Ervaringen met OxyNorm

oxycodon

Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Galstenen (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Gewrichtspijn (1 mening)
Pancreatitis (1 mening)
Fibromyalgie (0 meningen)

25-03-2017 | Man | 51
oxycodon (5mg)
Lage rugpijn
Ik heb een geopereerde hernia, een nieuwe acute hernia, en een andere bulging. Dagelijks pijnstillende medicatie sinds 6 weken, op momenten van erge pijn neem ik tot 6 smeltpilletjes verdeeld over hele dag, werkt zeer efficient. Slaperig, opletten voor moeilijkere stoelgang,

07-09-2015 | Vrouw | 35
oxycodon (10mg)
Lage rugpijn
In 2013 heb ik voor de tweede keer een spondylodese-operatie ondergaan op niveau L4-S1 en tot januari 2015 waren mijn klachten volledig verdwenen. Helaas kreeg ik daarna dezelfde pijn terug: uitstralende pijn in mijn rechterbeen- en voet. Als basismedicatie gebruik ik tramadol en daarnaast bij extra pijn oxynorm. Dit medicijn werkt snel en haalt de scherpe kantjes eraf, ma[lees meer...]ar volledig pijnvrij maakt het je niet. Bij een lager dosis krijg ik er vaak een euforisch gevoel bij, bij hogere dosering word ik suf. Soms is dat laatste ook wel fijn, met name bij pijn in de avond omdat ik dan ondanks de pijn toch in slaap val.

21-11-2011 | Man | 40
oxycodon
Lage rugpijn
Hallo medelijders, Ik hen ver-schrikk-elijke pijnen gehad, voornamelijk door beknelde rugzenuwen met weerzinwekkende uitstralingspijnen en pijn van nek tot teen, 24u per dag, 7 dagen per week. Op de top gebruikte ik 7x20 mg Oxynorm, 5x500mg Naproxen 500, 4x50mg Diclofenac, 4xOmeprazol maagbeschermers, 6x3mg. Bromazepam, 4x10 mg. Diazepam, 10x500 mg. Aspirine, afgewisse[lees meer...]ld met een strip Aldi-paracetamol ........per dag! Oja, en dan de spullen tegen de constipatie en de misselijkheid, ik ging elke week met dik 350 euro medicatie naar huis ! ! Natuurlijk is de Oxynorm 20mg capsule -of 10 mg, het gaat om de totale hoeveelheid vanzelfsprekend- het meest effectief tegen de pijn, maar wat een hel ben ik doorgegaan de eerste weken van het alsmaar stijgende gebruik, de steeds erger wordende bijwerkingen -constipatie welke te extreem is om hier te omschrijven, moeite met plassen, 100% verlies libido, hoofdpijn,slapeloosheid, onbeschrijflijk moe en nu ik in de afbouwfase zit omdat godzijdank de zenuwpijn aan het afnemen is, iets wat hard nodig was, anders had ik niet meer geweten of ik nog had willen doorleven, zo ontzettend veel pijn heb ik gehad. Ter nuancering, daarnaast heb ik ook nog een kaakontsteking, een volledig arbeidsongeschiktheidsverklaring, dubbele oorontsteking, de dood van mijn huisdier, toegenomen rediciverende klinische depressiviteit, vaststelling psychische en ongeneeslijke aandoening....ALLEMAAL in 2011, dus U begrijpt.....ik ben totaal leeg. Dit proces van afbouwen is zo onvoorstelbaar angstaanjagend eng, pijnlijk,miserabel en zonder enige twijfel heb ik me nog nooit zo beroerd gevoeld, ZELFS niet toen mijn pijn niet te stillen was! De combinatie van de bijwerkingen van de afbouw van Oxynorm zijn dusdanig erg dat ik overweeg me te laten opnemen, want ik word bang van mijn totale aftakeling, emoties, angsten, beven, rillen, zweten, hartkloppingen, slecht slapen, onrustig en tintelend gevoel 24uur per dag en ik WEET dat ik hier doorheen moet, maar realiseert U zich wel.....iets lezen en iets doormaken, is niet hetzelfde. Zo slecht heb ik mij in mijn hele leven -bijna- nooit gevoeld, het voelt alsof je verschrikkelijk ziek bent van een zware griep, gecombineerd met 2 jaar slaaptekort inclusief depressiviteit en totale eenzaamheid. Geen vooruitzichten en geen enkele lust meer in het leven, een proces dat al jaren van kwaad tot nu dus, allerergst is gegaan. Het spijt me dat U wellicht denkt, dit is een aansteller, maar ik kan U garanderen, Morfine in deze vorm is EXTREEM gevaarlijk in de zin van de snelheid waardoor je ervan afhankelijk raakt, maar het ergst is, dit realiseer je je pas als je te horen krijgt dat je moet afbouwen cq dat je zelf al begint met afbouwen. Wat iemand ook heeft, als je extreme pijn hebt, telt in feite alleen maar dat je de pijn kunt uitschakelen en dús nam ik Oxynorm,want de "lichte" Diclofenac Naproxen500 en andere pijnstillers hielpen zelfs met strippen tegelijk voor geen meter. Enfin, juist nu de pijn is afgenomen dacht ik eindelijk te kunnen gaan werken aan herstel van de schade die mijn lichaam heeft op gelopen door 3 jaar inactiviteit, dramatische pijn, gewichtsverlies -spierafname!- en een blijvend trauma door andere omstandigheden en nu blijkt dat dit alweer een hel is, ik wil niet preken, maar wees ZEER voorzichtig met dosering, bij begin DIRECT beginnen met zakjes tegen de constipatie en gebruik dit middel NIET langer dan 1 of 2 weken en niet 60 weken, zoals ik gedaan heb met op de zwaarste dagen 10x20 mg.....ik betaal nu de prijs, ik lees dan wel overal dat dit uiteindelijk wel overgaat, maar U heeft absoluut geen idee als U deze ontwennings-hel niet zelf ondergaat of heeft ondergaan. Oxnorm=Oxycodon=een opioïde analgeticum, 2x potenter dan "standaard" Morfine.....het is in feite een zware harddrug en in de USA populair onder druggebruikers. Helaas weet ik dat pas nu, dat komt omdat ik verteerd werd door de pijn en dan doe je gewoon wat de arts zegt. Helaas nam ik af en toe een capsule extra, niet wetende dat de werking in feite hetzelfde bleef, maar ik in werkelijkheid de afhankelijkheid steeds en steeds groter opbouwde en daar ondervind ik dus nu onvoorstelbare misère van. U bent gewaarschuwd, het WERKT absoluut tegen pijn, maar gebruik dit HOOGUIT 4 weken, inclusief afbouw!!! Succes en sterkte met Uw ellende, ziekte, pijn en algehele droevenissen.