Ervaringen met Tramadol/paracetamol

tramadol/paracetamol

Bij  HerniaX

Fibromyalgie (5 meningen)
Gewrichtspijn (3 meningen)
Reumatoïde artritis (1 mening)
Hoofdpijn (1 mening)

Fentanyl (139 meningen)

18-02-2020 | Vrouw | 56
tramadol/paracetamol (50mg)
Hernia
als ik het niet neem is de pijn in mijn bil en been te heftig, dan kan ik niet goed functioneren. Paracetamol met tramadol haalt de scherpe randjes eraf maar je houd wel gewoon pijn al is het in mindere mate. In combinatie met proefblokkade in de zenuw die helaas niet gewerkt heeft. Ik ben gewaarschuwd voor het kalmerende en verslavende effect maar merk daar niks van, ik [lees meer...]ben niet suffer of kalmer helaas, maar dat had ik ook toen ik een roesje kreeg, schijnbaar ben ik niet zo gevoelig daarvoor.

16-11-2014 | Vrouw | 47
tramadol/paracetamol
Nek- / rughernia
In het begin erg veel nare bijwerkingen. Misselijkheid, watten in het hoofd. Hierna erg passief gebleven en depressief. En trager werkende darmen dus op de dag van inname altijd een laxeermiddel . Nu ik weet hoe het middel werkt (receptoren vol werkt het) slik je te veel heeft het niet een meer pijnstillend effect, wel meer bijwerkingen. Ik slik nu nog zo nodig 1 per dag[lees meer...] niet meer. Ongeveer 0 - 2 keer per week. Ik kan door de yoga de pijn beter opvangen. Heb nog wel last vd jeuk maar die neem ik voor lief en hindert mij niet echt. De eerste dag dat ik geen tramadol slik heb ik last van ontwenningsverschijnselen. Ik drink nooit alcohol en heb gemerkt dat ik met wat advocaat de klachten verminder. Verder nuttig ik nog steeds geen alcohol of andere middelen.

30-06-2017 | Vrouw | 44
tramadol/paracetamol (325/37,5mg)
Hernia
Zeer misselijk, hoofdsuizen en moe. Eten helpt wel tegen de misselijkheid. Pijn verdwijnt wel.

08-09-2022 | Vrouw | 40
tramadol/paracetamol (100mg)
Hernia
Na een acute hernia met uitval in mijn been en ondraaglijke pijn kreeg ik op vakantie direct tramadol injectie. Daarna tabletten van 100 en 50 mg met zo'n 250 mg tramadol per dag. Hierdoor kon ik bewegen en herstellen zonder de scherpe pijn. Geen misselijk gevoel als bij NSAID medicatie em de afbouw met 6 weken ging moeiteloos. Voor mij een zeer goede medicatie zonder [lees meer...]bijwerkingen, het algemene euforisch gevoel vd tramadol maakte de vakantie ondanks heftige pijn draaglijker.

18-08-2015 | Vrouw | 37
tramadol/paracetamol (37,5/325mg)
Hernia
Door een hernia ben ik last blijven houden van mijn linker been tot aan mijn voet. Er loopt een doof gevoel vanaf mijn bil tot aan hiel, tot aan twee linker tenen. Nu een anderhalf jaar later weer erg veel pijn. Krijg opnieuw een MRI. Vandaar tramadol/paracetamol voorgeschreven. Al snel na een uurtje voelde ik me lichter en een ontzettende droge mond kreeg ik en begon m'[lees meer...]n kaken samen te trekken. M'n lichaam begon te tintelen, en kon me niet ontspannen alsof ik hier geen controle over had.. Kreeg daarbij hartkloppingen en een gevoel moeilijk te kunnen ademen. Vreemde gewaarwording. Al met al duurde het een half uur en verdween het langzaam. Er leek een soort van piek moment te komen van de werking van de tablet. Ik was op dat moment ook in een andere omgeving. Niet handig... Beter om in huis te blijven. Mijn ervaring met dit medicijn, het haalt het de scherpe kantjes eraf, een piekmoment van de werkzame stof en stoned gevoel..