indometacine

Reumatoïde artritis (3 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

Paracetamol kan veilig gebruikt worden. Dat concludeert de beroepsvereniging van apothekers KNMP donderdag na eigen onderzoek van negentien merken paracetamol. Geen van de onderzochte merken bevatte de kankerverwekkende stof PCA. De uitkomst van het onderzoek komt overeen met de resultaten van een onderzoek dat NRC en tv-programma Zembla woensdag bekendmaakte. Beide media lieten in een Belgisch laboratorium elf populaire merken paracetamol testen op PCA. Ook deze bleken niet vervuild.

KNMP-voorzitter Aris Prins: ,,Het onderzoek bevestigt onze eerdere uitspraken over het veilig gebruik van dit geneesmiddel. De mensen kunnen paracetamol gewoon blijven innemen.”

KNMP (27-08-2020)

28-02-2021 | Vrouw | 56
Clusterhoofdpijn
Van neuroloog schreef Indometacine voor om diagnose Paroxymale Hemicrania vast te kunnen stellen. En dat werkte echt top, het beest in mijn hoofd hield zich koest! Maar helaas kreeg ik na een jaar indometacine gebruik ernstige bloedarmoede waarna er tijdens een endoscopie een maagbloeding en meerdere maagzweren werden ontdekt. Moest direct stoppen met de indometaci[lees meer...]ne en zit nu op de Topiramaat en het beest is weer los helaas.....

19-02-2021 | Vrouw | 35
indometacine (25mg)
Chronisch nek/hoofdpijn klachten. Beetje last van maag maar ik heb zoiezo al snel maagproblemen maar daar slik ik elke dag omeprazol 40mg voor.

03-09-2020 | Man | 70
Artrose
reuma. gebruik dit medicijn 40 jaar maar helaas niet meer te krijgen . nu uit buitenland maar dit medicijn is volgens mijn apotheker niet meer te krijgen. maar ook geen vervanger voor in de plaats . gaat om indocid retard 75mg dit medicijn kon ik alle jaren goed mee functioneren voor werk

16-04-2020 | Man | 71
In Spanje nog verkrijgbaar onder de naam Inacid 75mg retard

04-11-2019 | Man | 37
indometacine (25mg)
elke dag 3 x 25mg om de kalium in het lichaam beter te laten opnemen. Bij mij is Bartter syndrome aangetroffen. Lichaam neemt dat geen/weinig kalium op. Via indometacine kan het lichaam laten denken dat het wel meer kalium nodig heeft. Indien lichaam te weinig kalium binnen krijgt kan dit hart ritme stoornis veroorzaken bijwerking slaperig was alleen in de eerste 2 wek[lees meer...]en.

21-10-2019 | Man | 70
indometacine (100mg)
gebruik verapamil deze houden aanvallen voor grootste gedeelte tegen gebruik ik bij een aanval van clusterhoofdpijn

06-09-2019 | Man | 48
Hernia
vanaf het gebruik van dit medicijn last van enorme haaruitval

11-08-2019 | Vrouw | 31
Reumatoïde artritis
Dot middel heeft bijna mijn leven gekost. Na de vijfde dag van inname (dagen hiervoor buikpijn misselijk en dunne ontlasting) kreeg ik een stapel effect waarbij ik zeer ernstige psychische bijwerkingen kreeg. Ik heb hierna 5 dagen in een soort “enge trip” psychose doorgemaakt. De bijwerkingen die ik had stonden allemaal beschreven onder zeer ernstige bijwerkingen. Je den[lees meer...]kt altijd dat overkomt mij niet, tot het je zelf gebeurd. Nooit meer dit middel.

09-10-2018 | Vrouw | 45
Aangezichtspijn
Na 25 jaar aangezichtspijn aanvallen te hebben die getriggerd worden door een tandvleesontsteking achter in mijn kaak, de stap naar de neuroloog gezet. Omdat het aanvallen zijn is het lastig te verhelpen, verder onderzoek was dus ook niet nodig. Wel Indometacine voorgeschreven gekregen, bij pijn 3 x 1 en bij heftige pijn 3 keer per dag 2 capsules. Gelukkig bleven de aanva[lees meer...]llen een poos weg maar nu dit weekend helaas weer aan de beurt. Zondag begonnen met indometacine en ik was na 1,5 uur behoorlijk misselijk. Dit duurde wel een paar uur voor het wegtrok. Pijn was minder scherp maar niet weg. Maandag aan het werk gegaan, misselijkheid was weg maar ik was me toch een partij wazig, niet te doen. Dus naar huis gegaan en na 4 uur weer ibuprofen genomen. Daar knapte ik wel van op, niet meer wazig maar aan het eind van de dag wel behoorlijke buikkrampen. Al met al kan ik nog niet zeggen dat ik er echt beter van word. Omdat ik de aanvallen niet echt aan voel komen ook lastig, het is beter met de medicijnen te beginnen als het nog niet zo erg is. Als de pijn al heftig is heb ik het idee dat het niet goed aanslaat. Dan volstaat een ibuprofen tot nu toe beter.

07-09-2018 | Vrouw | 55
Clusterhoofdpijn
Ik loop heel lang met zere hoofdpijn. Zoals genoemd van migraine-oogmigrain clusterhoofdpijn . Maar met indometacine is de enige medicijn voor mij die heefd gewerkt.

08-07-2018 | Vrouw | 58
indometacine (50mg)
Kreeg zo'n 30 jaar geleden dit middel voorgeschreven bij hevige rugpijn. Had ook al sinds mijn jeugd last van hevige migraine waartegen niets hielp. Ontdekte bij toeval dat de indometacine tegen mijn migraine hielp! Helaas wilde mijn volgende huisarts het middel niet voorschrijven tegen migraine. Vond het rotzooi en was volgens hem geen anti migraine middel. Heb telkens he[lees meer...]mel en aarde moeten bewegen om aan een recept te komen. Soms zelfs illegaal via internet. En nog steeds! Heel jammer, want als ik geen indometacine heb verga ik van de pijn tijdens een migraine aanval. Ik voel me soms een junk met mijn gebedel en illegaal gedoe. Maar het is het enige wat helpt...!!!

23-12-2017 | Man | 23
Gewrichtsontsteking
Goeie dag 1ding elke reamatoloog geeft aan 2x per dag ochtend en avond hoezo neemt u dat 3 x per dag dan in... en waarom vraagd u niet om verhoging of injecties... ik heb nu injecties vanwege de winter verder alleen capsules dus......

13-03-2017 | Man | 63
Artrose
Gebruik indometacine al wel zeker 30jaar. Kan niet zonder. In het begin wel enig last van maagkrampen en ontlasting wisseling. Daarna niet meer. Eten of een glas melk is goed. Gebruik er 2 of 3 keer daags 2 capsules 25 gram per keer samen meer met 2 paracetamol bij mijn artrose (o.a. rug slijtage en ischias). Elke week een paar pauze dagen nemen door niet te slikken, and[lees meer...]ers werkt het niet meer genoeg. Denk daarbij ook om lever- en nierbeschadiging te voorkomen. Die dagen rustig jezelf houden. Alleen dan paracetamol. Gebruik ook wel eens af en toe 'tramadol' kan ook wel eens goed helpen. Vraag me af of de vrij te kopen' ibrufen' niet hetzelfde doet als' indometacine'. Zijn beide uit de hoek Nsaid.

13-12-2016 | Vrouw | 39
indometacine (100mg)
Na maanden van 24/7 pijn in mijn hoofd (cph), kreeg ik indometacine voorgeschreven 2x 50 Mg per dag. Wat een verademing, na de eerste inname verdween de pijn binnen een uur. Af en toe voel ik nog licht de pijn, met name in mijn gezicht. Ik ben regelmatig korte periode duizelig (na inname), ben helaas ook aangekomen. Verder ook momenten van kortademigheid en vermoeidheid ([lees meer...]extreem). Maar alles beter dan die heftige hoofdpijnaanvallen. Voordat ik indometacine mocht gaan gebruiken had ik amitryptiline voorgeschreven gekregen. Dit heb ik ook heel rustig moeten opbouwen naar 40 Mg paar dag. Dit medicijn deed niks tegen de hoofdpijnaanvallen. Ik voelde me er erg labiel onder en kwam behoorlijk wat kilo's van aan. Ik heb in overleg met de neuroloog weer langzaam afgebouwd.

21-11-2016 | Vrouw | 48
indometacine (50mg)
Ik heb al 40 jaar migraine en de laatste jaren is daar ook spierspanningshoofdpijn bijgekomen. Ik heb alle soorten profylaxe geprobeerd en alle weer gestopt vanwege de vele bijwerkingen. Gelukkig heb ik de imigran injecties die goed helpen. 4 jaar geleden moest ik afkicken van alle medicijnen omdat ik te veel triptanen gebruikte. Omdat ik vaak wakker word met hoofdpijn kre[lees meer...]eg ik de tip om 's avonds voor het slapen gaan indomethacine in te nemen. En inderdaad: het helpt. Maar nu mag ik van mijn huisarts dit niet dagelijks gaan gebruiken, want daar is het niet voor zegt hij. Overigens werkt het bij mij niet als pijnstilling als ik al hoofdpijn heb.

15-06-2016 | Vrouw | 19
Clusterhoofdpijn
Sinds het voorjaar van 2015 had ik enorme last van hoofdpijnaanvallen die steeds heftiger en frequenter werden. Na veel gedoe door de huisarts toch maar doorverwezen naar de neuroloog die gelukkig vrij snel de diagnose CPH (lijkt op clusterhoofdpijn) stelde en me Indometacine voorschreef. Eerst langzaam opbouwen tot 6 per dag (in 3 keer). De hoofdpijn verdween na het nemen[lees meer...] van de eerste capsule en kwam tijdens gebruik slechts sporadisch terug; wat een wondermiddel. Helaas begon ik erge last te krijgen van misselijkheid en maagklachten waardoor ik de dosering moest verlagen en uiteindelijk met het middel ben gestopt. Nu over naar een ander middel dat hopelijk net zo goed werkt.