Ervaringen met Indometacine

indometacine

Gewrichtspijn (2 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

16-02-2024 | Vrouw | 63
Hoofdpijn
Ik gebruik Indometacine (50 mg pd)al 30 jaar voor de stekende hoofdpijn (Hemicrania continua). Het werkte heel erg goed. Op dringend advies van huisarts en neuroloog ben ik hier 4 maanden geleden mee gestopt. Het zou Medicatieovergebruikshoofdpijn kunnen veroorzaken en niet goed zijn voor mijn nierfunctie. Ik ben hier heel erg ziek van geworden, 2 maanden lang dagelijks zw[lees meer...]are hoofdpijnen. Na 2 maanden kwam de stekende hoofdpijn in hevige mate terug. Een maand later daarom weer gestart met het medicijn (eerst 1x25 mg, nu 100 mg pd, opbouwen tot 150 mg pd). Pijnen worden minder, maar zijn nog niet weg. Erg vervelend proces. De dosering is nu veel hoger dan op het stopmoment en nog is de pijn niet over. Het is onduidelijk wat hiervoor de reden is. Helaas is dit het enige medicijn wat werkt bij stekende hoofdpijn.

13-09-2022 | Man | 52
indometacine (25mg)
Ik kreeg enorme pijn aan de rechterkant van mijn gezicht rond mijn oog en kaaklijn (langs de nervus trigeminus). in het begin leek het zelfs alsof mijn hoofdhuid in de brand stond, en kreeg ik migraine achtige verschijnselen erbij zoals overgevoeligheid voor geluid. Na een periode van flinke pijn zwakte dit af, maar het bleef altijd zeurend aanwezig met af en toe flinke p[lees meer...]ijnscheuten op verschillende plekken, maar alleen rechts. Na 1,5 jaar onderzoek door uiteenlopende specialisten is de diagenose gesteld. Na inname van Indometacine verdween de pijn nagenoeg onmiddelijk. Het is nagenoeg het enige medicijn wat hier goed tegen helpt. Echter bij afbouw kom het meteen weer terug. Sterker nog... inspanning/stress, alcohol, caffeine en warm/kou verschil kunnen een trigger zijn om door de medicatie heen te breken. Dan moet ik de dosis tijdelijk verhogen. Ik gebruik tussen de 100 en 150mg per dag om het te onderdrukken. Een wondermiddel met helaas wel wat nare bijwerkingen. Vooral de kans op maagbloedingen op latere leeftijd baart me zorgen.

06-07-2022 | Man | 51
indometacine (25mg)
Sinds 3 maanden heb ik ernstig last van Stabbing Headache (heftige steken van een seconde achter mijn linker oog). Soms meer dan honderd per dag. 4 weken geleden een nacht met Paroxysmale Hemicrania aanvallen gehad (totaal 14 aanvallen van 2-15 minuten achtereen). In eerste instantie Gabapentine (3 x 300 mg p/d) maar dat bleek niet afdoende. Sinds een week aan Indometasin[lees meer...]e (3 x 25 mg p/d) en dat werkt tot nu toe super. Moest wel een spiegel opbouwen. Na 3 dagen nagenoeg geen steken meer (heel in de verte soms iets voelbaar en hooguit 10 per dag). Geen last van bijwerkingen. Ik ga wel elke 6 weken afbouwen om te zien of het nog steeds nodig is/blijft. In dat geval zal ik ook maagbeschermers (moeten) gaan slikken.

28-02-2021 | Vrouw | 56
Clusterhoofdpijn
Van neuroloog schreef Indometacine voor om diagnose Paroxymale Hemicrania vast te kunnen stellen. En dat werkte echt top, het beest in mijn hoofd hield zich koest! Maar helaas kreeg ik na een jaar indometacine gebruik ernstige bloedarmoede waarna er tijdens een endoscopie een maagbloeding en meerdere maagzweren werden ontdekt. Moest direct stoppen met de indometaci[lees meer...]ne en zit nu op de Topiramaat en het beest is weer los helaas.....

19-02-2021 | Vrouw | 35
indometacine (25mg)
Chronisch nek/hoofdpijn klachten. Beetje last van maag maar ik heb zoiezo al snel maagproblemen maar daar slik ik elke dag omeprazol 40mg voor.

03-09-2020 | Man | 70
Artrose
reuma. gebruik dit medicijn 40 jaar maar helaas niet meer te krijgen . nu uit buitenland maar dit medicijn is volgens mijn apotheker niet meer te krijgen. maar ook geen vervanger voor in de plaats . gaat om indocid retard 75mg dit medicijn kon ik alle jaren goed mee functioneren voor werk

16-04-2020 | Man | 71
In Spanje nog verkrijgbaar onder de naam Inacid 75mg retard

04-11-2019 | Man | 37
indometacine (25mg)
elke dag 3 x 25mg om de kalium in het lichaam beter te laten opnemen. Bij mij is Bartter syndrome aangetroffen. Lichaam neemt dat geen/weinig kalium op. Via indometacine kan het lichaam laten denken dat het wel meer kalium nodig heeft. Indien lichaam te weinig kalium binnen krijgt kan dit hart ritme stoornis veroorzaken bijwerking slaperig was alleen in de eerste 2 wek[lees meer...]en.

21-10-2019 | Man | 70
indometacine (100mg)
gebruik verapamil deze houden aanvallen voor grootste gedeelte tegen gebruik ik bij een aanval van clusterhoofdpijn

06-09-2019 | Man | 48
Hernia
vanaf het gebruik van dit medicijn last van enorme haaruitval

11-08-2019 | Vrouw | 31
Reumatoïde artritis
Dot middel heeft bijna mijn leven gekost. Na de vijfde dag van inname (dagen hiervoor buikpijn misselijk en dunne ontlasting) kreeg ik een stapel effect waarbij ik zeer ernstige psychische bijwerkingen kreeg. Ik heb hierna 5 dagen in een soort “enge trip” psychose doorgemaakt. De bijwerkingen die ik had stonden allemaal beschreven onder zeer ernstige bijwerkingen. Je den[lees meer...]kt altijd dat overkomt mij niet, tot het je zelf gebeurd. Nooit meer dit middel.

09-10-2018 | Vrouw | 45
Aangezichtspijn
Na 25 jaar aangezichtspijn aanvallen te hebben die getriggerd worden door een tandvleesontsteking achter in mijn kaak, de stap naar de neuroloog gezet. Omdat het aanvallen zijn is het lastig te verhelpen, verder onderzoek was dus ook niet nodig. Wel Indometacine voorgeschreven gekregen, bij pijn 3 x 1 en bij heftige pijn 3 keer per dag 2 capsules. Gelukkig bleven de aanva[lees meer...]llen een poos weg maar nu dit weekend helaas weer aan de beurt. Zondag begonnen met indometacine en ik was na 1,5 uur behoorlijk misselijk. Dit duurde wel een paar uur voor het wegtrok. Pijn was minder scherp maar niet weg. Maandag aan het werk gegaan, misselijkheid was weg maar ik was me toch een partij wazig, niet te doen. Dus naar huis gegaan en na 4 uur weer ibuprofen genomen. Daar knapte ik wel van op, niet meer wazig maar aan het eind van de dag wel behoorlijke buikkrampen. Al met al kan ik nog niet zeggen dat ik er echt beter van word. Omdat ik de aanvallen niet echt aan voel komen ook lastig, het is beter met de medicijnen te beginnen als het nog niet zo erg is. Als de pijn al heftig is heb ik het idee dat het niet goed aanslaat. Dan volstaat een ibuprofen tot nu toe beter.

07-09-2018 | Vrouw | 55
Clusterhoofdpijn
Ik loop heel lang met zere hoofdpijn. Zoals genoemd van migraine-oogmigrain clusterhoofdpijn . Maar met indometacine is de enige medicijn voor mij die heefd gewerkt.

08-07-2018 | Vrouw | 58
indometacine (50mg)
Kreeg zo'n 30 jaar geleden dit middel voorgeschreven bij hevige rugpijn. Had ook al sinds mijn jeugd last van hevige migraine waartegen niets hielp. Ontdekte bij toeval dat de indometacine tegen mijn migraine hielp! Helaas wilde mijn volgende huisarts het middel niet voorschrijven tegen migraine. Vond het rotzooi en was volgens hem geen anti migraine middel. Heb telkens he[lees meer...]mel en aarde moeten bewegen om aan een recept te komen. Soms zelfs illegaal via internet. En nog steeds! Heel jammer, want als ik geen indometacine heb verga ik van de pijn tijdens een migraine aanval. Ik voel me soms een junk met mijn gebedel en illegaal gedoe. Maar het is het enige wat helpt...!!!

23-12-2017 | Man | 23
Gewrichtsontsteking
Goeie dag 1ding elke reamatoloog geeft aan 2x per dag ochtend en avond hoezo neemt u dat 3 x per dag dan in... en waarom vraagd u niet om verhoging of injecties... ik heb nu injecties vanwege de winter verder alleen capsules dus......

13-03-2017 | Man | 63
Artrose
Gebruik indometacine al wel zeker 30jaar. Kan niet zonder. In het begin wel enig last van maagkrampen en ontlasting wisseling. Daarna niet meer. Eten of een glas melk is goed. Gebruik er 2 of 3 keer daags 2 capsules 25 gram per keer samen meer met 2 paracetamol bij mijn artrose (o.a. rug slijtage en ischias). Elke week een paar pauze dagen nemen door niet te slikken, and[lees meer...]ers werkt het niet meer genoeg. Denk daarbij ook om lever- en nierbeschadiging te voorkomen. Die dagen rustig jezelf houden. Alleen dan paracetamol. Gebruik ook wel eens af en toe 'tramadol' kan ook wel eens goed helpen. Vraag me af of de vrij te kopen' ibrufen' niet hetzelfde doet als' indometacine'. Zijn beide uit de hoek Nsaid.