Aleve

Lage rugpijn (1 mening)

20-09-2010
Man

Hoofdpijn

bij inname regelmatig spierkrampen, verder goede pijnstiller.
29-06-2010

Aleve Feminax tegen buikkramp ongesteldheid

Ik kreeg ineens een soort van koortslip elke keer als ik een Aleve Feminax pil had geslikt. Ook kreeg ik steeds vaker last van dikke rode en pijnlijk dikke galbulten op mijn onderbenen. Pas na 6 maanden legde ik het verband met Aleve Feminax.....Ik ben direct gestopt en mijn huid heeft nooit meer vreemd gereageerd, is vanaf toen weer helemaal gaaf en ook gebleven! Dus dit[lees meer...] ter waarschuwing voor iedereen: Heb je 'zomaar' en 'plotseling' last van en dikke lip/koortslip of andere vervelende huidirritaties elke keer nadat je Aleve hebt geslikt: overleg met je huisarts. Naar mijn idee werkt gewone paracetamol en wat extra ontspanning net zo goed!
28-04-2010

Menstruatiepijn

Ik gebruik bijna elke maand aleve feminax tijdens de eerste 1 of 2 dagen van de menstruatie. Ik heb altijd flink last van krampen. De aleve haalt een groot deel van de scherpe randjes er vanaf. HEt zorgt ervoor dat je nog eens wat kunt doen op zo'n dag. Ik gebruikte in het verleden eerst altijd ibuprofen, maar wilde hier eigenlijk vanaf omdat ik had gehoord dat het eigenli[lees meer...]jk helemaal niet goed voor je was. Ik neem 's ochends altijd twee tabletten en na 8 uur nog 1. De tweede ronde (1 tabelt) lijkt altijd wat minder te werken (ik volg de instructies van de bijsluiter namelijk). Het werkt nog altijd beter dan 400mg ibupofen. De prijs van de tabletten vind ik wel vies tegenvallen 5,45 voor 20 tabletten.
15-01-2010

Menstruatiepijn

Het helpt heel goed, na een half uurtje is de pijn weg.
05-12-2009
Man

Heupblessure hardlopen

Wonderbaarlijk spul. Van nauwelijks kunnen lopen vanuit een heupblessure (hamstring) rechts EN een flank blessure links tot vrijwel niets voelen. Duurt dan een dag, daarna komt het wer langzaam terug, maar het lijkt alsof het langer werkt. Ik ben voorzichtig met naproxen want hoewel minder effect op hart (wordt gezegd) dan ibuprofen, zou het wel heftiger voor de maag kunn[lees meer...]en zijn. Ik merk dat laatste overigens niet.
16-03-2009

Rugklachten

bij gebruik van aleve classic krijg ik enorm last van mijn maag, een verkramping van een hol vat, zo zou ik 't willen omschrijven. Bij gebruik aleve intensief ervaar ik geen maagklachten. Bij beide pillen krijg ik last van een loopneus, als ik mijn hoofd buig, is het alsof een holte leegloopt. Geen snottebellen, maar echt water. Bij Voltaren K wordt in de bijsluiter deze b[lees meer...]ijwerking genoemd, bij aleve niet. Het gebruik van de pillen wordt afgeraden als dergelijke bijwerkingen zich voordoen.
03-03-2009

Menstruatiepijn

Ik heb Aleve Feminax een aantal keren tegen hevige menstruatiepijn gebruikt. 1x een tablet per maand dit in totaal 4x,dus 4 tabletten verspreid over 4 maanden Dit was het enige middel dat verlichting bracht en de pijn na 1x gebruik wegnam,maar al snel kreeg ik extreme last van mijn maag en darmen,alles leek vanbinnen verbrand,nu verdaag ik geen enkele pijnstiller meer en m[lees meer...]et mijn maag en darmen is het ook niet meer goedgekomen,ik ben nu 2 jaar verder....

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum