Ervaringen met Palexia

tapentadol

misselijkheid vocht op buik gebrek aan eetlust slapeloosheid darmgeluid toegenomen

Chronisch pijnsyndroom (9 meningen)
Gewrichtspijn (4 meningen)

Paracetamol veilig voor gebruik bevonden

CBG (27-08-2020)

09-01-2024 | Vrouw | 46
tapentadol (100mg)
Om te beginnen wil ik aangeven dat ik enorme slaapproblemen van dit middel krijg ondanks de slaapmedicatie die ik gebruik. Het duurt uren voor ik in slaap van en ik wordt ontzettend vaak wakker ‘s nachts. Pas in de ochtend slaap ik een paar uur. Ik ben mijn avond dosering hierdoor om 6 uur al in gaan nemen. In de ochtend neem ik het rond 10en en om half 5 is het alweer uit[lees meer...]gewerkt. Binnen die tijd werkt het redelijk maar daarbuiten is het vreselijk. Ik voel me ook nooit helemaal mezelf. Mijn geheugen is enorm slecht, ik kan vaak niet op woorden komen of ik zeg totaal iets anders dan ik bedoel, waar ik natuurlijk enorm om kan lachen, maar dit is niet de bedoeling. Ik begon met 2x daags 50 dit deed helemaal niets, ook geen bijwerkingen, de 2x 100 slik ik nu. Hiervoor heb ik oxycodon en Buprenorfine gehad, waarbij ik geen bijwerkingen had tijdens gebruik. Mijn pijnspecialist wilde dat ik overstapte omdat ik nog te jong ben om aan de oxycodon te zitten en dit minder verslavend is. Voor mij voelt het als de ergste troep die ik ooit geslikt heb. Dit wordt nu overlegd, vandaar dat ik hier mijn verhaal wil doen. Ik moet wel aangeven dat ik nog een aantal andere medicijnen slik dus voor mensen die alleen dit slikken is het misschien een ander verhaal. Na een zwaar auto ongeval 17,5 jaar geleden heb ik problemen met mijn nek, schouder en rug, mijn nek en schouder zijn met rf-behandelingen onder controle te houden, de zenuw in mijn rug speelt het laatste jaar zo erg op dat ik aan huis gekluisterd zit. Ik heb ook hersenletsel, misschien dat hierdoor de geheugen en de woordvind problematiek te verklaren zijn, dat had ik na het ongeluk ook heel erg. Ik ga er mee stoppen, dan maar terug naar meer pijn, maar dit is kwaad met kwaad bestrijden. De buprenorfine deed ook iets, wel minder maar wel constant voor 7 dagen, daar is ook iets voor te zeggen. Succes!

27-06-2023 | Vrouw | 77
tapentadol (100mg)
Sinds een week overgestapt op palexia 2x100 mg retard. Mens wat voel ik me beroerd . Helpt echt nog niet tegen de zenuwpijn door stenose L4-5 Moet ik doorzetten en nog afwachten of het alsnog gaat werken. Heb al heel lang 4 x 2 tramadol gebruikt, pijnarts schreef me dit voor. Extra pech ivm met revalidatie na bekkenbreuk. Ga nu achteruit ipv vooruit Ben normaal al[lees meer...]tijd positief, maar nu weet ik het niet meer Odilia

20-06-2023 | Vrouw | 64
tapentadol (50mg)
Door een rug operatie waarbij me rug is vast gezet met plaatjes . Veel pijn in de rug en heup en benen. Medicijnen werken niet.

28-05-2023 | Man | 80
Chronisch pijnsyndroom
Doet niets aan de pijn

19-11-2022 | Vrouw | 53
tapentadol (200mg)
Geen effect bij stenose lumbaal .merk werkelijk niets

09-05-2022 | Vrouw | 53
tapentadol (100mg)
Kreeg 13 jaar oyxnorm van de ene na de ander dag die rotte pijnstiller gekeken 2maal 100mg return plus 50mg maal drie per dag er bij hevige lever buikpijn zwaar depressief vieze smaak en geur hoofdpijn pijn in de hart streek plus sterk verhoogde bloeddruk zelfmoord gedachte hevig dubbel zien droge mond overgeven met niezen te samen geen eetlust niet uit bed meer willen met[lees meer...] ander woorden zeer ongelukkige de dokter die dit geef voorgeschreven geef het voor eigengemak dat gedaan hopelijk bevallen geen doden zodat ze dan angst mag hebben hartritme stoornissen heb tweemaal openhart operatie gehad . uiteraard gevaarlijk middel voor mensen met hartfalen

31-07-2021 | Man | 55
Gewrichtspijn
Goedendag, ik heb het 14 dagen geprobeerd als alternatief voor Tramadol en Fentanyl. Ik heb uitgebreide gewrichtsproblematiek door artrose en radiculopathie, stenose, hernia's, haakvorming aan gewrichten enzovoort.. Het zou sterker moeten zijn dan Tramadol , maar bij mij heeft het geen enkel effect gehad op pijnvermindering, ik lees ook wel veel positieve ervaringen, i[lees meer...]k denk dat het allemaal erg persoonlijk is. Een lagere dosering Tramadol op de nuchtere maag doet iets bij mij, halt iets weg van de pijn, maar onvoorspelbaar. Succes allemaal met de zoektocht

20-03-2019 | Man | 50
Chronisch pijnsyndroom
Ben begonnen half dec met inemen 2x 50 in de ochtend en 3x in de middag, ik dacht dat het iets hielp maar achter af gezien niet, overlegt 2 weken geleden om op te hogen naar 2x 5 tabletten per dag, maar dat was veel te veel , autorijden is veel te gevaarlijk en met lopen zag je geen diepte meer en kon continu gaan slapen zonder dat het maar iets hielp en die misselijk heid[lees meer...] bah.. Ben er nu weer aan het afbouwen naar 2x 3 per dag om uiteindelijk het medicijn niet meer te gaan gebruiken

16-07-2018 | Vrouw | 47
tapentadol (50mg)
2 x geopereerd aan een Spodylodese. Daarnaast heb in kanaalstenose. Continue pijn aan mijn rug en benen. In het begin van PALEXIA leek het even te helpen, dit veranderde in slapeloosheid en pijn of ik geen pijnstillers slikken. Erg jammer.

23-05-2018 | Vrouw | 55
Artrose van de wervelkolom
Waardeloze rommel.

13-02-2024 | Vrouw | 54
tapentadol (150mg)

slapeloosheid gebrek aan eetlust vocht op buik misselijkheid

Ik gebruik sinds 1 week Palexia 150mg. Ik heb de eerste 4 dagen erge hoofdpijn gehad en nu heb ik vochtophopingen op mijn buik. Herkent iemand dit? Ik vind dat het niet werkt tegen de zenuwenpijn tegen de botpijn een beetje. Ik ga vrijdag terug naar de specialist.

07-10-2023 | Vrouw | 44
tapentadol (50mg)
Uitgezaaide borstkanker, uitzaaiingen botten maar ook meerdere hernia's en vorig jaar geopereerd voor kanaalstenose 4de dag tapendol Na hele tijd fentanyl pleisters. Enorme zweet aanvallen, koude rillingen tot verhoging, misselijkheid Uitgeprobeerd om ochtend als ik wakker werd later innemen en dan verdwenen deze bijwerkingen. Baal Enorm want voor de pijn werk[lees meer...]t de tapendol beter dan fentanyl. Maar elk kwartier warmte aanvallen, zweten. Heel.kiud hebben en rillingen vind ik wel echt een vervelende bijwerking en belemmert t dagelijks leven.

09-01-2022 | Man | 71
Gewrichtspijn
AL 10 JAAR PIJNKLINIEK. MEN VIND NIETS OP DE MRI

29-03-2021 | Vrouw | 60
tapentadol (50mg)
Ik heb het niet lang voor mijn aanzichtpijn (drie punten). Van deze medicijn krijg ik een rare geur. Overal, de hele dag. Verschrikkelijk. Ik heb maar zo'n 9 stuks gebruikt, maar voor mij hoef het niet meer. Ik ben benieuwd wanneer die nare geur zal verdwijnen. Ik had eerder tramadol en die haalde beter de scherpe punten weg van mijn pijn. Palexia hielp me ook niet beter m[lees meer...]et mijn pijn.

06-10-2020 | Vrouw | 44
tapentadol (50mg)
Sinds kort slik ik palexia 2 daags 3 het heeft effect wel last nog maar draaglijk Maar sinds aantal dagen steeds vreselijk hoofdpijn herkent iemand dit Ik weet niet of door palexia komt

03-06-2020 | Vrouw | 53
tapentadol (100mg)
Ik ben benieuwd wie er nog meer bijwerkingen heeft die ik ervaar. Ik krijg slappe benen en armen die zwaar aanvoelen en aanvoelen alsof het de beginfase van slapende voeten. Eerst had ik dit toen ik 3x daags 150 mg innam. Toen.ik naar 3x 100 mg ging was dit weg maar nu is het gevoel er weer. Ik heb dit voor chronische zenuwpijn door FNSS , cervicale kanaalstenose en CRPS.[lees meer...] Pijn is nu niet onder controle. Moet het volgende week langzaam opbouwen met 1 tablet per week. 4 jaar lang fentanylpleisters gebruikt maar moest hiermee stoppen IvM niet meer werkzaam. Wie oh wie heeft ook deze symptomen van Palexia?