Ervaringen met OxyNorm

oxycodon

Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Lage rugpijn (3 meningen)
Galstenen (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Gewrichtspijn (1 mening)
Pancreatitis (1 mening)
Fibromyalgie (0 meningen)

09-01-2018 | Vrouw | 52
oxycodon (20mg)
Chronisch pijnsyndroom
Aangezien ik snel went en dus ook snel een hoge(re) dosis nodig heb, stond ik nogal twijfelachtig tegenover het gebruik van oxynorm instand. Ik moet zeggen dat het meevalt. Ik gebruik wel regelmatig en ook best veel, maar het haalt de scherpe kantjes van de pijn wat mij toch een bepaald comfort geeft. Zonder liep ik tegen de muren op, dus ben ik dankbaar. Ik zie wel op t[lees meer...]egen bet moment dat ik moet afbouwen, maar als ik dat niet doe dan helpt het binnenkort niet weer en ik heb al zo weinig wat werkt voor mij.

17-11-2017 | Vrouw | 63
oxycodon (10mg)
Na een totale knieoperatie 6 uur na de operatie met een ruggenprik een oxynorm gehad, een half uur na het innemen werd ik dizzy en zag spierwit, werd misselijk en alles wat ik gegeten en gedronken had kwam eruit, en zo moe dat ik mijn ogen niet meer open kon houden, toen ze met het avondeten kwamen moest ik weer overgeven. dit is de hele nacht doorgegaan en de dag daarna g[lees meer...]eslapen. De pijn was wel weg. Ik heb dit middel dan ook verder geweigerd.

17-05-2017 | Vrouw | 57
oxycodon (10mg)
Het heeft je toch noch een beetje leven terug

29-03-2017 | Vrouw | 61
Gewrichtspijn
kreeg veel last van ontlastingsproblemen, ondanks dat ik aardig wat Lactulose daarvoor moest innemen. Als je je voeding goed aanpast, zoals 's morgens beginnen met Brinta e.d., veel vezels, rauwkost e.d. zijn de bijwerkingen minder. Zodra je slordig wordt met wat je eet komen de problemen meteen weer terug. Daarnaast ook nog maagbeschermers. Bij elkaar heb je heel wat extr[lees meer...]a's in te nemen en je voedingspatroon aan te passen als je aan morfine begint.

01-12-2016 | Vrouw | 42
oxycodon (5mg)
Na 2 hernia operaties en te lang *16 jaar* doorgelopen. Permanent beschadigde been zenuw. Goddank werkt dit tegen die vreselijke pijn...mijn hele lijf doet pijn..maar voor bijvoorbeeld mijn rugpijn helpt het niet, alleen voor de zenuwpijn. Helaas wel verslavend maar voor diegenen die het gebruiken bij chronische pijn is het verslavingseffect stuk minder.

23-01-2016 | Vrouw | 50
Artrose
Voelde me er niet goed bij, toepasselijk, en pijn bleef

07-09-2015 | Vrouw | 35
Lage rugpijn
In 2013 heb ik voor de tweede keer een spondylodese-operatie ondergaan op niveau L4-S1 en tot januari 2015 waren mijn klachten volledig verdwenen. Helaas kreeg ik daarna dezelfde pijn terug: uitstralende pijn in mijn rechterbeen- en voet. Als basismedicatie gebruik ik tramadol en daarnaast bij extra pijn oxynorm. Dit medicijn werkt snel en haalt de scherpe kantjes eraf, ma[lees meer...]ar volledig pijnvrij maakt het je niet. Bij een lager dosis krijg ik er vaak een euforisch gevoel bij, bij hogere dosering word ik suf. Soms is dat laatste ook wel fijn, met name bij pijn in de avond omdat ik dan ondanks de pijn toch in slaap val.

27-08-2015 | Vrouw | 26
Pijn (algemeen)
Helpt mij persoonlijk effectief bij mijn pijnklachten. Diverse operaties en opnames gehad in de laatste 1,5 jaar. Natuurlijk wil je liever geen gebruik maken van opiaten, maar ik kan hiermee momenteel beter functioneren. Tip: Ik heb gekozen voor smelttabletten aangezien ik een ileo (dunne darm) stoma heb en smelttabletten dan beter worden opgenomen dan capsules!

16-02-2015 | Vrouw | 55
oxycodon
Heb sinds m'n 12 scoliose in ernstige mate. Ben uiteindelijk op m'n 14 geopereerd in radboud zkh. Was de enige kans om te overleven. Nu zijn de onderste drie wervels ernstig belast waardoor ik door Pijnpolie oxynorm kreeg voorgeschreven. Had ook eerst durogesic morfine pleister maar kreeg vorig jaar een geheel nieuw middel maar reageerde er zo heftig op dat ik de pleisters[lees meer...] heb laten staan. Ben door drie heftige maanden heen gekomen met alleen de oxcynorm. Doe het er redelijk op. Heb wel nog pijn maar probeer het vo te houden. Er is geen remedie meer om mij vd pijn af te helpen. Zenuwonderz spierweefsel en littekenweefsel lopen door elkaar heen. En doordat ik staven langs zijkanten rugwervel heb lopen kan er ook geen MRI gemaakt worden.

28-09-2014 | Vrouw | 61
oxycodon
Na de operatie kreeg ik Oxinorm 5 mg 6 maal daags. Dit helpt perfect tegen de ergste pijn pieken. Samen met 4x daags 2 paracetamol is de pijn heel goed te doen.

19-06-2014 | Vrouw | 75
Artrose van de wervelkolom

09-10-2013 | Vrouw | 51
oxycodon (10mg)
Ik slik dit samen met tot 30mg oxynorm per dag voor zenuwpijn in beide benen en rugpijn, kan niet meer zitten. Dit na 3 rugoperaties, 2 spondylodese operatie en 1 hernia, heb osteoporose. Heb een neurostimulator maar die werkt op het moment niet, vandaar deze medicijnen. In het begin veel bijwerkingen gehad, suf vergeetachtig, obstipatie, harde geluiden. Nu is het wat v[lees meer...]erminderd, heb eerst 6 jaar tramadol geslikt, dat werkte niet meer goed. Ik ben niet bang voor gewenning, als straks mijn neurostimulator het weer doet, dit is een apparaat wat in mijn lichaam zit om de pijn te onderbreken, dan stop ik weer met deze medicijnen. Het zijn fijne medicijnen, geestelijk zal ik er niet verslaafd aan raken en sterk genoeg zijn om de lichamelijke klachten te overwinnen als ik ga stoppen. Ik ga hier niet spreken over verslaving en afkicken zo voel ik het totaal niet, deze medicijnen helpen mij om minder pijn te hebben, zodat ik wat kan functioneren, ik heb ze nodig dus. Achteraf zeg ik dit had ik eerder moeten krijgen, tramadol werkt niet zo goed, met dit medicijn kan ik meer wandelen, bewegen. Huisartsen zijn terughoudend met dit voor te schrijven, heb dit van de specialist. Heb jaren 22 uur per dag gelegen daardoor osteoporose ontwikkeld. Soms denk ik wel eens als ze dit eerder hadden gegeven had ik misschien nooit osteoporose ontwikkeld, ik weet dat blijft gissen..

02-09-2013 | Vrouw | 75
Artrose van de wervelkolom
ik heb dorsale artrose, reeds een denervatie gehad, in het begin van dit jaar, en nu weer dagelijkse zeurende pijn tot hevige pijn, heb al veel geprobeerd, zaldiar, tramadol, valtran, nu overgeschakeld naar oxynorm instant 5 mg. ik neem een in de voormiddag zodat ik mijn dagelijks werk kan doen, bij hevige pijn soms drie per dag. de pijn is dan dragelijker. Sufheid, slec[lees meer...]hte concentratie zijn een van de bijwerking die ik ervaar,moet op het einde van de maand naar de pijnkliniek, hopelijk is er een andere oplossing voor de pijn zodat ik van die medicatie afkan.

20-08-2013 | Vrouw | 50
oxycodon
Na dertig jaar pijn door een dubbele wervelbreuk en beschadigde zenuwen, en vele pogingen om de pijn te verlichten, begon ik begin dit jaar met oxynorm. Eerst een combi van de traag werkende aangevuld indien nodig met de snel werkende. De pijn was niet geheel weg, maar wel heel veel, ik wist niet hoe fijn dit was. Nu gebruik ik naar behoefde, soms dagen niet en soms tot 3 [lees meer...]per dag. Dat de pijn nagenoeg weg gaat is top, helaas heb ik wel veel last van de bijwerkingen: - Ik krijg verkleinde pupillen en zie dan erg scherp. - De duizelingen zijn erg lastig, omdat het gevoel in mijn benen niet goed is. - Ik heb niet een volledige kaakklem, maar wel een stijf gevoel in mijn kaken. - De vertraging op mijn ademhaling vindt ik nog het lastigste, hij wordt niet oppervlakkig of zo, maar de ademhalingsfrequentie wordt lager en soms zit er 3 seconden tussen twee ademhalingen. Hierom neem ik oxynorm niet voor het slapen gaan. - Van ostipatie heb ik niet zo veel last, wel van misselijkheid na het eten. - Soms krijg ik enkele uren na inname een lichte hoofdpijn. Hoewel de bijwerkingen niet prettig zijn, ben ik blij dat ik nu eindelijk een pijnstiller heb die werkt. Ook al kan ik oxynorm enkel gebruiken als ik niet moet werken. Ik heb geen probleem met slapen of stemmingsveranderingen, volgens mijn huisgenoten ben juist vrolijker en meer ontspannen. Ik kan nu zelfs weer een wandeling maken, iets wat ik lang niet heb gedaan wegens de pijn.

07-04-2013 | Vrouw | 40
Gewrichtsontsteking
Gebruik voor ontsteking lage rugspier OxyNorm als pijnstiller en Diclofenac tegen de ontsteking. Aangezien ik niet zo'n pillenslikker ben gebruik ik OxyNorm bewust met mate ( alleen voor de nacht en als de pijn overdag toeneemt) Naast rugklachten ook veel last van spanningen waaronder nervositeit. Merk wat dat aangaat positieve uitwerking OxyNorm, nervositeit tijdens gebru[lees meer...]ik neemt af. Zodra dosis is uitgewerkt neemt nervositeit helaas weer toe.

07-04-2013 | Vrouw | 41
Hernia
ik heb na een dubbele hernia oxynorm voorgeschreven gekregen samen met 75 mg lyrica..en gewone morfine 10 mg 2 keer p/dag..de pijn was onuithoudbaar zelfs met zo'n flinke dosering nog aardig wat pijn. Oxynorm verhoogt van 10mg naar 20 mg..het werkte een paar uurtjes..afgelopen woensdag geopereerd en wakker geworden zonder die ellendige pijn! Nu afkicken van alle zooi..op [lees meer...]wat slapeloosheid en zweten na volgens mij aardig te doen..de pijn is over dus ik gebruik het niet meer (ondanks een afbouwschema) geen pijn..geen morfine meer voor mij! Maar het is een prima middel voor als niets meer helpt!