Indometacine

Reuma (3 meningen)
Gewrichtspijn (2 meningen)

11-08-2019

Reuma

Dot middel heeft bijna mijn leven gekost. Na de vijfde dag van inname (dagen hiervoor buikpijn misselijk en dunne ontlasting) kreeg ik een stapel effect waarbij ik zeer ernstige psychische bijwerkingen kreeg. Ik heb hierna 5 dagen in een soort “enge trip” psychose doorgemaakt. De bijwerkingen die ik had stonden allemaal beschreven onder zeer ernstige bijwerkingen. Je den[lees meer...]kt altijd dat overkomt mij niet, tot het je zelf gebeurd. Nooit meer dit middel.
09-10-2018

Aangezichtspijn

Na 25 jaar aangezichtspijn aanvallen te hebben die getriggerd worden door een tandvleesontsteking achter in mijn kaak, de stap naar de neuroloog gezet. Omdat het aanvallen zijn is het lastig te verhelpen, verder onderzoek was dus ook niet nodig. Wel Indometacine voorgeschreven gekregen, bij pijn 3 x 1 en bij heftige pijn 3 keer per dag 2 capsules. Gelukkig bleven de aanva[lees meer...]llen een poos weg maar nu dit weekend helaas weer aan de beurt. Zondag begonnen met indometacine en ik was na 1,5 uur behoorlijk misselijk. Dit duurde wel een paar uur voor het wegtrok. Pijn was minder scherp maar niet weg. Maandag aan het werk gegaan, misselijkheid was weg maar ik was me toch een partij wazig, niet te doen. Dus naar huis gegaan en na 4 uur weer ibuprofen genomen. Daar knapte ik wel van op, niet meer wazig maar aan het eind van de dag wel behoorlijke buikkrampen. Al met al kan ik nog niet zeggen dat ik er echt beter van word. Omdat ik de aanvallen niet echt aan voel komen ook lastig, het is beter met de medicijnen te beginnen als het nog niet zo erg is. Als de pijn al heftig is heb ik het idee dat het niet goed aanslaat. Dan volstaat een ibuprofen tot nu toe beter.
07-09-2018

Clusterhoofdpijn

Ik loop heel lang met zere hoofdpijn. Zoals genoemd van migraine-oogmigrain clusterhoofdpijn . Maar met indometacine is de enige medicijn voor mij die heefd gewerkt.
08-07-2018

Indometacine (indometacine)

Kreeg zo'n 30 jaar geleden dit middel voorgeschreven bij hevige rugpijn. Had ook al sinds mijn jeugd last van hevige migraine waartegen niets hielp. Ontdekte bij toeval dat de indometacine tegen mijn migraine hielp! Helaas wilde mijn volgende huisarts het middel niet voorschrijven tegen migraine. Vond het rotzooi en was volgens hem geen anti migraine middel. Heb telkens he[lees meer...]mel en aarde moeten bewegen om aan een recept te komen. Soms zelfs illegaal via internet. En nog steeds! Heel jammer, want als ik geen indometacine heb verga ik van de pijn tijdens een migraine aanval. Ik voel me soms een junk met mijn gebedel en illegaal gedoe. Maar het is het enige wat helpt...!!!
23-12-2017

Gewrichtsontsteking

Goeie dag 1ding elke reamatoloog geeft aan 2x per dag ochtend en avond hoezo neemt u dat 3 x per dag dan in... en waarom vraagd u niet om verhoging of injecties... ik heb nu injecties vanwege de winter verder alleen capsules dus......
13-03-2017

Artrose

Gebruik indometacine al wel zeker 30jaar. Kan niet zonder. In het begin wel enig last van maagkrampen en ontlasting wisseling. Daarna niet meer. Eten of een glas melk is goed. Gebruik er 2 of 3 keer daags 2 capsules 25 gram per keer samen meer met 2 paracetamol bij mijn artrose (o.a. rug slijtage en ischias). Elke week een paar pauze dagen nemen door niet te slikken, and[lees meer...]ers werkt het niet meer genoeg. Denk daarbij ook om lever- en nierbeschadiging te voorkomen. Die dagen rustig jezelf houden. Alleen dan paracetamol. Gebruik ook wel eens af en toe 'tramadol' kan ook wel eens goed helpen. Vraag me af of de vrij te kopen' ibrufen' niet hetzelfde doet als' indometacine'. Zijn beide uit de hoek Nsaid.
13-12-2016

Indometacine (indometacine)

Na maanden van 24/7 pijn in mijn hoofd (cph), kreeg ik indometacine voorgeschreven 2x 50 Mg per dag. Wat een verademing, na de eerste inname verdween de pijn binnen een uur. Af en toe voel ik nog licht de pijn, met name in mijn gezicht. Ik ben regelmatig korte periode duizelig (na inname), ben helaas ook aangekomen. Verder ook momenten van kortademigheid en vermoeidheid ([lees meer...]extreem). Maar alles beter dan die heftige hoofdpijnaanvallen. Voordat ik indometacine mocht gaan gebruiken had ik amitryptiline voorgeschreven gekregen. Dit heb ik ook heel rustig moeten opbouwen naar 40 Mg paar dag. Dit medicijn deed niks tegen de hoofdpijnaanvallen. Ik voelde me er erg labiel onder en kwam behoorlijk wat kilo's van aan. Ik heb in overleg met de neuroloog weer langzaam afgebouwd.
21-11-2016

Indometacine (indometacine)

Ik heb al 40 jaar migraine en de laatste jaren is daar ook spierspanningshoofdpijn bijgekomen. Ik heb alle soorten profylaxe geprobeerd en alle weer gestopt vanwege de vele bijwerkingen. Gelukkig heb ik de imigran injecties die goed helpen. 4 jaar geleden moest ik afkicken van alle medicijnen omdat ik te veel triptanen gebruikte. Omdat ik vaak wakker word met hoofdpijn kre[lees meer...]eg ik de tip om 's avonds voor het slapen gaan indomethacine in te nemen. En inderdaad: het helpt. Maar nu mag ik van mijn huisarts dit niet dagelijks gaan gebruiken, want daar is het niet voor zegt hij. Overigens werkt het bij mij niet als pijnstilling als ik al hoofdpijn heb.
15-06-2016

Clusterhoofdpijn

Sinds het voorjaar van 2015 had ik enorme last van hoofdpijnaanvallen die steeds heftiger en frequenter werden. Na veel gedoe door de huisarts toch maar doorverwezen naar de neuroloog die gelukkig vrij snel de diagnose CPH (lijkt op clusterhoofdpijn) stelde en me Indometacine voorschreef. Eerst langzaam opbouwen tot 6 per dag (in 3 keer). De hoofdpijn verdween na het nemen[lees meer...] van de eerste capsule en kwam tijdens gebruik slechts sporadisch terug; wat een wondermiddel. Helaas begon ik erge last te krijgen van misselijkheid en maagklachten waardoor ik de dosering moest verlagen en uiteindelijk met het middel ben gestopt. Nu over naar een ander middel dat hopelijk net zo goed werkt.
04-02-2016

Syndroom van Tietze

16-11-2015

Clusterhoofdpijn

Ik ben gegaan van 5 x per week onmenselijke (cluster)hoofdpijn naar ongeveer maar 1x per week. Helaas ben ik er tot nu toe al bijna 7 kilo mee aangekomen.. Ik sport zeker 3x per week en soms meer dus helaas is dit wel een enorme tegenvaller. Heb binnenkort een afspraak met de neuroloog waarbij dit zeker ter sprake zal komen en we hopelijk een oplossing hiervoor vinden.
09-07-2015

Hoofdpijn

Ik gebruik de Indometacine nu vanaf 28-11-2014 en ben opgebouwd van 3x 25 mg per dag naar 3x75 mg per dag. Dit werkte enkele maanden best goed maar in mei moest ik 1x 25mg afbouwen en meteen verergerde mijn hoofdpijn. Ik heb dit i.o.m. de neuroloog weer na 1 week opgebouwd naar 3x 75mg per dag. Alleen kom ik niet meer op het pijnniveau van ervoor dus moet ik nu 4 weken la[lees meer...]ng opbouwen met 25mg per dag erbij en wanneer dit niet werkt dan nog een keer 25mg per dag erbij. Wel is de maagbeschermer nu verdubbelt omdat het medicijn wel maagklachten veroorzaakt. Dus hopelijk heeft de verhoging effect en kan ik na een half jaar weer proberen af te bouwen.
20-05-2015

Clusterhoofdpijn

Vanaf de 1e capsule pijnvrij. Voor mij een wondermiddel! Ik gebruik het pas een paar dagen nu maar voel een wereld van verschil. Nauwelijks bijwerkingen, beetje duizelig direct na inname, is na 5 minuten weer weg. Ik neem ze direct na de maaltijd.
02-05-2015

Gewrichtspijn

na de eerste inname raakte ik volledig in de war en had ernstige ademhalingsproblemen
30-04-2015

Reuma

Ziekte van Bechterew gaf veel pijnklachten onder in de rug met uitstraling naar mijn linkerbeen. 's Avonds voor het slapen 1 capsule met wat melk innemen = tegen maagpijn. Hele nacht geen pijnklachten en een deel van de ochtend ook nog. Tussen de middag 1 capsule 25 mg voor de rest van de dag. Enige nadeel was dat toen ik begon met innemen, ik 's avonds duizelig was. Dit d[lees meer...]uurde 3 avonden en toen geen last meer.
18-03-2015

Aangezichtspijn

Dit middel werd voorgeschreven voor mijn clusterhoofdpijn - en aangezichtspijnen. Het is voor mij een wondermiddel daar het mijn pijnen gelijk onderdrukt. 3x per dag neem ik 50mg in. Ik kreeg wel maagklachten door dit medicijn, maar nu neem ik ze in bij het eten. Ik neem ze in met pap of vla en drink ik er een beker melk bij wat heel goed helpt. Ook de regelmaat van inne[lees meer...]men is voor mij erg belangrijk. Ik ben blij dat dit middel mij zo goed help en de aanvallen tegen gaat.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum