels... en bijwerkingen, ze is n.l valgevaarlijk.

25-10-2010 | Vrouw
Zenuwpijn!
Het werkt snel,maar wel met de nodige bijwerkingen en nog steeds heb ik last van maagpijn/braakneigingen na al die maanden al slikken, hier neem ik dan ook weer iets voor in. Voor je gevoel wil je steeds meer, maar kijk daar mee uit het werkt verslavend! Ik mag het dan ook niet meer dan een aantal dgn innnemen en dan moet ik weer stoppen van arts.

30-06-2010 | Vrouw
Hernia L5-S1
De eerste dag dat ik oxynorm slikte voelde ik wel wat verlichting van de zenuwpijn, maar had ook nog geen b ijwerkingen. De tweede dag dat ik de pillen slikte werd ik duizelig. Het was net alsof ik wagenziek werd. Heb de hele dag overgegeven. Met een hernia is dat echt geen pretje, de pijn is tijdens het overgeven echt onhoudbaar. De derde dag ben ik gestopt en voelde me [lees meer...]direkt een stuk beter, maar de pijn in mijn been werd ondraaglijk. Dat was ook niet te doen, dus de vierde dag maar weer begonnen met de oxynorm. Het werd een herhaling van de eerste twee dagen. De eerste dag ging het goed, de tweede dag doodziek. Toen toch maar de huisarts gebeld voor een andere pijnstiller. Dat werd morfinesulfaat 10mg gereguleerd 2 maal daags. De pijnstillende werlking is hetzelfde als bij oxonorm, het haalt de scherpe kantjes eraf, maar gelukkig geen bijwerkingen gehad

14-04-2010 | Vrouw
Hernia
het medicijn werkt snel en helpt voldoende tegen de pijn. echter...je wordt er zo duf en slaperig van. je kunt niet meer auto rijden en sommige werkzaamheden durf je niet meer te verrichten. zou je er verslaafd aan kunnen raken ??

11-03-2010 | Vrouw
Herniya
hoi ik ben fatma, 35 jaar oud, ik woon in amsterdam. ik ben moeder van 5 kinderen oudste is 20 jongste is 2.ik ben alleenstaande moeder. ik had rug klachten,mijn moeder gebruikte oxynorm 5mg en ik kreeg eerst van haar,later kreeg ik van me huisarts.na een tijdje kwam ik achter,dat ik verslaafd ben geraakt.en nu al anderhalf jaar,kan ik niet van af.ik gebruik ook xanax0,5mg[lees meer...] en paracetemol.ik ben naar arts geweest,helaas was ik ernstig verslaafd dat ik meer en meer van oxyinorm gebruikte.50 60mg.na dat ik dit pil slikte werd ik,asepoester ik maakte elke dag het hele huis schoon.ik poetste onbewust,ik begon te koopen,en recepten valsde,maar gelukkig slik ik 4 oxynorm per dag.het is wel goed voor je pijn,maar als je verslaafd word heb je een hele heftige probleem. dus ik hoop dat mensen voorzichtig moet zijn.ik kan niet goed nederlands schrijven ik hoop dat mensen die dit lees mij moet vergeven,voor me slechte nederlands,gr fatma