Ervaringen met Naproxen

Menstruatiepijn (15 meningen)
Rugklachten (10 meningen)
Spierpijn (8 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Peesontsteking schouder (8 meningen)
Jicht (5 meningen)
Lage rugpijn (5 meningen)
Hoofdpijn (4 meningen)
Fibromyalgie (4 meningen)
Syndroom van Tietze (4 meningen)
Kiespijn (3 meningen)
Buikpijn (3 meningen)
Kaakoperatie (3 meningen)
Premenstrueel syndroom (PMS) (2 meningen)
Heupslijtage (2 meningen)
Trekken van tand of kies (2 meningen)
Allergie (1 mening)
Artrose van de wervelkolom (1 mening)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

05-07-2018 | Man | 19
naproxen (500mg)
Driemaal ingenomen, waarvan 2x in combinatie met pantoprazol (maagbeschermer) alle keren tijdens de maaltijd. Na de derde inname trad misselijkheid, geen eetlust, slap, duizeligheid en slaperigheid op. Ben toen gelijk gestopt en voelde mij na 4-5 uur weer opknappen. Pijn viel reuze mee en heb liever een beetje pijn dan mij zo beroerd voelen van de medicatie.

30-04-2018 | Man | 40
Nek- / rughernia
Nekhernia.zenuwklem.zie mijn verhaal onder morfine.

07-02-2018 | Man | 59
Buikpijn

26-01-2018 | Man | 59
Slijmbeursontsteking
Ernstige allergische reactie op deze chemische rotzooi. Blokkeert werking van Bumetanide (plaspil) en leverde binnen 24 uur zware exceem reacties over volledige onderlichaam op. Na twee maanden nog niet volledig hersteld.

13-12-2017 | Man | 61
naproxen (500mg)
Ik denk dat deze medicijn voor korte perioden 3-5 dagen goed maar voor lange perioden niet. Na 1 week kreeg ik erg hoofdpijn en hartkloppen, hogerbloeddruk. 3-4 dagen ging goed (ik gebruikte met maagbeschermer), daarna is hoofdpijn begonnen en hartkloppen, ik heb altijd lage-bloeddruk en ineens krijg ik de verhoging tot 160. Help tegen pijn maar bijwerkingen nog erger v[lees meer...]ind ik. Nu gestopt

02-12-2017 | Man | 70
Nekklachten
Heb nekklachten versleten wervels met uitstralingen naar schouder en hoofd. Naar Reumatoloog geweest, MRI gehad. Conclusie wervels versleten en ontsteking. Advies was Cortisone injectie. Heb ik gehad, nu 10 maanden geleden. Uitstraling is weg nekklachten blijven (uiteraard bij versleten nekwervels) Nu Naproxen voorgeschreven gekregen in combinatie met Omeprazol. Deze gebr[lees meer...]uik ik alleen als ik echt veel last heb omdat ik in principe tegen medicijngebruik ben. 2 x tablet en ik kan weer een week vooruit. Ook bij sporten (fanatiek) is de pijn te dragen

23-11-2017 | Man | 35
Aambeien en vaatscheurtjes

21-11-2017 | Man | 77
naproxen (250mg)
Jicht
Voorgeschreven door reumatoloog in combinatie met Colchicine 0,5 mg. Beide medicijnen 2 tabletten per dag. Na 5 dagen gebruik nog steeds last van zeer pijnlijke jichtaanvallen. Kan iemand mij vertellen wanneer deze medicijnen gaan werken of dient er eerst een spiegel te worden opgebouwd ??

26-10-2017 | Man | 32
naproxen (220mg)
Kaakoperatie
Na het trekken van beide verstandskiezen in 1x, heb ik zakjes ibuprofen 600mg gekregen, dit werkt alleen niet langer dan een uurtje of 6. Naproxen gebruikt, en gedurende 8-10 uur totaal geen last. Begonnen met 2x 220 Mg naproxennatrium en na 8 uur nog eentje, en daarna weer na 8 uren eentje. Ik heb totaal geen pijn in de mond en de blauwe pilletjes (kruidvat eigen m[lees meer...]erk) zijn beter weg te krijgen dan die poeder in water (blijft in je keel hangen/ vies) Wel voor de zekerheid een maagbeschermer meegeslikt (enkel voor de veiligheid, je weet maar nooit!)

08-10-2017 | Man | 68
Gordelroos
Ging naar huisarts met gordelroos. Kreeg o.a. naproxen voorgeschreven. 2x per dag innemen. Na 6 weken gebruik van Naproxen kreeg ik ernstige jeukklachten op rug en benen en daarna veel uitslag op de rug en benen. Ik ben nou gestopt met inname en wacht op andere medicatie.

02-10-2017 | Man | 74
Heupslijtage
Wel innemen met maagbescherming

15-08-2017 | Man | 30
Syndroom van Tietze
Wat een verschrikkelijk medicijn... Hielp wel tegen de pijn, werkt snel en lang maar de bijwerkingen zijn erger dan de kwaal! Maagbeschermer Pantoprazol erbij en de 'pret' was compleet. Met allebei moeten stoppen maar na 2 dagen nog veel last van obstipatie en maagklachten.

23-07-2017 | Man | 41
Liesbreuk
Veel pijn na liesbreukoperatie naproxen teva 500 mg voorgeschreven gekregen, 2 x 500 mg per dag. Eerste 2 weken ging goed wel licht hoofdpijn en pijn in nek. Daarna dosis verlengd met nog eens 4 weken. Zat een paar dagen tussen en na starten 3de week ging het helemaal mis, zwellingen gezicht en hals beide kanten alsmede armen aanvalsgewijs. Zwelling mondslijmvlies erge har[lees meer...]tkloppingen overal pijnscheuten hoofdpijn, raar gevoel maag en borst en diarree. Nu 4 weken na stoppen nog immer bijwerkingen....had ik het maar nooit gebreukt.

01-06-2017 | Man | 55
Rugklachten

21-04-2017 | Man | 57
naproxen (250mg)
Spierpijn
Ik had een aanrijding op fiets gehad met een pizzakoerier. Flinke smakker gemaakt en had erg pijn in bovenrug, maar vooral door spierverkramping tijdens ongeluk. 's avonds in een heet bad leek de pijn bijna weg, maar kwam uiteraard terug daarna. Volgende dag naar huisarts die bevestigde dat de pijn door spieren kwam. Omdat ik op vakantie zou gaan, adviseerde hij mij voldoe[lees meer...]nde pijnstillers mee te nemen. Ik had paracetamol gebruikt en hij dacht dat ik wel wat sterkers kon gebruiken (ik vroeg er niet zelf om) en adviseerde Naproxen. Ik vond het best. Kon het direct meenemen bij de in het gebouw aanwezige apotheek. Voorschrift: 3 per dag. Thuis om 9:30 uur direct 1e pil genomen. Om 13:30 2e pil. Omstreeks 15:00 uur kreeg ik wat maagkrampen, maar dat is bekend bij dit soort pijnstillers dus maakte me niet ongerust. Omstreeks 16:00 uur begon ik hees te worden maar dacht dat het kwam van de vele telefoongesprekken die ik thuis voor mijn werk aan het voeren was. Omstreeks 17:00 uur was mijn stem helemaal weg en kon alleen nog fluisteren. Ik begon een opgezwollen bovenlip te krijgen. Omstreeks 18:00 uur was hij al heel erg dik alsof ik een net bij de kaakchirurg vandaan kwam. Ik begon het benauwd te krijgen en gebruikte een inhalator (Bricanil) die ik soms gebruik voor benauwdheid door "normale" hooikoorts allergie (huisstofmijt, boom- en graspollen). Om 19:00 uur heeft mijn vrouw huisartspost gebeld omdat we het niet vertrouwden. Bij het horen van de verschijnselen werd er onmiddellijk een ambulance gestuurd! Het was een acute allergische reactie. Gevolg: direct aan infuus, adrenaline ingespoten, Tavegil en nog wat middelen, direct aan de monitor en naar ziekenhuis gebracht. Daar nog verder behandeld met medicijnen (o.a. prednison) en bewaakt. Bloed getest etc. Voor zekerheid nog nacht gebleven in ziekenhuis en volgende ochtend ontslagen.

11-04-2017 | Man | 63
Artrose
Ik gebruik ruim 1 jaar Naproxen 500mg in combinatie met Tramadol 50 mg en Lyrica 75mg i.v.m. poly artrose. Hoewel de pijnen toch steeds heviger worden, merkte ik de werking van Naproxen pas goed toen ik er mee stopte, het gevolg was dat de pijn meteen nog heviger werd en ben dus weer begonnen met de Naproxen. De bijwerkingen van vermoeidheid en energieloos schrijf ik toe a[lees meer...]an de combinatie met de andere medicijnen. Omdat de pijn de laatste tijd flink toeneemt, ben ik weer naar de huisarts geweest en die raad mij aan om de dosis te verhogen. Ben benieuwd naar het resultaat en eventuele andere bijwerkingen.