ziekte

Bestaat uit:
Nek- / rughernia (43)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hernia

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hernia

11-09-2020 | Man | 54
Hernia
Was het beste medicijn maar weet zeker dat samen met methadon geen goede combo is, en bier.

Naproxen

11-09-2020 | Vrouw | 56
naproxen
Hernia
Morfine afgebouwd en toen Naproxen gebruikt. Beviel prima. De pijn was te doen. Maagbeschermer erbij gebruikt. Ga nu naar 250 mg tabletten om af te bouwen.

05-09-2020 | Vrouw | 46
Hernia
Begin er niet aan !!! Al met al tien jaar geslikt liep al vanaf m’n 19 met ernstige rugklachten geen dokter nam mij serieus jonge meid kan niet na tien jaar gebruik was ik het zat en eindelijk een goede neurochirurg gevonden hij nam mij direct serieus en heeft mij al met al drie x geopereerd bleek drie hernia’s en versleten wervels te hebben nu loop ik ineens na 26 jaar p[lees meer...]ijn op wolken en dat terwijl ze bij de pijnpoli waar ik eerst liep tassen vol oxycontine voorschreven echt belachelijk ( volgens mij kregen ze bonus Sen dr voor) nu heb ik het ergste gehad en ben al met al van bijna 100 mg p. Dag na vijf mg gegaan en ben dr nog niet nu weer depressieve klachten maargoed de laatste loodjes wegen het zwaarst en mijn tip praat met je huisarts ik kreeg klein beetje diazepam dr bij en dat maakte het afkicken stukken dragelijker en een paar weken diazepam afkicken is peanuts vergeleken met oxycontine. Ik zou zo blij zijn als ik dr helemaal vanaf ben en wil het nooit meer rook wel een dikke joint desnoods maar nooit meer deze bende ze moeten het verbieden gif is het

Hernia
2.5 jaar gelden begonnen met 2 x 5mg.langwerkend zit nu op 2 maal daags x 10 mg langwerkend en 6x 5 mg kort werkend plus 2maal daags 2 maal 75 mg pregabiline dat is voor de zenuwpijn. en nog steeds verrek ik van de pijn . uit behand in het ziekenhuis , ik vol een chronische pijn behandeling benaiud als de pest. geen hart problemen al 2 maal onderzocht . word er gek van. o [lees meer...]en natuurlijk 6 maal daags paracetemol voor de hoofd pijnen . die je er gratis bij krijg . daarnaast cesar therapie gevolg geen baat . .

Hernia
samen met oxycondon zie verhaal bij oxycodon

Hernia
2.5 jaar gelden begonnen met 2 x 5mg.langwerkend zit nu op 2 maal daags x 10 mg langwerkend en 6x 5 mg kort werkend plus 2maal daags 2 maal 75 mg pregabiline dat is voor de zenuwpijn. en nog steeds verrek ik van de pijn . uit behand in het ziekenhuis , ik vol een chronische pijn behandeling benaiud als de pest. geen hart problemen al 2 maal onderzocht . word er gek van. [lees meer...]o en natuurlijk 6 maal daags paracetemol voor de hoofd pijnen . die je er gratis bij krijg . daarnaast cesar therapie gevolg geen baat . .

04-07-2020 | Vrouw | 50
Hernia
Dubbele hernia Eerst dyclofenac toen tramadol Nu oxycodon met pregabaline en injectie Injectie helpt nog niet Pregabaline zorgt wel voor iets minder pijn masr voel me een wrak. Zo moe, half 8 wakker en om 8 uur medicijnen innemen en om 10.30 val ik weer in slaap.

Vimovo

30-06-2020 | Vrouw | 65
naproxen/esomeprazol

30-06-2020 | Man | 51
Hernia
Na eerst volgestopt te zijn met Naproxen en vanwege uitblijvende werking morfine achtige medicatie door arts uit ziekenhuis (in Breda) op Pregabaline gezet. Vanaf eerste inname al pijn vermindering en na langzaam dosis opbouwen van helse pijn naar een dragelijke situatie gekomen waardoor ik weer kon slapen. Na de operatie op gevoel na enkele weken de dosering langza[lees meer...]am verlaagd tot ik na een week of 8 de medicatie heb stop gezet. Ook nog een keer tijdens het afbouwen de dosering weer verhoogd omdat ik zelf een beetje teveel was gaan doen. Na 12 tot 24 uur merk je dat de pijn afneemt. Deze manier van afbouwen was uiteraard met toestemming van arts. Het werkt niet bij iedereen, maar als dit niet had gewerkt was er nog een ander medicijn geweest dat dan wel zijn doel had bereikt.

06-06-2020 | Vrouw | 42
Hernia
Ivm hernia deze medicatie gekregen. Aanvankelijk met 3x 75mg begonnen, dit ging redelijk goed. Bij ziekenhuisopname is dit verhoogd naar 2x 150 mg. Erg veel last van duizeligheid gehad, en het emmer niet meer zelf voelen... werd er neerslachtig van. Of het echt hielp bij de zenuwpijn vraag ik me af. Heb zelf besloten ermee te stoppen voor mijn hernia operatie. Liever pijn [lees meer...]dan me zo slecht voelen. Nu gestopt. Dat ging goed met elke 3 dagen een pil minder. De bijwerkingen genoemd bij afbouwen die je overal op internet ziet en de bijna horrorverhalen die je leest zijn bij mij niet van toepassing. Voel me veel beter, niet het idee dat het in pijn veel scheelt. Heb het medicijn (met afbouw) 2 maanden geslikt.

Arthrotec

05-06-2020 | Man | 59
diclofenac / misoprostol
Hernia
Meervoudige hernia. Begonnen met 50 Mg , wat mij zeer verbaasd omdat je met een slaapsyclus zit. Het inwerken duurd wel anderhalf uur en is na3 uur uitgewerkt waardoor je om de 2 uur dewekker moetzetten omparacetamol te slikken. Na 4 weken met 75 Mg begonnen op eigen verzoek..Welke tot wel 6 uur werkt zodat men snachts meer tot rust komt. Artsen schijnen niet te begrijpe[lees meer...]n dat mensen met hernia en zenuwpijnen ook angstig zijn waardoor alleen beweging wordt voorgeschreven. Leuk , maar als je maar 2 a 3 uur per nacht slaapt komt ontspanning dus niet aan bod. Als iemand met pijn tot rust kan komen, denk ik dat genezing eerder volgt.

17-04-2020 | Vrouw | 43
Hernia
Na 2 maanden heftige uitstralingspijn in de rechterbeen due met tramadol en naproxen niet volledig onderdrukt kon worden gestrart met lyrica, na 3 weken tramadol en naproxen afgebouwd en de lyrica met 25 mg verhoogd ( dus 2x 100 mg per dag) eindelijk pijnvrij. Ik kan nu vrijwel alles pijnvrij en hoop over een tijdje ook de lyrica te kunnen afbouwen. Geen bijwerkingen gemer[lees meer...]kt van het medicijn.

Methadon

12-03-2020 | Man | 49
methadon

Tramadol

27-02-2020 | Man | 43
Hernia
goed middel, goede werking maar raad het iedereen af. ik neem het nooit meer je bent een echte junkie en de afkick is verschrikkelijk. als je bereid bent om het voor de rest van je leven te nemen ok. maar anders giga derpressieve gedachten, huilbiuen, spanningspijnen, hoofdpijn, toekomst ideen weg, nochtans heb ik alles wat ik wil en is de hernia goed aan het weggaan doo[lees meer...]r kine en oefeningen , heb ook reuma. had ik geweten wat de afkick zou zijn, nog liever pijn die je kan bestrijden met oefeningen en levensstijl. ooit was het mijn wondermiddel nam er 5 op een jaar maar als je ze dagelijks moet nemen .... ben ook wel een high geweest tijdens gebruik. heb het 6 weken 2x daags gebruikt en was gewoon naar 1 per dag gegaan omdat de pijn zeer goed te verdragen was en toen was het al prijs. Ben er zo boos door dat ik gewoon cold turkey doe. na 3 dagen 'en toen nam ik nog 1 per dag) maar ontdekt waarom ik ineens zo radeloos was. mijn advies. neem het als het maar voor 1 dag is . maar niet voor lange periode. ik doe het niet meer na deze beproeving. ik leef liever, desnoods met pijn.

Tramadol/paracetamol

18-02-2020 | Vrouw | 56
tramadol/paracetamol
Hernia
als ik het niet neem is de pijn in mijn bil en been te heftig, dan kan ik niet goed functioneren. Paracetamol met tramadol haalt de scherpe randjes eraf maar je houd wel gewoon pijn al is het in mindere mate. In combinatie met proefblokkade in de zenuw die helaas niet gewerkt heeft. Ik ben gewaarschuwd voor het kalmerende en verslavende effect maar merk daar niks van, ik [lees meer...]ben niet suffer of kalmer helaas, maar dat had ik ook toen ik een roesje kreeg, schijnbaar ben ik niet zo gevoelig daarvoor.

Amitriptyline

15-02-2020 | Vrouw | 31
amitriptyline
Hernia
Aangeraden door neuroloog vanwege hernia. Ik zou er weer beter van kunnen slapen en de oxycodon medicatie kunnen afbouwen. Tegengestelde gebeurde. Ik werd juist hyperactief door de amitriptyline en was tot 4u snachts klaarwakker. Ben het daarom in de middag gaan slikken. Ging iets beter, tot vandaag. Uit het niets een enorme woedeaanval. Ik ging door het lint en wilde m[lees meer...]ezelf wat aandoen. Verschrikkelijk. Ik ben nog nooit zo de controle over mezelf verloren. Ik stop er per direct mee.

02-02-2020 | Vrouw | 33
Hernia
Ik had helse zenuw pijn, kreeg eerste instantie 2x 10mg per dag. Wat een verademing. Totaal 2 maanden geslikt maar dan. Ik moest afbouwen, ok top 1x 10mg ging goed. 1x 5mg owkee wat voel ik me raar. En dan de stop dag, hell alsof mijn botten door mijn huid willen. Huilen, trillen, krampen, hartskloppingen. Zweten, warm/koud. Begin er niett aan, ik had nog zo tegen de doc[lees meer...] gezegd is het verstandig.

25-01-2020 | Man | 63
Hernia
Niet geschikt voor mij. Ben klaarblijkelijk intolerant (contra indicatie), voor pregabaline (Lyrica).

25-01-2020 | Man | 63
Hernia
Ik gebruik helaas nog steeds heel veel medicatie voor mijn hart (op 32 jarige leeftijd een by-pass operatie, 1989), in 2012 een "nieuwe" hart-kustklep, doch heb ook enkele hernia's in de rug. Zo nu en dan gebruik ik oxycodon met een prima resultaat. Ook al gebruik ik slechts de 5mg HCI Lannacher versie met verlengde afgifte. Mijn ervaring is totaal anders betreffende "v[lees meer...]erslavend"... geen pijnen, dus het werkt uitstekend en kan desgewenst "gewoon" bewegen en zelfs huishoudelijke werkzaamheden verrichten! Ooit (als eerste medicijn), Lyrica (pregabaline) mogen proberen, doch dat was in mijn geval geen succes, rare hallucinaties. Met oxycodon totaal geen problemen. Daarnaast raak ik absoluut NIET verslaafd omtrent dit medicijn.

Ibuprofen

23-01-2020 | Man | 37
ibuprofen

Tradonal

23-01-2020 | Man | 37
Hernia
Heb al sinds 2015 pijn in de rug , lies , dij en onderrug . Ik word zo triest van pijn . Dat leven elke dag harder word . Ook om uit bed te geraken of normaal te leven gaat bijna niet meer . Heb dagen dat ik niet kan rijden of wandelen . Ik ben 38 jaar en had nooit gedacht , dat een mens met zo een pijn moet blijven lopen en leven in deze tijd 😢

23-10-2019 | Vrouw | 52
Hernia
Kwam met zoveel pijn in het ziekenhuis dat ze mij meteen hoog in de Oxycodon ,na 8 dagen alleen maar hoger gaan zitten .Mri gaf het niet goed aan maar bleek caudasyndroom te hebben .Toen met spoed geopereerd maar veel restschade.Hierdoor kreeg ik de oxycodon steeds opnieuw voorgeschreven. Nadat ik mij goed in verdiept had wat dit medicijn inhoud ben ik ondanks mijn pijn in[lees meer...] bil ,been(zenuwpijn) ,voet die schreef staat en geen grip meer hebben op mijn stoelgang in week afgebouwd. Niet normaal waar je dan doorheen gaat. Snap niet dat artsen dit langer dan 2 weken voorschrijven.Daarna zo verslavend .Echt pas op!

28-09-2019 | Man | 60

17-09-2019 | Man | 51
Hernia
Ik heb een hernia doet heel veel

Indometacine

06-09-2019 | Man | 48
indometacine
Hernia
vanaf het gebruik van dit medicijn last van enorme haaruitval

Tramadol

19-07-2019 | Man | 39
Hernia
In verband met toenemende pijn van 1 capsule per 24h naar 4 a 5 capsules gedurende 12 weken. Tramadol verliest vrij snel zijn werking na een paar weken waardoor je meer nodig hebt voor hetzelfde effect. De eerste 2 weken merk je dat het lichaam tijd nodig heeft om eraan te wennen. Erg duf en afwezig. Dit is ‘s nachts best fijn maar overdag niet. Toch best veel nare bijwe[lees meer...]rkingen. Dunne of hele dikke ontlasting. Weinig eetlust. Zweten. Ontwenningsverschijnselen. Op zich zonder problemen gestopt. Wel 1 a 2 welen afgebouwd. Je merkt op een gegeven moment wel fat je er van afhankelijk wordt en dat je in de stress raakt als de medicatie bijna op is. Blij dat ik er vanaf ben, maar het heeft me wel door een moeilijke pijnlijke tijd heen geholpen.

20-06-2019 | Vrouw | 48
Hernia
Gekregen ivm ernstige zenuwpijn in mijn been na een herniaoperatie die overigens wel goed gelukt is. Zenuw was zo beschadigd en dat gaf hele erge pijn. Niks hielp behalve de oxycodon 5 mg, mocht 2xdd 10 mg maar heb aldoor 1x per dag 5 mg genomen ivm angst voor verslaving, het haalde niet de hele pijn weg maar wel de scherpe kantjes eraf. Verder geen bijwerkingen.

24-03-2019 | Vrouw | 60
Hernia
maagpijn niet kunnen ontlasten zeer harde ontlasting heel duf moest langer nadenken bij alles wat ik doe en heb ze maar 2 dagen geslikt ik hoef ze niet meer gelukkig binnenkort de operatie voor mijn nekhernia ik mocht 4 tot 6 kort durend en 2 langdurende per dag

22-03-2019 | Vrouw | 46
Hernia
Beste middel voor de zenuwpijn, heb alles al gehad maar zoals je ook kunt lezen, vergeetachtig en niet uit je woorden komen zijn vreselijk. Nog steeds weegt dat op tegen de pijn. Het andere voordeel is, ik slaap er vreselijk goed door.

Dexamethason Injecties/ Tabletten

11-03-2019 | Vrouw | 53
dexamethason
Heel erg ziek ervan, nu 3 dagen bedrust

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2407)
Depressie (1955)
Angst & paniekstoornis (1862)
Hoge bloeddruk (1366)
Blaasontsteking (972)