Bestaat uit:
Nek- / rughernia (51)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hernia

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hernia

Actiq

18-03-2024 | Vrouw | 35
fentanyl oromucosaal/transdermaal

slaperigheid

Begonnen met deze pijnstiller, werkt goed nu wil de arts afbouwen maar dat wil ik niet, ik werk en heb deze medicatie nodig. Ondanks mijn leeftijd, waar kan ik deze medicatie kopen? Kan iemand mij helpen? Graag reactie hieronder

21-01-2024 | Vrouw | 63
Hernia
Na weken van afschuwelijke pijn met verschillende pijnstillers die niets deden (zelfs opiaten hielpen niet) is er uiteindelijk bij mij een hernia geconstateerd. Van de neuroloog kreeg ik toen Pregabaline voorgeschreven welke ik nog twee keer mocht ophogen. Vanaf dat moment kon ik bijna pijnvrij wachten op de operatie. Het enige nadeel is gewichtstoename, verder heb ik gee[lees meer...]n bijwerkingen gehad.

Morfine

21-09-2023 | Vrouw | 34
morfine
Hernia
Ze denken dat hernia heb ik wacht nu op de doorverwijzing naar ziekenhuis voor verder onderzoek de morfine zal ze werk moeten doen maar doet het niet het word alleen maar erger

26-06-2023 | Man | 75

15-02-2023 | Man | 38
Hernia
Ik herken het gevoel van eng worden in bed. Alleen heb ik dit de ene keer wel en de andere keer niet. Vaak pas uren na inname. De hoeveelheid/tijd tussen dosis lijkt daar niet mee te maken te hebben. Het is heel random wanneer dit gebeurd. Ik heb het idee dat ik snachts het dan ook benauwd heb, al kan dat psychisch zijn. Ik gebruik het al enkele jaren, ook een lange[lees meer...]re tijd de Max van 300 tot 400 mg per dag. Toen ik de Max dosering gebruikte had ik helemaal geen last van bijwerkingen. Nu ik al langere tijd op 2x per dag 50 mg zit, dus heel random bijwerkingen. Zou er graag helemaal vanaf willen, maar dat lukt me nog niet. Gelukkig wel van de 400mg per dag terug naar 100mg per dag gegaan.

Diazepam

14-11-2022 | Man | 33
diazepam
Hernia
Veel spierpijn en verstijfde spieren over het gehele lichaam, na dagelijkse dingen van werk tot huishouden tot niks doen in de bank zitten. Door deze aandoening ga je een bepaald patroon lopen en liggen en doen, wat weer andere problemen kan veroorzaken. Zelf 2 hernia's gehad 2x het mes er in. Nu weer het probleem , laatste week weer aan de diazepam en ik ben herboren v[lees meer...]an 8 tot 11 productie maken, dus ja.. bij mij is het een super middel

Buprenorfine

18-10-2022 | Man | 37
buprenorfine
Hernia
Ik gebruik Buprenorfine stickers voor zenuwpijn in de buik na twee lange operaties (ileostoma), voor pijn aan 3 hernias in de rug en een paraestomal hernia bij mijn ileostoma. Ik begon eerst met 20 microgram per uur van Transtec maar dit was helaas niet voldoende om het meeste van de pijn weg te krijgen en zit nu vast op 35 microgram per uur elke 4 dagen. Ik heb 3 jaar lan[lees meer...]g op 400mg Tramadol gezeten maar dit is door de lange duur niet gezond en werkte ook niet meer voldoende. Ik heb ook tijdelijk toen ik op vakantie was Buprenorfine van het merk Teva gehad met dezelfde sterkte maar kreeg een paar uur daarna een zeer hevige zweet aanval en niet veel later een complete psychose en moest toen onverhoopt terug om weer een Transtec sticker op te doen wat wel weer fijn werkte. Op dit moment heb ik geen andere medicatie meer nodig om fatsoenlijk te leven, ik kan eindelijk weer slapen. Ook de Transtec merk heeft wel een aantal bijwerkingen bij mij maar zijn zeer licht. Deze bijwerkingen zijn: Snel zweten, af en toe trillende ledematen, bijna dagelijks hoofdpijn maar extra water dringen en frisse lucht is vaak al voldoende, anders is een Paracetamol ook wel ok. Op de plaats van de pleister zelf heb ik af en toe jeuk en is het rood als de sticker er af moet. Met de pleister (Transtec versie) kan er gerust gedouched worden, kun je in zee gaan of in zwembad zwemmen zonder problemen. Met de Teva versie heb ik opnieuw weer een slecht ervaring en viel tot twee keer een nieuwe sticker er zo af na het fietsen (op borstkas geplakt...)

23-09-2022 | Man | 71
Hernia
bij het ontbijt 1 capsule, dan is de dag goed mogelijk, door de corona te laat behandeld en werd het een zgn klapvoet, door de tramadol toch weer door weer normaal te bewegen bijna geen last meer van de klapvoet.

Tramadol/paracetamol

08-09-2022 | Vrouw | 40
tramadol/paracetamol
Hernia
Na een acute hernia met uitval in mijn been en ondraaglijke pijn kreeg ik op vakantie direct tramadol injectie. Daarna tabletten van 100 en 50 mg met zo'n 250 mg tramadol per dag. Hierdoor kon ik bewegen en herstellen zonder de scherpe pijn. Geen misselijk gevoel als bij NSAID medicatie em de afbouw met 6 weken ging moeiteloos. Voor mij een zeer goede medicatie zonder [lees meer...]bijwerkingen, het algemene euforisch gevoel vd tramadol maakte de vakantie ondanks heftige pijn draaglijker.

04-09-2022 | Vrouw | 34
Hernia
Één jaar geleden had ik enorme pijn vanuit mijn linkerschouder tot in mijn vingers. 2 vingers werden gevoelloos. Begonnen met ibuprofen, maar deed niets dan werd er door het ziekenhuis tramadol en tradonal odis en lyrica voor geschreven. Hier voelde ik me vaak dronken, een dikke tong en soms verwardheid. Dan zei de neurochirurg wij gaan uw medicatie 4x nemen. Dan de operat[lees meer...]ie en met al die medicatie had ik zoiets oke dit is niets. Tot de HA mijn vertelde dat ik verslaafd was. Lyrica wilt de HA dokter biet dat ik neem. Heb een enorme afkick gehad. Nu neem ik normaal 1x 100mg tramadol, maar zware dagen tot 300 mg. Het medicijn neemt mijn pijn niet weg, maar houdt het dragelijk

24-08-2022 | Man | 44
Hernia
Beste lotgenoten, In 2019 is er bij mij een hernia gesignaleerd. Ik ben 44 jaar, relatief gezond, en kon de laatste maanden moeilijk lopen (uitstraling rechter been), ik begon mij zorgen te maken. Na een MRI bleek er sprake van een lage rughernia, l3-l5, tussenwervelschijven vrijwel verdwenen, en lussen zenuw bekneld tussen de wervels. Natuurlijk wou ik van de ernstige [lees meer...]pijn af, er werd direct gesproken over een spondylodese operatie, en zonder uitleg, behalve de werking van pijnbestrijding, werd mij 4x 10 mg kortwerkend, en twee maal 20mg, langwerkend, voorgeschreven. De Covid pandemie brak aan. Twee jaar de reguliere operaties uitgesteld. Door mijn eigen schuld, er stond eindelijk een operatie gepland, mocht ik niet geopereerd worden omdat ik rook. Roken (cotinine) vertraagd de aanmaak van botweefsel. De neurochirurg wou mij, kon mij, niet opereren zolang ik niet een half jaar was gestopt met roken. Stom stom stom van mij. Nu ben ik gestopt met roken, en na 3,5 jaar dealen met een rughernia word ik naar verwachting in het najaar 2022 geopereerd. Was ik maar beter en duidelijk vooraf geïnformeerd over de nadelen van Oxycodon. Ik gleed volledig af van mijn vreugde, alles was een neerwaardse spiraal. Emoties vervlakt, angstig en slapeloos, ik had geen power en ratio om mijzelf uit deze benarde situatie te trekken. Gevangen door de drugs. Tevens kreeg ik jarenlang Diazepam voorgeschreven. 20mg per dag. Overdag voor de rust, het bestrijden van de onrust en angst (ter verdediging ik ben psychiatrisch hulpverlener en kan wel tegen een mentaal stootje, voor de nacht 10mg om te kunnen rusten en slapen, tevens als spierverslapper voor de onderrug. Alweer een medicijn waar resistentie snel optreedt. Al wil ik dondersgraag van de Oxycodon af, en wie weet, het kost veel moeite, ook van de benzo’s. Het soppen met roken moet mijn motivatie blijven om geopereerd te kunnen worden en met beleid de medicatie te kunnen afbouwen. Ik ben lange tijd een wijnliefhebber geweest (dat ben ik nog..), maar drink al een tijd abstinent niet meer. Dat scheelt 80%, in goede zin (ik kan weer kilometers lopen oa.,daarna rust) van de algehele situatie. Voor de nog niet wetenden, mensen die soortgelijk snel aan medicatie zoals Oxycodon en diazepam beginnen, en een slokje lusten: denk 1000 keer na. Het is een hele lap tekst, en als zorgverlener zelf in de zorg te belanden is al een confrontatie; ik wens niemand deze slopende helse situatie toe. Sterkte allen en wees verstandig, laat u goed uitleggen uit voorzorg door de desbetreffend arts over de voor- en nadelen van deze medicatie.

23-08-2022 | Vrouw | 44
Hernia
Afbouw bij 5x20 oxycodon is een heel. Steeds griep verschijnselen, diaree & overgeven.

28-06-2022 | Man | 40
Hernia
Begonnen met 4maal daags 1 5 mg tablet nu drie jaar later ga ik naar een kliniek om van die troep af te komen ben nooit meer gaan nemen alleen wel eens gesnoven nou dan beland je ff in de wereld van never ending story echt niet om te zijken maar begin er niet aan verslaafd binnen een week of drie en het helpt eigenlijk niet zo veel

Ipraalox

18-05-2022 | Man | 61
Hernia
Gebruik al 25 jaren. Nooit bijwerkingen ervaren. 3 maanden geleden ervaren: 7 dagen achtereen vreselijke diaree aanvallen. Daarna alles over. En nu begint dat weer! Weet niet of dat door de pantoprazol komt. Maar slik geen andere medicatie en kan geen andere oorzaak bedenken. Herkennen anderen dit??

23-11-2021 | Vrouw | 28
Hernia
Dubbele hernia in onderrug. Zenuwpijn van mijn bil tot mijn voet, pijn was niet uit te houden. Werd erg nerveus toen Pregabaline werd voorgeschreven, veel negatieve reacties op internet. Toch maar aan begonnen ivm wanhoop. Geef dit medicijn een week de tijd en je voelt dat de pijn wordt onderdrukt. In het begin veel slaap en een “zombie-gevoel”. Voor mij heerlijk want had [lees meer...]ineens geen stress/angst meer. Voelde me op een gegeven moment zelfs bijna euforisch. Gewichtstoename is ook een veelvoorkomende bijwerking dus heb tegelijkertijd een dieet toegepast. Na 2 maanden hersteld en ook nog eens afgevallen. :) Afbouwen heel langzaam doen, had af en toe zweetaanvallen en kwam moeilijk in slaap maar gaat vanzelf over. Hopelijk helpt deze reactie anderen die bang zijn dit middel te nemen!

04-09-2021 | Man | 53
Hernia
Omdat Diclofenac en paracetamol niet hielpen bij een hernia, aan huisarts een sterker medicijn gevraagd. Oxycodon tabletten van 10 mg. (kortwerkend)gekregen. In eerste instantie was mijn indruk geweldig , direct van de pijn af. Maar toen begon ook de dufheid erbij te komen, in eerste instantie dacht ik dat kwam omdat ik de voorgaande dagen weinig had geslapen vanwege de p[lees meer...]ijn, maar ook de dagen erna bleef de slaperigheid. Na een jaar van de Hernia af te zijn is het weer opnieuw begonnen, maar durf de Oxy niet te nemen op het werk. Jammer dat de bijwerkingen langer duren dan de pijnstilling.

30-08-2021 | Man | 30
Hernia
Werkt goed tegen de rugpijn van een hernia. Alleen de bijwerkingen zijn zeer vervelend

30-07-2021 | Vrouw | 73
Hernia
Half jaar vóór hernia ischias.Behandeld fysio en tramadol. Hernia,bil en rechterbeen ook iets verlicht door fysio. Heel pijnlijk en dus oxycodon.Wat een heerlijkheid minder pijn! Elke week controle huisarts en geleidelijk steeds minder genomen.Ik heb dit middel enkele maanden ingenomen.Nu een week helemaal gestopt na verdere afbouw. Geen bijwerking.Door coronatijd en drag[lees meer...]en van ICD(hart en diabetespatient) pas in september een MRI. Kan pijn nu opvangen met 6x2 paracetamol. Ik ben tevreden over dit medicijn,maar als het niet hoeft wil ik het niet graag nemen.

04-07-2021 | Vrouw | 40
Hernia
Dag 1 en 2 misselijk daarna niet meer. Ik ben gestart met 3x daags 1 tablet van 50 mg. Inname was om de 8 uren maar ik merkte dat de hevige scherpe beenpijn na 5 a 6 uren terugkwam. Nu ik 4x daags 1 tablet neem, om de 6 uren, in combinatie met paracetamol gaat het goed. Dit op advies neuroloog. Ik heb na verhoging geen hevige pijn meer. Het is nu prima vol te houden tot de[lees meer...] datum herniaoperatie.

Pantoprazol

28-06-2021 | Man | 59
Hernia
Preventief goed spul. Langdurig gebruik leidt tot versnel aderverkalking. Jarenlang gebruik ivm hernia diafragmatica. Nu recentelijk een CABG ( 3 x bypass ). Al mijn onderzoeken, leefstijl, nier roken, niet drinken, BMI 23 val ik buiten iedere doelgroep.

26-06-2021 | Vrouw | 32
Hernia
Vijf jaar geleden was mijn eerste tramadolervaring. Naar aanleiding van een ongeval, moest ik tramadol nemen. Dit ongeveer twee maanden. Ik kende het middel niet. Bij het voorschrijven ervan werd ik ook niet gewaarschuwd voor het de extreme gewenning. Na twee maanden wilde ik afbouwen. Ik merkte dat ik lichamelijk verslaafd was geworden! Het afbouwen ging zeer slecht. Dokt[lees meer...]er geraadpleegd die beweerde dat dit niet mogelijk was. Uiteindelijk lukte het. Nadien kreeg ik een bepaalde hunkering naar het middel. Weer aan de tramadol. Weer afgebouwd. Het besef dat ik verslaafd was, was er nog niet. Enkele keren gestart en gestopt met het middel, maar de afbouw werd steeds zwaarder en zwaarder. Ik geraakte echt de grip op mijn leven kwijt. Twee jaar geleden wilde ik afbouwen met Tramadol Retard. De langzame afgifte zou minder verslavend zijn. Ik ervoer het tegenovergestelde. Mijn leven was een echte hel geworden! Een echte junkie. Uiteindelijk ben ik na 5 jaren in de afkickkliniek op 20 dagen tijd van meer dan 1200 mg per dag naar 0mg afgebouwd! Ik heb afgezien van de ontwenning - overal pijn, zweten, spierpijn, onrust, niet meer kunnen slapen, krioelende zenuwen, maniakale hoofdpijn, niezen, misselijkheid, uitgeput enzovoort enzovoort. Ik ben nog steeds in de afkickkliniek en ongeveer 5 dagen clean. Ik ben zo dankbaar dat ik dit heb gedaan! Alleen was het mij nooooit gelukt! De afkickkliniek heeft me zoveel geleerd. Dat was de beste stap ooit. Heb je hetzelfde voor? Treuzel niet en ga ervoor! Ik ben nu 5 dagen vrij van Tramadol en ik kan eerlijk zeggen dat de ontwenningsverschijnselen ECHT over zullen gaan! Ze zijn nu al sterk aan het afnemen bij mij, ook al nam ik monsterdosissen voor lange periodes. Op bepaalde momenten ga je je echt afvragen of het zal overgaan, en ik kan alleen maar bevestigen dat het zo is. Je gaat moeilijke momenten tegemoet, maar het is het waard. Tramadol, tot nooit meer!

APC Tabletten

Pantoprazol

22-04-2021 | Man | 64

25-03-2021 | Man | 17
Hernia
ik had een hernia op jonge leeftijd in opbouw van operatie kreeg ik de medicatie.

08-03-2021 | Man | 49
Hernia
In combinatie met paracetamol en ibuprofen neemt het de pijn klachten bijna helemaal weg. Soms een beetje jeuk, ik heb voor de verstopping magnesium pillen die erg goed werken en veel minder vies zijn dan de zakjes..

08-02-2021 | Vrouw | 24
Hernia
Tijdens mijn opname in het ziekenhuis werd ik geïntroduceerd met dit medicijn. In eerste instantie werkte het fantastisch en werd de pijn ook zeker minder. Maar na een aantal dagen begon ik extreem veel bijwerkingen te ondervinden en werkte het middel ook minder goed tegen de pijn. De bijwerkingen waren zijn zo heftig dat ik eigenlijk beroerder daar van werd dan van de pij[lees meer...]n zelf. Besloten af te bouwen met het medicijn en maar even de tanden op elkaar te zetten met morfine. Voor mij nooit meer oxycodon. Mijn zicht begon te verminderen, ik kreeg trillende handen, hartkloppingen, de hele dag kotsmisselijk, ik kon niet meer plassen en was constant vermoeid en slaperig.

Buprenorfine

07-01-2021 | Vrouw | 38
buprenorfine
Hernia
Ben nu afgebouwd van de buprenorfine pleister 30mg en ik sta nu op nul sinds zondag middag wat een hell. Ik zal even vertellen dat ik al zo’n heel anderhalf jaar bijna 2 jaar vreselijke pijn heb gehad na 3 operaties en ze mij aan de pijnstillers hebben gezet daardoor ik had geen keus ik moest wel helaas na 2 zenwublokkades voor mijn rughernia en mijn eigenwijsheid en mijn [lees meer...]zeer hoge pijngrens na zo’n 40 kilo te zijn afgevallen en aan de Nutricia voeding moest ik wel. ik heb een verslavingsachtergrond overwonnen voor deze ellende allemaal kwam PIJNSTILLERS DIE KILLERS!! Ben aan tramadol gezet met langwerkend 200mg en nog veel andere erbij dat was het begin toen kwam ik in Emmen terecht zenwublokades gehad want ik streed net zo lang ik wou tramadol maar daar liet ik het bij geen andere oxicodon of pleisters terwijl ik 40 kilo was afgevallen en niet at ik was een veertje liep bij de diëtiste met voeding want ging gewoon niet meer. Uiteindelijk hebben ze me moeten dwingen om het te nemen bijna maar ik had na de behandelingen van de zenuwblokade in mijn rug nog veel pijn zoveel dat we een spoedoperatie werd gepland die hernia was zo groot 2cm het leukste komt nog mijn huisarts heeft mij maanden laten rondlopen ook hij zei het is geen hernia hoor het is een iisias en dus ga maar naar de fisio na veel aandringen en hij zag dat ik Zo slecht erbij zat er Zo afviel en flauwviel door de pijn en ik (pardon ) daar bijna de hele tent op kop had gezet na 100x vragen om mri scan eindelijk operatie maar wel na bijna een jaar met die hernia die zo gegroeid was in mijn rug ik bleef doorlopen wat dus ervoor gezorg heeft tot flinke schade aan mijn hele linkerkant vanaf mijn teen tot mijn lies voel ik niks nu nog steeds niet Zo erg was het en is het nog!!. Ik ben na mijn operaties gaan revalideren dus ben gelijk in actie gekomen en afgebouwd thuis van de oxicodon zelf 60mg ging opzich wel had wel last van ontwenning maar ja ik wou er perser vanaf doe troep in mijn hoofd ging het verkeerd opiaten en werd er heel down vanbinnen mijn berslavingachtergrond en de trek die ik kreeg naar heroïne tja het achtervolgd je altijd ik had zo hard gevochten voor clean te worden en in mijn kop was dit maar tijdelijk hallo!!! Ik was woest ik ben helaas daarvoor weer naar een afkickkliniek moeten gaan om van de rottige oxicodon af te komen door dit ik slikte nogal wat 100mg totaal . Het was een hell om daar af te komen ik ben in 1x stop gezet en 30mg pleisters gekregen en alle medicatie was weg behalve die pleisters nu na bijna anderhalf jaar ben ik na zondag helemaal zelf afgebouwd thuis en na paar flink beroerd geweest maar slaat op mijn lichaam pijn flinke ontwenningsverschijnselen en 5 weken ben ik nu verder voel ik me nog heel raar elke dag. Sta nu 4 dagen op nul nou ik weer niet of het door alles komt war ik heb meegemaakt met die pijnstillers maar ik heb nog heel veel ontwenningsverschijnselen en ik heb mijn kind al bijna 2 week niet bij me nu ik mis hem vreselijk en ben heel kwaad dat mij dat is overkomen . zal ook echt niet de enigste wezen .Ik loop bij het revalidatie centrum want oprereren gaat niet meer teveel schade en daardoor kans op teveel littekenweefsel en meer pijn wat drukt op mijn zenuw ik zal de rest van mijn leven met pijn moeten rondlopen en zonder pijnstillers dat weer ik wel. Rook elke avond lekker een dikke joint dat pakken ze mij nooit af.. heb al zoveel achter me moeten laten in mijn leven 20 jaar verslaafd geweest aan heroïne en alles overwonnen ik drink niet ik rook verders niet maar rook 1 jointje per dag in de avond mij krijgen ze niet kapot ik heb mijn leven op orde en dat wil ik graag zo houden maar jeetje war was dit een moeilijke hindernis en wat een verdriet heb ik gehad en weer je het allermoeilijkste is dat je alles al kwijt bent door je slecht jeugd van alles en verleden en toch maar doorgaan want 1 ding wil ik graag dat mijn zoon een goed leven heeft en een mama doe er voor hem kan zijn en daar vecht ik nog steeds elke dag voor al is het nog elke dag heel weg moeilijk als je niks hebt alleen je kindje van 6 maar goed ik wil dat toch kwijt aan jullie laat je niet kapot . (Red. tekst verkort tot persoonlijk ervaring met medicijn.)

Prednisolon tabletten/ injecties

22-12-2020 | Vrouw | 68
prednisolon

Arthrotec

07-11-2020 | Vrouw | 44
diclofenac / misoprostol
Hernia
Al vanaf moment één enorme buikpijn/ buikkrampen na inname van dit medicijn. Zelfs met EXTRA maagbeschermer teveel maagpijn.