ziekte

Bestaat uit:
Nek- / rughernia (49)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hernia

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hernia

23-11-2021 | Vrouw | 28
Hernia
Dubbele hernia in onderrug. Zenuwpijn van mijn bil tot mijn voet, pijn was niet uit te houden. Werd erg nerveus toen Pregabaline werd voorgeschreven, veel negatieve reacties op internet. Toch maar aan begonnen ivm wanhoop. Geef dit medicijn een week de tijd en je voelt dat de pijn wordt onderdrukt. In het begin veel slaap en een “zombie-gevoel”. Voor mij heerlijk want had [lees meer...]ineens geen stress/angst meer. Voelde me op een gegeven moment zelfs bijna euforisch. Gewichtstoename is ook een veelvoorkomende bijwerking dus heb tegelijkertijd een dieet toegepast. Na 2 maanden hersteld en ook nog eens afgevallen. :) Afbouwen heel langzaam doen, had af en toe zweetaanvallen en kwam moeilijk in slaap maar gaat vanzelf over. Hopelijk helpt deze reactie anderen die bang zijn dit middel te nemen!

04-09-2021 | Man | 53
Hernia
Omdat Diclofenac en paracetamol niet hielpen bij een hernia, aan huisarts een sterker medicijn gevraagd. Oxycodon tabletten van 10 mg. (kortwerkend)gekregen. In eerste instantie was mijn indruk geweldig , direct van de pijn af. Maar toen begon ook de dufheid erbij te komen, in eerste instantie dacht ik dat kwam omdat ik de voorgaande dagen weinig had geslapen vanwege de p[lees meer...]ijn, maar ook de dagen erna bleef de slaperigheid. Na een jaar van de Hernia af te zijn is het weer opnieuw begonnen, maar durf de Oxy niet te nemen op het werk. Jammer dat de bijwerkingen langer duren dan de pijnstilling.

30-08-2021 | Man | 30
Hernia
Werkt goed tegen de rugpijn van een hernia. Alleen de bijwerkingen zijn zeer vervelend

30-07-2021 | Vrouw | 73
Hernia
Half jaar vóór hernia ischias.Behandeld fysio en tramadol. Hernia,bil en rechterbeen ook iets verlicht door fysio. Heel pijnlijk en dus oxycodon.Wat een heerlijkheid minder pijn! Elke week controle huisarts en geleidelijk steeds minder genomen.Ik heb dit middel enkele maanden ingenomen.Nu een week helemaal gestopt na verdere afbouw. Geen bijwerking.Door coronatijd en drag[lees meer...]en van ICD(hart en diabetespatient) pas in september een MRI. Kan pijn nu opvangen met 6x2 paracetamol. Ik ben tevreden over dit medicijn,maar als het niet hoeft wil ik het niet graag nemen.

04-07-2021 | Vrouw | 40
Hernia
Dag 1 en 2 misselijk daarna niet meer. Ik ben gestart met 3x daags 1 tablet van 50 mg. Inname was om de 8 uren maar ik merkte dat de hevige scherpe beenpijn na 5 a 6 uren terugkwam. Nu ik 4x daags 1 tablet neem, om de 6 uren, in combinatie met paracetamol gaat het goed. Dit op advies neuroloog. Ik heb na verhoging geen hevige pijn meer. Het is nu prima vol te houden tot de[lees meer...] datum herniaoperatie.

Pantoprazol

28-06-2021 | Man | 59
pantoprazol
Hernia
Preventief goed spul. Langdurig gebruik leidt tot versnel aderverkalking. Jarenlang gebruik ivm hernia diafragmatica. Nu recentelijk een CABG ( 3 x bypass ). Al mijn onderzoeken, leefstijl, nier roken, niet drinken, BMI 23 val ik buiten iedere doelgroep.

26-06-2021 | Vrouw | 32
Hernia
Vijf jaar geleden was mijn eerste tramadolervaring. Naar aanleiding van een ongeval, moest ik tramadol nemen. Dit ongeveer twee maanden. Ik kende het middel niet. Bij het voorschrijven ervan werd ik ook niet gewaarschuwd voor het de extreme gewenning. Na twee maanden wilde ik afbouwen. Ik merkte dat ik lichamelijk verslaafd was geworden! Het afbouwen ging zeer slecht. Dokt[lees meer...]er geraadpleegd die beweerde dat dit niet mogelijk was. Uiteindelijk lukte het. Nadien kreeg ik een bepaalde hunkering naar het middel. Weer aan de tramadol. Weer afgebouwd. Het besef dat ik verslaafd was, was er nog niet. Enkele keren gestart en gestopt met het middel, maar de afbouw werd steeds zwaarder en zwaarder. Ik geraakte echt de grip op mijn leven kwijt. Twee jaar geleden wilde ik afbouwen met Tramadol Retard. De langzame afgifte zou minder verslavend zijn. Ik ervoer het tegenovergestelde. Mijn leven was een echte hel geworden! Een echte junkie. Uiteindelijk ben ik na 5 jaren in de afkickkliniek op 20 dagen tijd van meer dan 1200 mg per dag naar 0mg afgebouwd! Ik heb afgezien van de ontwenning - overal pijn, zweten, spierpijn, onrust, niet meer kunnen slapen, krioelende zenuwen, maniakale hoofdpijn, niezen, misselijkheid, uitgeput enzovoort enzovoort. Ik ben nog steeds in de afkickkliniek en ongeveer 5 dagen clean. Ik ben zo dankbaar dat ik dit heb gedaan! Alleen was het mij nooooit gelukt! De afkickkliniek heeft me zoveel geleerd. Dat was de beste stap ooit. Heb je hetzelfde voor? Treuzel niet en ga ervoor! Ik ben nu 5 dagen vrij van Tramadol en ik kan eerlijk zeggen dat de ontwenningsverschijnselen ECHT over zullen gaan! Ze zijn nu al sterk aan het afnemen bij mij, ook al nam ik monsterdosissen voor lange periodes. Op bepaalde momenten ga je je echt afvragen of het zal overgaan, en ik kan alleen maar bevestigen dat het zo is. Je gaat moeilijke momenten tegemoet, maar het is het waard. Tramadol, tot nooit meer!

APC Tabletten

22-04-2021 | Man | 64
pantoprazol

25-03-2021 | Man | 17
Hernia
ik had een hernia op jonge leeftijd in opbouw van operatie kreeg ik de medicatie.

08-03-2021 | Man | 49
Hernia
In combinatie met paracetamol en ibuprofen neemt het de pijn klachten bijna helemaal weg. Soms een beetje jeuk, ik heb voor de verstopping magnesium pillen die erg goed werken en veel minder vies zijn dan de zakjes..

08-02-2021 | Vrouw | 24
Hernia
Tijdens mijn opname in het ziekenhuis werd ik geïntroduceerd met dit medicijn. In eerste instantie werkte het fantastisch en werd de pijn ook zeker minder. Maar na een aantal dagen begon ik extreem veel bijwerkingen te ondervinden en werkte het middel ook minder goed tegen de pijn. De bijwerkingen waren zijn zo heftig dat ik eigenlijk beroerder daar van werd dan van de pij[lees meer...]n zelf. Besloten af te bouwen met het medicijn en maar even de tanden op elkaar te zetten met morfine. Voor mij nooit meer oxycodon. Mijn zicht begon te verminderen, ik kreeg trillende handen, hartkloppingen, de hele dag kotsmisselijk, ik kon niet meer plassen en was constant vermoeid en slaperig.

Buprenorfine

07-01-2021 | Vrouw | 38
buprenorfine
Hernia
Ben nu afgebouwd van de buprenorfine pleister 30mg en ik sta nu op nul sinds zondag middag wat een hell. Ik zal even vertellen dat ik al zo’n heel anderhalf jaar bijna 2 jaar vreselijke pijn heb gehad na 3 operaties en ze mij aan de pijnstillers hebben gezet daardoor ik had geen keus ik moest wel helaas na 2 zenwublokkades voor mijn rughernia en mijn eigenwijsheid en mijn [lees meer...]zeer hoge pijngrens na zo’n 40 kilo te zijn afgevallen en aan de Nutricia voeding moest ik wel. ik heb een verslavingsachtergrond overwonnen voor deze ellende allemaal kwam PIJNSTILLERS DIE KILLERS!! Ben aan tramadol gezet met langwerkend 200mg en nog veel andere erbij dat was het begin toen kwam ik in Emmen terecht zenwublokades gehad want ik streed net zo lang ik wou tramadol maar daar liet ik het bij geen andere oxicodon of pleisters terwijl ik 40 kilo was afgevallen en niet at ik was een veertje liep bij de diëtiste met voeding want ging gewoon niet meer. Uiteindelijk hebben ze me moeten dwingen om het te nemen bijna maar ik had na de behandelingen van de zenuwblokade in mijn rug nog veel pijn zoveel dat we een spoedoperatie werd gepland die hernia was zo groot 2cm het leukste komt nog mijn huisarts heeft mij maanden laten rondlopen ook hij zei het is geen hernia hoor het is een iisias en dus ga maar naar de fisio na veel aandringen en hij zag dat ik Zo slecht erbij zat er Zo afviel en flauwviel door de pijn en ik (pardon ) daar bijna de hele tent op kop had gezet na 100x vragen om mri scan eindelijk operatie maar wel na bijna een jaar met die hernia die zo gegroeid was in mijn rug ik bleef doorlopen wat dus ervoor gezorg heeft tot flinke schade aan mijn hele linkerkant vanaf mijn teen tot mijn lies voel ik niks nu nog steeds niet Zo erg was het en is het nog!!. Ik ben na mijn operaties gaan revalideren dus ben gelijk in actie gekomen en afgebouwd thuis van de oxicodon zelf 60mg ging opzich wel had wel last van ontwenning maar ja ik wou er perser vanaf doe troep in mijn hoofd ging het verkeerd opiaten en werd er heel down vanbinnen mijn berslavingachtergrond en de trek die ik kreeg naar heroïne tja het achtervolgd je altijd ik had zo hard gevochten voor clean te worden en in mijn kop was dit maar tijdelijk hallo!!! Ik was woest ik ben helaas daarvoor weer naar een afkickkliniek moeten gaan om van de rottige oxicodon af te komen door dit ik slikte nogal wat 100mg totaal . Het was een hell om daar af te komen ik ben in 1x stop gezet en 30mg pleisters gekregen en alle medicatie was weg behalve die pleisters nu na bijna anderhalf jaar ben ik na zondag helemaal zelf afgebouwd thuis en na paar flink beroerd geweest maar slaat op mijn lichaam pijn flinke ontwenningsverschijnselen en 5 weken ben ik nu verder voel ik me nog heel raar elke dag. Sta nu 4 dagen op nul nou ik weer niet of het door alles komt war ik heb meegemaakt met die pijnstillers maar ik heb nog heel veel ontwenningsverschijnselen en ik heb mijn kind al bijna 2 week niet bij me nu ik mis hem vreselijk en ben heel kwaad dat mij dat is overkomen . zal ook echt niet de enigste wezen .Ik loop bij het revalidatie centrum want oprereren gaat niet meer teveel schade en daardoor kans op teveel littekenweefsel en meer pijn wat drukt op mijn zenuw ik zal de rest van mijn leven met pijn moeten rondlopen en zonder pijnstillers dat weer ik wel. Rook elke avond lekker een dikke joint dat pakken ze mij nooit af.. heb al zoveel achter me moeten laten in mijn leven 20 jaar verslaafd geweest aan heroïne en alles overwonnen ik drink niet ik rook verders niet maar rook 1 jointje per dag in de avond mij krijgen ze niet kapot ik heb mijn leven op orde en dat wil ik graag zo houden maar jeetje war was dit een moeilijke hindernis en wat een verdriet heb ik gehad en weer je het allermoeilijkste is dat je alles al kwijt bent door je slecht jeugd van alles en verleden en toch maar doorgaan want 1 ding wil ik graag dat mijn zoon een goed leven heeft en een mama doe er voor hem kan zijn en daar vecht ik nog steeds elke dag voor al is het nog elke dag heel weg moeilijk als je niks hebt alleen je kindje van 6 maar goed ik wil dat toch kwijt aan jullie laat je niet kapot . (Red. tekst verkort tot persoonlijk ervaring met medicijn.)

Prednisolon tabletten/ injecties

22-12-2020 | Vrouw | 68
prednisolon

Arthrotec

07-11-2020 | Vrouw | 44
diclofenac / misoprostol
Hernia
Al vanaf moment één enorme buikpijn/ buikkrampen na inname van dit medicijn. Zelfs met EXTRA maagbeschermer teveel maagpijn.

01-11-2020 | Vrouw | 49
Hernia
Ik ben ooit begonnen omdat ik een nekhernia had waarbij de pijnstilling van tramadol niet genoeg was. Het werkt supergoed. Het nadeel is dat je wel steeds meer nodig hebt voor dezelfde werking. Nadat de nekhernia over was. Heb ik diverse alternatieven geprobeerd: tens apparaat, en nog zowat. Uiteindelijk heeft dry needling bij de fysio me van de restpijn afgeholpen. Toen b[lees meer...]en ik zelfstandig van 80 mg in een rustig tempo in een paar maanden afgekickt. Maar nu loop ik al 1,5 jaar met een tot kort onontdekte hernia van de huisarts. Dus zit weer aan de oxycodon. Pas mri gehad en over een week een afspraak met de neurochirurg. En dan maar hopen dat ze me snel kunnen opereren ivm dat Corona. Hopelijk kan ik dan in rustig tempo weer afbouwen, wat me tot dusver mee viel.

Lyrica

11-09-2020 | Man | 54
Hernia
Was het beste medicijn maar weet zeker dat samen met methadon geen goede combo is, en bier.

Naproxen

11-09-2020 | Vrouw | 56
naproxen
Hernia
Morfine afgebouwd en toen Naproxen gebruikt. Beviel prima. De pijn was te doen. Maagbeschermer erbij gebruikt. Ga nu naar 250 mg tabletten om af te bouwen.

05-09-2020 | Vrouw | 46
Hernia
Begin er niet aan !!! Al met al tien jaar geslikt liep al vanaf m’n 19 met ernstige rugklachten geen dokter nam mij serieus jonge meid kan niet na tien jaar gebruik was ik het zat en eindelijk een goede neurochirurg gevonden hij nam mij direct serieus en heeft mij al met al drie x geopereerd bleek drie hernia’s en versleten wervels te hebben nu loop ik ineens na 26 jaar p[lees meer...]ijn op wolken en dat terwijl ze bij de pijnpoli waar ik eerst liep tassen vol oxycontine voorschreven echt belachelijk ( volgens mij kregen ze bonus Sen dr voor) nu heb ik het ergste gehad en ben al met al van bijna 100 mg p. Dag na vijf mg gegaan en ben dr nog niet nu weer depressieve klachten maargoed de laatste loodjes wegen het zwaarst en mijn tip praat met je huisarts ik kreeg klein beetje diazepam dr bij en dat maakte het afkicken stukken dragelijker en een paar weken diazepam afkicken is peanuts vergeleken met oxycontine. Ik zou zo blij zijn als ik dr helemaal vanaf ben en wil het nooit meer rook wel een dikke joint desnoods maar nooit meer deze bende ze moeten het verbieden gif is het

Hernia
2.5 jaar gelden begonnen met 2 x 5mg.langwerkend zit nu op 2 maal daags x 10 mg langwerkend en 6x 5 mg kort werkend plus 2maal daags 2 maal 75 mg pregabiline dat is voor de zenuwpijn. en nog steeds verrek ik van de pijn . uit behand in het ziekenhuis , ik vol een chronische pijn behandeling benaiud als de pest. geen hart problemen al 2 maal onderzocht . word er gek van. o [lees meer...]en natuurlijk 6 maal daags paracetemol voor de hoofd pijnen . die je er gratis bij krijg . daarnaast cesar therapie gevolg geen baat . .

Hernia
samen met oxycondon zie verhaal bij oxycodon

Hernia
2.5 jaar gelden begonnen met 2 x 5mg.langwerkend zit nu op 2 maal daags x 10 mg langwerkend en 6x 5 mg kort werkend plus 2maal daags 2 maal 75 mg pregabiline dat is voor de zenuwpijn. en nog steeds verrek ik van de pijn . uit behand in het ziekenhuis , ik vol een chronische pijn behandeling benaiud als de pest. geen hart problemen al 2 maal onderzocht . word er gek van. [lees meer...]o en natuurlijk 6 maal daags paracetemol voor de hoofd pijnen . die je er gratis bij krijg . daarnaast cesar therapie gevolg geen baat . .

04-07-2020 | Vrouw | 50
Hernia
Dubbele hernia Eerst dyclofenac toen tramadol Nu oxycodon met pregabaline en injectie Injectie helpt nog niet Pregabaline zorgt wel voor iets minder pijn masr voel me een wrak. Zo moe, half 8 wakker en om 8 uur medicijnen innemen en om 10.30 val ik weer in slaap.

Vimovo

30-06-2020 | Vrouw | 65
naproxen/esomeprazol

30-06-2020 | Man | 51
Hernia
Na eerst volgestopt te zijn met Naproxen en vanwege uitblijvende werking morfine achtige medicatie door arts uit ziekenhuis (in Breda) op Pregabaline gezet. Vanaf eerste inname al pijn vermindering en na langzaam dosis opbouwen van helse pijn naar een dragelijke situatie gekomen waardoor ik weer kon slapen. Na de operatie op gevoel na enkele weken de dosering langza[lees meer...]am verlaagd tot ik na een week of 8 de medicatie heb stop gezet. Ook nog een keer tijdens het afbouwen de dosering weer verhoogd omdat ik zelf een beetje teveel was gaan doen. Na 12 tot 24 uur merk je dat de pijn afneemt. Deze manier van afbouwen was uiteraard met toestemming van arts. Het werkt niet bij iedereen, maar als dit niet had gewerkt was er nog een ander medicijn geweest dat dan wel zijn doel had bereikt.

06-06-2020 | Vrouw | 42
Hernia
Ivm hernia deze medicatie gekregen. Aanvankelijk met 3x 75mg begonnen, dit ging redelijk goed. Bij ziekenhuisopname is dit verhoogd naar 2x 150 mg. Erg veel last van duizeligheid gehad, en het emmer niet meer zelf voelen... werd er neerslachtig van. Of het echt hielp bij de zenuwpijn vraag ik me af. Heb zelf besloten ermee te stoppen voor mijn hernia operatie. Liever pijn [lees meer...]dan me zo slecht voelen. Nu gestopt. Dat ging goed met elke 3 dagen een pil minder. De bijwerkingen genoemd bij afbouwen die je overal op internet ziet en de bijna horrorverhalen die je leest zijn bij mij niet van toepassing. Voel me veel beter, niet het idee dat het in pijn veel scheelt. Heb het medicijn (met afbouw) 2 maanden geslikt.

Arthrotec

05-06-2020 | Man | 59
diclofenac / misoprostol
Hernia
Meervoudige hernia. Begonnen met 50 Mg , wat mij zeer verbaasd omdat je met een slaapsyclus zit. Het inwerken duurd wel anderhalf uur en is na3 uur uitgewerkt waardoor je om de 2 uur dewekker moetzetten omparacetamol te slikken. Na 4 weken met 75 Mg begonnen op eigen verzoek..Welke tot wel 6 uur werkt zodat men snachts meer tot rust komt. Artsen schijnen niet te begrijpe[lees meer...]n dat mensen met hernia en zenuwpijnen ook angstig zijn waardoor alleen beweging wordt voorgeschreven. Leuk , maar als je maar 2 a 3 uur per nacht slaapt komt ontspanning dus niet aan bod. Als iemand met pijn tot rust kan komen, denk ik dat genezing eerder volgt.

Lyrica

17-04-2020 | Vrouw | 43
Hernia
Na 2 maanden heftige uitstralingspijn in de rechterbeen due met tramadol en naproxen niet volledig onderdrukt kon worden gestrart met lyrica, na 3 weken tramadol en naproxen afgebouwd en de lyrica met 25 mg verhoogd ( dus 2x 100 mg per dag) eindelijk pijnvrij. Ik kan nu vrijwel alles pijnvrij en hoop over een tijdje ook de lyrica te kunnen afbouwen. Geen bijwerkingen gemer[lees meer...]kt van het medicijn.

Methadon

12-03-2020 | Man | 49
methadon
Hernia

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2658)
Depressie (2147)
Angst & paniekstoornis (2110)
Hoge bloeddruk (1528)
Blaasontsteking (1110)