Ervaringen met Indometacine

Gewrichtspijn (2 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

07-10-2014 | Man | 34
Hernia

05-09-2013 | Vrouw | 63
indometacine (25mg)
Jaren aan liggen modderen, pijn in de gewrichten, migraine aanvallen van 's morgens tot 's avonds overgeven, dat werd steeds erger. Na verschillende keren bij de h.a. geweest te zijn, kreeg ik med. aangereikt. Heb 4 verschillende medicaties geprobeerd, hielpen allen niet, totdat ik imigran injecties kreeg. Injecteerde zelf dat was mijn wondermiddel. Het hielp geweldig, [lees meer...]maar ik moest steeds vaker spuiten. Na een jaar of 8 wilde ik toch wel van die injecties af, mijn h.a. verwees mij naar de neuroloog. 6 verschillende medicijnen geprobeerd, hielpen allen niet. Ik ben terug gegaan naar mijn h.a., heb een second opinion gevraagd in een ander ziekenhuis. Deze neuroloog schreef mij indometacine 25 mg. voor. Ik ben niet helemaal van mijn migraine, af maar 75% is het verbeterd, af en toe neem ik een tablet extra voor mijn gewrichtspijn, wil niet elke dag 3 nemen i.v.m. haaruitval. Ik heb mijn gewone leven weer terug, super!!!!!!!!

17-02-2012 | Vrouw | 44
indometacine
Gebruik het nu 4 maand voor de migraine en het bevalt me super ! Migraine is met 90% afgenomen ! Heeeerlijk.

19-12-2011 | Man | 17
indometacine
Deze vorm van clusterhoofdpijn is helaas een vorm waarbij de oorzaak nog niet is vastgesteld. Hierbij moet ik indometacin 25mg in combinatie met omeprazol 20mg slikken omdat ik bijwerkingen krijg van de indometacin.

12-06-2011 | Man | 47
Artritis
Ik heb last van ongedefinieerde artritis. Dit betekent dat ik alle symptomen heb vab rematiode artritis maar dat er geen reumafactoren in mijn bloed zijn te traceren. Wel heb ik (steeds frequenter) last van ontstekingsaanvallen op de pezen in de polsen en voeten. Ik slik hiervoor MTX als reuma medicijn met de Indometacine als ontstekingsremmer en pijnstiller. Begin dit [lees meer...]jaar werd mi, tijdens een onderzoek in het AMC, j de Indometacine afgeraden nadat ik een aanval van nierstenen had. De Indometacine was hier mede debet aan. Ik heb, bijna een half jaar na dato, nog steeds meerdere malen per week dat er kleine steentjes bij de urine zitten. Deze steentjes zijn 100% urinezuur. In overleg met mijn reumatoloog wil ik nu een andere ontstekingsremmer die minder (of niet) slecht is voor mijn vitale organen. Ik slikte hiervoor Arcoxia als ontstekingsremmer.

09-03-2011 | Man | 62
Artritis psoriatica
een noodzakelijke medicatie in verband met gewrichtsontstekingen

01-03-2011 | Vrouw | 40
Paroxysmale hemicranie
Indometacine is het enige middel tegen PH. Ik moet het gebruiken, maar de bijwerkingen zijn vervelend. Vermoeid, misselijk, gebrek aan eetlust en vasthouden van vocht. Daarnaast is het geen fijn spul voor mijn maag, dus moet ik er omeprazol bij slikken, 40mg. Dan nog regelmatig last van bijwerkingen, en geen mogelijkheid om over te stappen naar een ander medicijn.

11-10-2010 | Vrouw
Reuma
heb moeite gehad van indocid naar indometacine

23-09-2010 | Vrouw
Cluster hoofdpijn

26-05-2010 | Vrouw
Ter voorkoming van lidtekenweefsel
Ik kreeg Indometacine ter vorkoming van de aanmaak van lidtekenweefsel na een operatie. Er werd gezegd dat het niet wetenschappelijk bewezen was dat het hielp. Maar baadt het niet, schaadt het niet. Dacht ik. Ik had last echter van koorstgolven die uit het niets kwam en een uur aanhielden, koppijn, misselijk, last van mijn maag, lusteloos, moe, last met kijken en focusse[lees meer...]n. Het duurde even voor ik bedacht dat die hele rijtje klachten van het medicijn konden zijn. Ik heb toen zelf de dosis gehalveerd en meteen verminderde de klachten ook met de helft. Logisch gevolg dat ik vervolgens met indometacine ben gestopt. Ik heb het in totaal drie weken gebruikt.

24-05-2010 | Man
Rugpijn
Mij hielp het wel om rechtop te kunnen lopen, maar ik kreeg ook bloed bij de ontlasting en een onprettig gevoel in de darmen. tegen de pijn op zich hielp het niet echt.

26-04-2010 | Vrouw
JIA
Dit medicijn heeft voor mij de bijwerkingen dat mijn reactievermogen toch minder is. Ik slik het dan ook niet vlak voordat ik auto ga rijden. Ook merk ik dat mijn tong wat minder precies kan articuleren tijdens het trompet spelen. Verder werkt het wel goed.

20-04-2010 | Vrouw
Migraine-nek- en spierpijn
hevige migraine voortkomend van artrose in nek en bijhorende spierstijfheid en hevige pijn.Altijd in het weekend.Kon NIKS maar dan ook NIKS doen of liggen kermen en kotsen (sorry). Mijn huisdokter deed het af als spanningshoofdpijn en ik kon met een gewone pijnstiller vertrekken. Jaaaaren heb ik zo gesukkeld en nu was ik het BEU.Andere dokter aangesproken na 15 jaar.Mijn v[lees meer...]erhaal gedaan en hij vond dat het wel degelijk MIGRAINE was, terwijl de andere dokter dit altijd wegwaaide. Zalig, zalig, zalig, kon ik eindelijk met die zetpillen toch een aangenaam weekend hebben en de pijn snel verdrijven. Nu moet je weten dat ik nog NOOIT ben thuisgebleven van het werk omwille van ziekte,ik ben dus NOOIT ziek. Enkel in het weekend heb ik Mirgraineaanvallen en eindelijk kan ik dit nu ook tegenwerken. Ik ben héél héél blij. Heb het als Indocid of Dolcidium gekregen, is krak hetzelfde.

22-03-2010 | Vrouw
Clusterhoofdpijn
Ik dacht altijd dat ik aangezichtspijn had omdat de pijn in mijn hoofd 3 dagen lang was en aan 1 kant van mijn gezicht. beginnend achter mijn oog, en druk op mijn kaak. Daarna 3 dagen afschuwlijke pijn waarbij mijn oog rood van de pijn werd. Nu met Indometacine, begint er weer binnen een halve dag een normaal werkbaar leven. Heb vaak wel in het begin van de inname een du[lees meer...]izelig en slap gevoel, dat verdwijnt na een halve dag. Verder blij dat dit medicijn aanslaat.

18-03-2010 | Vrouw
Hoofdpijn
Ik heb al jaren last van hoofdpijn, komend vanuit mijn nekspieren. De spieren zijn erg hard en pijnlijk en na verloop van tijd krijg ik hoofdpijn (lopend over het hoofd, de oogkassen, eindigend in de kaakholte). Alle "reguliere" pijnstillers en migrainemedicijnen werkten niet. Indometacine helpt bijna altijd, mits ingenomen bij een hoeveelheid voedsel (het wordt dus een pr[lees meer...]obleem als de hoofdpijn al zo erg is dat eten er niet meer inblijft).

16-12-2009 | Man
Auto immuum ziekte