Ervaringen met Naproxen

Menstruatiepijn (15 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Spierpijn (8 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Peesontsteking schouder (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Lage rugpijn (5 meningen)
Hoofdpijn (4 meningen)
Fibromyalgie (4 meningen)
Syndroom van Tietze (4 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Buikpijn (3 meningen)
Kaakoperatie (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)
Heupslijtage (2 meningen)
Trekken van tand of kies (2 meningen)
Allergie (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

11-09-2020 | Vrouw | 56
Hernia
Morfine afgebouwd en toen Naproxen gebruikt. Beviel prima. De pijn was te doen. Maagbeschermer erbij gebruikt. Ga nu naar 250 mg tabletten om af te bouwen.

18-08-2020 | Vrouw | 20
Lage rugpijn

10-05-2019 | Vrouw | 33
Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

14-03-2019 | Vrouw | 60
Gordelroos
Elke 12 uur mag ik 1 tablet. Helaas is de werkingsduur 7 tot 12 uur. Het komt voor dat het uitgewerkt is voordat ik een nieuwe mag nemen. Ik mag het aanvullen met paracetamol en daar neem ik dan ook de maximale hoeveelheid van. Door de combinatie onderdrukt het de pijn tot een acceptabel level.

09-01-2019 | Man | 59
Nek- / rughernia
Vijf jaar geleden heb ik een nekhernia gehad en ben daar aan geopereerd. Eind 2018 kreeg ik weer dezelfde stekende pijn in mijn rug, tussen/onder mijn schouderbladen met uitstraling naar mijn arm, welke een paar dagen na later ook uitvalverschijnselen vertoonde. ik kon niet slapen van de stekende pijn. Naproxen voorgeschreven gekregen en eerste nachten nog paracetamol ges[lees meer...]likt. Nu, 10-01-2019, kom ik de nacht door met alleen 2xdaags een tablet Naproxen. Voel nog wel dat het niet goed is, maar stekende pijn is weg. Kan pas begin maart bij neuroloog terecht en zal het tot die tijd hiermee moeten doen ben ik bang. Ik slik ook Tamsulosine en heb de indruk dat de werking hiervan verminderd is want ik moet er 's-nachts meer uit om te plassen en aandrang overdag is ook weer frequenter en hoger.

22-07-2018 | Vrouw | 52
naproxen (250mg)
Enorme zenuwpijn...gegild van de pijn, kon niet staan zitten lopen..pff de hel werkelijk... naproxen en paracetamol 4 x 250 mg per dag , geen maagbeschermer erbij gehad...( mijn vriendin gehaald bij apotheek aangezien de arts niet aan huis komt...(zit net buiten de km grens!!)Grrr.....in duitsland komen ze je thuis echt wel een spierontspanner inspuiten!!...ooit een nekz[lees meer...]enuw klem gehad) maar helaas wonen we in nederland...dus zelf maar uitzoeken wie jou kan helpen..als je op je knieen bent gezakt vd pijn... Op dag 4 gestopt met de medicamenten....en gelukkig weer alleen kunnen op staan en voor zichtig lopen( zonder de buurvrouw haar hulp) wat een opluchting zeg!! nu dag 6 nog onderrug pijn bijwerkingen medicijn...maagpijn sinds 3 dagen... ik zal nog tijd pijn houden in de onderrug...niet gek na 2 dagen enorme kramp, omdat er een zenuw klem zat.....tja ...dat blijf je wel voelen dan.... en moet weer!! terug naar de arts als de maagpijn niet verdwijnt... nou ik knap vast op , maar wens ieder die nu enorme pijn heeft ...sterkte...het gaat hopelijk voorbij...rot medicijnen.....klote systeem hier ...

19-01-2018 | Vrouw | 37
Menstruatiepijn
Na een operatie, waarbij een cyste en een eierstok zijn verwijderd, kreeg ik enorm veel buikpijn tijdens de menstruatie. Ook waren de bloedingen super heftig. Staan, zitten, liggen niets hielp de pijn was echt verschrikkelijk. Na overleg met de gynaecoloog kreeg ik Naproxen voorgeschreven. Ik merk dat de pijn een stuk minder is en ook de bloedingen zijn iets minder heftig.[lees meer...] Het is nog niet zo als voor de operatie maar het is nu dragelijk.

02-12-2017 | Man | 70
Nekklachten
Heb nekklachten versleten wervels met uitstralingen naar schouder en hoofd. Naar Reumatoloog geweest, MRI gehad. Conclusie wervels versleten en ontsteking. Advies was Cortisone injectie. Heb ik gehad, nu 10 maanden geleden. Uitstraling is weg nekklachten blijven (uiteraard bij versleten nekwervels) Nu Naproxen voorgeschreven gekregen in combinatie met Omeprazol. Deze gebr[lees meer...]uik ik alleen als ik echt veel last heb omdat ik in principe tegen medicijngebruik ben. 2 x tablet en ik kan weer een week vooruit. Ook bij sporten (fanatiek) is de pijn te dragen

29-04-2017 | Vrouw | 25
naproxen (220mg)
Endometriose
Dit middel voorgeschreven gekregen vanwege veel (buik)pijn tijdens de menstruatie. Het middel helpt goed en heb weinig bijwerkingen. Hooguit lichte hoofdpijn en af en toe wat brandend maagzuur, maar dit weegt niet op tegen het positieve effect.

13-04-2017 | Vrouw | 65
Artrose
Ik heb naproxen Accord 500 mg gehad van de orthopeed voor de pijn in mijn knie, omdat ik een prothese krijg. Deze werkte goed, heb weinig klachten gehad in de tijd tot de operatie. Na de operatie moeten die afgebouwd worden op gevoel van pijn (wat ik dus nog steeds heb). In overleg met de huisarts is begonnen met Naproxen Accord 250 mg om het afbouwen te vergemakkelijke[lees meer...]n.

11-04-2017 | Man | 63
Artrose
Ik gebruik ruim 1 jaar Naproxen 500mg in combinatie met Tramadol 50 mg en Lyrica 75mg i.v.m. poly artrose. Hoewel de pijnen toch steeds heviger worden, merkte ik de werking van Naproxen pas goed toen ik er mee stopte, het gevolg was dat de pijn meteen nog heviger werd en ben dus weer begonnen met de Naproxen. De bijwerkingen van vermoeidheid en energieloos schrijf ik toe a[lees meer...]an de combinatie met de andere medicijnen. Omdat de pijn de laatste tijd flink toeneemt, ben ik weer naar de huisarts geweest en die raad mij aan om de dosis te verhogen. Ben benieuwd naar het resultaat en eventuele andere bijwerkingen.

02-10-2023 | Vrouw | 62
Gordelroos
Helpt goed tegen de pijn. Geen bijwerkingen. Zeer tevreden.

10-08-2023 | Vrouw | 28
naproxen (550mg)
Endometriose

12-05-2022 | Vrouw | 32
naproxen (220mg)
Menstruatiepijn
Geweldig! Altijd last gehad van menstruele migraine en enorm veel bloedverlies! Nu met naproxen vloei ik een stuk minder en veel minder last van hoofdpijnen en buikkrampen.

19-09-2021 | Vrouw | 59
Peesontsteking schouder
Gebruik deze tezamen met omeprazol en ben nu 5 dagen bezig. Ik ben zeer tevreden de verschrikkelijke pijn is weg en ik kan weer functioneren. Ben voorzichtig bezig met oefeningen en de dagelijkse huishoudelijke taken kan ik weer pijnloos doen.

29-08-2020 | Vrouw | 62
Rugpijn
Ik heb implantaten in mijn rug waar ik veel pijn aan heb. Kan moeilijk lopen. Door deze medicatie in te nemen wordt de pijn aanzienlijk minder. En slaap nu ook goed.