ziekte

Bestaat uit:
Nek- / rughernia (40)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hernia

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hernia

23-10-2019

Hernia

Kwam met zoveel pijn in het ziekenhuis dat ze mij meteen hoog in de Oxycodon ,na 8 dagen alleen maar hoger gaan zitten .Mri gaf het niet goed aan maar bleek caudasyndroom te hebben .Toen met spoed geopereerd maar veel restschade.Hierdoor kreeg ik de oxycodon steeds opnieuw voorgeschreven. Nadat ik mij goed in verdiept had wat dit medicijn inhoud ben ik ondanks mijn pijn in[lees meer...] bil ,been(zenuwpijn) ,voet die schreef staat en geen grip meer hebben op mijn stoelgang in week afgebouwd. Niet normaal waar je dan doorheen gaat. Snap niet dat artsen dit langer dan 2 weken voorschrijven.Daarna zo verslavend .Echt pas op!
28-09-2019

17-09-2019

Hernia

Ik heb een hernia doet heel veel
06-09-2019

Indometacine (indometacine)
Hernia

vanaf het gebruik van dit medicijn last van enorme haaruitval
19-07-2019

Hernia

In verband met toenemende pijn van 1 capsule per 24h naar 4 a 5 capsules gedurende 12 weken. Tramadol verliest vrij snel zijn werking na een paar weken waardoor je meer nodig hebt voor hetzelfde effect. De eerste 2 weken merk je dat het lichaam tijd nodig heeft om eraan te wennen. Erg duf en afwezig. Dit is ‘s nachts best fijn maar overdag niet. Toch best veel nare bijwe[lees meer...]rkingen. Dunne of hele dikke ontlasting. Weinig eetlust. Zweten. Ontwenningsverschijnselen. Op zich zonder problemen gestopt. Wel 1 a 2 welen afgebouwd. Je merkt op een gegeven moment wel fat je er van afhankelijk wordt en dat je in de stress raakt als de medicatie bijna op is. Blij dat ik er vanaf ben, maar het heeft me wel door een moeilijke pijnlijke tijd heen geholpen.
20-06-2019

Hernia

Gekregen ivm ernstige zenuwpijn in mijn been na een herniaoperatie die overigens wel goed gelukt is. Zenuw was zo beschadigd en dat gaf hele erge pijn. Niks hielp behalve de oxycodon 5 mg, mocht 2xdd 10 mg maar heb aldoor 1x per dag 5 mg genomen ivm angst voor verslaving, het haalde niet de hele pijn weg maar wel de scherpe kantjes eraf. Verder geen bijwerkingen.
24-03-2019

Hernia

maagpijn niet kunnen ontlasten zeer harde ontlasting heel duf moest langer nadenken bij alles wat ik doe en heb ze maar 2 dagen geslikt ik hoef ze niet meer gelukkig binnenkort de operatie voor mijn nekhernia ik mocht 4 tot 6 kort durend en 2 langdurende per dag
22-03-2019

Hernia

Beste middel voor de zenuwpijn, heb alles al gehad maar zoals je ook kunt lezen, vergeetachtig en niet uit je woorden komen zijn vreselijk. Nog steeds weegt dat op tegen de pijn. Het andere voordeel is, ik slaap er vreselijk goed door.
11-03-2019

Dexamethason Injecties/ Tabletten (dexamethason)

Heel erg ziek ervan, nu 3 dagen bedrust
06-03-2019

suf, droge mond
23-02-2019

Diclofenac (diclofenac)
Hernia

De behandelingen voor mijn hernia (12 x) waren gestopt. Echter ik had nog pijn, zei het wel een stuk minder. Maar zenuwpijn is heel vervelend, erg vermoeiend ook vooral op het werk. Toen pas kreeg ik Diclofenac van de HA voorgeschreven. (De fysio therapeut heeft dit middel nooit genoemd ?) Ik was / ben er erg blij mee, omdat het werkt ! Ibuprofen bijvoorbeeld heeft mij noo[lees meer...]it geholpen met mijn zenuwpijn.
20-01-2019

Hernia

Ivm aanleg voor verslaving extreme hel om te stoppen: ernstig depressief, twee suicidepogingen gedaan. Tijdens gebruik vaak hypomaan: dingen kopen, gevaarlijk gedrag, ontremd, etc. Nu, ivm overstap naar Lyrica, rustig en begeleid afbouwen via de specialist. Ik raad dit middel echt af bij mensen met een verslaving en gevoeligheid voor psychische aandoeningen. En als je h[lees meer...]et slikt en wil stoppen: langzaam afbouwen, nooit in 1x (zoals zo makkelijk gezgd wordt over veel middelen (anti depressiva idem dito)
27-12-2018

Hernia

Medicijn werkt prima had hernia in mijn nek andere medicijnen deden niks, kon amper nog lopen met oxy geen last meer, maar kan niet meer zonder na traject met mijn huisarts nu naar verslavingszorg omdat ik er niet vanaf kom. Eerst zelf geprobeerd om te stoppen maar dit lukt de ontwenning verschijnselen zijn niet mis. Misschien bij mij meer dan bij een ander maar laat je e[lees meer...]cht goed voorlichten. Ik gebruik nu 4x20mg per dag
09-12-2018

Hernia

Als ik van te voren had geweten wat oxicodon met mij deed was ik er nooit aan begonnen ik leef al tien jaar met pijn heb al twee operaties aan mijn nek gehad en van de laatste operatie ben ik nu nog t herstellen ik wil de oxicodon afbouwen en voor spuiten gaan bij de pijnpoli uk ben 37 jaar alleenstaande moeder en de jongste is twee en heb t elke dag super zwaar zit dus [lees meer...]nu elke dag op 120 mg oxicodon per dag en diazepam om de nachten door te komen
04-11-2018

Hernia

Toen het echt niet meer ging met de pijn aan de oxycodon gegaan. Als huisarts iets eerder mri had toegestaan deze zooi nooit hoeven te gaan gebruiken dan had ik het uitgezongen tot operatie. Voor de pijn prima maar oxycodon is zo verschrikkelijk verslavend het is ook in nl een epidemie aan het worden. Het stoppen kan zelfs de beste geestelijke balans totaal verstoren. Je b[lees meer...]ent een junkie als je stopt zonde4 dat je de pillen eigenlijk wil. Totale paniekaanvallen zelfmoord gedachten huilbuien en dat weken maanden na stoppen. Crisis ggz aan te pas gekomen en zit nu aan 3x d 50 mg oxzazepam om de paniek onder controle te houden. Lichamelijke onrust maar er komt niks uit je handen. Rare gedachten patronen en niet weten hoe de dag door te komen. Zelfs bedrijfsarts moest even slikken toen zij mijn verhaal hoorde en had alle begrip. Oxycodon lijkt op morfine maar is nog veel verslavender en geestelijk weer in balans komen na stoppen kan maanden duren. Hernia operatie geslaagd maar nu thuis komen te zitten omdat ik door die verdomde oxycodon totaal van het padje ben geraakt. Terwijl na onderzoek blijkt dat er geestelijk gezien niks mis is met mij... gewoon extreem reactie op stoppen opiaten. Het brengt je chemische balans in de hersenen totaal uit zijn normale doen. Stop hiermee onder begeleiding en zoek hulp als angst en paniek klachten niet overgaan!!!
27-09-2018

16-09-2018

Hernia

Kreeg na een val op het werk pijnklachten in het been konden niet vinden wat het is. Dus pijnstilling en fysio tramadol/paracetemol Werkte niet dus gewone tramadol 2xdaags 50 mg Wederom niks. Nou dan naar de oxycodon liever niet mar verder niks anders voor mij ivm hartproblematiek. 2x10 mg niks 2x30 mg niks 2x40 mg niks met paracetemol 4x1000 2x50 mg niks met par[lees meer...]acetemol 4x1000 Nu 2x60mg niks met 4x1000. Het hele scherpe scherpe is,eraf maar dan heb je het ook wel gehad. Kan 25 sept pas bij neuroloog terecht pfffff
31-08-2018

Hernia

Voorgeschreven ivm hernia/ischias ontsteking afgelopen Maart door een assistente bij de huisartsenpost . Nooit ergens meer spijt van gehad. Na een paar weken dacht ik wel te stoppen maar helaas.. got me hooked! Badend in het zweet met nachtmerries de dag erna toch maar weer moeten nemen want normaal functioneren is er niet bij. Mijn werk als zelfstandig projectleider la[lees meer...]at het niet toe half aanwezig te zijn en dus met de huisarts afgesproken om na dit project af te kicken. Hier kijk ik enorm tegen op. Graag hoor ik ervaringen van mensen die dit zijn ondergaan en er af zijn geraakt .. Wat kan ik hierbij verwachten? En zijn er hulpmiddelen voor beschikbaar? Verder raad ik bet iedereen af .. tenzij het nodig is natuurlijk.
14-08-2018

Hernia

2 operaties gehad aan zowel rughernia als nekhernia, na rughernia operatie is er littekenbindweersel gegroeid op de plek waar de hernia heb gezeten. 24 uur per dag helse pijnen, oxycondon gehad nadat alles was geprobeerd en hierbij heel veel baad gehad. Nu 150mg per dag en indien nodig meer per dag, kan er goed mee leven maar stoppen lijkt mij een hel. Had 4 dagen niks [lees meer...]genomen ik kreeg vreselijke pijnen maar werd ook ziek, leek wel een zware griep. Mijn huisarts adviseerde niet meer te stoppen aangezien ik er toch niet meer vanaf zou komen (de woorden van mijn huisarts). Neem ze dus iedere dag trouw in in de hoop dat de bijwerkingen mij die dag niet uitschakelen.
12-08-2018

Abstral (fentanyl)
Hernia

Pijnmedicatoe nodig voor chronische alvleesklierpijn, kapotte kraakbeen fase 3/4 en dubbele hernia onderrug!! *Ivm een Gastric Bypass (door de Gastric Bypass neemt je lichaam medicatie anders op als je het slinkt, vandaar de keuze pleisters en Abstral onder de tong wat in je bloedbaan komt bij je speekselklier)van Oxicodon naar Buprenorphine 10mg pleisters (toen met Lyric[lees meer...]a) afgebouwd met hulp van de pijnpoli. Toen bleek dat dit een te grote stap was en ik toch erg veel pijn had. Kreeg ik de Abstral smelttablet 300ug. Eerst 1x op de dag, maar snel bleek dat dit te weinig was. Nu zit ik op "zo nodig 4 op een dag". Het medicijn werkt bij mij erg kort. Soms maar 1 uur maar het werkt nooit langer dan 2 uur bij mij. Ps. Dit medicijn kan je mond uitdrogen en daardoor je tandglazuur aantasten!!
01-08-2018

Hernia

ik raad niemand aan om oxycodon te gebruiken neem alstublief gewoon paracetamol maar ja die hielpen niet tegen hernia na een tijdje krijgt je zoveel last van bijwerkingen die je niet wil mee maken ik slikt het nu 3maanden ben aan het afbouwen ook een ramp
22-07-2018

Morfine (morfine)
Hernia

Zonder is er voor mijn niet te leven. Ondanks het gebruik van morfine en diverse andere medicijn heb ik 24 uur per dag pijn. Vorig jaar 25-04-2017 geholpen aan een rughernia in ede bij nedspine mijn ervaringen zijn heel slecht met dit ziekenhuis en zou iedereen afraden hier heen te gaan. Geen nazorg ook niet na aangeven dat er iets niet goed was nee mevrouw u hoeft hier ni[lees meer...]et meer te komen voor na controle werd mij telefonisch medegedeeld. Nu gelukkig geaccepteerd bij sint maarten kliniek in de hoop dat zei mij kunnen helpen! Wat zou het fijn zijn als ik een half uur geen pijn zou hebben.
09-07-2018

Pregabaline (pregabaline)
Hernia

Werkt perfect voor een rug hernia in mijn geval. Klachten qua zenuw pijn verdwijnen. Het gloeit wel enorm precies op de plek van de hernia maar voor de rest is het een perfect middel. Zonder zou ik momenteel Mn bed niet eens uit kunnen komen!
29-06-2018

Hernia

Werkt ná een paar uur, tevreden, pijn is sterk verminderd, niet overmoedig worden, rust houden en bewegen, prettig medicijn in afwachting op operatie.
10-06-2018

Hernia

2 keer een langdurige tablet ingenomen. Snachts wakker geworden van de jeuk over mijn hele lichaam. Echt vreselijk
21-05-2018

Vesicare (solifenacine)
Hernia

Na een operatie en kanaalstenose operatie heb ik blijvend urine incontinentie klachten, voor de operatie voelde ik niet meer dat ik moest plassen. Ga nu om het uur omdat ik vreselijke drang heb, maar kost me moeite om het eruit te plassen....het helpt iets. Neem ze in omdat ik dan nog wat kan slapen, anders is het om de 5 minuten naar het toilet.....voel me erg ongelukkig[lees meer...] met deze situatie.....behandeld arts zegt dat er niets aan te doen is.....Binnenkort toch maar weer bespreken of de blaas beschadigd is, heb nog steeds veel pijn, misschien toch weer een nieuwe hernia.
16-05-2018

Aleve (naproxen)
Hernia

Na stoppen medicatie na drie maanden nog steeds last van geluidpiepjes in beide oren. Continue 24 uur per dag. Vooral hinderlijk bij slapen gaan en als ik wakker wordt. Soms verschillende geluiden tegelijk links en rechts.Zie boven. Dit middel zou aleen bij een arts verkrijgbaar moeten zijn en niet in de vrije verkoop!! Vraag mij af na 3 maanden of deze ellende ooit nog[lees meer...] vermindert.
09-05-2018

28-04-2018

Palexia (tapentadol)
Hernia

ik ben er erg ontevreden mee.zou er mee willen stoppen maar de specialist zegd van nog even volhouden dan bekijken wij het vannieuw
21-04-2018

Depo-Medrol (methylprednisolon)
Hernia

Geblokkeerde rug, reeds 2x geopereerd van hernia, reeds spierontspanners gekregen maar beterde niet echt, nu depomedrol gekregen lijkt nu toch te beteren

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2210)
Depressie (1821)
Angst & paniekstoornis (1671)
Hoge bloeddruk (1271)
Acne/puistjes (884)