OxyNorm

oxycodon

Hernia (25 meningen)
Pijn (algemeen) (7 meningen)
Reuma (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Lage rugpijn (3 meningen)
Artrose (2 meningen)
Galstenen (2 meningen)
Gewrichtsontsteking (1 mening)
Gewrichtspijn (1 mening)
Pancreatitis (1 mening)
Fibromyalgie (0 meningen)

13-06-2019

Chronisch pijnsyndroom

Heb fybromyalgie en er lopen nog onderzoeken rechter been valt uit is dan dood, sinds vorige week overgestapt van Oxycodon H.C.I G.L VAN GEROT LANNACH 5 MG,(na 1,5 jaar) Naar deze oxyNorm instant 5 mg zuigtabl, van af de 2e dag werd ik emorgen al heel vroeg wakker, de pijn maar ook echt ziek. Doordat ik me zo beroerd voel heb ik ook het idee dat het eigenlijk vrij wein[lees meer...]ig helpt, niet eigenlijk... LIJK WEL BUIK GRIEP, HELAAS GEBRUIK IK NU MIJN INHALATOR VOOR DE BENAUWDHEID OOK WEER/MEER! HOOP EEN ANDERE OPLOSSING MET DE ARTS TE VINDEN VANDAAG! En gelijk te stoppen, want de pijn wordt er niet minder OP! Mvg
08-11-2018

OxyNorm (oxycodon)

Ernstige dubbele tosti scoliose. Met name de lendenwervels beginnen in te zakken waardoor hevige pijnen vanuit het spinaal gedeelte en benen. Morfine in combinatie met paracetamol, Naproxen geven wat verlichting. Als je regelmatig, overdag, een tijdje plat gaat is de pijn het beste onder controle te houden. Door decklemmingrn tussen de Wervels heb je chronische ontsteki[lees meer...]ngen en krijg daar extra ontstekingsremmers voor, elk jaar voor type ontstekingremmer wisselen geeft het best resultaat.
03-11-2018

Polyneuropathie

25-10-2018

OxyNorm (oxycodon)

10mg oxynorm instant en je loopt suf de hele dag dus goed spul, wel jammer van de jeuk achteraf, heb dat met tradonal ook, had dit gebruikt voor zenuwpijn en verwonding en moet zeggen goed spul
06-10-2018

OxyNorm (oxycodon)

Ik heb neuropatische pijn door diabetes. Is zenuwpijn. Het wordt alleen maar erger en gaat niet meer weg. Naast antidepressivum (ook nodig ivm depressie) ben ik oxynorm gaan slikken. Het helpt wel goed bij wat hogere dosering. Echter heeft het mijn tinnitus(oorsuizen) versterkt waardoor ik nu ook mijn hartslag hoor. Niet prettig. De bijwerkingen kregen langzamerhand de[lees meer...] boventoon inclusief te lichamelijke afhankelijkheid. Dit alles geeft mij doen besluiten de oxynorm te gaan afbouwen tot 0. Ik gebruik op oxycontin (langwerkend) . Dit afbouwen gaat bij mij ZEER LANGZAAM dwz 1,25 mgr per week. Anders wordt ik flink ziek en krijg onrustige benen in de nacht waardoor ik gerust anderhalf uur sta te watertrappelen om het te laten verdwijnen. Ik ben al maanden bezig met afbouwen. Ik zal heel blij zijn van de kort--en langwerkende morfine verlost te zijn.
06-08-2018

Rugpijn

na val gebroken sleutelbeen. Na operatie was pijn OK. Bijkomende pijn in bovenrug was niet te houden. max paracetamol deed al niets. Dit hielp mij ook niet. Ik stop er mee.
11-05-2018

OxyNorm (oxycodon)

Nadat mijn knie 3x was volgelopen met bloed en werd leeggezogen was het bij 4x vollopen dat ik in het vervolg pijnmedicatie kreeg in de vorm van Oxynorm. Deze medicatie hielp na een uur om de pijn sterk te verlichten en dat je de dagen erna pijnvrij de dagen kon doorkomen. Na een paar dagen gestopt maar als de knie weer volliep (nog 4x gebeurd) snel een tablet erin en ev[lees meer...]en een uur doorbijten tot dat het begon te werken.
27-04-2018

OxyNorm (oxycodon)

Het begon met diagnose Ischias maar inmiddels 8 jaar verder pijn overal onder de navel..artrose in mn wervels ,knieen, heupen en chronische uitstralende zenuw pijn. Eerst had ik capsules en ineens kreeg ik deze voorgeschreven..1 Pilletje en ik was euforisch en pijnloos..wat was het leven weer mooi . Maar mn pijnen worden steeds erger pijnpoli paar keer per jaar..2 keer d[lees meer...]aags nog lang werkende morfine. Inmiddels heb ik in de ochtend al 3a4 pillen nodig voor ik mij kan bewegen en fijn voel..en dan nog paar over de dag.Ik haat het dat ik verslaaft ben en er denk ik nooit meer af kom.Iedere dag neem ik een zakje oplospoeder voor laxeren.Ik voel mij een junkie 😢
15-04-2018

OxyNorm (oxycodon)

Ik heb migraine en daartussen zitten zeer heftige aanvallen. Tijdens zo'n aanval slik ik een tablet Oxynorm. Ik kan er lekker op slapen, maar de hevige pijn blijft.
14-02-2018

OxyNorm (oxycodon)

Mijn verhaal staat al op uw site
09-01-2018

Chronisch pijnsyndroom

Aangezien ik snel went en dus ook snel een hoge(re) dosis nodig heb, stond ik nogal twijfelachtig tegenover het gebruik van oxynorm instand. Ik moet zeggen dat het meevalt. Ik gebruik wel regelmatig en ook best veel, maar het haalt de scherpe kantjes van de pijn wat mij toch een bepaald comfort geeft. Zonder liep ik tegen de muren op, dus ben ik dankbaar. Ik zie wel op t[lees meer...]egen bet moment dat ik moet afbouwen, maar als ik dat niet doe dan helpt het binnenkort niet weer en ik heb al zo weinig wat werkt voor mij.
17-11-2017

OxyNorm (oxycodon)

Na een totale knieoperatie 6 uur na de operatie met een ruggenprik een oxynorm gehad, een half uur na het innemen werd ik dizzy en zag spierwit, werd misselijk en alles wat ik gegeten en gedronken had kwam eruit, en zo moe dat ik mijn ogen niet meer open kon houden, toen ze met het avondeten kwamen moest ik weer overgeven. dit is de hele nacht doorgegaan en de dag daarna g[lees meer...]eslapen. De pijn was wel weg. Ik heb dit middel dan ook verder geweigerd.
17-05-2017

OxyNorm (oxycodon)

Het heeft je toch noch een beetje leven terug
29-03-2017

Gewrichtspijn

kreeg veel last van ontlastingsproblemen, ondanks dat ik aardig wat Lactulose daarvoor moest innemen. Als je je voeding goed aanpast, zoals 's morgens beginnen met Brinta e.d., veel vezels, rauwkost e.d. zijn de bijwerkingen minder. Zodra je slordig wordt met wat je eet komen de problemen meteen weer terug. Daarnaast ook nog maagbeschermers. Bij elkaar heb je heel wat extr[lees meer...]a's in te nemen en je voedingspatroon aan te passen als je aan morfine begint.
25-03-2017

Lage rugpijn

Ik heb een geopereerde hernia, een nieuwe acute hernia, en een andere bulging. Dagelijks pijnstillende medicatie sinds 6 weken, op momenten van erge pijn neem ik tot 6 smeltpilletjes verdeeld over hele dag, werkt zeer efficient. Slaperig, opletten voor moeilijkere stoelgang,
18-12-2016

Hernia

Al vele jaren heb ik veel last van mijn (versleten) rug. Een paar keer per jaar uit zich dat in een periode van ernstige rugklachten met vooral s'nachts veelal slecht slapen, draaien en wakker liggen. Paracetamol en Artrotec bracht hierbij op den duur ook geen verlichting meer. Bij de laatste Hernia "aanval" schreef mijn specialist Oxynorm voor die in het begin ook [lees meer...]niet alle (zenuw) pijn wegnam, maar wel verlichting gaf en een beter slaappatroon. Na een periode van weken rust en oefeningen is de pijn ook zonder Oxynorm weer acceptabel en is de hernia weer "in slaaptoestand" gebracht. Op dit moment gebruik ik nog EEN Oxynorm net voordat ik ga slapen, en dat werkt bijna positief verslavend. De laatste tien jaar heb ik nooit meer zo goed geslapen als nu.Geen gedraai meer door rugpijn gedurende de gehele nacht! Om niet aan deze "gewoonte" te verslaven, ga ik deze vorm van gebruik overleggen met mijn orthopeed en in overleg een oplossing te zoeken naar een andere vorm van pijnbestrijding, indien dat nodig mocht zijn. Bijwerkingen: Licht duizelig, verstopping loert en is een dieet met veel vezelen raadzaam!!

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum